Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dojakitty skrev (5 minutter siden):

Jeg må le. 
Altså unnskyld meg men det er jo vitterlig ikke rart folk begynner å lure på om «the IQ is IQ’ing» når de kjøper kroppsvask uten parfyme pga ungen, samtidig som morra i hus dynker seg i selvbruning… 

Jeg blir oppriktig nysgjerrig på HVA som foregår i topplokket. 

Helt utrolig! Og ansiktet fullt av sminke, altså halloooo 🤷‍♀️🤣

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmuggost skrev (26 minutter siden):

Det blir ikke noe lettere å snu døgnet til babyen når PF er våken hele natten med han og spiller gitar og holder på.. Huff får helt vondt av han.. De er inne i et feil spor nå.

Mor virker distansert fra barnet.. Håper de plukker opp dette på helsestasjonen.

Da de fikk besøk av helsestasjon spurte hun Stina hvor lenge hun hadde tenkt til å pumpe, og ba Stina sette jobb til side.

Stina sa etter besøket at jobb kommer i andre rekke, men virker ikke sånn akkurat. Enig med at hun virker distansert fra barnet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Lukter alle selvbrunings produkter? 

Lukter ja, og det er jo endel kjemikalier i sånt da. Man blir ikke brun på kort tid uten grunn, det sitter greit i porer osv også det der. Men jeg hater selvbruning, så kanskje ikke den rette til å uttale meg om akkurat det 🤢

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (9 minutter siden):

Jeg må le. 
Altså unnskyld meg men det er jo vitterlig ikke rart folk begynner å lure på om «the IQ is IQ’ing» når de kjøper kroppsvask uten parfyme pga ungen, samtidig som morra i hus dynker seg i selvbruning… 

Nå leter du bare etter noe for å ta henne.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lzzy skrev (36 minutter siden):

Lukter ja, og det er jo endel kjemikalier i sånt da. Man blir ikke brun på kort tid uten grunn, det sitter greit i porer osv også det der. Men jeg hater selvbruning, så kanskje ikke den rette til å uttale meg om akkurat det 🤢

Det er egentlig ikke så mye kjemikalier i selvbruning sammenlignet med mye annet vi omgir oss med. Selvbruning er forsket veldig mye på og er helt trygt. Å klage på at noen bruker parfymefri såpe men ikke dropper selvbruningskrem blir litt som å klage på at noen spiser salat til middag men sjokolade til dessert. Ingen er perfekt, og ingenting er svart/hvitt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (8 minutter siden):

Det er egentlig ikke så mye kjemikalier i selvbruning sammenlignet med mye annet vi omgir oss med. Selvbruning er forsket veldig mye på og er helt trygt. Å klage på at noen bruker parfymefri såpe men ikke dropper selvbruningskrem blir litt som å klage på at noen spiser salat til middag men sjokolade til dessert. Ingen er perfekt, og ingenting er svart/hvitt.

Ja, mulig det. Jeg kan som jeg skrev ikke så mye om akkurat selvbruning. Sikkert trygt å bruke, men at det lukter det er det ikke noen tvil om. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (5 minutter siden):

Ja, mulig det. Jeg kan som jeg skrev ikke så mye om akkurat selvbruning. Sikkert trygt å bruke, men at det lukter det er det ikke noen tvil om. 

Babyen har glemt hvordan mora lukter uansett. Hun er jo vekke i fra den i 8 timer hver natt. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 time siden):

Lukter alle selvbrunings produkter? 

Det korte svaret er "ja". Hovedingrediensen i selvbruning er dihydroksyaceton (DHA), og den virker ved å reagere med proteiner i det ytterste laget av huden. Det er denne prosessen som fremkaller den jævlige lukten av selvbruning som de fleste merker prøver å maskere ved å inkludere store mengder parfyme i produktene slik at man ender opp med å lukte en grusom blanding av DHA og kokos. Det er dessuten denne illeluktende prosessen som gjør at huden ser brunere ut selv etter at produktet er vasket av huden, men man må lide for skjønnheten sies det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Jeg må le. 

Du er ikke alene som å være nysgjerrig ang det... 

I tillegg til at PF er så trøtt at han holder på å stupe,fordi han har hatt P i 8 timer på natt... Altså... 🤷🏻‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snurk skrev (1 time siden):

Så du mener at det ikke har noe å si å bruke sterke lukter som parfyme,parfymert vaskemiddel og bodylotion rundt babyer da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (14 timer siden):

Det å pynte tidlig er blitt mer og mer vanlig,så så spesielt er det ikke. Og butikkene er vel mer de du kan være irritert på som begynner med julevarer i september/oktober😛 

Hun trenger ikke å dele bilder av han. Hun skal da få lov å skryte av at han er søt,for hun er jo en stolt mor. Jeg håper hun holder seg til å fortelle hvor søt han er istedenfor å vise det,og ikke falle for fristelsen som Sophie Elise endte opp med å gjøre.  

Ja butikkene er alt for tilig ute med jul, de i likhet med Stina er ute etter å tjene mest mulig penger! Vanlige folk er ikke interessert i å begynne å tenke på jul en gang flere måneder før jul, heller ikke feire jul i over to måneder! Stjeler jo mye av julestemningen når adventstiden og ventetiden hoppes over. Joda hun får synes at ungen sin er verdens fineste og beskrive hvordan han ser ut, men begrenset hvor interessant det er å følge med på. Er vel mye hysteri over et babyansikt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være en god mamma hos flere av kvinneguidens brukere så må man være våken mesteparten av natten, og gjerne ta dagskiftet i tillegg. Også må man ikke ta seg tid til å dusje, sminke seg eller ta vippetime. Man må iallefall ikke gi opp amming uansett grunn, og tenk å kjøpe utstyr for å sterilisere utstyr. Fyfyfy sånn gjør jo ikke en god mamma. 

Mye av det som kommer her er ikke kritikk av en bedrift. Det er ovenfra og ned holdning mot en nybakt mamma som er så heldig å ha en utrolig støttende partner. Det er mye man ikke ser, og man skal være forsiktig med å dømme kun ut fra det som kommer på snap. Influencer eller ei. 

Uansett hva Stina hadde gjort, så hadde det blitt kritisert av noen.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
rosererrøde skrev (12 minutter siden):

For å være en god mamma hos flere av kvinneguidens brukere så må man være våken mesteparten av natten, og gjerne ta dagskiftet i tillegg. Også må man ikke ta seg tid til å dusje, sminke seg eller ta vippetime. Man må iallefall ikke gi opp amming uansett grunn, og tenk å kjøpe utstyr for å sterilisere utstyr. Fyfyfy sånn gjør jo ikke en god mamma. 

Mye av det som kommer her er ikke kritikk av en bedrift. Det er ovenfra og ned holdning mot en nybakt mamma som er så heldig å ha en utrolig støttende partner. Det er mye man ikke ser, og man skal være forsiktig med å dømme kun ut fra det som kommer på snap. Influencer eller ei. 

Uansett hva Stina hadde gjort, så hadde det blitt kritisert av noen.

Det er ingen som dømmer det man ikke ser. Folk tar utgangspunkt i det de VELGER å dele for å tjene penger.  Og jo, det er en bedrift og ikke en privatperson. En bedrift som tjener mye penger og som har større påvirkningskraft enn hvilken som helst magasin eller reklame. En skadelig reklame eller artikkel må forvente å få kritikk. Det er ingen andre som slipper unna med feil informasjon og dårlige og lite etiske  salgstriks, det bør ikke influensere heller. Influensere skal ikke få lov til å gjemme seg bak at de selger seg selv for å slippe kritikk. For meg handler det ikke om hva de gjør som privatpersoner, selv om det garantert beste for både mor og barn hadde vert at de la vekk mobilen i barseltiden. Det handler om hvordan de påvirker andre sårbare sjeler og tjener penger på det. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha misforstått litt. Barnet må ikke ha våkent tilsyn hele døgnet. Det er vanlig å sove på natta og være våkne på dagtid. De kan jo bare legge seg å sove etter beste evne på natta alle sammen, og så er alle samme oppe på dagtid. Det går an å slumre litt når babyen sover. Nå i starten kan de tillate seg å bare tilpasse seg babyen og ikke stresse med døgnrytme og turnus. Håper noen som står de nært kan veilede de litt. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å ikke være så fan av henne , eller hun som nybaktmor- så er jeg veldig overasket hvor mye  energi dere gir henne  og ikke minst penger 😱  

Husk at folk er forskjellige og gjør ting på en annen måte du gør eller gjorde . Det viktigste er vel at barne får mat og kjærlighet,  og det ser vi at han får av foreldrene sine ! Og det er helt lov til å være slitene- dette er jo nytt for dem . Ingen som er 100% forbred for  foreldre rollen.

Det også lov til å ta timeout  når man har behov og det er også viktig  og ta den timeout  , det er viktig  både for mor og barnet . Ja, mye fokus  går til ungen , men det betyr ikke man skal droppe det man liker å gjøre , eksempel  trening , eller ta vippe time.

Jeg tror dette her  går  veldig  fint. Barnet er elsket og det synes.   Det er tungt i starten , men det vil gå over . Håper hun ikke leser så mye av dere andre har  skrevet  . Og husk det damer , ingen er helt perfekt  som mamma,  eller som et menneske . Vi gjør  feil og det er helt lov :)

PS. Som dere ser så er hun ikke på snap 24/7,   som tyder på at tiden går til barnet og henne selv 😊 la jenta  får være i fred . Så burde vi avslutter denne unødvendig  diskusjonen på hva som er rett eller  ikke 

Endret av Marai
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta følge Stina fordi eg følger Pelle k og var spent på fødsel.  I dag har eg avfulgt. Oppfordrer alle andre, som føler at det snappen til Stina ikkje gir dei noko, om å avfølge. Bedre det en å skrive stygge ting her.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...