Pinkpashion Skrevet 17. november 2024 #8461 Skrevet 17. november 2024 Anneisabell skrev (16 minutter siden): Tenker det er fordi de deler på å være oppe på natta og da tenker de kanskje at det er bedre med morsmelk enn melkeerstatning. Hun forstår ikke hvorfor babyen kaver ved amming og er frustert over hele situasjonen… samtidig som hun gjør stikk motsatt av hva det som anbefales når man opplever disse utfordringene. Igjen, helt fint om du ikke ønsker/kan fullamme, eller amme i det hele tatt - men jeg får litt følelsen av at hun ikke ønsker å ta til seg råd for å komme over kneika, og avviser alle råd som kommer på løpende bånd fra følgere. Hun er frustrert fordi babyen kaver med puppen, gir babyen flaske, for så å være like frustrert neste gang ammingen ikke går. 11 2
Stavangebrud2012 Skrevet 17. november 2024 #8462 Skrevet 17. november 2024 Ville droppa flaska om hun har nok melk: barnet sovner mye fortere av morsmelk på natt, da det er hormoner i melken som får barnet trøtt. Babyer blir mye våknere av flaske på natt 5 2
pukka Skrevet 17. november 2024 #8463 Skrevet 17. november 2024 Pasha skrev (2 timer siden): Det er ikke uvanlig, dersom ungen er født prematurt eller er liten (altså under gjennomsnittlig vekt), Da anbefaler de mating hver tredje time døgnet igjen frem til vektoppgangen kommer. Nå var vel ikke barnet deres så liten at dette burde være nødvendig, men kan vel være at sykehuset har bedt de om det Mine barn var like store som P, og også født til termin - vi fikk beskjed om å mate hver 3. time. 2
J.. Skrevet 17. november 2024 #8464 Skrevet 17. november 2024 Stavangebrud2012 skrev (31 minutter siden): Ville droppa flaska om hun har nok melk: barnet sovner mye fortere av morsmelk på natt, da det er hormoner i melken som får barnet trøtt. Babyer blir mye våknere av flaske på natt Hun gir jo morsmelk,men på flaske. 4
Interiørgla Skrevet 17. november 2024 #8465 Skrevet 17. november 2024 Stavangebrud2012 skrev (33 minutter siden): Ville droppa flaska om hun har nok melk: barnet sovner mye fortere av morsmelk på natt, da det er hormoner i melken som får barnet trøtt. Babyer blir mye våknere av flaske på natt Har du fulgt med nå? Hun gir morsmelk som hun har pumpet tidligere på flaske. 4
Marsipan123 Skrevet 17. november 2024 #8466 Skrevet 17. november 2024 Pinkpashion skrev (1 time siden): Kan noen fortelle meg hvorfor i alle dager hun styrer sånn med den pumpinga…? Hva er det jeg ikke har fått med meg? Er dette «vanlig» praksis når man føder barn, selv med god produksjon av morsmelk? Da jeg fikk mine barn i 2012 og 2016 ble flaskemating frarådet før amming var veletablert, hvorfor i alle dager har Stina da (med tilsynelatende god produksjon) blitt sittende som ei melkeku på sykehuset og pumpet døgnet rundt? Flaksemating går fortere enn amming - og sannsynligvis ligger årsaken til kaving og frustrasjon med puppen akkurat der; melka kommer ikke fort nok. Hun bør jo i aller høyeste grad blitt frarådet flaskemating frem til amminga gikk knirkefritt, hvis hun har et ønske om å amme. Jeg får litt vondt av hele situasjonen, da dette sporet hun nå er i ofte er det som leder til en ufrivillig tidlig ammeslutt. Og for all del, jeg er ingen ammefanatiker som tenker at amming er eneste vei å gå. Men om hun ønsker å amme, så er det som å tisse i motvind med dette pumpestyret og flaskematingen. Hun sa en gang før fødselen at hun skulle pumpe og gi flaske slik hun slapp å «være stuck til babyen 24/7». 6
Stavangebrud2012 Skrevet 17. november 2024 #8467 Skrevet 17. november 2024 Interiørgla skrev (5 minutter siden): Har du fulgt med nå? Hun gir morsmelk som hun har pumpet tidligere på flaske. Hæ? Hva er poenget med det? Går jo mot alle anbefalingene, mye mer kavete.. 3
Interiørgla Skrevet 17. november 2024 #8468 Skrevet 17. november 2024 Stavangebrud2012 skrev (1 minutt siden): Hæ? Hva er poenget med det? Går jo mot alle anbefalingene, mye mer kavete.. Tuller du nå? Hun har jo forklart hvorfor 4
våren14 Skrevet 17. november 2024 #8469 Skrevet 17. november 2024 Palmemor skrev (6 timer siden): Er så mye fuzz å amme på natta? Bare å få hivd i den ungen flaske så hun kan sove igjen. Snakk om å være egoistisk. Hun aner ikke hvor heldig hun er som har en så enorm melkeproduksjon. Jeg hadde gitt høyrearmen for å ha halvparten Klump skrev (5 timer siden): De fleste synes vel at amming er tusen ganger enklere på natten? Skjønner ikke helt logikken. Ødelegger jo også produksjonen om hun ikke ammer eller pumper tilsvarende det hun normalt sett ville ammet på en natt. Folk gjør hva de vil og jeg bryr meg ikke om folk ammer eller ikke, men å si at det er mer lettvint å gi flaske på natt er heller merkelig. Illusen skrev (5 timer siden): Kl. 07:35 i dag tidlig spiste Stina en liten «natt-snacks» imens hun varmet melk til baby. Det skulle gis flaske, og ikke skiftes bleie - slik at han forhåpentligvis sovnet fortere igjen. Kl. 11:59 postes det om morgen med baby. Da våknet de for 45 min siden. De går nå hjemme å styrer døgnet som de vil. Morgen midt på dagen og natt til langt utpå formiddag… Nå i begynnelsen er det vel ikke så farlig, men blir spennende å se hvordan de løser alle de vanene de har hatt fremover. Illusen skrev (3 timer siden): Er det vanlig å sette på alarm på natta for å kunne mate baby før den våkner av seg selv? (Eller misforsto jeg hva hun mente der?) Pinkpashion skrev (1 time siden): Kan noen fortelle meg hvorfor i alle dager hun styrer sånn med den pumpinga…? Hva er det jeg ikke har fått med meg? Er dette «vanlig» praksis når man føder barn, selv med god produksjon av morsmelk? Da jeg fikk mine barn i 2012 og 2016 ble flaskemating frarådet før amming var veletablert, hvorfor i alle dager har Stina da (med tilsynelatende god produksjon) blitt sittende som ei melkeku på sykehuset og pumpet døgnet rundt? Flaksemating går fortere enn amming - og sannsynligvis ligger årsaken til kaving og frustrasjon med puppen akkurat der; melka kommer ikke fort nok. Hun bør jo i aller høyeste grad blitt frarådet flaskemating frem til amminga gikk knirkefritt, hvis hun har et ønske om å amme. Jeg får litt vondt av hele situasjonen, da dette sporet hun nå er i ofte er det som leder til en ufrivillig tidlig ammeslutt. Og for all del, jeg er ingen ammefanatiker som tenker at amming er eneste vei å gå. Men om hun ønsker å amme, så er det som å tisse i motvind med dette pumpestyret og flaskematingen. ang 3. time fikk vi også beskjed om det da vår første var ganske lita selv til termin, vi skulle amme hver tredje time de første par ukene minst. Dessuten er jo det viktig for produksjonen også, om man skulle slite med det. Ellers… så ser vi jo starten på overgang mot mme her. Bare vent til den natta babyen ikke vil sove og de «i desperasjon» gir en flakse mme så babyen går inn i matkoma og ikke rører seg på 6 timer… de virker mer opptatt av egen søvn enn babyen allerede, så ganske sikkert bare en måte å «late som» at de har «prøvd», men om noen få dager er nok mamming viktigere enn amming. Enda alt annet ligger til rette for at hun kunne fullammet. Så merker vi vel allerede at hun har bestemt seg for noe annet, og egentlig bare later som om at hun ikke skal dit. Gir det 14 dager før de er over på mme fordi babyen ellers ønsker å være litt våken, og det er jo slitsomt… og at egen søvn tross alt er såååå viktig. Hvilket den forsåvidt er, men en kort kort periode av livet så overlever man med litt lite søvn. Særlig når de bytter på og kan fortsette med det så lenge som trengs. 17 1
Stavangebrud2012 Skrevet 17. november 2024 #8470 Skrevet 17. november 2024 Interiørgla skrev (12 minutter siden): Tuller du nå? Hun har jo forklart hvorfor Sorry, jeg følger ikke snapene slavisk. Har andre ting å ta meg til også😉
PecanPie Skrevet 17. november 2024 #8471 Skrevet 17. november 2024 Pinkpashion skrev (1 time siden): Hun forstår ikke hvorfor babyen kaver ved amming og er frustert over hele situasjonen… samtidig som hun gjør stikk motsatt av hva det som anbefales når man opplever disse utfordringene. Igjen, helt fint om du ikke ønsker/kan fullamme, eller amme i det hele tatt - men jeg får litt følelsen av at hun ikke ønsker å ta til seg råd for å komme over kneika, og avviser alle råd som kommer på løpende bånd fra følgere. Hun er frustrert fordi babyen kaver med puppen, gir babyen flaske, for så å være like frustrert neste gang ammingen ikke går. Dette er jo ikke overraskende i det hele tatt, at hun er frustrert over situasjonen og gjør det stikk motsatte av anbefalt. Det var gjennomgående for omtrent hele graviditeten Jeg syns det er rart at hun «fikk lov» å gi flaske mens hun lå på sykehuset. Jeg trodde virkelig koppmating var anbefalt, så lenge mor av ulike årsaker ikke konsekvent vil bruke flaske fra start. Minste her måtte ha mer enn jeg klarte å gi rett etter fødsel, og da ble ikke flaske nevnt engang. Alle burde lære å koppmate på sykehuset, det var gull verdt de gangene babyen var sulten og ble frustrert ved puppen. 5
Palmemor Skrevet 17. november 2024 #8472 Skrevet 17. november 2024 PecanPie skrev (5 minutter siden): Dette er jo ikke overraskende i det hele tatt, at hun er frustrert over situasjonen og gjør det stikk motsatte av anbefalt. Det var gjennomgående for omtrent hele graviditeten Jeg syns det er rart at hun «fikk lov» å gi flaske mens hun lå på sykehuset. Jeg trodde virkelig koppmating var anbefalt, så lenge mor av ulike årsaker ikke konsekvent vil bruke flaske fra start. Minste her måtte ha mer enn jeg klarte å gi rett etter fødsel, og da ble ikke flaske nevnt engang. Alle burde lære å koppmate på sykehuset, det var gull verdt de gangene babyen var sulten og ble frustrert ved puppen. Ganske sikker på de koppmatet på sykehuset ref noen snapper. Men at de begynte med flaske hjemme. Og da er det jo ikke rart han kaver nå 7 1
Eyr Skrevet 17. november 2024 #8473 Skrevet 17. november 2024 (endret) PecanPie skrev (6 minutter siden): Dette er jo ikke overraskende i det hele tatt, at hun er frustrert over situasjonen og gjør det stikk motsatte av anbefalt. Det var gjennomgående for omtrent hele graviditeten Jeg syns det er rart at hun «fikk lov» å gi flaske mens hun lå på sykehuset. Jeg trodde virkelig koppmating var anbefalt, så lenge mor av ulike årsaker ikke konsekvent vil bruke flaske fra start. Minste her måtte ha mer enn jeg klarte å gi rett etter fødsel, og da ble ikke flaske nevnt engang. Alle burde lære å koppmate på sykehuset, det var gull verdt de gangene babyen var sulten og ble frustrert ved puppen. Holdt på med hjelpebryst i 6 uker før jeg ga opp på siste. Fikk ikke opp produksjon i brystet uansett hvor mye jeg prøvde og fikk hun flaske ble det feil sugetak på pupp etc. Noe herk det hjelpebrystet. Hadde gulsot og måtte vekkes for å amme osv. Fikk råd både fra HS og Sykehus om å benytte minst mulig flaske… Kan det hende han kaver ved brystet nå fordi melken kommer saktere enn fra flaske? Endret 17. november 2024 av Eyr 2
PecanPie Skrevet 17. november 2024 #8474 Skrevet 17. november 2024 Palmemor skrev (1 minutt siden): Ganske sikker på de koppmatet på sykehuset ref noen snapper. Men at de begynte med flaske hjemme. Og da er det jo ikke rart han kaver nå Aha. Jeg har ikke fulgt så veldig med etter fødsel. Men nei, det er ikke rart om det blir kaving om flaske introduseres før ammingen er etablert. Det kan være et helsikes slit, mer enn man kanskje er forberedt på. 2 1
Dojakitty Skrevet 17. november 2024 #8475 Skrevet 17. november 2024 Ta en shot på hver gang de sier koselig på dagens trilletur? 🍹 12
J.. Skrevet 17. november 2024 #8476 Skrevet 17. november 2024 Dojakitty skrev (3 minutter siden): Ta en shot på hver gang de sier koselig på dagens trilletur? 🍹 Mye bedre med de influencerne som sutrer og klager over hvor dritt babytiden er,si. 7 2
Dojakitty Skrevet 17. november 2024 #8477 Skrevet 17. november 2024 J.. skrev (1 minutt siden): Mye bedre med de influencerne som sutrer og klager over hvor dritt babytiden er,si. Ok😂 1
Interiørgla Skrevet 17. november 2024 #8478 Skrevet 17. november 2024 Stavangebrud2012 skrev (30 minutter siden): Sorry, jeg følger ikke snapene slavisk. Har andre ting å ta meg til også😉 Ja en har som regel det enn å sitte å se på snappene slavisk. Men å kommentere og snakke nedsettende pluss belærende på det du ikke følger med på er helt greit syns du? Dette er ett forum med høy takhøyde for allés meninger, men må si jeg syns det er trollete og ytre meninger om noe en egentlig ikke har fulgt med på. Er ikke rart KG har dårlig rykte. 6
Dojakitty Skrevet 17. november 2024 #8479 Skrevet 17. november 2024 Stavangebrud2012 skrev (37 minutter siden): Sorry, jeg følger ikke snapene slavisk. Har andre ting å ta meg til også😉 Stavangebrud2012 skrev (37 minutter siden): Sorry, jeg følger ikke snapene slavisk. Har andre ting å ta meg til også😉 Burde vel ikke snakke så høyt da siden du ikke vet? 😉😉😉 5
Prelunia Skrevet 17. november 2024 #8480 Skrevet 17. november 2024 Pinkpashion skrev (1 time siden): Hun forstår ikke hvorfor babyen kaver ved amming og er frustert over hele situasjonen… samtidig som hun gjør stikk motsatt av hva det som anbefales når man opplever disse utfordringene. Igjen, helt fint om du ikke ønsker/kan fullamme, eller amme i det hele tatt - men jeg får litt følelsen av at hun ikke ønsker å ta til seg råd for å komme over kneika, og avviser alle råd som kommer på løpende bånd fra følgere. Hun er frustrert fordi babyen kaver med puppen, gir babyen flaske, for så å være like frustrert neste gang ammingen ikke går. Herlighet.. Alt som skal kritiseres. Viktigste er vel at barnet får mat- så får de gjøre sånn som passer de best. Jeg gjorde det helt likt med mitt ene barn da det ble født- av samme grunn, kveldsuro og mye kav ved puppen. Jeg pumpa- pappaen ga flaske, gjorde det i 2 mnd kanskje, og etter det hadde barnet vokst og puppen var ikke stor - og null uro ved puppen fordi han fikk tak med en gang. Fullamma i 6 mnd uten noen som helst tillegg. Pappaen fikk bidratt mer under en tid da det ellers kun er pupp, jeg kunne hvile litt, babyen slapp å kave uten å få tak. Alle var happy. Alt må vel ikke kritiseres? La foreldre gjøre det som passer de. Hadde babyen blitt vannskjøtet hadde jeg skjønt kritikken - men tror jo dette barnet får all den tryggheten, nærheten, maten og stelle det trenger- pg et ønsket. Noe som er langt fra virkeligheten for en del barn. 15 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå