Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

KaraThrace skrev (8 minutter siden):

For en herlig Stina som er på snap nå da! 🥰 Når hun ikke gjorde seg til under filminga, og bare var seg selv (hva vet vel jeg, men det virket sånn), så er hun jo så søt og herlig! Virker som hun har fått litt mestringsfølelse av fødselen, og det unner jeg henne. Så godt å se at hun nesten har modnet over natta. Hurra! Gratulerer så mye til de begge! Og PelleK... Jeg smelter. 😊 Viser så mye kjærlighet allerede.

(Og jada, kan godt hende jeg må bite det i meg om noen uker. Men akkurat nå. Den Stina'n som er på snap nå. Chef's kiss.👌)

Enig! En helt annen versjon!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KaraThrace skrev (Akkurat nå):

Har du født eller? Det er «kjempe vondt» selv med epidural. Kjempevondt faktisk, som i rive av seg hue, ønsker å dø vondt. Trenger ikke være ei ræv.

Født to ganger uten

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha skrev (Akkurat nå):

Født to ganger uten

Nettop derfor jeg vet hvor vannvittig vondt det er, og sette på kamera etter du har fått epidural er nok en finmaskning som jeg generelt ikke støtter hos slike influensere 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicy skrev (23 minutter siden):

Jeg har født 3 barn, 2 uten annen smertelindring enn lystgass, og 1 med lystgass og epidural som jeg tok ved 7 cm åpning. Den virket på ene siden av kroppen min, på en måte. Den fungerte på sitt vis, den tok liksom de aller verste smertetoppene, men det var fremdeles vondt og all smerte ble absolutt ikke borte. Men synes det var fint å få prøvd epidural også☺️ Og alle opplever det forskjellig og hvor mye den tar av smerte osv☺️

Jeg må spørre om noe jeg og som jeg lurte på. Kan man stå/gå med epidural eller hva virker den inn på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha skrev (11 minutter siden):

Synes hun igjen lager glansbilde jeg da, med gå til epidural, så starte filming, og så ha kjempe vondt selv med epidural.

Epidural skal ikke fjerne all smerte når det brukes under fødsel,da har den fødende null kontroll.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (4 minutter siden):

Jeg må spørre om noe jeg og som jeg lurte på. Kan man stå/gå med epidural eller hva virker den inn på? 

Det er en form for lokal bedøvelse.

Man kan sitte,stå å gå selv etter epiduralen er satt..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (Akkurat nå):

Det er en form for lokal bedøvelse.

Man kan sitte,stå å gå selv etter epiduralen er satt..

Takk for svar 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (9 minutter siden):

Når jeg fikk det for 2 uker siden fikk jeg beskjed om å ligge i 30 min etter den var satt. Etter det reiste jeg meg opp og gikk bort til rullestolen for å bytte fødestue. Dra d til a. Men når de økte dosen ble jeg sengeliggende. Hadde ikke følelser i kneet og låret i det ene beinet før sånn 6 timer etter fødsel. Da tuslet jeg bort på intensivavdelingen for å se på datteren min. Men var forsatt litt øm etter epiduralen. Men den funket egentlig best bare i et bein/en side

Endret av lillebamsemums
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Empressiell

Som jeg mistenkte, vil jeg tro det var mye uro, ubehag, engstelse og mye hormoner på gang. Helt annerledes å se henne nå 🤩 Veldig koselig å se! Håper de nyter tiden. Jeg fikk min andre for to måneder siden i dag, og jeg fikk sånn «moment» og husket selv hvor intenst fødsel og de første dagene er når jeg så hele oppdateringen fra begge. På en god måte 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha skrev (16 minutter siden):

Nettop derfor jeg vet hvor vannvittig vondt det er, og sette på kamera etter du har fått epidural er nok en finmaskning som jeg generelt ikke støtter hos slike influensere 

Er vel søstera som har filmet mye av dette etter at de tok vannet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epidural er lidocain. Samme bedøvelse du får hos tannlegen. 😊 Så du får liksom samme følelse fra livet og ned som du får i kinnet etter tannlegebedøvelsen. 😊 

Avhengig av dosering selvfølgelig, men de fleste kan bevege seg med epidural. Noen kan miste blærekontrollen, så man pleier å sende den fødende på toalett for å tisse. Dersom man ikke klarer å tømme blæren blir man kateterisert. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei nydelig oppdatering, fra både Stina og Per Fredrik ❤️ Virker som hun er genuint lykkelig, så godt å se!

• Liker 11
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibliotekaren skrev (13 minutter siden):

For ei nydelig oppdatering, fra både Stina og Per Fredrik ❤️ Virker som hun er genuint lykkelig, så godt å se!

Veldig enig, en helt annen Stina å se i dag ❤️

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for hets, latterliggjøring, avsporinger, spekulasjoner og persondebatt. 

Sol, admin

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
hahaha skrev (55 minutter siden):

Synes hun igjen lager glansbilde jeg da, med gå til epidural, så starte filming, og så ha kjempe vondt selv med epidural.

Epidural hjelper bare til ett visst punkt. Jeg hadde ekstreme smerter i fiffi selv med epidural når jeg fødte for 2 gang for 3 måneder siden,så det er ikke ett vidundermiddel. Under 1 fødselen hjalp den nesten ingenting. Så at hun fortsatt hadde smerter da er det null tvil om.

Endret av Sunfl0wer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
KaraThrace skrev (59 minutter siden):

Har du født eller? Det er «kjempe vondt» selv med epidural. Kjempevondt faktisk, som i rive av seg hue, ønsker å dø vondt. Trenger ikke være ei ræv.

Folk har forskjellige opplevelser, men hvis det er kjempevondt fungerer ikke epiduralen som den skal, og da skal anestesilegen egentlig komme og sette den på nytt. Det fikk jeg fortalt av jordmor under min egen fødsel i vår.  Jeg har to fødsler med epidural, der epiduralen tok så å si alle smerter. Barn nr. to gled bare ut og jeg lå og ventet helt frem til pressfasen på at det skulle bli vondt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

Hva er poenget med en slik kommentar.. alle synes vel at en fødsel er hard? Men hun hadde en rask fødsel. Akkurat som sin mamma. Men hun må jo få si att den er vond uten at noen gjør narr av henne

Hva har mora hennes med fødselen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (9 minutter siden):

Hva har mora hennes med fødselen å gjøre?

Beklager att jeg skrev feil. Skal slette innlegget mitt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...