elskersommer Skrevet 21. november 2024 #8801 Del Skrevet 21. november 2024 HMK skrev (6 minutter siden): Spørsmål: hvorfor kjøpe to babybrezza eller hva det nå heter, fremfor å bare koke flasker og smokker i en kjele? Det tar jo så mye kortere tid! De er så rare. Kjøper alt mulig unødvendig. Geberelt et vanvittig shoppemønster. Dagene går liksom til å handle noe, gjerne mange ganger per dag. Det er alltid noe som skal kjøpes. Det er da vel ikke helt vanlig?? Så det er også galt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 21. november 2024 #8802 Del Skrevet 21. november 2024 (endret) HMK skrev (9 minutter siden): Spørsmål: hvorfor kjøpe to babybrezza eller hva det nå heter, fremfor å bare koke flasker og smokker i en kjele? Det tar jo så mye kortere tid! De er så rare. Kjøper alt mulig unødvendig. Geberelt et vanvittig shoppemønster. Dagene går liksom til å handle noe, gjerne mange ganger per dag. Det er alltid noe som skal kjøpes. Det er da vel ikke helt vanlig?? BabyBrezza'en vasker,steriliserer og tørker flaskene. Ved å koke flaskene i kjele blir de nettopp bare kokt,man må også vaske og tørke de. Slik sett er BBen mer effektiv. Utvalget i utstyr blir stadig bredere og bedre,man MÅ ikke kjøpe disse tingene men om man vil og kan,så hvorfor ikke.. Endret 21. november 2024 av J.. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newbee Skrevet 21. november 2024 #8803 Del Skrevet 21. november 2024 HMK skrev (1 time siden): Spørsmål: hvorfor kjøpe to babybrezza eller hva det nå heter, fremfor å bare koke flasker og smokker i en kjele? Det tar jo så mye kortere tid! De er så rare. Kjøper alt mulig unødvendig. Geberelt et vanvittig shoppemønster. Dagene går liksom til å handle noe, gjerne mange ganger per dag. Det er alltid noe som skal kjøpes. Det er da vel ikke helt vanlig?? Så flaskesterilisator gjør folk rare?? Prøv å ha flaskebarn hvor man gjerne steriliserer 2-3 ganger for dagen, da tar oppkoking av vann samt selve kokeprosessen langt mer tid, enn å trykke på start på en maskin. Slutt å kritiser ting som ikke er noe å kritisere! 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 21. november 2024 #8804 Del Skrevet 21. november 2024 Clancy skrev (20 timer siden): Skal jeg være dønn ærlig syntes jeg denne tråden er helt sykt toxic og kvalm. Fra en evig lang debatt om amming og at hun er lat som ikke tar opp kampen, selv om det fullt og helt er hennes eget valg. Hun velger å pumpe, og det er like greit. Vi får ikke gjort noe med det uansett. Så til den 6 timers bytte-debatten hvor ingen har noe ståsted men likevel skal være ytterst fornærmet fordi de "velger å gjøre det sånn". Om jeg husker rett var dette noe Stina SNAKKET om å gjøre, men vi har ikke sett noe bevis på at dette er en løsning de gikk for. Nå har de jo gått for det å bytte på å ha han så de kan få noen timer uavbrutt søvn hver OM NATTEN, og det er jo faktisk en grei løsning. Stina har heller ikke uttrykket at hun vil ha fri fra Philip på den hatefulle måten mange av dere presenterer. Hun har sagt mange ganger tidligere at hennes psyke blir mye bedre om hun bruker de 25 minuttene det tar å sminke seg og krølle håret. Hvis det er det som skal til for at mor føler seg vel, hva er problemet? far er jo der. De henger rundt hverandre oftere enn vi ser. En dusj må jo alle ha, og en tur ut på senter alene skader ingen. Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Det at hun ikke har "giddi" å utrede seg for ADHD er også hennes sak og jeg mener det ikke nødvendigvis gjør henne lat. Jeg, personlig, skjønner veldig godt hvorfor hun ikke har orka den prosessen. Jeg utsatte den i mange år, og det tok lang lang tid før jeg faktisk ble utredet til jeg fikk diagnosen. Det at PF googler èn ting om baby før han googler en annen ting om baby. Det at de har gjort for mye research, men ikke nok research, fordi "gud forby, jenta må jo kunne google akkurat dette før hun får barn liksom hallo". I den ene posten var det helt sykt at de ikke kunne noe om søvnmønster til baby, og i den andre posten er folk sure fordi han googlet babysøvn fremfor å google om baby kan bade med navlestrengen? Altså seriøst? Det blir for dumt. De får jo ikke lov til å gjøre feil, fordi alle her inne skal være så utrolig pirkete på absolutt alt. Jeg har aldri vært så stor fan av Stina, men jeg har begynt å like henne MYE mer etter å ha sett det forumet her. Jeg skulle virkelig ønske at dere som virkelig ikke liker henne bare kan slutte å se på og kommentere. Det å gi kritikk er fullt lovlig, og det er jo litt av det forumet er til, men ikke gjør det ut i fra pur hat og småpirk. Uansett, det var mine personlige meninger. Også regner jeg med at alle dere var helt perfekte nybakte foreldre som var en encyclopedia av informasjon når dere kom hjem med første baby! Synes de er fantastiske med gutten sin🥰De mestrer den oppgaven godt 👍 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 21. november 2024 #8805 Del Skrevet 21. november 2024 HMK skrev (1 time siden): Spørsmål: hvorfor kjøpe to babybrezza eller hva det nå heter, fremfor å bare koke flasker og smokker i en kjele? Det tar jo så mye kortere tid! De er så rare. Kjøper alt mulig unødvendig. Geberelt et vanvittig shoppemønster. Dagene går liksom til å handle noe, gjerne mange ganger per dag. Det er alltid noe som skal kjøpes. Det er da vel ikke helt vanlig?? ut ifra hva som sto på jollyroom så tok alle tre programmene ca. 1,5 time. Syntes derfor også det er lettere å vaske, koke og tørke flaskene osv selv. Vi har en ganske stor kjele, så vi får hele dagsbruket i en kjele når vi koker. Virker mer effektivt enn 2 sånne som de har kjøpt. 🙈 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 21. november 2024 #8806 Del Skrevet 21. november 2024 lillebamsemums skrev (Akkurat nå): ut ifra hva som sto på jollyroom så tok alle tre programmene ca. 1,5 time. Syntes derfor også det er lettere å vaske, koke og tørke flaskene osv selv. Vi har en ganske stor kjele, så vi får hele dagsbruket i en kjele når vi koker. Virker mer effektivt enn 2 sånne som de har kjøpt. 🙈 Hadde gledelig kjøpt det utstyret da mine var små.Men fantes ikke da. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 21. november 2024 #8807 Del Skrevet 21. november 2024 Tears in heaven skrev (1 minutt siden): Hadde gledelig kjøpt det utstyret da mine var små.Men fantes ikke da. ja, kan være. men syntes de er overpriset og bruker for lang tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 21. november 2024 #8808 Del Skrevet 21. november 2024 lillebamsemums skrev (23 minutter siden): ja, kan være. men syntes de er overpriset og bruker for lang tid. Men da kan jo du bare koke dine flasker😊 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 21. november 2024 #8809 Del Skrevet 21. november 2024 lillebamsemums skrev (1 time siden): ut ifra hva som sto på jollyroom så tok alle tre programmene ca. 1,5 time. Syntes derfor også det er lettere å vaske, koke og tørke flaskene osv selv. Vi har en ganske stor kjele, så vi får hele dagsbruket i en kjele når vi koker. Virker mer effektivt enn 2 sånne som de har kjøpt. 🙈 Samme gjorde jeg. Satte de jo til tørk etterpå. Tok maks 20min. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WoodpackaFromSpace Skrevet 21. november 2024 #8810 Del Skrevet 21. november 2024 Tears in heaven skrev (1 time siden): Hadde gledelig kjøpt det utstyret da mine var små.Men fantes ikke da. Det hadde også jeg ,det var jammen meg en jobb på kveld med å vaske, koke og tørke flasker verden går fremover. Min datter har til sin sønn , virker mye mer enkelt og lett 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 21. november 2024 #8811 Del Skrevet 21. november 2024 elskersommer skrev (46 minutter siden): Men da kan jo du bare koke dine flasker😊 er akkurat det vi gjør også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 21. november 2024 #8812 Del Skrevet 21. november 2024 WoodpackaFromSpace skrev (16 minutter siden): Det hadde også jeg ,det var jammen meg en jobb på kveld med å vaske, koke og tørke flasker verden går fremover. Min datter har til sin sønn , virker mye mer enkelt og lett Ja var utrolig slitsomt,så skjønner godt de som kjøper. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 21. november 2024 #8813 Del Skrevet 21. november 2024 elskersommer skrev (4 timer siden): Så det er også galt? Overforbruk og kjøpegalskap vil jeg si er ganske galt, ja. Det er ikke bærekraftig og ikke noe man trenger å promotere i sosiale medier. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 22. november 2024 #8814 Del Skrevet 22. november 2024 HMK skrev (5 timer siden): Spørsmål: hvorfor kjøpe to babybrezza eller hva det nå heter, fremfor å bare koke flasker og smokker i en kjele? Det tar jo så mye kortere tid! De er så rare. Kjøper alt mulig unødvendig. Geberelt et vanvittig shoppemønster. Dagene går liksom til å handle noe, gjerne mange ganger per dag. Det er alltid noe som skal kjøpes. Det er da vel ikke helt vanlig?? Det ser jeg ikke noen grunn til å kritisere. Vurderer å kjøpe det selv når jeg skal begynne å jobbe igjen, for da blir det litt pumping og flaske når pappa er i perm. Den vasker, steriliserer og tørker - det er jo så mye enklere enn å gjøre alt separat, og alt som kan gjøres enklere i småbarnsperioden uten at det går utover barna er jo bare positivt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katarina87 Skrevet 22. november 2024 #8815 Del Skrevet 22. november 2024 Jeg orker ikke følge henne mer! Jeg har fulgt henne en stund, men ikke orket å se gjennom alle de tusen snappene hun helt tydelig legger ut kun for å håve inn penger og som kun går på det samme; frokost, middag, baby og jul lenge før det engang er advent!!? Er jo sykt!! Hun påstår og lyver regelrett om ting. Masse ting hun ALDRI blir å gjøre, for å så i neste sekund gjøre nettopp det. Som å ta botox, ha bushy brows, få barn...etter å ikke ha snakket annet om graviditet de siste par årene omentrent så skal vi heller ikke få se babyen. Kun 1000 bilder av han bak et blått hjerte...Ikke faen at jeg gidder å se mer av det. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 22. november 2024 #8816 Del Skrevet 22. november 2024 katarina87 skrev (31 minutter siden): Jeg orker ikke følge henne mer! Jeg har fulgt henne en stund, men ikke orket å se gjennom alle de tusen snappene hun helt tydelig legger ut kun for å håve inn penger og som kun går på det samme; frokost, middag, baby og jul lenge før det engang er advent!!? Er jo sykt!! Hun påstår og lyver regelrett om ting. Masse ting hun ALDRI blir å gjøre, for å så i neste sekund gjøre nettopp det. Som å ta botox, ha bushy brows, få barn...etter å ikke ha snakket annet om graviditet de siste par årene omentrent så skal vi heller ikke få se babyen. Kun 1000 bilder av han bak et blått hjerte...Ikke faen at jeg gidder å se mer av det. Ja,altså sååå sykt å spre julestemning! Hvordan våger hun?? 😅 Og det at man ikke får se babyen er jo bare bra! Å snakke om graviditet er en ting,men man trenger da ikke å vise ungen frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmuggost Skrevet 22. november 2024 #8817 Del Skrevet 22. november 2024 Syns det er et sprøtt opplegg at PF må ligge på en oppblåsbar madrass i studioet sitt når det er hans tur til å sove.. Da sitter Stina på soverommet «sitt» med babyen foran seg og ser på film.. De må ikke glemme samlivet og i hvert fall prøve å stå i det mer enn to dager. Nå legger vi oss sammen det er kveld, også står vi opp annenhver gang eller noe på natta og gir mat. Stress ned.. Det er jo sånn babyen forstår greia med at nå er det natt, og nå er dag etterhvert, med mamma og pappa i seng.. Selv om det selvsagt er unntakstilstand de første månedene. Ønsker de alt godt, men de virker usikre og fortsatt for opptatt av seg selv og en «normal» rutinepreget hverdag allerede. Det går seg vel til si.. 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. november 2024 #8818 Del Skrevet 22. november 2024 katarina87 skrev (2 timer siden): etter å ikke ha snakket annet om graviditet de siste par årene omentrent så skal vi heller ikke få se babyen. Kun 1000 bilder av han bak et blått hjerte...Ikke faen at jeg gidder å se mer av det. Hvorfor i all verden har du et sånt ønske om å se denne ungen? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tivi20 Skrevet 22. november 2024 #8819 Del Skrevet 22. november 2024 Total avsporing men en flaskesterilisator er virkelig genialt når man har flaskebarn. Mye lettere å sette flaskene i den, trykke på en knapp og så gå og gjøre noe annet. Vår tørket også flaskene så var de fiks ferdig etter programmet var kjørt. Mye bedre enn å tørrkoke flasker fordi man er helt i ørska eller å håndtere kokende varme flasker ut av kjelen. Av alt jeg kjøpte inn til babytida var det virkelig ett av de bedre kjøpene. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 22. november 2024 #8820 Del Skrevet 22. november 2024 HMK skrev (12 timer siden): Spørsmål: hvorfor kjøpe to babybrezza eller hva det nå heter, fremfor å bare koke flasker og smokker i en kjele? Det tar jo så mye kortere tid! De er så rare. Kjøper alt mulig unødvendig. Geberelt et vanvittig shoppemønster. Dagene går liksom til å handle noe, gjerne mange ganger per dag. Det er alltid noe som skal kjøpes. Det er da vel ikke helt vanlig?? Tror du at du får svar spørsmålet ditt om hvorfor Stina og typen kjøpte to baby-ettellerannet fremfor å koke i en kjele? hvis du lurer veldig på det vil jeg anbefale deg å spørre Stina på snap- hun svarer jo på mange spm …… tror ingen her inne kan gi deg svar på det spm hvertfall 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå