Poly Skrevet 23. november 2024 #8921 Del Skrevet 23. november 2024 Palmemor skrev (2 minutter siden): Eller at hun sa at det var ingen som skal oppi trynet på ungen. Mens bikkja fikk stappe hele snuta oppi der 🙈 Bedre med en hund da. De kan ikke overføre noe til mennesker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 23. november 2024 #8922 Del Skrevet 23. november 2024 Jeg ser at det nevnes begynnende fødselsdepresjon. Nå må vi slutte å unnskylde alt hun gjør og sier med diverse depresjoner. I svangerskapet ble det snakket om svangerskapsdepresjon. Det er jo det samme som går igjen hele tiden. Hun er bare selvopptatt og vant til det behagelige liv med null motstand og hvor det legges til rette for henne. Det er helt normalt å være sliten og overveldet i begynnelsen, men da er det også ganske vanlig å ikke prioritere hårvask, styling, full sminke og shopping. Da prioriterer man å hvile. Det er også veldig uvanlig som mor med en baby på 10 dager at man får sove 6-8 timer. Og selv da klager hun.. Jeg synes PF er altfor snill som tar ungen hele natta og selv sover på en madrass i studio når han får sove. Hun må bidra hun også. Når det kommer til amming så er det jo helt åpenbart at hun aldri hadde planer om å amme. Hun har ikke prøvd. Og grunnen til det er at hun vil være fri og kunne leve livet sitt som før. 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. november 2024 #8923 Del Skrevet 23. november 2024 Dojakitty skrev (48 minutter siden): Kritisere Hvordan man er mor,etter under 2 uker er bare flaut. Dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. november 2024 #8924 Del Skrevet 23. november 2024 Fenomen skrev (1 minutt siden): Det er helt normalt å være sliten og overveldet i begynnelsen, men da er det også ganske vanlig å ikke prioritere hårvask, styling, full sminke og shopping. Da prioriterer man å hvile. Å hvile er ikke kun søvn. Man "lader batteriene" på ulike måter,folk må slutte å kalle ting "normale" der det faktisk ikke finnes en fasit. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 23. november 2024 #8925 Del Skrevet 23. november 2024 Dojakitty skrev (49 minutter siden): Skal sies at det er faktisk ikke alle som syns «babybobla» er kos! Jeg har aldri likt den tiden fra 0-7-8-9 mnd hvor alt bare er styr og alt gjør vondt og kroppen er i et helvete og baby trenger ALT av deg. Så man trenger ikke komme med pekefinger fordi enkelte mødre ikke elsker denne tiden. Kritikken bør heller falle der hvor den er berettiget. Som eksponering,forbruk, snakke om ting som om man vet når man overhodet ikke har peiling. Kritisere Hvordan man er mor,etter under 2 uker er bare flaut. Mulig du har vært uheldig da. Men mine to første for 12 og 11 år siden var det slitsomt med mye gråt og mageproblemer. Absolutt ingen babyboble. 12mnd mellom de i tillegg. Attpåklatten har vært en drøm, helt nydelig babyboble🥰 Kan også være fordi jeg er mye tryggere i meg selv og stresser lite. Nå er minsta straks året🥰 Glad jeg fikk oppleve det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 23. november 2024 #8926 Del Skrevet 23. november 2024 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbedi Skrevet 23. november 2024 #8927 Del Skrevet 23. november 2024 1. Stina på snapchat og sosiale medium er en bedrift som til og med tjener ufattelig mye. Stinabedriften valgt å gjøre privatlivet til en salgsvare, de velger selv hva bedriften deler. Bedrifter må tåle kritikk. 2. Bedriften deler opplysninger om barseltid og nyfødte som ikke henger på greip. Jeg driter i hva folk gjør privat og om de gir flaske med morsmelk eller mme, men hun har valgt å selge det inn som at amming er noe som man bare dropper den første uken om det ikke går smooth. De fleste strever lenger enn som så for å fullamme, selv de som har flere barn fra tidligere. Om de har fått spesifikke medisinske råd om å pumpe og gi flaske bør hun dele det så andre ikke tror det er slik at man BØR droppe amming om det oppleves vanskelig de første dagene. Bedriften har selv valgt å ha fokus på dette, de kunne lett droppet det. Alle vet at det er et fåtall som klarer å opprettholde pumping like lenge som amming. 3. Jeg undrer meg over hvordan bedriften fremstiller livet med en nyfødt som at det er foreldrene sine behov som skal styre den nyfødte sine behov. Jeg undrer meg også hvordan Stinabedriften snakker om barnet som om det er en ting? Mulig det er en dialektting. Men det er iallefall gjennom snap mye som drar i retning for at mentaliseringsevnen ikke er helt på topp. 4. En nyfødt evner ikke knytte seg like godt til to mennesker. Den ene foreldrene skal ha hovedtilknytning i starten, oftest er det mor men det er ikke noen regel. Å dele døgnet i to matematisk som standard høres ikke bra ut. Bedriften bør google tilknytning og lese seg opp. 5. egentlig 1. : Å gjøre barn og nyfødte til en bedrift som tjener penger burde vere ulovlig. 17 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 23. november 2024 #8928 Del Skrevet 23. november 2024 Kanskje de skal la den ungen få skjønne at det er natt på natta og ikke konserttid. Det er fint og flott at pappaen her stiller opp og avlaster mor, men det er ikke nødvendig å ødelegge døgnrytmen sin fordi man har en nyfødt. Ja, nyfødte er våkne på natta, men da prøver man jo å lære de at det er natt… og han må i tillegg sove på en dårlig madrass som er for kort… 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 23. november 2024 #8929 Del Skrevet 23. november 2024 Bibbedi skrev (3 minutter siden): 1. Stina på snapchat og sosiale medium er en bedrift som til og med tjener ufattelig mye. Stinabedriften valgt å gjøre privatlivet til en salgsvare, de velger selv hva bedriften deler. Bedrifter må tåle kritikk. 2. Bedriften deler opplysninger om barseltid og nyfødte som ikke henger på greip. Jeg driter i hva folk gjør privat og om de gir flaske med morsmelk eller mme, men hun har valgt å selge det inn som at amming er noe som man bare dropper den første uken om det ikke går smooth. De fleste strever lenger enn som så for å fullamme, selv de som har flere barn fra tidligere. Om de har fått spesifikke medisinske råd om å pumpe og gi flaske bør hun dele det så andre ikke tror det er slik at man BØR droppe amming om det oppleves vanskelig de første dagene. Bedriften har selv valgt å ha fokus på dette, de kunne lett droppet det. Alle vet at det er et fåtall som klarer å opprettholde pumping like lenge som amming. 3. Jeg undrer meg over hvordan bedriften fremstiller livet med en nyfødt som at det er foreldrene sine behov som skal styre den nyfødte sine behov. Jeg undrer meg også hvordan Stinabedriften snakker om barnet som om det er en ting? Mulig det er en dialektting. Men det er iallefall gjennom snap mye som drar i retning for at mentaliseringsevnen ikke er helt på topp. 4. En nyfødt evner ikke knytte seg like godt til to mennesker. Den ene foreldrene skal ha hovedtilknytning i starten, oftest er det mor men det er ikke noen regel. Å dele døgnet i to matematisk som standard høres ikke bra ut. Bedriften bør google tilknytning og lese seg opp. 5. egentlig 1. : Å gjøre barn og nyfødte til en bedrift som tjener penger burde vere ulovlig. Yes👏🏼 Stina sa at hun skulle skjermet barnet og ikke utlevere detaljer, typ om han diaré osv?! Vel, jeg vet nå at han har; dårlig sugetak, stramt tungebånd, vekten hans osv. Hadde ikke selv likt at «hele Norge» visste disse detaljene om meg som baby men🥲 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. november 2024 #8930 Del Skrevet 23. november 2024 Det er sjeldent jeg ser verre mammapoliti enn på kvinneguiden! Denne babyen får i seg sminke, sove på deling-diskusjonen er helt absurd! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rih Skrevet 23. november 2024 #8931 Del Skrevet 23. november 2024 Palmemor skrev (21 minutter siden): Kanskje de skal la den ungen få skjønne at det er natt på natta og ikke konserttid. Det er fint og flott at pappaen her stiller opp og avlaster mor, men det er ikke nødvendig å ødelegge døgnrytmen sin fordi man har en nyfødt. Ja, nyfødte er våkne på natta, men da prøver man jo å lære de at det er natt… og han må i tillegg sove på en dårlig madrass som er for kort… Ja jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan sove inne på soverommet deres? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbedi Skrevet 23. november 2024 #8932 Del Skrevet 23. november 2024 Klink skrev (8 minutter siden): Det er sjeldent jeg ser verre mammapoliti enn på kvinneguiden! Denne babyen får i seg sminke, sove på deling-diskusjonen er helt absurd! Det er IKKE å vere mammapoliti. Man må skille mellom kritikk av privatpersoner og bedrifter. Det er helt sykt hvordan influensere skal få ture frem og tjene millioner på bedrifter som fremstille en verden og virkelighet som er HELT sykt utenfor alle normaliteter. Vi har en generasjon med ungdommer som er så PSYKE som aldri før og 20% av alle under 30 er allerede uføre. Da skal vi ikke sette munnkurv på de som faktisk påpeker det som er totalt feil i samfunnet vårt idag. Folk flest leser ikke lenger aviser eller ser på nyheter eller bryr seg om råd fra myndighetene - de ser på hva influensere og hva de gjør. Millionbedriftene må tåle kritikk, for de er det kun en ting som betyr noe - penger inn! Fint å kunne skylde på «mammapolitiet» når bedriften får kritikk. De kan faktisk la vere å eksponere seg selv og barna sine og slippe all kritikk. Så enkelt. Men da tjener de vel ikke nok. Det er bare sykt! 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. november 2024 #8933 Del Skrevet 23. november 2024 (endret) Bibbedi skrev (3 minutter siden): Det er IKKE å vere mammapoliti. Man må skille mellom kritikk av privatpersoner og bedrifter. Det er helt sykt hvordan influensere skal få ture frem og tjene millioner på bedrifter som fremstille en verden og virkelighet som er HELT sykt utenfor alle normaliteter. Vi har en generasjon med ungdommer som er så PSYKE som aldri før og 20% av alle under 30 er allerede uføre. Da skal vi ikke sette munnkurv på de som faktisk påpeker det som er totalt feil i samfunnet vårt idag. Folk flest leser ikke lenger aviser eller ser på nyheter eller bryr seg om råd fra myndighetene - de ser på hva influensere og hva de gjør. Millionbedriftene må tåle kritikk, for de er det kun en ting som betyr noe - penger inn! Fint å kunne skylde på «mammapolitiet» når bedriften får kritikk. De kan faktisk la vere å eksponere seg selv og barna sine og slippe all kritikk. Så enkelt. Men da tjener de vel ikke nok. Det er bare sykt! Kritikk om at babyen kan få i seg sminke og kritikk for at de velger å sove på deling? Det er helt normalt å sove på forskjellige soverom i perioder , spesielt i småbarnsperioden og ha på seg sminke selv om en har baby. Det er mammapoliti og ikke kritikk av bedriften. Endret 23. november 2024 av Klink 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 23. november 2024 #8934 Del Skrevet 23. november 2024 Klink skrev (21 minutter siden): Det er sjeldent jeg ser verre mammapoliti enn på kvinneguiden! Denne babyen får i seg sminke, sove på deling-diskusjonen er helt absurd! Hun får la være og ha det å selge sjelen og privatlivet sitt som jobb, da, så går det nok fint. Dette velger hun helt selv, og tjener stort på. Som jeg har sagt maange ganger før, man kan ikke bare få fordelen. Da må man også tåle kritikk. Hun påvirket et stort antall unge jenter som ikke vet bedre. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 23. november 2024 #8935 Del Skrevet 23. november 2024 Rih skrev (11 minutter siden): Ja jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan sove inne på soverommet deres? For da får jo ikke hun sove…. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. november 2024 #8936 Del Skrevet 23. november 2024 Fenomen skrev (1 minutt siden): Hun får la være og ha det å selge sjelen og privatlivet sitt som jobb, da, så går det nok fint. Dette velger hun helt selv, og tjener stort på. Som jeg har sagt maange ganger før, man kan ikke bare få fordelen. Da må man også tåle kritikk. Hun påvirket et stort antall unge jenter som ikke vet bedre. Det forundrer meg at man legitimiserer kritikk på denne måten. Hun utleverer barnet sitt- det er kritikk! Hvordan de velger å sove det er mammapoliti! Jeg mener da ikke at de skal fritas for all kritikk, jeg mener at en får kritisere ting som er verdt å kritisere. Ikke bagateller om hvordan de løser nyfødtperioden! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. november 2024 #8937 Del Skrevet 23. november 2024 Fenomen skrev (14 minutter siden): Hun påvirket et stort antall unge jenter som ikke vet bedre. Få se statistikken din over dette,siden du kommer med påstander om hvem som følger og hvordan de påvirkes av Stina konkret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rih Skrevet 23. november 2024 #8938 Del Skrevet 23. november 2024 Palmemor skrev (10 minutter siden): For da får jo ikke hun sove…. Ja men om hun har sovet stort sett hele natta i fred og ro mens PF har hatt ungen så trenger jo ikke hun senga på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 23. november 2024 #8939 Del Skrevet 23. november 2024 Rih skrev (1 minutt siden): Ja men om hun har sovet stort sett hele natta i fred og ro mens PF har hatt ungen så trenger jo ikke hun senga på dagtid. Åja sånn. Nei jeg tror ikke han sover på luftmadrassen på dagtid? Virker som han sover der mellom slaga på natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 23. november 2024 #8940 Del Skrevet 23. november 2024 Rih skrev (1 minutt siden): Ja men om hun har sovet stort sett hele natta i fred og ro mens PF har hatt ungen så trenger jo ikke hun senga på dagtid. Studioet er lydtett, sover han på soverommet hører han mer av hva som skjer på dagtid i «Stina» sin del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå