Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

LoveMoschino skrev (1 time siden):

Den lekre Gucci vesken hun fikk! Til den nette sum av 23 000kr

I "fødegave"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (35 minutter siden):

Hun hadde jo en veldig rask fødsel med klipping+sting utvendig og innvendig,det er ikke barebare.

Svangerskapet,såvidt vi vet,var vel helt normalt..

Fødsel med klipping+sting er helt vanlig.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrem rask fødsel som hun sier var det vel kanskje ikke. Rask ja. Selv hadde jeg 45 minutter aktiv fødsel sist. Synes ikke 3,5 timer er ekstremt raskt akkurat. Synes hun bruker ordene sykt og ekstremt veldig mye, også til helt normale greier som hverken er sykt elller ekstremt 

• Liker 33
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Jeg sa ikke det er uvanlig,heller.

Men det som går in under normal fødsel kan vel da kanskje ikke kalles «brutal fødsel». Du motsier deg selv.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zooli skrev (1 minutt siden):

Men det som går in under normal fødsel kan vel da kanskje ikke kalles «brutal fødsel». Du motsier deg selv.

At noe er normalt,betyr ikke at det ikke kan oppfattes som brutalt eller veldig smertefullt.

Å sys innvendig OG utvendig er ganske intenst,uansett hvor normalt det er.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (8 minutter siden):

Ekstrem rask fødsel som hun sier var det vel kanskje ikke. Rask ja. Selv hadde jeg 45 minutter aktiv fødsel sist. Synes ikke 3,5 timer er ekstremt raskt akkurat. Synes hun bruker ordene sykt og ekstremt veldig mye, også til helt normale greier som hverken er sykt elller ekstremt 

Ingen ting med hennes svangerskap eller fødsel har vært ekstremt, slik hun har fremstilt det. Jeg slo til med 20 minutter aktiv fødsel da vi fikk minste, men jeg omtaler ikke det som «ekstremt rask fødsel». Ei venninne kom ikke lenger enn til vaskerommet før ungen var ute, da tenker jeg vi kan begynne å omtale det som «ekstremt rask». 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (6 minutter siden):

Jeg slo til med 20 minutter aktiv fødsel da vi fikk minste, men jeg omtaler ikke det som «ekstremt rask fødsel»..

Nr 2,3,4 osv kommer gjerne raskere enn nr 1..

En fødsel som tar mindre enn 3,5t er per definisjon en styrtfødsel,som jo også er "en ekstremt rask fødsel"..

En "vanlig" førstegangsfødsel tar ca 10t,så hennes var veldig rask til å være nr 1..

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 minutter siden):

Nr 2,3,4 osv kommer gjerne raskere enn nr 1..

En fødsel som tar mindre enn 3,5t er per definisjon en styrtfødsel,som jo også er "en ekstremt rask fødsel"..

En "vanlig" førstegangsfødsel tar ca 10t,så hennes var veldig rask til å være nr 1..

Hun hadde jo fler i dagesvis først 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (Akkurat nå):

Hun hadde jo fler i dagesvis først 

Hun var ikke i aktiv fødsel i dagevis..

Det gikk jo knapt 5-6 timer fra aktiv fødsel til han var ute..

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (3 timer siden):

Under min (veldig lange) fødsel kom det en dame inn, ropte og skrek i 10 min og så var ungen ute😂 DET var en rask fødsel, og veldig demotiverende for meg som lå der på 15 timen i aktiv fødsel

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PecanPie skrev (6 timer siden):

Ingen ting med hennes svangerskap eller fødsel har vært ekstremt, slik hun har fremstilt det. Jeg slo til med 20 minutter aktiv fødsel da vi fikk minste, men jeg omtaler ikke det som «ekstremt rask fødsel». Ei venninne kom ikke lenger enn til vaskerommet før ungen var ute, da tenker jeg vi kan begynne å omtale det som «ekstremt rask». 

Jeg er selv født utenfor sykehuset!!

Det gikk unna, min søster fødte hjemme- plopp sa det, ikke regelmessige rier heller.. 

så.. ja, jeg vil si sånt er mer ekstremt ja..

jeg håper hun holder roen hun har på snap nå❤️ de virker så lykkelig og glad for at lille er her, vært en lang vei for de.

og han er jo det mest omtenksomme, fine mennesket! 

Ønsker de alt godt og lykke til med denne delen av livet 

Endret av M.G.E
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (12 timer siden):

Ja? Og hvis det blir behov for rommet for noen andre så blir de jo bare flyttet, eller evt reiser hjem hvis de er klar for det. 

Kommenterte bare ditt eget utsagn jeg: 

Kanskje er det også flere grunner som de velger å ikke dele, siden de i tillegg har fått familierom på nyfødt intensivavdeling. 

At det var ingen flere grunner som de ikke delte anna enn at det var tilfeldig at de fikk familierom på nyfødtintensiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
catwoman skrev (På 7.11.2024 den 10.56):

Tror både Stina og PF kommer til å få et skikkelig sjokk når barnet kommer. Snakker at egen erfaring, for jeg var også en person som slet med å ta inn over meg at babyen snart skulle bli født, surret mye rundt i "min egen verden" slik hun gjør og var generelt opptatt av at livet IKKE skulle bli annerledes etter at jeg fikk barn. 8 år senere ler jeg av hvor feil jeg tok, men overgangen fra å være bare-meg til å ha ansvar for et annet menneske ble fryktelig tung. Kjenner meg så utrolig godt igjen i hvordan hun snakket og hvordan hun ser for seg at ting kommer til å bli. Selv om jeg ikke ønsker henne noe vondt i forbindelse med å få barn tror jeg dessverre dette kan ende i fødselsdepresjon. Håper selvfølgelig jeg tar feil. 

Når du står der midt på natten med baby som våkner for 10 gang, med bæsj oppover ryggen, ingen har sovet med enn 2 timer sammenhengende siste uken og du sliter med å huske ditt eget navn - da blir dagen med sminke, negler, nøye oppdelt frukt, nøye planlagt 50/50 fordeling og engangshansker tung - for ikke å snakke om når barnet kommer inn i fasen "jeg skal KUN håndteres av mamma (eller pappa)" og alle forsøk på noe annet resulterer i timesvis med gråt.

Dette må de selvfølgelig få erfare selv, og ingen barn er like. Men at overgangen blir tøff, det blir den nok uavhengig av om de får en rolig sovebaby eller en som turner rundt dagen lang. 

Huska ikke koden på bankkortet mitt engang jeg, så måtte gå hjem uten varer. Var før tapping. Kom hjem og så også at jeg hadde tatt med feil bankkort. Blir jo helt saus i hodet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbus skrev (På 11.11.2024 den 20.49):

Hadde kynnere de siste tre ukene før fødsel. Kynnere føles veldeig seige/plagsom men for min del ikke opp til 8-9 nei. Meeeen riene så måtte en stoppe opp å puste,tøffe tak men gud så fort smertene ble borte når barnet var ute 👶🥰

De glemmer å nevne at man må få ut morkaka, det svir 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul overskrift direkte fra føden! Ingenting skaper vel mer views enn det. 
Hjelpe meg altså. GIVE IT A REST. 

Nysgjerrig på hvor lang tid det tar før de går tilbake på å vise ansiktet på ungen 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (2 timer siden):

De glemmer å nevne at man må få ut morkaka, det svir 🫠

Syntes ikke den var noe ubehagelig å ta ut/få ut 😅 men var ganske greid bedøvd da. Ble egentlig ganske sjokka over hvor fort den kom ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...