Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Marsipan123 skrev (1 time siden):

Det er faktisk ikke greit å ikke ville amme! Det er i bunn og grunn barnets eneste mulighet til å overleve. Når du som mor vil ta fra barnet den muligheten så synes jeg det er rart. Ja, jeg vet det finnes flasker og erstatning, men jeg synes det er en trist utvikling når foreldre foretrekker en plastflaske framfor et bryst. Kjenner ei som ikke en gang holdt barnet når hun ga det mat. Satte babyen i vippestol og bygget opp flaska med kluter, og gjorde noe annet mens barnet satt alene med flaska. Sikkert flere som synes det er innafor. Da kan mor og barnet ha egentid på hver sin kant. 

Nei nå må du faktisk gi deg👿 mener du for ramme alvor att ett barn IKKE overlever fordi mor ikke ammer? Da overlevde vel ikke barnet til denne personen du kjenner siden mor ikke ammer. Det er folk med slike meninger som ødelegger for de som ikke vil eller klarer og amme. 

Er jammen mye rart man skal lese her men denne tar kaka..

Du er forøvrig rapportert

Endret av elskersommer
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Marsipan123 skrev (1 time siden):

Det er faktisk ikke greit å ikke ville amme! Det er i bunn og grunn barnets eneste mulighet til å overleve. Når du som mor vil ta fra barnet den muligheten så synes jeg det er rart. Ja, jeg vet det finnes flasker og erstatning, men jeg synes det er en trist utvikling når foreldre foretrekker en plastflaske framfor et bryst. Kjenner ei som ikke en gang holdt barnet når hun ga det mat. Satte babyen i vippestol og bygget opp flaska med kluter, og gjorde noe annet mens barnet satt alene med flaska. Sikkert flere som synes det er innafor. Da kan mor og barnet ha egentid på hver sin kant. 

Men altså, seriøst? Det finnes mange grunner til å gi flaske fremfor pupp, og jeg kjenner ikke til et eneste barn som har tatt skade av å få mme fremfor morsmelk. 
Begge mine fikk mme, og begge mine barn er friske, helt normale og like som andre barn på sin alder. De er også nesten aldri syke, og har en god og fin tilknytting til meg som mor og til sin far. De har aldri manglet noen verdens ting. 
Det spiller ingen rolle hvilken grunn man har for å gi flaske; så lenge barnet er mett og god, ivaretatt og trygg, er det faktisk det aller beste.
Stina og PF styrer en del, men de finner vel fort ut av ting og hva som fungerer for de. Ingen er eksperter med engang man føder barnet sitt, man lærer mens man går. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

I 2024 er dette rett og slett ikke sant.

Idag har vi både MME og donasjoner fra melkebank..

Jeg trodde at dere i forumet evnet å tenke hypotetisk. Mitt poeng er at fra naturens side så er det eneste mulighet til å overleve. Jeg er fullstendig klar over at det går an å overleve nå til dags uten å bli ammet. Det er synd at så mange går bort fra det. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (21 minutter siden):

Nei nå må du faktisk gi deg👿 mener du for ramme alvor att ett barn IKKE overlever fordi mor ikke ammer? Da overlevde vel ikke barnet til denne personen du kjenner siden mor ikke ammer. Det er folk med slike meninger som ødelegger for de som ikke vil eller klarer og amme. 

Er jammen mye rart man skal lese her men denne tar kaka..

Du er forøvrig rapportert

Det er ikke det jeg skriver. Mitt poeng er at det fra naturens side er eneste måte å overleve. Jeg er fullstendig klar over det i 2024 finnes andre måter å overleve på. Det er synd at mange velger bort amming. Må man, så er det en annen ting. Når man har tilstrekkelig med melk, men bare trøbler litt, så er det ikke greit. Takk for rapportering. Tar det som et kompliment. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
AntiBullshit skrev (4 timer siden):

Synes kanskje det er litt rart at Stina hyler om hvor grusomt mamma-politiet er når hun åpenbart ønsker å bruke ting hun gjør relatert til babyen som ragebait. Hun vet at folk synes det er rart og reagerer på at hun (sier hun skal) bruke(r) hansker for å skifte bleie, likevel dedikerer hun masse snakking og et stillbilde med stor tekst «hansker ved bleieskift 😳» og «barseltårene har kommet 😭». Hun velger å ikke vise ansiktet på barnet, men hun ønsker likevel å tjene penger og sanke oppmerksomhet rundt morsrollen. Jeg har overhode ingen formening om flasker vs pupp eller morsmelkerstatning, men synes likevel det er merkelig at hun har så mye fokus på at hun pumper, gjør klar flasker og synes det er «mye mer chill» med flaske enn amming, rett etter å ha proklamert at hun ammer på dagtid og gir flakse på natta. Hvis hun vet at dette med amming er noe alle tilsynelatende har en mening om hvordan hun bør gjøre, og hun ikke ønsker reaksjoner på hvordan hun løser det så gir det bare veldig lite mening å fokusere så mye på at hun pumper og gjør klar flakser på tidspunkt hvor hun ifølge seg selv normalt ville ammet - noe som gir seerne inntrykk av at hun ikke ammer i det hele tatt.

De som lar seg provosere over hennes valg når det gjelder amming reagerer akkurat slik Stina ønsker. Det er jo det som gir engasjement og penger i kassa. Syns det er enda merkeligere at noen blir helt himmelfalne over at noen kan bli provosert over dette. Om meningene her inne hadde vært ytret høyt overfor venninner eller andre privatpersoner som ikke drar økonomiske fordeler av å dele at de ikke ammer, da hadde jeg sagt meg 100 % enig i at man burde tie. Men altså.. hallo. Stina er på jobb og deler denne informasjonen fra en offentlig konto med 155 000 følgere, og ikke nok med det, men hun regelrett flagger det. Hun gjør dette helt bevisst for å få reaksjoner. Hun virker mer desperat enn noensinne på å lage clickbait-overskrifter, det har tatt helt av etter fødsel. Det er åpenbart at denne kua melkes for alt den er verdt - no pun intended. 

Endret av Fizzypo
  • Liker 5
Skrevet
Marsipan123 skrev (21 minutter siden):

Det er ikke det jeg skriver. Mitt poeng er at det fra naturens side er eneste måte å overleve. Jeg er fullstendig klar over det i 2024 finnes andre måter å overleve på. Det er synd at mange velger bort amming. Må man, så er det en annen ting. Når man har tilstrekkelig med melk, men bare trøbler litt, så er det ikke greit. Takk for rapportering. Tar det som et kompliment. 

Det som er synd er at sånne som deg skaper skam og skyldfølelse til de som ikke vil/kan amme. 
Men du mener vel noe annet om de som ikke kan? Da er det nok sikkert helt greit? 😂

• Liker 4
Skrevet (endret)
Marsipan123 skrev (31 minutter siden):

Jeg trodde at dere i forumet evnet å tenke hypotetisk. Mitt poeng er at fra naturens side så er det eneste mulighet til å overleve. Jeg er fullstendig klar over at det går an å overleve nå til dags uten å bli ammet. Det er synd at så mange går bort fra det. 

Men så skriv det anderledes da.. Vi er selvstendige kvinner.. vi tar våre egne valg.. å nybakte mødre trenger ikke damer som har slike meninger som du skriver 🤔  

Barn vokser opp og blir staute karer og selvstendige damer både med og uten pupp som matfat

Endret av elskersommer
  • Liker 5
Skrevet
Marsipan123 skrev (22 minutter siden):

Jeg er 100% enig med deg, men vil presisere at de som kan amme, selv med trøblerier i startfasen, bør og "skal" for barnets beste amme. Det er naturlige vitaminer og mineraler i morsmelken, som ikke erstattes like godt i mme. Det bør ikke være noe "ikke vil" valg fra mors side om amming, da mors valg ikke bør trumfe barnets beste.

Men derimot om man ikke kan amme, har forsøkt lenge, får utfordringer med melkekjertler osv. da sier det seg selv, at barnet må få erstattet tapet av morsmelk. Da er dette barnets beste. 

Å "ikke ville" er egosentriskt og eget behov blir stilt foran spebarnet, og det igjen er lite forenelig med det omsorgsbehov du har påtatt deg gjennom å sette et forsvarsløst spebarn til verden.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Istapp skrev (7 minutter siden):

Jeg er 100% enig med deg, men vil presisere at de som kan amme, selv med trøblerier i startfasen, bør og "skal" for barnets beste amme. Det er naturlige vitaminer og mineraler i morsmelken, som ikke erstattes like godt i mme. Det bør ikke være noe "ikke vil" valg fra mors side om amming, da mors valg ikke bør trumfe barnets beste.

Men derimot om man ikke kan amme, har forsøkt lenge, får utfordringer med melkekjertler osv. da sier det seg selv, at barnet må få erstattet tapet av morsmelk. Da er dette barnets beste. 

Å "ikke ville" er egosentriskt og eget behov blir stilt foran spebarnet, og det igjen er lite forenelig med det omsorgsbehov du har påtatt deg gjennom å sette et forsvarsløst spebarn til verden.

Har ikke mor det bra så har faktisk ikke barnet det bra.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Fy søren for noen dårlige mennesker mange av dere er. Jeg har på ingen måte særlig sansen for SB og overforbruk/filterbruk og denne merkelige matforstyrrelsen disse to har. Men sånn som dere holder på i forhold til amming, mamma/papparollen og barseltid er fader meg det verste jeg har sett. Her er det mange bedrevitere og tragiske mennesker som bare må. Skjerp dere. 

Endret av panzerpølsa
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Istapp skrev (27 minutter siden):

Hvem er du til å bestemme hva andre mødre skal gjøre?

• Liker 3
Skrevet

Skremmende at det sitter voksne mennesker bak disse kommentarene. Flere her inne som burde deltatt på nettvett-kurs

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Sol, admin. 

Skrevet
Istapp skrev (46 minutter siden):

Men jeg driter 100% i hva du mener man skal og bør gjøre. Du har ingen rett til å fortelle andre mennesker hvordan de skal være foreldre. 

• Liker 5
Skrevet
elskersommer skrev (9 timer siden):

Men hvorfor er folk da så opptatt av att dama bare MÅ amme? Jeg klarer bare ikke å forstå det.. så forklar meg?

Fordi hun har muligheten til det og masse melk? Og at det er det beste for barnet?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nussepus skrev (Akkurat nå):

Fordi hun har muligheten til det og masse melk? Og at det er det beste for barnet?

Ja jeg skjønner det er best for barnet men barnet lever godt om han får morsmelk på flaske

Skrevet
sunflowerseed skrev (14 minutter siden):

Skremmende at det sitter voksne mennesker bak disse kommentarene. Flere her inne som burde deltatt på nettvett-kurs

Jeg er sjokkert over innlegg her og jeg er sjokkert over att admin faktisk lar mye av dette stå👿

• Liker 5
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Ja jeg skjønner det er best for barnet men barnet lever godt om han får morsmelk på flaske

Jada. Men uforståelig fortsatt at det er lettere å stå opp om natta, varme flasker og styre. I stedet for å være på rommet, slenge ut puppen, amme og sovne igjen. Men det er vel fordi det hadde blitt mer jobb for henne enn Pelle og det er urettferdig nemlig. 

Endret av Nussepus
Skrivefeil.
  • Liker 13
Skrevet

Ref. Story.

"En uke etter fødsel. Rett inn i GAMLE JEANS" 

Jeg håper ingen av de som sitter rundt omkring med baby som kanskje hadde veldig vektøkning i graviditeten og ikke føler seg bra med kroppen sin akkuratt nå ikke ser dette. Jeg har ikke barn selv, men hadde jeg sett sånne innlegg om jeg ikke var i samme situasjon selv så hadde jeg fått en skikkelig knekk. 

Hun er veldig heldig, såklart, men tror ikke hun tenker på hvor mange det faktisk kan såre.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Orly skrev (8 timer siden):

Selvsagt helt greit å dra ut men å begynne å snakke om noen dager gamle babyer og sy puter under armene blir for dumt 

Nei det som blir for dumt er å klage på en mor som tar seg en handletur i en matbutikk......det er dumt og idiotisk det. Pinlig flaut faktisk. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...