MariaIsabel Skrevet 7 timer siden #8281 Del Skrevet 7 timer siden Glorious skrev (2 timer siden): Dette stemmer ikke. De klippes fremfor ukontrollert revning. Mange klipp gjøres for å forhindre grad 3-4 revning. Men de klipper jo ikke for gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorious Skrevet 7 timer siden #8282 Del Skrevet 7 timer siden MariaIsabel skrev (6 minutter siden): Fint skrevet det der, men har 3 jordmødre i nær omgangskrets som jobber på 3 forskjellige sykehus på Østlandet som sier noe annet. De klipper fremfor ukontrollert grad 4. Men det er kun ca 17% som blir klippet. Jordmødre har kompetanse til å vurdere dette underveis i fødsel. Dette handler også om tidspress. Et klipp sys vesentlig raskere enn ukontrollert grad 4. Det gjøres ekstremt mange grep på fødestuene rundt omkring fordi de har alt for mye å gjøre. Dette er ikke svart/hvitt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 7 timer siden #8283 Del Skrevet 7 timer siden Glorious skrev (13 minutter siden): Fint skrevet det der, men har 3 jordmødre i nær omgangskrets som jobber på 3 forskjellige sykehus på Østlandet som sier noe annet. De klipper fremfor ukontrollert grad 4. Men det er kun ca 17% som blir klippet. Jordmødre har kompetanse til å vurdere dette underveis i fødsel. Dette handler også om tidspress. Et klipp sys vesentlig raskere enn ukontrollert grad 4. Det gjøres ekstremt mange grep på fødestuene rundt omkring fordi de har alt for mye å gjøre. Dette er ikke svart/hvitt. Fremfor grad 4 ja, men de fleste får jo ikke grad 4 ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 6 timer siden #8284 Del Skrevet 6 timer siden «Dele bilder av ansiktet hans?» og der var vi igang med å bruke ungen som clikbait. For hun skal jo ikke dele det… gaaaw så irriterende at jeg lar meg irritere 🙈 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 5 timer siden #8285 Del Skrevet 5 timer siden MariaIsabel skrev (4 timer siden): Sting er vanlig, men klipping er faktisk ikke så fryktelig vanlig. Ikke ekstremt sjeldent heller altså, men ikke det vanligste. Det er verre å bli klipt enn å revne, så de lar det som regel revne naturlig (ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg skrev i fødebrevet at jeg heller vil revne enn å bli klipt med mindre det er stor risiko for 4 grads revning). Altså, dette er jo bare tull! Å bli klippet er jo ikke verre enn å revne grad 3 eller 4. De klipper hvis de frykter at man revner disse gradene ble jeg opplyst om. Revner man ordentlig må man sys på operasjonsstue, et klipp kan lettere sys 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 5 timer siden #8286 Del Skrevet 5 timer siden Blåttvann skrev (4 timer siden): Det er vel heller omvendt, da de nå vet hvor det er lurt å klippe slik at revningen foregår der det er mest gunstig. Sant! Mange revner selv om de ble klippet også, inkludert meg selv. Fikk grad 3c med klipping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 4 timer siden #8287 Del Skrevet 4 timer siden Palmemor skrev (6 timer siden): Hadde håpa hun ikke skulle selge historien på insta med beskjed om å gå inn på snap, men jodda. Det skjedde. Så hun tjener og penger på fødselen. Så utrolig trist Var du noen gang i tvil? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 4 timer siden #8288 Del Skrevet 4 timer siden Palmemor skrev (2 timer siden): «Dele bilder av ansiktet hans?» og der var vi igang med å bruke ungen som clikbait. For hun skal jo ikke dele det… gaaaw så irriterende at jeg lar meg irritere 🙈 Tok ikke lange tiden det nei! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 2 timer siden #8289 Del Skrevet 2 timer siden Må si jeg er litt spent på det at VG er på saken ang filterbruk på snapchat,men at det ikke er merket noen steder. Håper virkelig dette blir en greie,at man ikke får bruke filter uten at det ligger på filteret som en slags merking. Stina er jo dronninga av frontkamera filter... Alt er så porselen-og glassaktig,noe som også er påpekt ved bruk av det filteret. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 2 timer siden #8290 Del Skrevet 2 timer siden Katinkalille skrev (7 minutter siden): Må si jeg er litt spent på det at VG er på saken ang filterbruk på snapchat,men at det ikke er merket noen steder. Håper virkelig dette blir en greie,at man ikke får bruke filter uten at det ligger på filteret som en slags merking. Stina er jo dronninga av frontkamera filter... Alt er så porselen-og glassaktig,noe som også er påpekt ved bruk av det filteret. Feil tråd vel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 2 timer siden #8291 Del Skrevet 2 timer siden Tessa12 skrev (9 minutter siden): Feil tråd vel Nei? Dette handler jo om «dronninga av filter» som personen sier😅 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 2 timer siden #8292 Del Skrevet 2 timer siden Tessa12 skrev (18 minutter siden): Feil tråd vel Absolutt ikke feil tråd om du LESER hva jeg skriver! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 2 timer siden #8293 Del Skrevet 2 timer siden lillebamsemums skrev (10 minutter siden): Nei? Dette handler jo om «dronninga av filter» som personen sier😅 Bra noen tok poenget😊 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 2 timer siden #8294 Del Skrevet 2 timer siden Katinkalille skrev (7 minutter siden): Absolutt ikke feil tråd om du LESER hva jeg skriver! Sorry, burde gått til Specsavers🙈trøtt og ikke briller på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 1 time siden #8295 Del Skrevet 1 time siden (endret) Stavangebrud2012 skrev (3 timer siden): Altså, dette er jo bare tull! Å bli klippet er jo ikke verre enn å revne grad 3 eller 4. De klipper hvis de frykter at man revner disse gradene ble jeg opplyst om. Revner man ordentlig må man sys på operasjonsstue, et klipp kan lettere sys Ja? Jeg snakker om vanlig revning, altså grad 1 og 2. Som du sier, og som jeg hele tiden mente, men sikkert uttrykte alt for dårlig siden jeg har fått en haug med kommentarer imot - de klipper kun dersom de frykter at man revner veldig mye. Det betyr også at det slett ikke er vanlig å klippe, ettersom under 2% revner grad 3 eller 4. Endret 1 time siden av MariaIsabel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorious Skrevet 1 time siden #8296 Del Skrevet 1 time siden MariaIsabel skrev (6 minutter siden): Ja? Jeg snakker om vanlig revning, altså grad 1 og 2. Som du sier, og som jeg hele tiden mente, men sikkert uttrykte alt for dårlig siden jeg har fått en haug med kommentarer imot - de klipper kun dersom de frykter at man revner veldig mye. Det betyr også at det slett ikke er vanlig å klippe, ettersom under 2% revner grad 3 eller 4. Ca 17% av alle fødende får klipp. Ganske høy prosent mtp at vi egentlig er «skapt» for dette. Igangsettelse og lignende tiltak er nok en del av årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 1 time siden #8297 Del Skrevet 1 time siden MariaIsabel skrev (16 minutter siden): Ja? Jeg snakker om vanlig revning, altså grad 1 og 2. Som du sier, og som jeg hele tiden mente, men sikkert uttrykte alt for dårlig siden jeg har fått en haug med kommentarer imot - de klipper kun dersom de frykter at man revner veldig mye. Det betyr også at det slett ikke er vanlig å klippe, ettersom under 2% revner grad 3 eller 4. Ja, du nevnte kun grad 4, men grad 3 er også rimelig alvorlig og det klippes da også for å unngå for store rifter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 1 time siden #8298 Del Skrevet 1 time siden Glorious skrev (11 minutter siden): Ca 17% av alle fødende får klipp. Ganske høy prosent mtp at vi egentlig er «skapt» for dette. Igangsettelse og lignende tiltak er nok en del av årsaken. Ja, eller skyldes det at barnet har stort hode eller at man er førstegangsfødende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achroite Skrevet 35 minutter siden #8299 Del Skrevet 35 minutter siden snurk skrev (13 timer siden): Jeg synes det er veldig bra at Stina tilsynelatende har fått et veldig bra fødeopphold. Hun fikk i gangsettelse på termin, enerom/familierom, får være der i mange dager og får tydeligvis hjelp til å ta babyen om natten slik at hun får sovet skikkelig. Det er synd at det skal være så stort sprik i fødeomsorgen i Norge, alle hadde fortjent like god omsorg som Stina får. Jeg vet om flere som nærmest ble kastet ut fra barsel etter 2 dager, og selv fikk jeg nesten ingen hjelp på barsel på tross av at jeg hadde hatt akutt keisersnitt og far ikke fikk være der grunnet covid-restriksjoner. Dette blir jo riktignok en annen debatt, men ville bare trekke frem at det er fint å se at hun har fått god fødselsomsorg 😊 Helt enig! Man har utrolig forskjellig behov etter fødsel uansett. Veldig flott at de har fått mulighet til eget rom. Synes både Stina og PK virker kjempe rolige og fine i foreldrerollen allerede, selv var jeg et emosjonelt vrak etter akutt keisersnitt. Gråt meg faktisk til enerom. Helsepersonell er der for å hjelpe og jeg tenker at man burde bruke de for alt det er verdt! La helsepersonell hjelpe til, ta i mot avlastning, det er ingen skam. Blir lite søvn på de fremover uansett ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå