Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Er man egentlig så desperat av å være på tlf så mye når man har nettopp fått en baby? Har de lite råd at dem ikke klarer seg uten snap i en liten periode? Fint med oppdatering, men du fikk han for 2 dager siden, heller legg ned telefonen litt. Så kan du komme tilbake å klage på hvor slitsomt alt var. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katinkalille skrev (41 minutter siden):

Så amming er schtuk å.... 🙈

Du glemte å skrive at hun sa at det er sykt koselig å amme. Og for veldig mange så er det faktisk sykt koselig å amme. Jeg koser meg iallefall SYKT mye med amming av min baby☺️

Endret av Sunfl0wer
  • Liker 2
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (51 minutter siden):

Er man egentlig så desperat av å være på tlf så mye når man har nettopp fått en baby? Har de lite råd at dem ikke klarer seg uten snap i en liten periode? Fint med oppdatering, men du fikk han for 2 dager siden, heller legg ned telefonen litt. Så kan du komme tilbake å klage på hvor slitsomt alt var. 

De er jo ikke på tlf så mye. Mye er filmet i forkant å lagt ut senere. Hva skal hun gjøre da? Ikke legge ut noenting? Dessuten hvis du har vært på føden vet du at det er MYE dødtid? Baby sover, man får ikke sove selv og man har jo tid å legge ut noen snapper da? Eller når det passer seg? 

hva skjer med negativiteten? Alle klager jo etter fødsel, alle har vondt der nede, alle har hatt «den vondeste  fødselen». Hvorfor ser dere hennes utsagn fra deres eget perspektiv ? Dette er jo hennes perspektiv å hennes opplevelser. Hvis hun føler det var ekstremt, hvorfor skal dere andre bli butthurt av det? Å komme med motsigelser på hvorfor hun tar feil? Alle skjønner jo at alle kan overdrive til tider??- og måten hun snakker på er ingen vits å ta så bokstavelig. Har man har fulgt henne over tid, å vet hun legger mye vekt på enkelte ting med ord som mange kanskje ville valg annerledes så er det vel ikke noe å henge seg opp i? 
Misunnelsen er større enn 6drifta på mange her inne. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig bra at Stina tilsynelatende har fått et veldig bra fødeopphold. Hun fikk i gangsettelse på termin, enerom/familierom, får være der i mange dager og får tydeligvis hjelp til å ta babyen om natten slik at hun får sovet skikkelig. Det er synd at det skal være så stort sprik i fødeomsorgen i Norge, alle hadde fortjent like god omsorg som Stina får. Jeg vet om flere som nærmest ble kastet ut fra barsel etter 2 dager, og selv fikk jeg nesten ingen hjelp på barsel på tross av at jeg hadde hatt akutt keisersnitt og far ikke fikk være der grunnet covid-restriksjoner. Dette blir jo riktignok en annen debatt, men ville bare trekke frem at det er fint å se at hun har fått god fødselsomsorg 😊

• Liker 12
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (54 minutter siden):

Så amming er schtuk å.... 🙈

Jeg forsto ikke helt den. For hun sier det er «schtuk» med amming og hun må bruke maskin for å få det igang men sier samtidig at hun har mye melk? Skjønner ikke

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (21 minutter siden):

Jeg forsto ikke helt den. For hun sier det er «schtuk» med amming og hun må bruke maskin for å få det igang men sier samtidig at hun har mye melk? Skjønner ikke

Jeg reagerte også på det. At hun må bruke pumpe for å få igang når hun har så mye. Nå er det jo helt normalt at ikke melka kommer ordentlig igang før etter noen dager da, men ville jo tro at å ligge til brystet funker for hennes melkeproduksjon som, det jo gjør for så mange andre. Fint at hun får mulighet til å være der i flere dager da sånn at hun kan få den hjelpen man ofte trenger for å få igang amminga best mulig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (33 minutter siden):

Jeg synes det er veldig bra at Stina tilsynelatende har fått et veldig bra fødeopphold. Hun fikk i gangsettelse på termin, enerom/familierom, får være der i mange dager og får tydeligvis hjelp til å ta babyen om natten slik at hun får sovet skikkelig. Det er synd at det skal være så stort sprik i fødeomsorgen i Norge, alle hadde fortjent like god omsorg som Stina får. Jeg vet om flere som nærmest ble kastet ut fra barsel etter 2 dager, og selv fikk jeg nesten ingen hjelp på barsel på tross av at jeg hadde hatt akutt keisersnitt og far ikke fikk være der grunnet covid-restriksjoner. Dette blir jo riktignok en annen debatt, men ville bare trekke frem at det er fint å se at hun har fått god fødselsomsorg 😊

Jeg fikk lignende omsorg som Stina og var veldig fornøyd med mitt barselopphold. Alle fortjener det. Jeg hadde dog noen behov utover det vanlige, men de sa til meg at de tok baby litt på natten for alle første natten så mor skulle få sove etter fødsel, det er jo en ganske utmattende opplevelse. Jeg kunne være i 5 dager, men valgte å dra etter 3. 

Gratulerer så mye til Stina og PF med lille Philip. De ser jo så glad og takknemlige ut begge to ❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (Akkurat nå):

Jeg reagerte også på det. At hun må bruke pumpe for å få igang når hun har så mye. Nå er det jo helt normalt at ikke melka kommer ordentlig igang før etter noen dager da, men ville jo tro at å ligge til brystet funker for hennes melkeproduksjon som, det jo gjør for så mange andre. Fint at hun får mulighet til å være der i flere dager da sånn at hun kan få den hjelpen man ofte trenger for å få igang amminga best mulig

Hun har vel sagt at han sliter med å ta brystet og derfor også pumper for å øke produksjonen. Helt normalt når baby er liten og man har store bryster. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 minutter siden):

Hun har vel sagt at han sliter med å ta brystet og derfor også pumper for å øke produksjonen. Helt normalt når baby er liten og man har store bryster. 

Ja okey. Antok bare at hun hadde mer enn nok siden hun ordla seg sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (25 minutter siden):

Nå har jeg ikke sett updates fra sent i går, men hun har vel også en bebis som har vært litt kvalm i starten og sover mye, så det bremser jo litt og. 

Fint de får være der til amming er på plass. Er vel trolig mest fordi det er kapasitet til det, dessverre. Som @snurk nevner burde det jo være sånn alltid. Jeg var inne i tre dgr riktig nok, men ammingen var virkelig ikke på plass og det stresset jeg dro hjem med når jeg følte at jeg ikke kunne "brødfø" babyen min, det unner jeg ingen. Joda, man har mme selvsagt, men når man ønsker å amme og det liksom er meningen fra naturens side, så blir det litt småpanisk når det ikke fungerer. Det følte i alle fall jeg på. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Du glemte å skrive at hun sa at det er sykt koselig å amme. Og for veldig mange så er det faktisk sykt koselig å amme. Jeg koser meg iallefall SYKT mye med amming av min baby☺️

Ja jeg har amma 5 stk jeg,og ville aldri vært for uten. Og det var ikke selve ammingen jeg tenkte på,men valg av ord. Trodde schtuk var et slangord blandt gjenger på 90-tallet. Aldri hørt voksne folk ha brukt det,noen gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (51 minutter siden):

Ja jeg har amma 5 stk jeg,og ville aldri vært for uten. Og det var ikke selve ammingen jeg tenkte på,men valg av ord. Trodde schtuk var et slangord blandt gjenger på 90-tallet. Aldri hørt voksne folk ha brukt det,noen gang. 

Vi har da vel alle noen avleggs ord vi bruker innimellom, har det noe å si? Vi skjønner jo hva hun mener, det er litt trøblete med amminga nå de første dagene. Jeg har også teite ord jeg bruker som sikkert gikk av moten innen 1997. So what. 

Jeg er enormt kritisk til influencere, og har kritisert mange av dem i trådene her på forumet, men jeg forstår ikke behovet til enkelte for å ta Stina på hver minste ting?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haloman skrev (11 minutter siden):

Vi har da vel alle noen avleggs ord vi bruker innimellom, har det noe å si? Vi skjønner jo hva hun mener, det er litt trøblete med amminga nå de første dagene. Jeg har også teite ord jeg bruker som sikkert gikk av moten innen 1997. So what. 

Jeg er enormt kritisk til influencere, og har kritisert mange av dem i trådene her på forumet, men jeg forstår ikke behovet til enkelte for å ta Stina på hver minste ting?

Men hva betyr schtuk? Har aldri hørt det ordet før jeg 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella90 skrev (2 minutter siden):

Men hva betyr schtuk? Har aldri hørt det ordet før jeg 😅

"shtuk/shtook/stook/schtuk  - in trouble. A very widespread expression which moved from a restricted demi-monde and theatrical usage to common currency in the mid-1960s, partly through its use in the entertainment media. Shtuk in its various spellings is Yiddish for difficulties. ‘In shtuk’ often refers to financial difficulties."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umami skrev (23 timer siden):

Men, hvor lenge skal de egentlig være på sykehuset? Selv dro jeg hjem samme dag. Men vanligst er vel 2 dager? Blir mye å pakke med seg hjem fra sykehuset 😳

Det er helt sikkert en grunn, de vil bare ikke dele den. Hadde alt vært perfekt hadde de vært hjemme for lengst. Enten noe de overvåker ang babyen (som knapt har vært våken enda - vår første var også ekstremt rolig i starten - hun hadde gulsot og var derfor alt for sløv. Ikke så mye at det krevde behandling, men i grenseland. Vi hadde derfor 5 dager på sykehuset, det tok esktra tid å få igang ammingen pga baby som bare sov osv osv. Så her kan det jo være ting de rett og slett ikke deler også som er grunnen. Og man kan forstå om de ikke vil dele absolutt alt når jobben deres er på presentere glansbilder...

Det kan også være årsaker psykisk sett, hvis Stina også har en historie med psykiske problemer (mener jeg å ha lest??), så kan det også være slike hensyn, f.eks det med at hun må få hvilt ut skikkelig. Søvnmangel kan være utløsende for depresjon, så det kan også være ekstra behov for henne å få til ammingen og bli trygg på det, og å få hvilt ut litt rett og slett. For det BLIR slitsomt hjemme hvis den babyen er en normal frisk baby... hørte jo allerede at babyen ikke ville sove når de tenkte den skulle sove, så om hun er ekstra utsatt for fødselsdepresjon er det iaf veldig lurt å få best mulig start og mest mulig hvile før man faktisk blir nødt til å ta seg av sitt eget barn helt selv... antar PF er selvstendig næringsdrivende og at de skal være to om å være hjemme. De fleste andre blir jo alene med babyen etter 14 dager, men en partner om skal fungere i sin jobb osv. Ikke bare å "få sove ut" for de fleste. Men bra for Stina at hun får den muligheten, så er sjansen for fødselsdepresjon mindre.

Tipper det kan ligge endel bak at de er der lenge, som vi ikke får høre om. Da det ville ødelegge glansen for å si det sånn.

J.. skrev (22 timer siden):

De fikk familierom på nyfødtintensiven fordi det var et ledig rom der.

Barnet er (heldigvis) friskt.

Bare tilfeldighet.

Ja, november og desember er ikke de mest attraktive fødemånedene... gode sjanser for fine opphold på barsel fordi det er plass og tid. De fleste planlegger jo barna, og da kommer de ikke på slutten av året.  

J.. skrev (13 timer siden):

Hun var ikke i aktiv fødsel i dagevis..

Det gikk jo knapt 5-6 timer fra aktiv fødsel til han var ute..

Og hun ble satt igang, fikk hjelp med at vannet ble tatt osv. God grunn til å tro det er medisinske årsaker bak dette, blant annet forholdet til psyken. Det kan noen ganger gi raskere fødsler enn for de som føder "normalt" uten inngripen. Så ingen overraskelse sånn sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De har jo ikke vært så voldsomt lenge enda da, han ble født natt til tirsdag, som da regnes som dag 0, i dag er det bare torsdag 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (2 minutter siden):

De har jo ikke vært så voldsomt lenge enda da, han ble født natt til tirsdag, som da regnes som dag 0, i dag er det bare torsdag 

Ja, de har jo ikke vært lenge i det hele tatt! !Så akkurat det kan man ikke sette spørsmålstegn ved! Mye å sette seg inn i og greit å ta de prøvene man må ta, i stedet for å dra inn igjen. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (7 timer siden):

Kommenterte bare ditt eget utsagn jeg: 

Kanskje er det også flere grunner som de velger å ikke dele, siden de i tillegg har fått familierom på nyfødt intensivavdeling. 

At det var ingen flere grunner som de ikke delte anna enn at det var tilfeldig at de fikk familierom på nyfødtintensiv. 

Ja, jeg mente at hun for eksempel kanskje hadde ekstra behov for å ha Per Fredrik der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpa hun ikke skulle selge historien på insta med beskjed om å gå inn på snap, men jodda. Det skjedde. Så hun tjener og penger på fødselen. Så utrolig trist

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...