Vintermåne Skrevet fredag kl 06:42 #8821 Del Skrevet fredag kl 06:42 Blåmuggost skrev (4 timer siden): Syns det er et sprøtt opplegg at PF må ligge på en oppblåsbar madrass i studioet sitt når det er hans tur til å sove.. Da sitter Stina på soverommet «sitt» med babyen foran seg og ser på film.. De må ikke glemme samlivet og i hvert fall prøve å stå i det mer enn to dager. Nå legger vi oss sammen det er kveld, også står vi opp annenhver gang eller noe på natta og gir mat. Stress ned.. Det er jo sånn babyen forstår greia med at nå er det natt, og nå er dag etterhvert, med mamma og pappa i seng.. Selv om det selvsagt er unntakstilstand de første månedene. Ønsker de alt godt, men de virker usikre og fortsatt for opptatt av seg selv og en «normal» rutinepreget hverdag allerede. Det går seg vel til si.. Hmmmm……. Javel - så synes DU det er sprøtt ….. og så?? «Ikke glemme samlivet» - altså de har født for et kvarter siden 😅og de virker absolutt til å ha et rolig og likeverdig samliv slik det ser ut Hvordan folk sover må vel være opp til de å finne ut av? Hva du synes om det, eller at du og mannen din legger dere sammen hver kveld, er jo ikke så veldig vesentlig egentlig? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet fredag kl 07:35 #8822 Del Skrevet fredag kl 07:35 Blåmuggost skrev (5 timer siden): Syns det er et sprøtt opplegg at PF må ligge på en oppblåsbar madrass i studioet sitt når det er hans tur til å sove.. Da sitter Stina på soverommet «sitt» med babyen foran seg og ser på film.. De må ikke glemme samlivet og i hvert fall prøve å stå i det mer enn to dager. Nå legger vi oss sammen det er kveld, også står vi opp annenhver gang eller noe på natta og gir mat. Stress ned.. Det er jo sånn babyen forstår greia med at nå er det natt, og nå er dag etterhvert, med mamma og pappa i seng.. Selv om det selvsagt er unntakstilstand de første månedene. Ønsker de alt godt, men de virker usikre og fortsatt for opptatt av seg selv og en «normal» rutinepreget hverdag allerede. Det går seg vel til si.. Altså, fint at dere har en måte å gjøre ting på som fungerer for dere! Hvorfor andre må gjøre det samme når man har funnet en løsning som passer for seg det skjønner jeg ikke? Babyer får døgnrytmen på plass før eller senere uavhengig av hvem som sover hvor og når! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet fredag kl 07:54 #8823 Del Skrevet fredag kl 07:54 Blåmuggost skrev (5 timer siden): Syns det er et sprøtt opplegg at PF må ligge på en oppblåsbar madrass i studioet sitt når det er hans tur til å sove.. Da sitter Stina på soverommet «sitt» med babyen foran seg og ser på film.. De må ikke glemme samlivet og i hvert fall prøve å stå i det mer enn to dager. Nå legger vi oss sammen det er kveld, også står vi opp annenhver gang eller noe på natta og gir mat. Stress ned.. Det er jo sånn babyen forstår greia med at nå er det natt, og nå er dag etterhvert, med mamma og pappa i seng.. Selv om det selvsagt er unntakstilstand de første månedene. Ønsker de alt godt, men de virker usikre og fortsatt for opptatt av seg selv og en «normal» rutinepreget hverdag allerede. Det går seg vel til si.. Dette. De er ikke flink og skille på dag og natt. Og de (hun) er altfor besatt av tanken på så og så mange timer i «fred». Seriøst, ungen er 10 dager. Egentid kan de ha etterhvert. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet fredag kl 08:01 #8824 Del Skrevet fredag kl 08:01 Poly skrev (6 minutter siden): Dette. De er ikke flink og skille på dag og natt. Og de (hun) er altfor besatt av tanken på så og så mange timer i «fred». Seriøst, ungen er 10 dager. Egentid kan de ha etterhvert. Hun er også overveldet av sosial stimuli... fra hvem? Hun sier jo i samme setning at hun ikke har hatt besøk, bare av helsesøster. Hun kan jo begynne med å logge av some litt, da 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet fredag kl 08:09 #8825 Del Skrevet fredag kl 08:09 Tipper det med nattesøvnen ordner seg når de slutter å styre sånn om natta. Babyer merker veldig fort når foreldre er stresset. Men det finner de nok ut av selv etterhvert. Ønsker dem uansett lykke til 🙂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet fredag kl 08:26 #8826 Del Skrevet fredag kl 08:26 Palmemor skrev (16 minutter siden): Hun er også overveldet av sosial stimuli... fra hvem? Hun sier jo i samme setning at hun ikke har hatt besøk, bare av helsesøster. Hun kan jo begynne med å logge av some litt, da Whaaat?? Har de ikke hatt barselbesøk?? Jeg har alltid hatt sansen for Per Fredrik og syns han er en artig skrue, men det blir jo stadig tydeligere at de er veldig.. Sosialt hemmet, på et vis. Har de ingen venner de henger med? Eller familie som renner ned dørene, slik det pleier å være når slekta har fått en nytt tilskudd? Vi hadde ange "coronabarn" med barnehageoppstart rundt 2021-2022. Unger som aldri hadde truffet folk og som plutselig, som ettåringer uten språk og uten å kunne gå, skulle plasseres i barnehage.. Det var ikke alltid så greit for disse barna og ikke lett å være pedagog når man satt med 4-5 slike barn på kort tid, og ikke nok ansatte... 🙈🙈🙈 Ikke det at denne babyen har behov for andre riktig ennå, men det kan i alle fall se ut som de er veldig, veldig lite sosiale utenfor sosiale medier, disse nybakte foreldrene. Håper noen rister litt i dem etterhvert. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet fredag kl 08:31 #8827 Del Skrevet fredag kl 08:31 HMK skrev (3 minutter siden): Whaaat?? Har de ikke hatt barselbesøk?? Jeg har alltid hatt sansen for Per Fredrik og syns han er en artig skrue, men det blir jo stadig tydeligere at de er veldig.. Sosialt hemmet, på et vis. Har de ingen venner de henger med? Eller familie som renner ned dørene, slik det pleier å være når slekta har fått en nytt tilskudd? Vi hadde ange "coronabarn" med barnehageoppstart rundt 2021-2022. Unger som aldri hadde truffet folk og som plutselig, som ettåringer uten språk og uten å kunne gå, skulle plasseres i barnehage.. Det var ikke alltid så greit for disse barna og ikke lett å være pedagog når man satt med 4-5 slike barn på kort tid, og ikke nok ansatte... 🙈🙈🙈 Ikke det at denne babyen har behov for andre riktig ennå, men det kan i alle fall se ut som de er veldig, veldig lite sosiale utenfor sosiale medier, disse nybakte foreldrene. Håper noen rister litt i dem etterhvert. Hun sa hvertfall at de ikke har hatt mye besøk, bare helsesyskepleier "og sånn". Så hun ville ha en dag uten telefoner og mail, visstnok. Og det velger man jo i stor grad selv... De er nok ikke veldig sosiale nei, og det er jo greit nok. Ikke alle er det. Men jeg skjønner ikke hvorfor de skaper sin egen storm og klager når det regner. De styrer jo dagen helt selv uten noe forpliktelser. Ja, det tar tid å gi babyer mat. Hun er sliten, naturlig nok. Men det er jo sånn det er. Så blir det overveldende med alle som skal sende råd og tips hun ikke ber om... Jeg deler ikke ting jeg ikke orker å få uønska råd om. Det bør jo gjelde for flere 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet fredag kl 08:55 #8828 Del Skrevet fredag kl 08:55 HMK skrev (26 minutter siden): Whaaat?? Har de ikke hatt barselbesøk?? Jeg har alltid hatt sansen for Per Fredrik og syns han er en artig skrue, men det blir jo stadig tydeligere at de er veldig.. Sosialt hemmet, på et vis. Har de ingen venner de henger med? Eller familie som renner ned dørene, slik det pleier å være når slekta har fått en nytt tilskudd? Vi hadde ange "coronabarn" med barnehageoppstart rundt 2021-2022. Unger som aldri hadde truffet folk og som plutselig, som ettåringer uten språk og uten å kunne gå, skulle plasseres i barnehage.. Det var ikke alltid så greit for disse barna og ikke lett å være pedagog når man satt med 4-5 slike barn på kort tid, og ikke nok ansatte... 🙈🙈🙈 Ikke det at denne babyen har behov for andre riktig ennå, men det kan i alle fall se ut som de er veldig, veldig lite sosiale utenfor sosiale medier, disse nybakte foreldrene. Håper noen rister litt i dem etterhvert. Snakk om å hoppe rett i værste mening da!!? 😶🌫️ Ungen er ca ett kvarter gammel. De hadde besøk av både hennes og hans familie på sykehuset! Hva med å la de få lov til å lande litt hjemme før huset skal rennes ned med bekjente? Midt i den største virus-sesongen mener du altså det er galt at spedbarnet ikke blir sosialisert? 😑 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunfl0wer Skrevet fredag kl 08:59 #8829 Del Skrevet fredag kl 08:59 Teyla skrev (1 minutt siden): Snakk om å hoppe rett i værste mening da!!? 😶🌫️ Ungen er ca ett kvarter gammel. De hadde besøk av både hennes og hans familie på sykehuset! Hva med å la de få lov til å lande litt hjemme før huset skal rennes ned med bekjente? Midt i den største virus-sesongen mener du altså det er galt at spedbarnet ikke blir sosialisert? 😑 Nettopp! 👏 Her tok det rundt 2 uker før noen kom hjem hit. Besteforeldre var på besøk på sykehuset,men vi trengte absolutt å lande hjemme før vi fikk masse besøk. Folk er forskjellige og ikke alle har behov for konstant sosialisering. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet fredag kl 08:59 #8830 Del Skrevet fredag kl 08:59 Herregud, det er jo helt håpløst å se på snapstoryen til Stina, er reklame hvert 10. sekund. Jeg prøver å komme meg gjennom mens jeg bretter klær, men nei😅 jeg skjønner at de lever av sponsorer men dette blir bare prakk😅 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet fredag kl 09:14 #8831 Del Skrevet fredag kl 09:14 Tjoheiii skrev (13 minutter siden): Herregud, det er jo helt håpløst å se på snapstoryen til Stina, er reklame hvert 10. sekund. Jeg prøver å komme meg gjennom mens jeg bretter klær, men nei😅 jeg skjønner at de lever av sponsorer men dette blir bare prakk😅 Det er ikke reklame de legger inn selv. Det er det Snapchat som gjør. Man kan velge selv å fjerne reklamen tror jeg, men da må man gjerne reklamere en del selv, noe Stina flere ganger har sagt at hun ikke har lyst til lengre 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet fredag kl 09:17 #8832 Del Skrevet fredag kl 09:17 Wenda skrev (1 minutt siden): Det er ikke reklame de legger inn selv. Det er det Snapchat som gjør. Man kan velge selv å fjerne reklamen tror jeg, men da må man gjerne reklamere en del selv, noe Stina flere ganger har sagt at hun ikke har lyst til lengre Ah, skjønner! Har bare ikke opplevd at andre influencere har samme mengde reklame på snapchat😅 synd, for jeg har sansen for Stina og synes det er spennende å følge henne i barseltiden men da blir det så jeg velger andre sånn at jeg kan sminke meg eller gjøre andre ting samtidig som jeg hører på dem😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet fredag kl 09:25 #8833 Del Skrevet fredag kl 09:25 Tjoheiii skrev (6 minutter siden): Ah, skjønner! Har bare ikke opplevd at andre influencere har samme mengde reklame på snapchat😅 synd, for jeg har sansen for Stina og synes det er spennende å følge henne i barseltiden men da blir det så jeg velger andre sånn at jeg kan sminke meg eller gjøre andre ting samtidig som jeg hører på dem😅 Tror det er litt avhengig av tid på døgn og hvor mange som følger med på snappen osv. Det er bare spekulasjoner altså, men jeg syns det er mer reklame på visse tidspunkt og når det mest sannsynlig er veldig mange fler som ser på enn vanlig osv 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet fredag kl 09:47 #8834 Del Skrevet fredag kl 09:47 HMK skrev (1 time siden): Whaaat?? Har de ikke hatt barselbesøk?? Jeg har alltid hatt sansen for Per Fredrik og syns han er en artig skrue, men det blir jo stadig tydeligere at de er veldig.. Sosialt hemmet, på et vis. Har de ingen venner de henger med? Eller familie som renner ned dørene, slik det pleier å være når slekta har fått en nytt tilskudd? Vi hadde ange "coronabarn" med barnehageoppstart rundt 2021-2022. Unger som aldri hadde truffet folk og som plutselig, som ettåringer uten språk og uten å kunne gå, skulle plasseres i barnehage.. Det var ikke alltid så greit for disse barna og ikke lett å være pedagog når man satt med 4-5 slike barn på kort tid, og ikke nok ansatte... 🙈🙈🙈 Ikke det at denne babyen har behov for andre riktig ennå, men det kan i alle fall se ut som de er veldig, veldig lite sosiale utenfor sosiale medier, disse nybakte foreldrene. Håper noen rister litt i dem etterhvert. Det virker jo som Stina har mange venninner, for hun har reist på ferie med flere av de og de arrangerte jo babyshower 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet fredag kl 09:52 #8835 Del Skrevet fredag kl 09:52 Teyla skrev (51 minutter siden): Snakk om å hoppe rett i værste mening da!!? 😶🌫️ Ungen er ca ett kvarter gammel. De hadde besøk av både hennes og hans familie på sykehuset! Hva med å la de få lov til å lande litt hjemme før huset skal rennes ned med bekjente? Midt i den største virus-sesongen mener du altså det er galt at spedbarnet ikke blir sosialisert? 😑 Wow. Vurdert å lese det siste jeg skrev? Men ja. Jeg mener absolutt det er viktig å ha en "landsby" rundt et barn. Hvis du tok poenget mitt handler det ikke så mye akkurat nå, men det generelle og større bildet. At Stina og Per Fredrik syns det er veldig greit å bare være de to, gjerne i separate deler av huset, eller sammen foran tv, er én ting. Noe helt annet er det om det fortsetter sånn etterhvert som barnet blir eldre. Jeg vet ikke om dette er noe de en gang har tenk på.. Derfor håper jeg at noen tar litt tak i dem, dersom det faktisk er slik at de er så lite sammen med andre mennesker som det kan se ut på sosiale medier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet fredag kl 10:08 #8836 Del Skrevet fredag kl 10:08 Tivi20 skrev (3 timer siden): Total avsporing men en flaskesterilisator er virkelig genialt når man har flaskebarn. Mye lettere å sette flaskene i den, trykke på en knapp og så gå og gjøre noe annet. Vår tørket også flaskene så var de fiks ferdig etter programmet var kjørt. Mye bedre enn å tørrkoke flasker fordi man er helt i ørska eller å håndtere kokende varme flasker ut av kjelen. Av alt jeg kjøpte inn til babytida var det virkelig ett av de bedre kjøpene. Den de har har også program som tørker, men av en eller annen grunn velger de å bruke uten tørking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet fredag kl 10:17 #8837 Del Skrevet fredag kl 10:17 Tessa12 skrev (8 minutter siden): Den de har har også program som tørker, men av en eller annen grunn velger de å bruke uten tørking Det var visst fordi programmet tok så lang tid hvis de brukte tørkefunksjonen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet fredag kl 10:26 #8838 Del Skrevet fredag kl 10:26 Palmemor skrev (9 minutter siden): Det var visst fordi programmet tok så lang tid hvis de brukte tørkefunksjonen også Aha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet fredag kl 10:32 #8839 Del Skrevet fredag kl 10:32 Tessa12 skrev (22 minutter siden): Den de har har også program som tørker, men av en eller annen grunn velger de å bruke uten tørking Palmemor skrev (14 minutter siden): Det var visst fordi programmet tok så lang tid hvis de brukte tørkefunksjonen også Ja de får vasket og sterilisert de og så står de på benken etterpå og tørker. På den måten så fikk de vasket og sterilisert fler på kortere tid. Mulig det endrer seg når de har to stk stående og de har kommet inn i en flytende rytme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet fredag kl 10:37 #8840 Del Skrevet fredag kl 10:37 Men jeg syns det er artig å sammenligne Stina med f.eks Kristjana nå da 🤪 altså alle opplever sine smerter helt forskjellig. Det vet jeg alt om med en kronisk smertetilstander selv pga andre ting, men makan hvor lugn Kristjana tar alt i sammenligning med Stina. Vannet har gått, hu har eier, slimproppen har falt ut. Og hu sitter og spiser, snapper hvor hun er «seg selv», spiser og tar det hele med ro 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå