Eyr Skrevet 20. november 2024 #8741 Del Skrevet 20. november 2024 J.. skrev (1 time siden): Uten kilder fra Stina selv,blir det bare en spekulasjon. Stina har snakket om det mange ganger at hun tror hub har adhd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 20. november 2024 #8742 Del Skrevet 20. november 2024 J.. skrev (1 time siden): Uten kilder fra Stina selv,blir det bare en spekulasjon. Hu har snakket om det ja 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 20. november 2024 #8743 Del Skrevet 20. november 2024 pusen56 skrev (1 time siden): Har ikke følt med 100% i den her tråden men hvorfor mener du de ikke skal dele opp ansvaret slik på natten om det passer for dem? Jeg sitter med følelsen av at jeg gjort ALT nattearbeid med vår første baby, fordi det var forventet av meg siden jeg ammet. For å si det sånn så blir det andre boller når vi får nestemann. Men det er genetisk at mor «tåler» nattevåk bedre enn menn. Det er derfor man sover dårlig på slutten av graviditeten fordi kroppen forbereder seg på nattevåk. Amemhormoner hjelper mor til og sovne etter amming/under amming og hormoner i melka hjelper baby og få riktig døgnrytme. Det er ikke alt som skal sidestilles mellom kjønnene. Ser han feks står og bretter klær og hører på musikk midt på natten så mor skal få sove. Stakkars fyr. Prioriterer man at far får god nattesøvn så kan han stille opp med alt annet resten av dagen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. november 2024 #8744 Del Skrevet 20. november 2024 J.. skrev (1 time siden): For en teit spekulasjon.. Stina sier selv at hun garantert har ADHD men ikke gidder å få det utredet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 20. november 2024 #8745 Del Skrevet 20. november 2024 Blåttvann skrev (3 minutter siden): Stina sier selv at hun garantert har ADHD men ikke gidder å få det utredet. Ikke gidder...? Det styrker følelsen min av at hun er ekstremt tafatt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 20. november 2024 #8746 Del Skrevet 20. november 2024 Bibbi_ skrev (3 timer siden): Enig med deg. Helt merkelig å dele opp slik de gjør. Hvis man trenger så mye søvn og så mye tid for seg selv, så forstår jeg ærlig talt ikke hvorfor man får barn. Får man barn er det slutt på å sette seg selv først. Selvfølgelig skal man få tid tid til å dusje og stelle seg, men det stopper liksom der. Nå blir mange irritert fordi mannen ikke tar nok del i det og hagen nyfødt i heimen.. mannen slipper alltid unna osv Her har dette paret valgte og gjøre det på denne måten. Noe som gjør at far har mye tid med den lille og begge foreldre får sovet. Men da er jammen det også galt 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 20. november 2024 #8747 Del Skrevet 20. november 2024 (endret) Skal innrømme at for en som ikke har fått til amming (men som også har en del melk, og har valgt å pumpe for å kunne i barnet mitt morsmelk) er det veldig skremmende å lese denne chatten. Nå skal ikke jeg brette livet mitt ut her, men jeg fikk ikke prøvd amming før dag 4 pga komplikasjoner etter fødsel. Som da gjorde at mitt barn fikk flaske først da hun ikke greide kopp. Så det å amme i ettertid har vært veldig mye uro, krevende og ikke minst sårt. Jeg har nå måtte gå til innkjøp av en boks med nam. Og jeg begynte å grine når jeg måtte stå og blande det sammen. Jeg har virkelig hatt lyst til å amme, fordi jeg ønsker mitt barn det beste. (Jeg har prøv i nesten en måned, så ga ikke opp etter bare noen dager) Endret 20. november 2024 av lillebamsemums Skrivefeil 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 20. november 2024 #8748 Del Skrevet 20. november 2024 Klump skrev (11 timer siden): Pelle? Nei, det er jo rart hvordan andre får det til å gå rundt! … Uansett, en helt annen frihet og ha mannen hjemme hver dag. Sånn sett er hun veldig heldig! Lettere med litt avlastning Det er helt riktig! Vi er flere som har en mann som er borte i jobb fra søndag til fredag. Og i tillegg har man selv en "vanlig" 8-16 jobb. Pluss noen unger til oppå der. De suser rundt i sin egen lille boble. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 20. november 2024 #8749 Del Skrevet 20. november 2024 Fidoss skrev (3 timer siden): Meg og min samboer delte også opp og hadde «skift» første tiden. Jeg hadde mistet mye blod, hadde skyhøyt blodtrykk etter fødsel, smerter av klipp som gjorde at jeg ikke fikk sitte skikkelig, måtte ta jern som førte til store smerter ved toalettbesøk. Barnet var undervektig og måtte mates hver 3 time, først ammes, deretter erstatning også pumping så fikk ca 1,5 time å sove på før neste runde. Hadde også en ekstremt våken nyfødt som nesten ikke sov utrolig nok. Satt å gråt flere ganger for jeg var så sliten så tilslutt måtte far ta barnet 6 timer på natten slik at jeg fikk litt søvn. Jeg utviklet depresjon pga formen var så dårlig og hadde vi ikke gjort det slik tror jeg at jeg hadde blitt psykisk syk. Så det kan jo fint være grunner til at de har delt opp slik de gjør. Alle mine venner har hatt «sovebabyer» der amming har gått fint fra første start. De har fått til å eksempel samsove og amme under søvn. Dette fikk ikke jeg til, så å «sove» mens man ammer er heller ikke for alle. Barn er forskjellig og foreldre er forskjellig. Ikke sikkert de deler alt med oss Nå delte dere opp av heeelt andre grunner enn Stina og PF da... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 20. november 2024 #8750 Del Skrevet 20. november 2024 Poly skrev (54 minutter siden): Men det er genetisk at mor «tåler» nattevåk bedre enn menn. Det er derfor man sover dårlig på slutten av graviditeten fordi kroppen forbereder seg på nattevåk. Amemhormoner hjelper mor til og sovne etter amming/under amming og hormoner i melka hjelper baby og få riktig døgnrytme. Det er ikke alt som skal sidestilles mellom kjønnene. Ser han feks står og bretter klær og hører på musikk midt på natten så mor skal få sove. Stakkars fyr. Prioriterer man at far får god nattesøvn så kan han stille opp med alt annet resten av dagen. Haha,stakkars fyr som av og til må være våken på natta så en utslitt mor skal få sove litt? Tull og tøys! Selv om mødre er "designet" for å tåle våkenetter bedre,så betyr det ikke at far skal slippe unna på natta😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 20. november 2024 #8751 Del Skrevet 20. november 2024 Emminda skrev (2 timer siden): Jeg er ganske sikker på at mye av hennes problemer med å vie tid til amming kommer av udiagnostisert ADHD. Som en som lever i en husholdning der jeg er den eneste uten ADHD, kjenner jeg enormt godt til denne rastløsheten med å skulle sette seg ned å gjøre «ingenting». Hun har jo tidligere uttalt at hun ikke klarer å få manikyr eller ligge i badekaret fordi hun må ligge/sitte i ro. Dette kjenner jeg så godt igjen fra familiemedlemmer som f.eks ikke kan ta massasje av samme grunn (fordi de må ligge stille). Jeg føler jeg satt og ammet døgnet rundt de første månedene, særlig ned min yngste som i tillegg hadde kolikk, så forstår at for noen med sterk grad av indre og ytre uro blir det nesten uoverkommelig. Får bare håpe hun vil fortsette med pumpingen, det er jo faktisk helsefordeler også for mor i amming /pumping (motvirker brystkreft bl.a) https://www.forskning.no/kreft-forebyggende-helse/amming-reduserer-risikoen-for-brystkreft/1085920 Ang det å sitte i badekar klarer hun da helt fint? Alt er veldokumentert på snap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 20. november 2024 #8752 Del Skrevet 20. november 2024 Sunfl0wer skrev (33 minutter siden): Haha,stakkars fyr som av og til må være våken på natta så en utslitt mor skal få sove litt? Tull og tøys! Selv om mødre er "designet" for å tåle våkenetter bedre,så betyr det ikke at far skal slippe unna på natta😛 Ikke at jeg synes det er noe galt i at far er våken på natten i stedet for mor, men hvor "utslitt mor" er man egentlig når man står å doller seg med sminke, krøller håret og løper rundt på kjøpesenter en uke etter fødsel? Hvis man er utslitt så er vel dette noe av det første som blir satt til sides 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 20. november 2024 #8753 Del Skrevet 20. november 2024 HalloDoktor skrev (1 time siden): Hun orket jo heller ikke å få sjekket om alt var bra med P etter å ha kjent på mindre liv i et par uker fordi hun selv hadde så sjuke smerter og var så sjukt sliten 🤷🏼♀️ Hun kontaktet sykehuset og var bekymret, så du er ikke oppdatert 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. november 2024 #8754 Del Skrevet 20. november 2024 Tough cookie skrev (5 minutter siden): Hun kontaktet sykehuset og var bekymret, så du er ikke oppdatert Det tok henne 2 uker før hun oppsøkte sykehuset ved lite liv sist gang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 20. november 2024 #8755 Del Skrevet 20. november 2024 Blåttvann skrev (2 minutter siden): Det tok henne 2 uker før hun oppsøkte sykehuset ved lite liv sist gang. 2 uker?🤔 Det har ikke jeg fått med meg, selv om jeg så snappene hennes daglig hele hennes svangerskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 20. november 2024 #8756 Del Skrevet 20. november 2024 (endret) snurk skrev (36 minutter siden): Ikke at jeg synes det er noe galt i at far er våken på natten i stedet for mor, men hvor "utslitt mor" er man egentlig når man står å doller seg med sminke, krøller håret og løper rundt på kjøpesenter en uke etter fødsel? Hvis man er utslitt så er vel dette noe av det første som blir satt til sides Er man utslitt døgnet rundt? 🤔 Det kjenner ikke jeg meg igjen i iallefall. PF får ikke kritikk når han tar seg en joggetur eller går på treningsstudio. Hvorfor får hun kritikk for å ta seg en tur på butikken eller ordne seg for å føle seg vel? Endret 20. november 2024 av Sunfl0wer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 20. november 2024 #8757 Del Skrevet 20. november 2024 Sunfl0wer skrev (6 minutter siden): Er man utslitt døgnet rundt? 🤔 Det kjenner ikke jeg meg igjen i iallefall. PF får ikke kritikk når han tar seg en joggetur eller går på treningsstudio. Hvorfor får hun kritikk for å ta seg en tur på butikken eller ordne seg for å føle seg vel? Kvinner er sine verste kritikere. Menn slipper unna med så mye mer 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 20. november 2024 #8758 Del Skrevet 20. november 2024 (endret) Tough cookie skrev (2 minutter siden): Kvinner er sine verste kritikere. Menn slipper unna med så mye mer Du har så rett. Trodde folk var mer opplyst i 2024 at en far kan bidra minst like mye som en mor og at skal man kritisere en mor for å komme seg ut en tur eller sminke seg,så burde fedrene kritiseres like mye hvis de velger å dra ut av huset for å gjøre det de ønsker. Endret 20. november 2024 av Sunfl0wer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. november 2024 #8759 Del Skrevet 20. november 2024 (endret) Tough cookie skrev (22 minutter siden): 2 uker?🤔 Det har ikke jeg fått med meg, selv om jeg så snappene hennes daglig hele hennes svangerskap. Nå er det flere som har sagt det samme, at Stina selv har fortalt at hun ventet et par uker før hun oppsøkte helsehjelp ved lite liv, det er ikke noe en bruker bare har funnet på. Videre kverulering på om dette er sant er avsporing. Endret 20. november 2024 av Blåttvann 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 20. november 2024 #8760 Del Skrevet 20. november 2024 Blåttvann skrev (2 minutter siden): Nå er det flere som har sagt det samme, at Stina selv har fortalt at hun ventet et par uker før hun oppsøkte helsehjelp ved lite liv, det er ikke noe en bruker bare har funnet på. Videre kverulering på om dette er sant er avsporing. Er også mye KG sannheter her inne,der folk bare repeterer ting de har lest her/på Jodel så mye at flere tror det er sant også.. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå