Angel75 Skrevet 15. november 2024 #8321 Del Skrevet 15. november 2024 Palmemor skrev (37 minutter siden): Slutt med sånn nymotens ord for alt mulig. Hun prioriterer å tjene penger ett kvarter etter at ungen er ute. Det er ikke å shame noen. Det er å konstatere fakta «slanking etter fødsel?» Klickbaaaait Hva er klickbaiiiit da? Hva med å løfte mødre med å la de ta valg som er best for de ikke gjøre det som er best for alle andre, i tilfelle du ikke forstod ordet momshaming. Er ikke alle som har barna sine klistra til seg, influencer eller ikke. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 15. november 2024 #8322 Del Skrevet 15. november 2024 Angel75 skrev (Akkurat nå): Hva er klickbaiiiit da? Hva med å løfte mødre med å la de ta valg som er best for de ikke gjøre det som er best for alle andre, i tilfelle du ikke forstod ordet momshaming. Er ikke alle som har barna sine klistra til seg, influencer eller ikke. Det var nå ett snev av ironi i den overdrevne bruken da Jeg forstår ordet, men det er ikke nødvendig å slenge det rundt seg bare fordi man kritiserer noen. De som ikke deler livet sitt for å tjene penger blir litt vanskelig å si noe om siden de ikke deler det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 15. november 2024 #8323 Del Skrevet 15. november 2024 Palmemor skrev (1 time siden): Med genene så ikke hun fikk strekkmerker. jeg skjønner ikke hvorfor hun bruker så tid på snap nå. Om å gjøre at den ungen skal ligge alene hele tida? Bare jeg som hadde ungen klistra på meg konstant i ukeavis etter fødsel? Hva er farlig med strekkmerker? Jeg har magen full - elsker de ❤️❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 15. november 2024 #8324 Del Skrevet 15. november 2024 Bibbi_ skrev (7 minutter siden): Hva er farlig med strekkmerker? Jeg har magen full - elsker de ❤️❤️ Ja det har jeg og. Har da ikke sagt strekkmerker er feil? Hatt strekkmerker fra jeg var 14, jeg. Og bryr meg ikke. Men jeg svarte på hva hun mente med uttalelsen 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinfulBby Skrevet 15. november 2024 #8325 Del Skrevet 15. november 2024 Palmemor skrev (1 time siden): Med genene så ikke hun fikk strekkmerker. jeg skjønner ikke hvorfor hun bruker så tid på snap nå. Om å gjøre at den ungen skal ligge alene hele tida? Bare jeg som hadde ungen klistra på meg konstant i ukeavis etter fødsel? Kanskje hun som hun sier syns det er terapeutisk å snakke på snap? Kanskje hun sitter med babyen heletiden ellers og ammer hver 3-4 time å kanskje PF åsså liker å kose med babyen inntil seg? Å ha babyen oppå seg 24/7 den første tiden kan være slitsomt, man trenger litt tid for seg selv?! Noen prioriterer ett varmt bad, gå en tur, snakke i tlf med veninner eller kanskje sitte her inne å shame andre? Vet ikke jeg, dere ser jo ikke alt i hennes liv å hun har nettopp født å flere her har allerede funnet en masse feil! Er dere virkelig så perfekte å smarte dere som kommer ekstra tur innom KG og Stina tråden bare for å skrive negative ting? Tror ikke oppegående mammaer gjør sånn, så hvem er dere til å shame henne? Gå å vis innleggene dere har skrevet om henne til barna deres å se om de blir stolte. 😅 ble så rørt a å se henne med babyen på magen på sykehuset. Endelig er hun mamma. Etter å ha fulgt henne lenge nå kjenner jeg litt på den seieren jeg og. -og jeg er takknemlig for at hun deler å er frisk å i form. Er så synn å se at hun har mange følgere som ikke følger henne fordi de liker henne men kun før å komme inn her å diskutere å være negativ. Kan ikke dere heller være med deres egne barn isteden? Hvis dere ikke har barn syns jeg dere skal prøve å gå gravid å prøve å bli mamma før dere uttaler dere om noe som helst… 💗 håpe aldri Stina leser denne tråden det er bare trist… skjønner egentlig ikke jeg gidder å skrive inn her men syns hun fortjener litt godhet åsså jeg💗 å husk at man kan ikke være 100% enig med alle man følger og alle har jo noen nykkere eller er litt off på enkelte ting men det er jo bare lærerikt å også det å lære ens egne barn å ha respekt for andre, spesielt de som deler å lar andre inn i livene sine. Det er lov å ha folkeskikk og oppførsel. Kanskje noen influensere lager overskrifter for å få litt klikk men hva er så galt med det når det er helt reelle ting og aktuelle ting alle lurer på💜🫶 13 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 15. november 2024 #8326 Del Skrevet 15. november 2024 Synes det er flott at hun viser frem hvordan en mage kan se ut etter fødsel. Kropp er kropp og jeg synes det er fint at det blir normalisert! 🤍 Kan ikke forstå hva som er provoserende med litt mage 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 15. november 2024 #8327 Del Skrevet 15. november 2024 Er ikke Stinas nr1 fan. Helt klart. Men å reagere på at hun viser frem magen sin SOM SER HELT NORMAL UT ETTER FØDSEL er jo helt klin kokos. 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zalozingo Skrevet 15. november 2024 #8328 Del Skrevet 15. november 2024 J.. skrev (På 13.11.2024 den 21.40): At noe er normalt,betyr ikke at det ikke kan oppfattes som brutalt eller veldig smertefullt. Å sys innvendig OG utvendig er ganske intenst,uansett hvor normalt det er. Helt enig! Opplevelsen av en egen fødsel er ene og alene en sannhet man eier selv! Om hun opplevde det som brutalt eller ekstremt, så er det hennes opplevelse! Noen kvinner har naturlige vannfødsler uten komplikasjoner og sitter igjen med en grusom følelse, andre kan oppleve hastekeisersnitt og like vel hatt en god fødselsopplevelse. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 15. november 2024 #8329 Del Skrevet 15. november 2024 Palmemor skrev (2 timer siden): Med genene så ikke hun fikk strekkmerker. jeg skjønner ikke hvorfor hun bruker så tid på snap nå. Om å gjøre at den ungen skal ligge alene hele tida? Bare jeg som hadde ungen klistra på meg konstant i ukeavis etter fødsel? Virker som den ligger mer inntil Pelle enn mor. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 15. november 2024 #8330 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) Men seriøst give her a break! Dama har nettop født. Jeg er ikke spesielt begeistret for influencere generelt men synes hun fremstår mer jordnær, moderlig og ekte en noen sinne. Babyen hennes har fått mer kjærlighet de tre siste døgnene enn en viss annen influencer sin unge har fått siste halve året. Stina deler ærlig om fødsel og amming og virker til å hverken svartmale eller rosemale. Har aldri likt henne så godt som nå! De to er fine foreldre Endret 15. november 2024 av Katten89 skrivefeil 14 3 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 15. november 2024 #8331 Del Skrevet 15. november 2024 Minnus skrev (På 14.11.2024 den 14.59): Nå vet ikke jeg hvordan er det er rundt omkring. Men jeg har født på Bærum, og det hadde jeg inntrykk av at det bare var familierom. Og de passet på babyen min noen timer på natten så jeg fikk sove for å hente meg inn. Jeg er ingen kjendis. Så det gjøre jo da tydeligvis forskjell på de forskjellige sykehusene? Jeg så for meg at familierom var vanlig praksis i 2024. At fellesrom var mer 1990 tallet og før det, da barnet sto på barnestue mellom ammingen. Nå er jo mannen mye mer involvert enn han var før. Har jo 2 uker permisjon etter fødsel. Hvorfor skal han ha det i starten om han skal være hjemme mens mor og barn er på barsel? Har samme opplevelse som deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spyflua Skrevet 15. november 2024 #8332 Del Skrevet 15. november 2024 Hvorfor kler hun ikke ungen når de skal ut? Sokker, strømper, body? Strikkeklær rett på baby? Veldig rart de på sykehuset ikke ga veiledning. (Og litt rart voksne folk ikke vet bedre) 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløvereng Skrevet 15. november 2024 #8333 Del Skrevet 15. november 2024 Spyflua skrev (Akkurat nå): Hvorfor kler hun ikke ungen når de skal ut? Sokker, strømper, body? Strikkeklær rett på baby? Veldig rart de på sykehuset ikke ga veiledning. (Og litt rart voksne folk ikke vet bedre) Dette reagerte jeg også på. Hvem i all verden tar baby ut med nakne tær i midten av november? Så ikke ut som at han hadde lue heller. Hadde de glemt å ta det med, i det overfylte og nøye planlagte flyttelasset til barsel? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 15. november 2024 #8334 Del Skrevet 15. november 2024 Tråden er ryddet for avsporing og krenkende innlegg. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 15. november 2024 #8335 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) Det er fint å se at Stina er veldig positiv nå, takknemlig og lykkelige for at hun har fått en velskapt sønn og at formen hennes er så fin etter fødselen, men jeg kan ikke si at jeg liker det at hun skal dokumentere hvor mye magen hennes skrumper inn dag for dag. Hun mener nok ikke noe galt med det, men jeg tenker på andre nybakte mødre som fødte for tre dager siden og som fremdeles ser ut som om de er høygravide, og som ikke har en mage som merkbart skrumper inn dag for dag. Endret 15. november 2024 av Tough cookie 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Empressiell Skrevet 15. november 2024 #8336 Del Skrevet 15. november 2024 Kløvereng skrev (10 minutter siden): Dette reagerte jeg også på. Hvem i all verden tar baby ut med nakne tær i midten av november? Så ikke ut som at han hadde lue heller. Hadde de glemt å ta det med, i det overfylte og nøye planlagte flyttelasset til barsel? KANSKJE, og dette er bare kanskje altså, tok de bildet FØR de hadde kledd på ungen helt ferdig før de dro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 15. november 2024 #8337 Del Skrevet 15. november 2024 Tough cookie skrev (1 minutt siden): Det er fint å se at Stina er veldig positiv nå, takknemlig og lykkelige for at hun har fått en velskapt sønn og at formen hennes er så fin etter fødselen, men jeg kan ikke si at jeg liker det at hun skal dokumentere hvor mye magen hennes skrumper inn dag for dag. Hun mener nok ikke noe galt med det, men jeg tenker på andre nybakte mødre som fødte for tre dager siden og som fremdeles ser ut som om de er høygravide, og som ikke har en mage som merkbart skrumper inn dag for dag. Men herlighet da, hvis man ikke skal kunne vise noe som helst fordi andre kan bli sånn og sånn, da har vi gått i veldig feil retning mtp at man skal like seg selv som man er altså. Mulig jeg reagerer sånn fordi jeg var av de heldige som dro fra sykeh i buksene jeg brukte før graviditet, ikke stretch en gang 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløvereng Skrevet 15. november 2024 #8338 Del Skrevet 15. november 2024 Empressiell skrev (4 minutter siden): KANSKJE, og dette er bare kanskje altså, tok de bildet FØR de hadde kledd på ungen helt ferdig før de dro? Det er nøye dokumentert på snap. Fra stellebordet og til bilstolen, ikke noe mer ytterklær og ikke lue. Når han løftes opp i vugga hjemme har han fortsatt bar mage (ingen body), og nakne tær. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Empressiell Skrevet 15. november 2024 #8339 Del Skrevet 15. november 2024 Tessa12 skrev (1 minutt siden): Men herlighet da, hvis man ikke skal kunne vise noe som helst fordi andre kan bli sånn og sånn, da har vi gått i veldig feil retning mtp at man skal like seg selv som man er altså. Mulig jeg reagerer sånn fordi jeg var av de heldige som dro fra sykeh i buksene jeg brukte før graviditet, ikke stretch en gang Enig. Kan jeg nevne at jeg var helt flat når jeg spradet ut av barsel dagen etter fødsel nummer to? Eller er det å legge umenneskelige forventninger på resten av mødre i landet? Jeg synes ikke det. Det er MIN kropp. Ikke alle andres. Synes alt må kunne normaliseres, jeg. At jeg sier dette er jo ikke fordi jeg skal få alle andre til å føle seg dritt. Dette er for å sette det i perspektiv. Det er blitt litt sånn som når man hyller større kropper, da er det «kroppspositivitet» og «kropp er kropp», men er man tynn, så bare digger man seg sjæl og er dårlig påvirkning for alle andre. Det må da gå begge veier. Synes ikke Stina er noe urealistisk med tanke på barselkropp eller noe. Hun fronter ikke et uoppnåelig eksempel, hun promoterer ikke produkter, slanking eller livsstil. Hun bare viser seg slik hun er. Det er normaliserende, ikke det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Empressiell Skrevet 15. november 2024 #8340 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) Kløvereng skrev (4 minutter siden): Det er nøye dokumentert på snap. Fra stellebordet og til bilstolen, ikke noe mer ytterklær og ikke lue. Når han løftes opp i vugga hjemme har han fortsatt bar mage (ingen body), og nakne tær. Var du der? Han hadde på seg teppe, så vidt jeg kunne se. Så du kunne vel ikke se om han var barbeint? Ansikt var skjermet. Så… er du 100% skråsikker på at du vet? Hvis ikke, så ikke kom med antagelser. Du kan jo spørre. Alternativt spør Per Fredrik. Kanskje han biter mindre 😌 Endret 15. november 2024 av Empressiell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå