chupachupa Skrevet tirsdag kl 08:30 #8041 Del Skrevet tirsdag kl 08:30 Blekkulfina skrev (3 minutter siden): Men hvorfor stresser de fødselen i gang uten medisinsk indikasjon (oss bekjent ihvertfall)- med både ballong OG ta vannet? Hun er jo akkurat på termin?! jaja, håper fødselen gikk fint, eller går fint alt ettersom😅 Vil tro - utifra det hun har sagt selv, så er det indikasjoner på at hun har gått lenge med maserier, noe som igjen er med på å tappe en allerede sliten kropp for energi. Og å da skulle kanskje vente enda lengre før fødselen kommer igang vil jo si at hun kanskje ikke vil ha så mye å gi under fødselen. Det er greit nok at barnet viser tegn på at alt er bra, men mor skal også tas hensyn til oppi alt det her. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet tirsdag kl 08:33 #8042 Del Skrevet tirsdag kl 08:33 Blekkulfina skrev (6 minutter siden): Men hvorfor stresser de fødselen i gang uten medisinsk indikasjon (oss bekjent ihvertfall)- med både ballong OG ta vannet? Hun er jo akkurat på termin?! jaja, håper fødselen gikk fint, eller går fint alt ettersom😅 Det var vel fordi hun var sliten, og hadde vonde men litt lite effektive rier over hele helgen. Det er helt kurant. Ingen vits at en fødende skal slite seg ut på lite effektive rier når det finnes ting de kan gjøre for og hjelpe. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet tirsdag kl 08:36 #8043 Del Skrevet tirsdag kl 08:36 J.. skrev (16 minutter siden): ....eller så var hun opptatt med å elskersommer skrev (6 minutter siden): Å hva så... Tenker du att hun setter babyen bort også henter du han igjen om 6 mnd? Hva skjer med folk egentlig? Den dagen man får sitt første barn så kikker det inn ett mammagen. Dette genet får garantert Stina også. elskersommer skrev (6 minutter siden): Å hva så... Tenker du att hun setter babyen bort også henter du han igjen om 6 mnd? Hva skjer med folk egentlig? Den dagen man får sitt første barn så kikker det inn ett mammagen. Dette genet får garantert Stina også. Nå til dags er det andre gen som «kikker» inn når en får barn, og det er lengselen etter alenetid, kjærestetid og spa-helg. Kanskje ikke hos S da, for dette barnet skal jo ingen andre enn henne eller far ta i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adriana32 Skrevet tirsdag kl 08:37 #8044 Del Skrevet tirsdag kl 08:37 I.I.Rasta skrev (23 minutter siden): Men... Stina ville jo oppdatere fra fødestua og underveis har hun jo sagt... Kanskje sminken ikke var så fin utover i natta likevel 🙃 Jeg ble satt i gang en døgn etter vannet mitt gikk naturlig, gikk fortsatt mange timer før jeg fikk effektive rier, datteren er født 18timer senere fra ballongen datt ut, og jeg fikk modningstabl.😅 Så det kan jo ta lang tid selv om man blir satt i gang. Blir spennende å se Det KAN være at hun har fått beskjed om å legge bort mobilen. En venninne av meg fikk det da hun fikk "tilsnakk"; både fordi det tok fokus under fødsel og fordi det ble brukt tid på mobil etter fødsel når fokuset burde være på babyen. Og min venninne skulle bare ta noen ringerunder. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet tirsdag kl 08:39 #8045 Del Skrevet tirsdag kl 08:39 Marsipan123 skrev (1 minutt siden): Får mann barn så er det foreldrene sitt ansvar og ta vare på barnet. Alenetid og kjærestetid kan man ta når barnet sover 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet tirsdag kl 08:41 #8046 Del Skrevet tirsdag kl 08:41 Poly skrev (3 minutter siden): Det var vel fordi hun var sliten, og hadde vonde men litt lite effektive rier over hele helgen. Det er helt kurant. Ingen vits at en fødende skal slite seg ut på lite effektive rier når det finnes ting de kan gjøre for og hjelpe. Skjønner heller ikke hvorfor friske folk skal settes igang. Sliten? Kroppen håndterer fint å føde selv om man er sliten. Da man ikke har barn fra før så går det også an å benytte tida før fødsel til å slappe av. Du må ikke julepynte et helt hus og henge fram julegarderoben i oktober. Tenk før; da hadde den fødende både to og tre og fire barn og skulle kanskje stelle et helt fjøs hver dag. Da gikk det ikke an å reise på sjukehuset og be om bli satt i gang fordi du var litt sliten. Det er «ingen» som orker å stå i noe lenger. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet tirsdag kl 08:42 #8047 Del Skrevet tirsdag kl 08:42 elskersommer skrev (3 minutter siden): Får mann barn så er det foreldrene sitt ansvar og ta vare på barnet. Alenetid og kjærestetid kan man ta når barnet sover Helt enig! Men, det er mange som ikke er fornøyd med «bare» det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet tirsdag kl 08:44 #8048 Del Skrevet tirsdag kl 08:44 Marsipan123 skrev (1 minutt siden): Tenk før; da hadde den fødende både to og tre og fire barn og skulle kanskje stelle et helt fjøs hver dag. Da gikk det ikke an å reise på sjukehuset og be om bli satt i gang fordi du var litt sliten. Det er «ingen» som orker å stå i noe lenger. Heldigvis hører dette til fortiden og idag får man forsvarlig helsehjelp. "Før i tiden" var også spedbarnsdød og mødre som døde i barsel normalt,ingen ønsker å gå bakover i tiden. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet tirsdag kl 08:44 #8049 Del Skrevet tirsdag kl 08:44 Marsipan123 skrev (1 minutt siden): Skjønner heller ikke hvorfor friske folk skal settes igang. Sliten? Kroppen håndterer fint å føde selv om man er sliten. Da man ikke har barn fra før så går det også an å benytte tida før fødsel til å slappe av. Du må ikke julepynte et helt hus og henge fram julegarderoben i oktober. Tenk før; da hadde den fødende både to og tre og fire barn og skulle kanskje stelle et helt fjøs hver dag. Da gikk det ikke an å reise på sjukehuset og be om bli satt i gang fordi du var litt sliten. Det er «ingen» som orker å stå i noe lenger. Men da synes jeg du skal utrykke din irritasjon over dette til sykehuset i Vestfold.. fortell leger og jordmødre at dette er helt bak mål. De med utdannelse vil nok høre på dette slik att det ikke skjer igjen😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet tirsdag kl 08:45 #8050 Del Skrevet tirsdag kl 08:45 Poly skrev (29 minutter siden): Og angående oppdatering. Hadde mine tvil om kontinuerlig oppdatering. Når fødselen virkelig starter så er mobil det siste man tenker på for de aller fleste. Hun sa selv også at det ikke var sikkert hun ville oppdatere live under fødselen, men at hun muligens la det ut i ettertid. Eller ikke i det hele tatt. Hun sa i en story at hun visste jo ikke hva hun gikk til så det måtte hun se an underveis 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykaat Skrevet tirsdag kl 08:47 #8051 Del Skrevet tirsdag kl 08:47 noe sier meg at stina vil bli en mye bedre mor enn sophie elise 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet tirsdag kl 08:47 #8052 Del Skrevet tirsdag kl 08:47 (endret) Håper på en fin fødsel for Stina og Pelle👶🏻 alle gode ønsker 💙 Og dere som sutrer over at vi her inne sutrer over Stinas sutring - er dere noe bedre? 😆 Dere sier at problemet er løst ved at vi ikke aktivt klikker oss inn på Stinas kanaler. Vel, deres problem er også løst ved å ikke aktivt klikke dere inn på denne tråden 🤷🏻♀️ Endret tirsdag kl 08:48 av frkbibelstripp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet tirsdag kl 08:48 #8053 Del Skrevet tirsdag kl 08:48 Wenda skrev (Akkurat nå): Hun sa selv også at det ikke var sikkert hun ville oppdatere live under fødselen, men at hun muligens la det ut i ettertid. Eller ikke i det hele tatt. Hun sa i en story at hun visste jo ikke hva hun gikk til så det måtte hun se an underveis Det er faktisk mulig for alle mennesker og forandre mening. Så her har nok Stina skjønt at det er andre.ting som er viktig enn mobilen. Nå er vel søsteren med på fødselen også å hun har jo vært borti dette mange hundre ganger. Så noen tips fra henne har hun nok hørt på 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet tirsdag kl 08:54 #8054 Del Skrevet tirsdag kl 08:54 Marsipan123 skrev (11 minutter siden): Da gikk det ikke an å reise på sjukehuset og be om bli satt i gang fordi du var litt sliten. Det er «ingen» som orker å stå i noe lenger Enig med dette. Tålenivået er veldig lavt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet tirsdag kl 08:54 #8055 Del Skrevet tirsdag kl 08:54 esk skrev (18 minutter siden): Men hvordan regner du det da? Selv ble jeg satt i gang med andremann. Var ikke moden i det hele tatt og hadde lite fostervann. Fra ballongen ble satt tok det noen dager, men jeg var jo ikke i fødsel de dagene. Merket ingenting før jeg kom i aktiv fødsel med 4 cm åpning, og fra det tidspunktet tok det tre timer før han var ute. Med førstemann var jeg i aktiv fødsel i 15 timer (30 timer med rier totalt), så jeg er ingen fødemaskin fra naturens side. Den fødselen startet av seg selv. Det samme med en venninnes to igangsettelser, da tok det fire timer i aktiv fødsel 😊 Mente at det tok 6 timer- 4 dager fra de gjorde noe for å sette igang fødselen til barnet var ute:) fra aktiv fødsel har det gått 6-8 timer hver gang om jeg husker rett. nå har jeg hatt gode grunner hver gang til å fått igangsatt fødsel. Føler ikke det er noe de tar lett på, ene gangen var jeg lovd keisersnitt om jeg ble gravid igjen. Det fikk jeg ikke. ser liksom ikke for meg at influensere får ting lettere i frykt for at sykehuset blir hengt ut som enkelte her påstår. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet tirsdag kl 08:56 #8056 Del Skrevet tirsdag kl 08:56 elskersommer skrev (34 minutter siden): Så du mener faktisk att hun burde få en kjip fødsel for å få en realitetsjekk? Ja det var jo akkurat det jeg sa ikke sant 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet tirsdag kl 08:57 #8057 Del Skrevet tirsdag kl 08:57 frkbibelstripp skrev (9 minutter siden): Vel, deres problem er også løst ved å ikke aktivt klikke dere inn på denne tråden 🤷🏻♀️ Å skape et ekkokammer med hat har aldri vært sunt for noe,eller noen. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet tirsdag kl 08:59 #8058 Del Skrevet tirsdag kl 08:59 J.. skrev (Akkurat nå): Å skape et ekkokammer med hat har aldri vært sunt for noe,eller noen. Hat faktisk 😆 vel, deg om det. Alle som mener noe annet enn en selv er ikke nødvendigvis hat, selv om jeg er enig i at noe er drøyt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet tirsdag kl 09:00 #8059 Del Skrevet tirsdag kl 09:00 Eyr skrev (4 minutter siden): Enig med dette. Tålenivået er veldig lavt. Hva om legene ser att en baby er stresset? Er bare tull og sette i gang fødselen fordi dette må de tross alt tåle? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet tirsdag kl 09:01 #8060 Del Skrevet tirsdag kl 09:01 Dojakitty skrev (3 minutter siden): Ja det var jo akkurat det jeg sa ikke sant 😂 Snakk om og ville andre mennesker vondt😞 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå