Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Snakk om og ville andre mennesker vondt😞

Huff. Sarkasme er ikke ditt språk skjønner jeg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fordi det var hardere tilstander før i tiden betyr ikke det dermed sagt at gravide skal ha det med vilje jævlig. Om igangsetting var det som ble bestemt er det en god grunn til det, og det trenger ikke være at hun bare er sliten, det kan være masse som vi ikke har noe som helst med. Klarte du å gå 11 dager over tiden og ikke klage, Karen? OK, boomer! Good for you. Vil du ha kake eller kjeks? Den tankegangen om at de som holder ut mest død og pine er på noen som helst måte bedre enn andre er så til de grader krampeaktig. Trenger du å booste egoet ditt så skriv en bok om det. Folk hadde det tøft før, og de har det nå. Forskjellen er at nå er vitenskapen og mulighetene såpass mye mer avansert at ikke alle trenger det. Hvorfor ha det dritt når man kan ha det bra?

Alle svangerskap er forskjellige. Om hun trodde hun hadde en høy smerteterskel og erfarte det til det motsatte, så ja vel. Da er hun en erfaring rikere. Skal sies at jeg holder aktivt på i hestesporten. Har hatt dyr på 700kg tråkke på meg og kaste meg av i over 30km/t. Har aldri klagd eller syntes det var tøft. Jeg spør andre om de fikk det på kamera. Fødsel derimot? Nei, takke meg til. Tross en høy smerteterskel og en kink for risiko, så har jeg erfart at fødsel er kryptonitten min. Da vil jeg heller få en hest over meg en gang til. Har tross alt aldri brukket noe. Utenom i fødsel, for da røk halebeinet.

I forhold til dette å ønske Stina vondt ved at hun får en realitetsorientering eller flere - det trenger man ikke. Man trenger ikke ha eller ønske noen en vond/tøff fødsel for å få det. Jeg kan si med stor sikkerhet at i løpet av de neste atten årene kommer hun til å utfordres på måter hun aldri har blitt før. Det trenger ikke være noe smerte bak det. Det er bare sånn det er å få barn. 

Endret av Empressiell
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (26 minutter siden):

Skjønner heller ikke hvorfor friske folk skal settes igang. Sliten? Kroppen håndterer fint å føde selv om man er sliten. Da man ikke har barn fra før så går det også an å benytte tida før fødsel til å slappe av. Du må ikke julepynte et helt hus og henge fram julegarderoben i oktober. Tenk før; da hadde den fødende både to og tre og fire barn og skulle kanskje stelle et helt fjøs hver dag. Da gikk det ikke an å reise på sjukehuset og be om bli satt i gang fordi du var litt sliten. Det er «ingen» som orker å stå i noe lenger. 

Det er ekstremt lite konstruktivt å nekte kvinner fødehjelp fordi damene før i tiden måtte stelle fjøset. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (1 time siden):

Man tar jo vannet nettopp for og få fortgang på fødselen/mer effektive rier. Det er en fødsel som startes med drypp (for og i det hele tatt starte riene) som kan være mer komplisert og langvarig. 

Akkurat det er det vel ingen fasit på. De tok vannet på meg etter modningstabletter, var en laaaaang fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (11 minutter siden):

Akkurat det er det vel ingen fasit på. De tok vannet på meg etter modningstabletter, var en laaaaang fødsel. 

Det er sikkert ikke noe fasittsvar.. men føden har en lege/jordmor som vet hva som er best for den aktuelle kvinnen 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tråd. 
Barnet er sterkt ønsket av både mor og far. Jeg tror de vil bli flotte foreldre! Hvem er vel ekspert før man har fått barn? 
At hun ble satt i gang er ikke «divanykker», det er helsepersonell som har tatt avgjørelsen. Kan være alt ifra lite fostervann, stresset baby, sliten mor, osv osv. Er ikke sånn at Stina bare kan kreve det, som flere her virker å tro. 

Jeg lå selv på føden med ei dame som var over gjennomsnittet glad i både hår og sminke, og det endret seg ikke under fødsel. Jeg hadde håret til alle kanter og tenkte ikke et sekund på utseende, men alle er forskjellige - heldigvis. 

La de nybakte foreldrene få nyte tiden sammen, og la Stina få gjøre sitt slik hun selv ønsker. Har hun slitt med psyken før, er det iallefall viktig å ta det med ro under/etter fødsel 😊

• Liker 17
  • Hjerte 9
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jajajane skrev (1 minutt siden):

For en tråd. 
Barnet er sterkt ønsket av både mor og far. Jeg tror de vil bli flotte foreldre! Hvem er vel ekspert før man har fått barn? 
At hun ble satt i gang er ikke «divanykker», det er helsepersonell som har tatt avgjørelsen. Kan være alt ifra lite fostervann, stresset baby, sliten mor, osv osv. Er ikke sånn at Stina bare kan kreve det, som flere her virker å tro. 

Jeg lå selv på føden med ei dame som var over gjennomsnittet glad i både hår og sminke, og det endret seg ikke under fødsel. Jeg hadde håret til alle kanter og tenkte ikke et sekund på utseende, men alle er forskjellige - heldigvis. 

La de nybakte foreldrene få nyte tiden sammen, og la Stina få gjøre sitt slik hun selv ønsker. Har hun slitt med psyken før, er det iallefall viktig å ta det med ro under/etter fødsel 😊

Dette! 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (2 minutter siden):

For en tråd. 

👏👏 Jeg blir nesten satt ut over kommentarene her inne.  Men egentlig burde jeg ikke bli overrasket 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har ikke lagt lista rimelig høyt som førstegangs  fødende? Det er vel ikke unaturlig og betyr ikke at de ikke kommer til å takle nye tilværelsen fint. Tenker meg at de som andre til passer seg fint når barnet kommer og ønsker dem all mulig lykke som nybakte foreldre. Elsker at folk her inne ser ut som ha hele vettet på ting. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (1 time siden):

Skjønner heller ikke hvorfor friske folk skal settes igang. Sliten? Kroppen håndterer fint å føde selv om man er sliten. Da man ikke har barn fra før så går det også an å benytte tida før fødsel til å slappe av. Du må ikke julepynte et helt hus og henge fram julegarderoben i oktober. Tenk før; da hadde den fødende både to og tre og fire barn og skulle kanskje stelle et helt fjøs hver dag. Da gikk det ikke an å reise på sjukehuset og be om bli satt i gang fordi du var litt sliten. Det er «ingen» som orker å stå i noe lenger. 

Akkurat det med og prioritere hvile før termin og ikke gå amokk med julepyntet hus er jeg enig i og har selv skrevet det bakover i tråden. Og noe jeg tror de vil angre på. Men nå har de ikke startet fødselen hennes ut av det blå heller fordi hun ba om det, men som et ledd i en fødsel som er startet så smått av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Empressiell skrev (2 timer siden):

Bare fordi det var hardere tilstander før i tiden betyr ikke det dermed sagt at gravide skal ha det med vilje jævlig. Om igangsetting var det som ble bestemt er det en god grunn til det, og det trenger ikke være at hun bare er sliten, det kan være masse som vi ikke har noe som helst med. Klarte du å gå 11 dager over tiden og ikke klage, Karen? OK, boomer! Good for you. Vil du ha kake eller kjeks? Den tankegangen om at de som holder ut mest død og pine er på noen som helst måte bedre enn andre er så til de grader krampeaktig. Trenger du å booste egoet ditt så skriv en bok om det. Folk hadde det tøft før, og de har det nå. Forskjellen er at nå er vitenskapen og mulighetene såpass mye mer avansert at ikke alle trenger det. Hvorfor ha det dritt når man kan ha det bra?

Alle svangerskap er forskjellige. Om hun trodde hun hadde en høy smerteterskel og erfarte det til det motsatte, så ja vel. Da er hun en erfaring rikere. Skal sies at jeg holder aktivt på i hestesporten. Har hatt dyr på 700kg tråkke på meg og kaste meg av i over 30km/t. Har aldri klagd eller syntes det var tøft. Jeg spør andre om de fikk det på kamera. Fødsel derimot? Nei, takke meg til. Tross en høy smerteterskel og en kink for risiko, så har jeg erfart at fødsel er kryptonitten min. Da vil jeg heller få en hest over meg en gang til. Har tross alt aldri brukket noe. Utenom i fødsel, for da røk halebeinet.

I forhold til dette å ønske Stina vondt ved at hun får en realitetsorientering eller flere - det trenger man ikke. Man trenger ikke ha eller ønske noen en vond/tøff fødsel for å få det. Jeg kan si med stor sikkerhet at i løpet av de neste atten årene kommer hun til å utfordres på måter hun aldri har blitt før. Det trenger ikke være noe smerte bak det. Det er bare sånn det er å få barn. 

Dette er noe av det beste jeg har lest i denne tråden! 👏

Kvinner som rakker ned på andre gravide kvinner er lavmål. Hva skjedde med å backe opp hverandre? Det er alltid noen som har det verre en eller annen plass i verden. Er det dermed sagt at det ikke er lov til å klage hvis man har det tøft? Graviditet og fødsel er en hard prosess for kvinnekroppen okke som. Det finnes nok av menn i verden som rakker ned på oss, og som aldri kommer til å skjønne hvor mye som faktisk kreves for å bære fram barn til verden. Det er på tide å skjerpe seg. 

Endret av Kolibrien
  • Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guido skrev (4 minutter siden):

Begynner nesten å bli bekymret for at noe har gått galt. 

Kjenner det litt jeg og. Håper de kommer med noe snart. Skjønner at de er opptatt selfølgelig, men vil bare vite at alt er gått fint 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guido skrev (9 minutter siden):

Begynner nesten å bli bekymret for at noe har gått galt. 

Fødsler kan jo være ganske lange og heftige,så man må bare satse på at det er det og at de vil ha litt tid for seg selv før de deler nyheten🥰

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe fornuften har seiret over influenceryrket og at de bare nyter det første døgnet med nyfødt - viss han er født nå. Tenker at ingenting er mer positivt enn at de ikke sitter med skjermen i trynet når ungen er født. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøflusen skrev (Akkurat nå):

Vi får håpe fornuften har seiret over influenceryrket og at de bare nyter det første døgnet med nyfødt - viss han er født nå. Tenker at ingenting er mer positivt enn at de ikke sitter med skjermen i trynet når ungen er født. 

Sant nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tøflusen skrev (14 minutter siden):

Men, å filme inne fra føden om NÅÅÅ føder  vi snart er visst viktig...🙄...hadde ikke trengt det!! Så de har lagt opp til forventninger og folk som venter i spenning...🙄

Jaja..ikke sansen for de, men håper at barnet kommer frisk og fin ut. Vet ting kan ta tid og spesielt med igangsetting 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, «folk venter i spenning». Les en bok eller gå deg en tur er mitt forslag da. Håper alt har gått fint og at de koser seg i selskap med den lille, uten sosiale medier🥰

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charminia skrev (8 minutter siden):

Altså, «folk venter i spenning». Les en bok eller gå deg en tur er mitt forslag da. Håper alt har gått fint og at de koser seg i selskap med den lille, uten sosiale medier🥰

Eg venter ikke i spenning..men, her inne, på Jodel og andre medier så tar det jo helt av!🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...