Bibbedi Skrevet 23. november 2024 #8941 Del Skrevet 23. november 2024 Klink skrev (16 minutter siden): Det forundrer meg at man legitimiserer kritikk på denne måten. Hun utleverer barnet sitt- det er kritikk! Hvordan de velger å sove det er mammapoliti! Jeg mener da ikke at de skal fritas for all kritikk, jeg mener at en får kritisere ting som er verdt å kritisere. Ikke bagateller om hvordan de løser nyfødtperioden! De velger å la hvordan de sover være en del av pakken de selger og tjener penger på. At folk har meninger tjener de mer penger på. Om de ikke vil ha meninger om akkurat hvordan de sover må de slutte å selge det og endre på produktet som de selger. Alt de legger ut må de forvente meninger på. Det er en del av pakka. Du kan ikke velge å selge livet ditt og bare forvente skryt og positivitet. Ingen av oss kan det, det er en grunn til at de fleste av oss ikke ønsker et liv i offentlighet. De er ikke kongelige, de velger selv hva de vil selge og hvordan. Ikke gjør influensere til stakkarslige mennesker som ikke vet hva de gjør - de ler hele veien til banken mens de som faktisk ikke vet hva de gjør, kjøper alt de sier som god fisk. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. november 2024 #8942 Del Skrevet 23. november 2024 Bibbedi skrev (2 minutter siden): De velger å la hvordan de sover være en del av pakken de selger og tjener penger på. At folk har meninger tjener de mer penger på. Om de ikke vil ha meninger om akkurat hvordan de sover må de slutte å selge det og endre på produktet som de selger. Alt de legger ut må de forvente meninger på. Det er en del av pakka. Du kan ikke velge å selge livet ditt og bare forvente skryt og positivitet. Ingen av oss kan det, det er en grunn til at de fleste av oss ikke ønsker et liv i offentlighet. De er ikke kongelige, de velger selv hva de vil selge og hvordan. Ikke gjør influensere til stakkarslige mennesker som ikke vet hva de gjør - de ler hele veien til banken mens de som faktisk ikke vet hva de gjør, kjøper alt de sier som god fisk. Men har jeg sagt i mot noe av det du skriver? Jeg fatter ikke at folk gidder kritisere det. Det er helt merkelige ting å henge seg opp i, men bra for Stina da at folk gidder så hun får gryn! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emminda Skrevet 23. november 2024 #8943 Del Skrevet 23. november 2024 Om de velger å sove hver for seg er ikke så interessant, men det er heller måten det blir gjort på som er noe spesielt og som jeg tror bidrar til at folk reagerer. 1) Det at PF må sove på en for kort oppblåsbar madrass hele natten mens hun sover alene i dobbeltsengen er noe som i seg selv vil sette forholdet og balansen mellom dem på prøve. 2) Det at de tilsynelatende bytter på å være våkne mens de er med barnet- hele natten. En ting er å stå opp for å mate/bytte bleie for så å gå til sengs igjen, men de ser ikke ut til å sove ett sekund mens de har ansvaret. Det er absolutt ikke bærekraftig over tid. Hva om en av dem blir syk/er borte et par dager, skal de da døgne i dagesvis? Dette går seg helt sikkert til av seg selv når de blir helt utslitte av dette opplegget, så de finner nok kjapt ut at man ikke kan holde på sånn over tid. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 23. november 2024 #8944 Del Skrevet 23. november 2024 J.. skrev (1 time siden): Få se statistikken din over dette,siden du kommer med påstander om hvem som følger og hvordan de påvirkes av Stina konkret. Hun har 175 000 følger. Du tror ikke det er sannsynlig at det i hovedsak er unge jenter? Selvfølgelig påvirkes de og henter inspirasjon, spesielt de som ikke har født før og tror dette er normalt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janey79 Skrevet 23. november 2024 #8945 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg holder meg borte fra Stina sin snap fordi jeg synes det er kjedelig og inntersigende, men var inne på PF sin nå for jeg lurte litt på den natt-løsningen. Han er altså faktisk våken hele natta og skyver sin søvn til morgenen for at hun skal få sove helt uforstyrret. Jeg har selv et barn på to år, og den første gangen jeg sov gjennom natta var da dattera var 8 mnd og vi avvente nattamming. Det virker helt uforståelig for meg å legge seg til en vane med å sove hele natta (for begge) så tidlig. Jeg hadde en ordentlig hard fødsel som endte i haste-ks med stort blodtap og masse komplikasjoner i ettertid, og selvsagt så hjalp mannen til på natta i starten, selv om han etter hvert gikk på jobb, men ikke på denne måten. Det er tungt og heftig å bli mor (for mange, i alle fall), men det er jo en del av pakka. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 23. november 2024 #8946 Del Skrevet 23. november 2024 Emminda skrev (53 minutter siden): Om de velger å sove hver for seg er ikke så interessant, men det er heller måten det blir gjort på som er noe spesielt og som jeg tror bidrar til at folk reagerer. 1) Det at PF må sove på en for kort oppblåsbar madrass hele natten mens hun sover alene i dobbeltsengen er noe som i seg selv vil sette forholdet og balansen mellom dem på prøve Mannen tjener millioner. Han kan fint skaffe en lengre madrass hvis han trenger det (noe han også sier at han skal gjøre). Det er ingenting som tyder på at han blir herset med, trenger forsvar eller at det er synd på han. Ellers enig i at systemet ikke er bærekraftig - eller lurt - over tid, men det finner de nybakte foreldrene ut etter hvert. Lille baby trenger å finne ut at det er forskjell på dag og natt. De styrer nok litt for mye på natt enda, men det er tidlig, og de finner nok ut av det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 23. november 2024 #8947 Del Skrevet 23. november 2024 J.. skrev (1 time siden): Få se statistikken din over dette,siden du kommer med påstander om hvem som følger og hvordan de påvirkes av Stina konkret. 😂 Det er vel noe alle vet at disse influenserene påvirker spesielt unge jenter, og andre med lav selvbilde. Trenger man virkelig en statistikk for å forstå det? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 23. november 2024 #8948 Del Skrevet 23. november 2024 Kokosmakroni skrev (23 minutter siden): PF hadde kjøpt en ny seng i går han, men det er veldig lang leveringstid.. Stina burde uansett ta mer hensyn til PF når han stiller opp såpass mye for henne. I nyfødt tiden skal man være rause med hverandre! Hvorfor kan ikke Stina filme de viktige snap oppdateringene og mate Philip i det lydtette studioet sånn at PF kan sove i en seng? Så jo, er litt synd på han faktisk (‘men burde fortsatt stå mer opp for seg selv) Stina tenker kun på seg selv. Han ville vel selv sove der inne siden det er lydtett og han blir ikke vekket når mat lages, flasker vaskes, eventuelt ringeklokka ringer osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. november 2024 #8949 Del Skrevet 23. november 2024 Høres ut som PF ikke er en voksen mann som tar egne valg her! 🙄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 23. november 2024 #8950 Del Skrevet 23. november 2024 Ok, at de deler på ting er veldig flott og selvsagt - spesielt når ingen av de skal opp tidlig på morgenen for å gå på jobb, men nå skal jeg heller være enig i at det blir litt merkelig og skeiv fordeling. For all del mulig at han tåler bedre å "snu døgnet" og sove oppstykket enn henne, men kanskje ikke heeelt rettferdig om dette skal bli normen? 😬 Nå deler de jo ikke på det, nå tar jo han "støyten" 😅 Er bebis våken hele natten? Tviler siden han er nyfødt, men har ikke sett snapper de siste to-tre dagene. Så PF sin nå bare for siste døgnet. De må jo ikke *våke* over han. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 23. november 2024 #8951 Del Skrevet 23. november 2024 (endret) refill skrev (7 minutter siden): Ok, at de deler på ting er veldig flott og selvsagt - spesielt når ingen av de skal opp tidlig på morgenen for å gå på jobb, men nå skal jeg heller være enig i at det blir litt merkelig og skeiv fordeling. For all del mulig at han tåler bedre å "snu døgnet" og sove oppstykket enn henne, men kanskje ikke heeelt rettferdig om dette skal bli normen? 😬 Nå deler de jo ikke på det, nå tar jo han "støyten" 😅 Er bebis våken hele natten? Tviler siden han er nyfødt, men har ikke sett snapper de siste to-tre dagene. Så PF sin nå bare for siste døgnet. De må jo ikke *våke* over han. Har forstått den sånn at baby får mat (hver tredje time). Så skal det pumpes (30 min), og så skal flasker steriliseres. Og disse posene hun bruker skal fylles og merkes. Derfor blir det kort tid å sove før baby skal ha mat igjen. Virker som et stressende opplegg. Ukjent for meg, siden jeg ammet. Tror jeg hadde blitt ko-ko av å holde på sånn. Ganske sikker på at baby reagerer på at mor stresser sånn. De blir ofte urolige av det. Babyen sover om dagen der i huset, for da er foreldrene roligere 🙃 Endret 23. november 2024 av Viki6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne Z Skrevet 23. november 2024 #8952 Del Skrevet 23. november 2024 Janey79 skrev (1 time siden): Jeg holder meg borte fra Stina sin snap fordi jeg synes det er kjedelig og inntersigende, men var inne på PF sin nå for jeg lurte litt på den natt-løsningen. Han er altså faktisk våken hele natta og skyver sin søvn til morgenen for at hun skal få sove helt uforstyrret. Jeg har selv et barn på to år, og den første gangen jeg sov gjennom natta var da dattera var 8 mnd og vi avvente nattamming. Det virker helt uforståelig for meg å legge seg til en vane med å sove hele natta (for begge) så tidlig. Jeg hadde en ordentlig hard fødsel som endte i haste-ks med stort blodtap og masse komplikasjoner i ettertid, og selvsagt så hjalp mannen til på natta i starten, selv om han etter hvert gikk på jobb, men ikke på denne måten. Det er tungt og heftig å bli mor (for mange, i alle fall), men det er jo en del av pakka. Han sier at Stina skal få sove hele natten , hun selv sier hun må opp og pumpe🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 23. november 2024 #8953 Del Skrevet 23. november 2024 (endret) Hun som er så sykt opptatt av søvn burde virkelig gjort alt for og få til ammingen. Amming er utrolig døsende for både mor og barn. Man kan jo sove mens man ammer til og med. Hun virker jo helt besatt av at de skal dele ansvaret men så ender hun opp med og lage mer jobb for de begge 😅 Endret 23. november 2024 av Poly 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmuggost Skrevet 23. november 2024 #8954 Del Skrevet 23. november 2024 Det blir ikke noe lettere å snu døgnet til babyen når PF er våken hele natten med han og spiller gitar og holder på.. Huff får helt vondt av han.. De er inne i et feil spor nå. Mor virker distansert fra barnet.. Håper de plukker opp dette på helsestasjonen. 22 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkkeee Skrevet 23. november 2024 #8955 Del Skrevet 23. november 2024 Blåmuggost skrev (6 minutter siden): Det blir ikke noe lettere å snu døgnet til babyen når PF er våken hele natten med han og spiller gitar og holder på.. Huff får helt vondt av han.. De er inne i et feil spor nå. Mor virker distansert fra barnet.. Håper de plukker opp dette på helsestasjonen. Jeg sitter her å lurer på om de ikke har noen i omgangskretsen som har barn og som kan veilede de litt? Man må ikke være våken hele natta, selv om man har pappa/Philip tid. Kanskje de ikke vet slike ting?. Hvis de ikke har hatt omgang med andre med små barn, så er det ikke alt som er like lett å lese seg til. Syns litt synd på både de og baby hvis de skal finne ut alt selv. Får håpe helsestasjon fanger det opp 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 23. november 2024 #8956 Del Skrevet 23. november 2024 kkkeee skrev (1 minutt siden): Jeg sitter her å lurer på om de ikke har noen i omgangskretsen som har barn og som kan veilede de litt? Man må ikke være våken hele natta, selv om man har pappa/Philip tid. Kanskje de ikke vet slike ting?. Hvis de ikke har hatt omgang med andre med små barn, så er det ikke alt som er like lett å lese seg til. Syns litt synd på både de og baby hvis de skal finne ut alt selv. Får håpe helsestasjon fanger det opp Er ikke søsteren til Stina barnepleier eller noe sånt? Eller blander jeg helt nå med svigerinnen til Juliett Rye? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 23. november 2024 #8957 Del Skrevet 23. november 2024 Forstår bare ikke hvorfor PF sitter våken på studio med barnet om natten? Er jo ikke en 2 åring med søvnproblemer som løper rundt akkurat. Det er et nyfødt barn som ligger helt i ro. Hvorfor ligger de ikke og døser ved siden av barnet i det minste? Fullt lys og musikk?! Og er barnet liksom våken i 8 timer i strekk? Har tre barn selv og skjønner lite av dette. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 23. november 2024 #8958 Del Skrevet 23. november 2024 kkkeee skrev (5 minutter siden): Jeg sitter her å lurer på om de ikke har noen i omgangskretsen som har barn og som kan veilede de litt? Man må ikke være våken hele natta, selv om man har pappa/Philip tid. Kanskje de ikke vet slike ting?. Hvis de ikke har hatt omgang med andre med små barn, så er det ikke alt som er like lett å lese seg til. Syns litt synd på både de og baby hvis de skal finne ut alt selv. Får håpe helsestasjon fanger det opp Stina's søster er barnepleier og jobber på Føden og har barn selv også (tror jeg) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 23. november 2024 #8959 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg må le. Altså unnskyld meg men det er jo vitterlig ikke rart folk begynner å lure på om «the IQ is IQ’ing» når de kjøper kroppsvask uten parfyme pga ungen, samtidig som morra i hus dynker seg i selvbruning… Jeg blir oppriktig nysgjerrig på HVA som foregår i topplokket. 30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 23. november 2024 #8960 Del Skrevet 23. november 2024 (endret) Dojakitty skrev (3 minutter siden): Jeg må le. Altså unnskyld meg men det er jo vitterlig ikke rart folk begynner å lure på om «the IQ is IQ’ing» når de kjøper kroppsvask uten parfyme pga ungen, samtidig som morra i hus dynker seg i selvbruning… Jeg blir oppriktig nysgjerrig på HVA som foregår i topplokket. Lukter alle selvbrunings produkter? Endret 23. november 2024 av Tough cookie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå