trachea Skrevet 12. november 2024 #8141 Del Skrevet 12. november 2024 (endret) hahaha skrev (1 time siden): Nettop derfor jeg vet hvor vannvittig vondt det er, og sette på kamera etter du har fått epidural er nok en finmaskning som jeg generelt ikke støtter hos slike influensere Dette er veldig individuelt. Første fødselen min visste jeg ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, hadde epidural men den hadde lite effekt. Var i tillegg en styrtfødsel men lite pauser. Aktiv fødsel i 1t og 5 min. Hardt og brutalt. Andre fødsel var også styrtfødsel, men uten epidural, og jeg var helt i stand til å både le mellom riene, filme meg selv og mye annet, ved 10 cm åpning. Måtte ligge med 10cm åpning en stund da lille lå litt skjevt og ikke var klar til å komme ut. Jeg har flere filmsnutter på tlf av at jeg tuller, synger og prater mellom riene ved 10cm åpning. Er ikke så svart hvitt som folk her inne påstår. Fødsler er veldig forskjellige, selv egne fødsler kan være som natt og dag. Endret 12. november 2024 av trachea 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 12. november 2024 #8142 Del Skrevet 12. november 2024 hahaha skrev (1 time siden): Nettop derfor jeg vet hvor vannvittig vondt det er, og sette på kamera etter du har fått epidural er nok en finmaskning som jeg generelt ikke støtter hos slike influensere Du har født to barn uten epidural og vet dermed hvordan det er å føde med epidural? Interessant… Fødte første uten epidural, men nr to med. To svært ulike fødsler. Kan skrive 100% under på at det kan være veldig vondt også med epidural. Og, ingen tar (eller får) epidural for gøy her til lands. Det tar heller ikke alle smerter nødvendigvis, men det kan ta toppen av det mest uutholdelige. For min del gikk det fra sykt vondt, til håndterbart sykt vondt. Fikk det pga at fødselen stoppet opp på 6 cm åpning, med de tilhørende smertene og det bare dro ut på det nivået til jeg var rimelig utslitt. Fødte som sagt første uten noe problem, men var svært glad epidural fantes ved fødsel 2. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 12. november 2024 #8143 Del Skrevet 12. november 2024 (endret) Beklager å bidra til OT men jeg fikk epidural som tok omtrent 100% av smertene fra 6 cm til 9 cm. Etter det så fungerte den overhode ikke da, pressfasen var helt jævlig. Men på åpningsriene i aktiv fødsel-fasen fungerte den utrolig bra. Men folk sier mye forskjellig om dette som om alt annet ved fødsel. Glad det gikk bra med SB da (annet enn smerter) unner ingen å oppleve noe fælt under fødsel Endret 12. november 2024 av SoftKitty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella90 Skrevet 12. november 2024 #8144 Del Skrevet 12. november 2024 Pelle har handlet julepynt og pyntet opp rommet Stina ligger på ❤️ Altså, fins det en mer nydelig mann enn han der? 😍 Så søt og snill hele tiden 14 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 12. november 2024 #8145 Del Skrevet 12. november 2024 Cornett skrev (4 timer siden): Hun sa jo den var hard! Bare vent, sikkert få som har opplevd det så ille som hun😜 Hvorfor gjør du narr av en nybakt mor? Alle opplever fødsel forskjellig. Noen får ganske heftige etterrier som varer i flere dager. Andre blir sydd herfra til helvete! Dette er smertefullt uansett. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 12. november 2024 #8146 Del Skrevet 12. november 2024 Bella90 skrev (3 minutter siden): Pelle har handlet julepynt og pyntet opp rommet Stina ligger på ❤️ Altså, fins det en mer nydelig mann enn han der? 😍 Så søt og snill hele tiden Ja man kan si mye om PelleK, men at han går all in som en omtenksom og kjærlig far og mann kan man ikke ta fra han. De begge er veldig glade i jul, så jeg skjønner godt at han ville pynte opp litt på rommet. Spesielt siden han har dårlige minner fra sykehus. Men man skulle jo tro at de skal være på det rommet ei uke da 😅 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 12. november 2024 #8147 Del Skrevet 12. november 2024 hahaha skrev (3 timer siden): Synes hun igjen lager glansbilde jeg da, med gå til epidural, så starte filming, og så ha kjempe vondt selv med epidural. Høres ikke ut som noe glansbilde når man blir klippet og sydd og har kort og intens fødsel. Spar deg for slike kommentarer når du ikke vet bedre. Hjelpes. Unner ingen å føde uten smertelindring. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 12. november 2024 #8148 Del Skrevet 12. november 2024 Kleenex skrev (2 minutter siden): Høres ikke ut som noe glansbilde når man blir klippet og sydd og har kort og intens fødsel. Spar deg for slike kommentarer når du ikke vet bedre. Hjelpes. Unner ingen å føde uten smertelindring. Det trenger ikke være så ille heller da. Hun fikk jo både epidural og lystgass, så ikke så rart hu var happy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrshopalot Skrevet 12. november 2024 #8149 Del Skrevet 12. november 2024 Jeg liker Stina godt til vanlig også, men det var ekstra fint å se henne idag. Så rolig, tilfreds, stolt og mild ❤️ Gratulerer med babyen, og med innsatsen under fødselen! Alle kvinner som føder skal føle seg helt rå! 🔥 Håper de får en skikkelig fin barseltid ❤️ 16 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 12. november 2024 #8150 Del Skrevet 12. november 2024 Måtte le litt av at de pynter til jul på sykehuset! De er virkelig noe for seg selv, på en positiv måte. 😄 15 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 12. november 2024 #8151 Del Skrevet 12. november 2024 Kleenex skrev (1 time siden): Høres ikke ut som noe glansbilde når man blir klippet og sydd og har kort og intens fødsel. Spar deg for slike kommentarer når du ikke vet bedre. Hjelpes. Unner ingen å føde uten smertelindring. Går helt fint å føde uten epidural også ved intens fødsel 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. november 2024 #8152 Del Skrevet 12. november 2024 Kleenex skrev (1 time siden): Høres ikke ut som noe glansbilde når man blir klippet og sydd og har kort og intens fødsel. Spar deg for slike kommentarer når du ikke vet bedre. Hjelpes. Unner ingen å føde uten smertelindring. Vi opplever alt forskjellig. Jeg har 2 fødsler uten noen form for smertestillende. Måtte syes uten bedøvelse. Merket nesten ingenting av syingen. Har hatt mensensmerter som var verre enn riene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 12. november 2024 #8153 Del Skrevet 12. november 2024 Marsipan123 skrev (14 timer siden): Skjønner heller ikke hvorfor friske folk skal settes igang. Sliten? Kroppen håndterer fint å føde selv om man er sliten. Da man ikke har barn fra før så går det også an å benytte tida før fødsel til å slappe av. Du må ikke julepynte et helt hus og henge fram julegarderoben i oktober. Tenk før; da hadde den fødende både to og tre og fire barn og skulle kanskje stelle et helt fjøs hver dag. Da gikk det ikke an å reise på sjukehuset og be om bli satt i gang fordi du var litt sliten. Det er «ingen» som orker å stå i noe lenger. Å herre min hatt ... Det kommer alltid en sånn "før i tida"-person i alle tråder når det er snakk om en moderne måte å gjøre livet mer komfortabelt ... Joda, folk måtte stå i mer før, og generelt var vi sikkert tøffere, men vi døde også mye mer. Folk fikk ofte mange unger fordi man måtte regne med at en eller to "falt fra". Mødre døde ofte under og etter fødsel. Fødsel er da virkelig tøft nok selv med hjelpemidlene vi har i dag. Må vi på liv og død gjøre det enda tøffere? Personlig ville jeg heller stått i det i noen dager enn å bli satt igang fordi det faktisk er skikkelig tøft å bli satt i gang jeg da, men det er en annen sak. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 12. november 2024 #8154 Del Skrevet 12. november 2024 frkbibelstripp skrev (14 timer siden): Håper på en fin fødsel for Stina og Pelle👶🏻 alle gode ønsker 💙 Og dere som sutrer over at vi her inne sutrer over Stinas sutring - er dere noe bedre? 😆 Dere sier at problemet er løst ved at vi ikke aktivt klikker oss inn på Stinas kanaler. Vel, deres problem er også løst ved å ikke aktivt klikke dere inn på denne tråden 🤷🏻♀️ Mitt problem med mobbing er ikke løst ved å snu ryggen til det nei. Ikke sammenlignbart. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 12. november 2024 #8155 Del Skrevet 12. november 2024 J.. skrev (På 11.11.2024 den 16.58): Finnes neppe én person i denne tråden som vil lese om tilfeldige brukere og deres fødsler. Da hadde de sikkert lest i riktig underforum istedet,der de historiene faktisk hører til. Synes det er fint jeg, passer veldig godt Inne i denne tråden for å få litt perspektiv på ting. Stina har hatt et tilnærmet perfekt svangerskap. Og hun sutrer mer enn de aller fleste 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradisetmitt Skrevet 12. november 2024 #8156 Del Skrevet 12. november 2024 De er då søte. Men hun er jo ikke garantert enerom skulle jeg tro, så hva gjør de da med all pynten Pelle kom med? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 12. november 2024 #8157 Del Skrevet 12. november 2024 kjærring skrev (5 minutter siden): Synes det er fint jeg, passer veldig godt Inne i denne tråden for å få litt perspektiv på ting. Stina har hatt et tilnærmet perfekt svangerskap. Og hun sutrer mer enn de aller fleste Syns det er mer en konkurranse om hvem som har hatt det verst eller taklet mest uten noe som helst hjelp eller smertestillende. En eneste stor runkering for å rakke ned på Stina 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 12. november 2024 #8158 Del Skrevet 12. november 2024 Wenda skrev (Akkurat nå): Syns det er mer en konkurranse om hvem som har hatt det verst eller taklet mest uten noe som helst hjelp eller smertestillende. En eneste stor runkering for å rakke ned på Stina Perspektiv. Hadde hun hatt et snev av det aå hadde hun kanskje hatt et litt mer positivt syn på denne graviditeten. Mange har på mange måter hadd forferdelige fødsler og graviditeter, og det blir bare ekkelt når noen som henne sitter å syter og klager dag ut og dag inn på alt mulig- samtidig som at hun har fått til 10 ganger så mye som de som faktisk har hatt svangerskap fra helvette. Det skaper ikke annet enn irritasjon for de som har hatt det jævlig. Denne dama er priviligert som faen, med diva nykker uten like. Hun har alt- bortsett fra hue ut av ræva og en positiv innstilling til ting 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 12. november 2024 #8159 Del Skrevet 12. november 2024 Paradisetmitt skrev (12 minutter siden): De er då søte. Men hun er jo ikke garantert enerom skulle jeg tro, så hva gjør de da med all pynten Pelle kom med? De har fått familierom, så det går nok bra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 12. november 2024 #8160 Del Skrevet 12. november 2024 Gratulerer til Stina Og Per Fredrik! Så søte og glade de er. 💝 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå