Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Klump skrev (1 time siden):

Sterke smerter?! Mobilen var det siste jeg tenkte på da jeg hadde, det jeg i mine øyne vil karakterisere som sterke fødselssmerter. Hadde knapt klart å åpne telefonen og gå inn på snap. Hun skal få seg litt av et sjokk når de virkelige smertene kommer. Hun virker litt umoden og barnslig. Det er noe litt ynkelig over det hele. 

Er så enig i dette! Jeg blir ikke provosert som enkelte andre, men syns heller det er litt «festlig». For et sjokk det vil bli når vannet går/taes og de virkelige riene tar til. DA kan du snakke smerter altså. Tviler sterkt på at hun da vil klare å snappe og holde følgere oppdatert på detaljnivå som frem til nå. Hun virker som et barn og er fullstendig uvitende om hva slags smerter som kommer. For så vidt riktig og da siden det er første gang. Jeg ønsker henne lykke til, og bare det beste. Syns likevel det har blitt litt voldsomt den siste tiden med detaljerte oppdateringer. Skjønner at det er stort å få oppleve en fødsel etter alle problemene de har hatt, for jeg har vært i akkurat samme situasjon selv, men likevel…

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Glufseguri said:

Men er ikke plattformen Stina har her også et faktum?

Hun stilte selv om i VG og fortalte om veien til svangeskapet og delt flittig.

Flere og flere jordmødre har nevnt gravide som noe ukritisk følger mammainfluserere og tar til seg informasjon som kan være farlig.

Så når hun utifra sine følelser nå får det til å høres ut som en normal førstegangsfødende opplever en umenneskelig  innspurt må det være lov å være kritisk…

Igjen, aldri sagt at det ikke er lov å være kritisk. Jeg forstår den saklige kritikken Stina mottar, og  selv uten å ha født, er jeg enig i mye. Ingen, spesielt influensere, bør holdes for god for å motta kritikk. Her har jeg kanskje ikke fått det fram slik jeg ønsket, men det er ikke noe å gjøre med nå. Problemet mitt er når det slutter å være konstruktivt og saklig

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunflowerseed skrev (7 minutter siden):

Igjen, aldri sagt at det ikke er lov å være kritisk. Jeg forstår den saklige kritikken Stina mottar, og  selv uten å ha født, er jeg enig i mye. Ingen, spesielt influensere, bør holdes for god for å motta kritikk. Her har jeg kanskje ikke fått det fram slik jeg ønsket, men det er ikke noe å gjøre med nå. Problemet mitt er når det slutter å være konstruktivt og saklig

Dette🙌🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (På 6.11.2024 den 4.26):

Det er jo nesten en bisarr form for underholdning dette, men jeg synes jo det er vittig at hun forteller om netter som er så ille nå før fødsel med oppvåkninger 5-6 ganger og smerter om noen ganger er 2-3 på skalaen og andre ganger 8-9 på skalaen. 
Er det bevisst for å få reaksjoner? Eller mener hun det hun sier? Kan kynnere/modningsrier bli så vonde? 
Finnes det noen som har hatt en 9’er på smerteskalaen flere uker før en fødsel? Hvis 10 er maks. 

Hadde kynnere de siste tre ukene før fødsel. Kynnere føles veldeig seige/plagsom men for min del ikke opp til 8-9 nei. Meeeen riene så måtte en stoppe opp å puste,tøffe tak men gud så fort smertene ble borte når barnet var ute 👶🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mye rart i denne tråden, kanskje på tide at den ryddes litt i. 

Jeg må innrømme at jeg synes det er merkelig å virke så irriterte fordi hun er blitt igangsatt på termindato. Vi er da mange som har opplevd tøffe svangerskap, men selv om jeg kanskje opplever andre utfordringer enn Stina, så påvirkes ikke det av at hun blir satt i gang i dag, eller at hun klager over de problemene hun selv opplever. 
Jeg er enig i at en del av tingene hun har sagt den siste tiden har vært ganske uspiselig, og hun er veldig god på overdrivelser. 

Ønsker de en fin fødselsopplevelse og at barnet kommer trygt til verden! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (2 timer siden):

Han er jo en praktiker. Han må fikse ting. Og nå mister han kontroll og kan ikke bistå, ergo må han gjøre noe praktisk for å hjelpe…😆

J.. skrev (2 timer siden):

Han ingenting. Av og til gjør man ting for å være snill.

Palmemor skrev (2 timer siden):

Han gjør det fordi han føler han må gjøre noe. Og siden han ikke evner å møte henne på det følelsesmessige så gjør han praktiske ting 

Dette! Ser det med min mann også. Når han ikke kan ta bort smertene mine eller hjelpe meg på så måte, så blir han alltid veldig praktisk av seg. Kan lage brødskiver og skjære de opp i små terninger når jeg ligger slått ut med influensa for eksempel. Jeg er voksen nok og hadde klart meg helt fint med en hel brødskive eller laget min egen mat for den saks skyld, men det er hans måte å vise omsorg på noe jeg setter pris på

sunflowerseed skrev (2 timer siden):

Helt oppriktig spørsmål - hvorfor følger dere med på Stina, om det ikke bringer dere noe annet enn irritasjon? Hele tråden de siste dagene har jo ikke vært annet enn styggheter, synes mange av dere fremstår mye mer «sutrende» over Stina enn det hun selv gjør.

Dessuten; for alt vi vet, sliter hun mye mer psykisk enn hun gir inntrykk av. Kan vel være lettere å klage over kroppslige plager enn psykiske for noen, spesielt når mange klager over «influensere som gråter for kamera»…

Jeg regner med at mange av disse følger Stina (og dermed er med på å betale hennes lønn) for da får man noe å diskutere og shitsnakke etterpå. Jeg tenker at om hun ikke gjør noen skade så får man heller bare la være å følge om man ikke liker henne

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KaraThrace skrev (På 8.11.2024 den 9.51):

Jeg vet hun sier regelmessige rier, men når man sitter i sofaen og strikker, «koser seg med tv, popkorn og sukkerfri sjokolade» (hennes ord), så er ikke det regelmessige rier.

Og så hopper hun rett videre til å snakke om at hvis ingenting har tatt seg opp før mandag - så har de ting de kan gjøre på sykehuset. Som modningspiller, ballong, etc. Ja, Stina. Det er igangsettelse det. Hun har det så jævli travelt med å få den ungen ut, og det hadde jeg hatt forståelse for om hun var sengeliggende meg bekkenlåsning, ødelagt rygg eller andre helt hemmende vondter. Men ref. første avsnitt her. Hun koser seg jo på sofaen! La nu den fødsel komme når den skal istedenfor å ønske seg igangsatt. /rant 

Håper den ungen kom i natt. 

(Og uten å avspore. Jeg hadde regelmessige kynnere sammentrekninger hvor magen ble hard og kroppen øvde seg på rier i flere uker, og 1cm åpning i flere uker. Det betyr ikke at man er i latensfasen. Stina bare tolker alt slik hun vil det. Fødselen er i gang!! Nei, kroppen din øver seg. Men som sagt, jeg håper jeg tar feil. Kanskje hun har en så fantastisk fødsel at latensfasen er så chill at hun kan slappe av på sofaen og spise popkorn. Kanskje hun går fra 1-4 cm mens hun knasker sukkerfri sjokolade og så er hun i aktiv fødsel nå. Jeg ønsker henne alt vel.)

Ønsker bare godt for familien ,men makan til syting......Altså det skal bli noe når de kommer hjem med en ny hverdag på lasset . JA,vet det er mange sovebabyer rundt omkring  så sier som Stina at det er unødvendige kommentarer tilbake til meg 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (2 timer siden):

Har vært oppdatering der. Både hos henne og Pelle..

Hva heter han på Snap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lagt inn bilde, men andre enn meg som synes siste snappen til Per Fredrik er litt ‘rar’? (Lagt ut for ca 3 t siden)

Han og Stina holder hverandre i hånda også er teksten; sykt stolt av Stina i dag. Kommer nok med en oppdatering igjen om noen timer!

Tenkte nesten det kan være at han er født alt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibliotekaren skrev (6 minutter siden):

Får ikke lagt inn bilde, men andre enn meg som synes siste snappen til Per Fredrik er litt ‘rar’? (Lagt ut for ca 3 t siden)

Han og Stina holder hverandre i hånda også er teksten; sykt stolt av Stina i dag. Kommer nok med en oppdatering igjen om noen timer!

Ser vi ser samme snap ,men ser/tolker forskjellig😅.  Eg tolka det som han var stolt over jobben ho gjer med å takle smerter. Så har han jo i snappen rett før utrykt at dei ikkje veit om dei skal bli på sjukehuset, evt berre Stina og tanker rundt dette. Tolka det som han ville informere oss om nokre timer når de veit meir. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibliotekaren skrev (29 minutter siden):

Neida, nå har Stina oppdatert på Snap. De skal ta vannet nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (3 minutter siden):

Det kan jo bli spennende 🍿

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frkbibelstripp skrev (4 minutter siden):

Og det var kvart på åtte så hun. Så ventet bare på PF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (Akkurat nå):

Og det var kvart på åtte så hun. Så ventet bare på PF

Ja han måtte jo innom butikk å kjøpe 2 svære poser isbiter..hun kan ikke drikke vann uten 🤣🤣🙈.. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippsi skrev (3 minutter siden):

Ja han måtte jo innom butikk å kjøpe 2 svære poser isbiter..hun kan ikke drikke vann uten 🤣🤣🙈.. 

du tuller nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Irja skrev (Akkurat nå):

du tuller nå?

Kaster visst hvis opp hvis hun mådrikke noe uten isbiter. Underlig at hun har vært på sykehuset så mange timer uten å drikke… eller vent, hun har jo drukket opptil flere bokser med cola, så kan ikke være så ille. Hadde hun kastet opp alt alle de timene de har vært der pga 0 isbiter hadde hun fått væske iv nå. Det har hun Ikke😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (Akkurat nå):

Kaster visst hvis opp hvis hun mådrikke noe uten isbiter. Underlig at hun har vært på sykehuset så mange timer uten å drikke… eller vent, hun har jo drukket opptil flere bokser med cola, så kan ikke være så ille. Hadde hun kastet opp alt alle de timene de har vært der pga 0 isbiter hadde hun fått væske iv nå. Det har hun Ikke😂

Har ikke ord.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på en dag i fremtiden- når denne gutten skal se gjennom bildene- og ser at mamman var helt ugjenkjennelig. Hun har så mye filter på at det ser grusomt ut. NEI- jeg kritiserer ikke utseende hennes for er ikke Stina vi ser, er et snapfilter som gjør henne grusom.

Nå er vel tanken og ikke vise babyen og det er vel og bra, MEN jeg tror nok hun går i samme spor som sin venninne SE. Blir interrsant å se om det blir filter på babyen også da. 

Nå blir det nok fødsel snart, om han ikke allerede er født. Ønsker dem lykke til. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...