Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Viki6 skrev (Akkurat nå):

Hun virker som en liten jente. Ikke som den voksne dama hun burde være. Tåler veldig lite, virker det som. 

Har aldri hørt om noen som går med kjempevonde rier i en uke. Er det reelt? Og disse kynnerne?

Man kan fint ha maserier/modningsrier i en uke. Gått med det selv, men da var de ikke uutholdelige vonde. Men heller ikke gode på noe vis 😂 Var annerledes enn kynnere.

Hva som er smerte og ubehag er jo indivuelt for oss alle, da vi har ulik smerteterskel. Vi tolker det ulikt og det har heller ikke så mye å si om Stina har hatt smerter eller ubehag av dette. Noe har skjedd i hvert fall, slik at det har modnet noe. Men tydeligvis ikke nok så derfor er det nå satt inn ballong.. om det var helt nødvendig eller ikke kan man jo lure på, men hun har i hvert fall fått ønsket sitt oppfylt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, frkbibelstripp said:

Er vel ikke alle som følger Stina engang? Men dama popper allikevel opp i utforsk til de fleste av oss med Snapchat, så da blir vel nysgjerrigheten for stor til å la vær å klikke seg innom. Sånn er jo vi mennesker? Spesielt når man kjenner litt av personligjeten hennes fra før og hun har skrytt på seg tidenes smerteterskel. Spennende å se hvordan en influencer møter fødselen når den virkelig står før døra da. Det må jeg innrømme. Og er vel flest klikk disse influencerne både lever av og ønsker, også. Kan ikke forvente at all pr ee god pr 🤷🏻‍♀️ det er bakdelen, det

Men for all del - jeg unner da ikke jenta noe vondt. Hverken psykiske plager eller at fødselen skal gå galt. Det tror jeg ingen her ønsker. Men man må få ha meningene sine om hennes fokus og holdninger. 

Det er nå en ting. Men synes mange kommenterer her er direkte stygge. Hennes største «crime» er hva da, å være sytete? Ikke ha så høy smerteterskel som hun har skrytt på seg? Vi alle har da vel deler av oss selv vi ikke er så stolte av - vil påstå at det mange klager på her, kan kvalifiseres som ganske ufarlige feil. Skjønner at personligheten hennes kanskje ikke faller i smak hos alle, slik vil det alltid være. Da er det kanskje best å bare blokkere.. Skjønner nysgjerrigheten, men om man blir så provosert, ville jeg nok gitt energien min til noe annet. Hadde dere latt barna deres lese ting dere har skrevet her, og fortsatt stått inne for hvordan dere omtaler et annet menneske?

I tillegg - Stina hadde vel et svangerskap utenfor livmor, som endte i fjerning av den ene egglederen. Det må ha vært vanvittig skummelt, og sikkert satt en støkk i henne! Litt medfølelse går en lang vei.

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke smerter?! Mobilen var det siste jeg tenkte på da jeg hadde, det jeg i mine øyne vil karakterisere som sterke fødselssmerter. Hadde knapt klart å åpne telefonen og gå inn på snap. Hun skal få seg litt av et sjokk når de virkelige smertene kommer. Hun virker litt umoden og barnslig. Det er noe litt ynkelig over det hele. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (2 minutter siden):

Er helt SYKT at man ikke skal få lov å mene noe negativt om influensere eller andre kjente personer som setter agendaen for trender. Blir helt SJOKKERT av at å engasjere seg i samfunnsdebatten d skal man ikke. Det er EKSTREME tilstander i influenserverden og disse påvirker både oss og barna våre/ungdommen vår. 
Det SMERTER meg å se utviklingen i samfunnet. 

Jeg er så enig der.. de skal eksponere seg og meningene sine for hele verden, fra de står opp om morran og mekker sin sedvanlige frokost til de hopper i seng om kvelden. Men om man sier noe eller mener noe om de? Gud forby..

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende både Stina og mannen er på spekteret.

Det burde være rom for å være annerledes ❤️

Mennesker på spekteret er ofte hypersensitive, eller sliter med å være i kontakt med hva de egentlig føler.

De har også ofte problemer med mat og drikke. Konsistens og lignende.

Man burde ikke rakke ned på og latterliggjøre en annen fungering.

Jeg tror de blir fantastiske foreldre ❤️ ❤️ ❤️

Endret av Magrat
Lagt til dette:De har også ofte problemer med mat og drikke. Konsistens og lignende.
  • Liker 8
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (Akkurat nå):

Mennesker på spekteret er ofte hyposensitive, eller sliter med å være i kontakt med hva de egentlig føler.

Dette er jo bare spekulasjoner,midt opp i all skitpraten om igangsettelse/ikke igangsettelse..

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, frkbibelstripp said:

Men man må få ha meningene sine om hennes fokus og holdninger allikevel uten å bli beskyldt for selv å være sutrete igjen. Da kan man jo aldri ha debatt om noe da jo 😆🤷🏻‍♀️

Debatter pleier som regel å være saklige, da. Mesteparten av det jeg har lest de siste dagene har vært alt annet enn saklige meninger eller konstruktiv kritikk - hvilket jeg er helt for, forresten!

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunflowerseed skrev (1 minutt siden):

Debatter pleier som regel å være saklige, da. Mesteparten av det jeg har lest de siste dagene har vært alt annet enn saklige meninger eller konstruktiv kritikk - hvilket jeg er helt for, forresten!

Enig.

Og hvis man selv har opplevd så jævlige fødsler,barseltid og småbarnstid,er det så snålt og ønske andre samme (eller verre..) elendighet,istedet for en bedre opplevelse enn man selv hadde..

Virker bare sykt bittert.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunflowerseed skrev (1 minutt siden):

Det er nå en ting. Men synes mange kommenterer her er direkte stygge. Hennes største «crime» er hva da, å være sytete? Ikke ha så høy smerteterskel som hun har skrytt på seg? Vi alle har da vel deler av oss selv vi ikke er så stolte av - vil påstå at det mange klager på her, kan kvalifiseres som ganske ufarlige feil. Skjønner at personligheten hennes kanskje ikke faller i smak hos alle, slik vil det alltid være. Da er det kanskje best å bare blokkere.. Skjønner nysgjerrigheten, men om man blir så provosert, ville jeg nok gitt energien min til noe annet. Hadde dere latt barna deres lese ting dere har skrevet her, og fortsatt stått inne for hvordan dere omtaler et annet menneske?

I tillegg - Stina hadde vel et svangerskap utenfor livmor, som endte i fjerning av den ene egglederen. Det må ha vært vanvittig skummelt, og sikkert satt en støkk i henne! Litt medfølelse går en lang vei.

Jeg kunne fint latt barna mine lese det jeg skriver. Jeg står inne for det jeg har skrevet, for det har aldri vært personangrep annet enn at jeg synes det er spesielt å se at dama bruker et forferdelig filter på Snapchat 24/7. Det tror jeg også er viktig for barn å vite, siden de tror influencere ser tilnærmet «perfekt» ut hele tiden og gjerne føler at de ikke er bra nok selv. De har et urealistisk syn på mye «takket» være denne bransjen.

Jeg står også inne for at jeg opplever det som et hån mot kvinner som virkelig har slitt i svangerskapet sitt eller sliter med og bli gravide i det hele tatt, når man slenger ut en lang rant om hvor grusomt hu har hatt det, hvor grusomt lei hu er graviditeten og hvor grusomme følgere hu har som bare er negative mot henne. Her burde hu heller søke litt støtte i samboer/familie/venner enn på en offentlig plattform hvor hun har mulighet til å påvirke ekstremt mange sårbare grupper..

Da må dama faktisk tåle at folk reagerer. Men personangrep som å slenge stygge kommentarer på utseende/lepper/sammenligne med filmkarakterer osv er jeg enig i at man kan holde seg for god for. Selv om jeg som sagt står inne for at hun hadde sett så mye bedre ut uten dette tullete glossyfilteret på Snap og falske øyevipper. Men henne om det..

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, frkbibelstripp said:

Jeg kunne fint latt barna mine lese det jeg skriver. Jeg står inne for det jeg har skrevet, for det har aldri vært personangrep annet enn at jeg synes det er spesielt å se at dama bruker et forferdelig filter på Snapchat 24/7. Det tror jeg også er viktig for barn å vite, siden de tror influencere ser tilnærmet «perfekt» ut hele tiden og gjerne føler at de ikke er bra nok selv. De har et urealistisk syn på mye «takket» være denne bransjen.

Jeg står også inne for at jeg opplever det som et hån mot kvinner som virkelig har slitt i svangerskapet sitt eller sliter med og bli gravide i det hele tatt, når man slenger ut en lang rant om hvor grusomt hu har hatt det, hvor grusomt lei hu er graviditeten og hvor grusomme følgere hu har som bare er negative mot henne. Her burde hu heller søke litt støtte i samboer/familie/venner enn på en offentlig plattform hvor hun har mulighet til å påvirke ekstremt mange sårbare grupper..

Da må dama faktisk tåle at folk reagerer. Men personangrep som å slenge stygge kommentarer på utseende/lepper/sammenligne med filmkarakterer osv er jeg enig i at man kan holde seg for god for. Selv om jeg som sagt står inne for at hun hadde sett så mye bedre ut uten dette tullete glossyfilteret på Snap og falske øyevipper. Men henne om det..

Nå var ikke nødvendigvis all kritikken rettet mot deg, jeg husker ikke brukernavn på hvem som har kommentert hva. Jeg beklager om du følte det ble rettet mot deg som enkeltstående.

Jeg kan naturligvis forstå hvordan det føles å høre når man har stått i et jævlig svangerskap/ fødsel selv, jeg ville sannsynligvis irritert meg over det selv. Og selvfølgelig skal man få mene det! Du er jo åpenbart ikke den eneste. Det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og på mye av det som skrives her inne, og jeg synes det var ekte kjipt å lese mye av det som ble spydd ut om S.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (22 minutter siden):

Mennesker på spekteret er ofte hypersensitive, eller sliter med å være i kontakt med hva de egentlig føler.

Er det noen som IKKE er på «spekteret» i 2024?!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunflowerseed skrev (14 minutter siden):

Nå var ikke nødvendigvis all kritikken rettet mot deg, jeg husker ikke brukernavn på hvem som har kommentert hva. Jeg beklager om du følte det ble rettet mot deg som enkeltstående.

Jeg kan naturligvis forstå hvordan det føles å høre når man har stått i et jævlig svangerskap/ fødsel selv, jeg ville sannsynligvis irritert meg over det selv. Og selvfølgelig skal man få mene det! Du er jo åpenbart ikke den eneste. Det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og på mye av det som skrives her inne, og jeg synes det var ekte kjipt å lese mye av det som ble spydd ut om S.

Neida, jeg opplevde det ikke som at all kritikken var rettet mot meg, for vet hva jeg har skrevet og at det har vært helt innafor. Men jeg føler allikevel jeg snakker for mange når jeg sier det jeg gjør her og det er så lett å bli kalt «bitter og sjalu», bare fordi man kritiserer influencere. Det er faktisk veldig fascinerende. Er liksom standardargumentet, det. Dere som hevder dette er vel ikke alltid bitter og sjalu om dere er uenige med noen, eller? 

Men jeg er til dels enig med deg i at det er enkelte som har uttalt seg litt på kanten her og at det er forskjell på konstruktiv kritikk og drittslengning. Jeg tror bare veldig mange provoseres av hennes navlebeskuende måte å se verden på. Det er ikke bare når hun befinner seg i gravidboblen hun er sånn, så det blir litt for enkelt å skylde på. Man må også få følge med og diskutere (med måte) selv om man provoseres tenker jeg. Det blir jo sånn når Stina kringkaster alt

Endret av frkbibelstripp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (1 time siden):

Kommer vel til å bli «et rush» av fødeklare damer som vil igangsettes på termindato fordi Stina fikk igangsettelse 🙄

Og da håper jeg på en måte de får det. Nå har jo ikke jeg undersøkt Stina. Men med tanke på alt hun orker og klarer er det jo litt rart hun blir igangsatt på termindato. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (28 minutter siden):

Enig.

Og hvis man selv har opplevd så jævlige fødsler,barseltid og småbarnstid,er det så snålt og ønske andre samme (eller verre..) elendighet,istedet for en bedre opplevelse enn man selv hadde..

Virker bare sykt bittert.

Har ikke sett noen her som ønsker Stina vondt. Må være trasi å forholde seg til ytterpunktene hele tiden.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 minutt siden):

Har ikke sett noen her som ønsker Stina vondt. Må være trasi å forholde seg til ytterpunktene hele 

Omtrent like slitsomt som å plukke med seg det man selv vil,ut ifra hva som er skrevet.

Når fler virker til å ha kjipe opplevelser rundt fødsel selv og er bitre for at andre får en bedre/enklere opplevelse enn man selv hadde og maser om at "bare vent!" eller "hun skulle bare visst!"

Er jo kjempeflott om andre får en bedre opplevelse enn man selv hadde.

Det som skrives her inne er ikke akkurat å ønske noen vel.

Men du må jo gjerne tro det selv.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunflowerseed skrev (1 time siden):

Helt oppriktig spørsmål - hvorfor følger dere med på Stina, om det ikke bringer dere noe annet enn irritasjon? Hele tråden de siste dagene har jo ikke vært annet enn styggheter, synes mange av dere fremstår mye mer «sutrende» over Stina enn det hun selv gjør.

Dessuten; for alt vi vet, sliter hun mye mer psykisk enn hun gir inntrykk av. Kan vel være lettere å klage over kroppslige plager enn psykiske for noen, spesielt når mange klager over «influensere som gråter for kamera»…

La oss snu dette litt, for å leke Djevelens advokat. Hvorfor kommer du inn hit for å klage over at vi klager over at hun klager, hvis det bare er til irritasjon for deg? Jeg vet ikke hvilke innlegg du har lest, men tør påstå at de aller fleste her har medgitt at de har forståelse for utfordringene hun måtte ha både som førstegangsfødende og for eventuelle utfordringer hun har personlig som vi ikke har noe med. Enkelte her er kanskje mer surmaga og skadefro enn andre, men jeg vil si de fleste ikke mener noe vondt, annet enn at de tenker at Stina har mye hun kan sette pris på. Kanskje det er jeg som er naiv, men det er hvertfall mitt fokus. Alt er ikke negativt ment. Endel er unødvendig kvast, men heller ikke uberettiget. Samtidig har jeg inntrykket av det er noen «gamle travere» her som har kjekla seg i mellom over lengre tid. 

Hvordan noen fremstår utad er ikke representativt for hvordan man har det på innsiden. Jeg har mistet nok mennesker i selvmord til å forstå såpass. Ikke at dette er sammenlignbart sånn sett. Jeg tror oppriktig på at hun har det tungt nå. Som jeg har sagt tidligere: jeg var veldig usikker og redd når det var meg. Jeg har full forståelse for at dette er ukjent territorie for henne. Ofte snur vi oss til de tingene man kontrollere i vanskelige situasjoner. Noen spiser ikke, noen rydder, noen trekker seg vekk og ja, whatever. Stina fokuserer på sminke/velvære og å ha struktur og orden rundt seg. Jeg tror at mye av oppførselen skyldes uro, slitenhet og engstelse + en god del hormoner. 

Det er egentlig ikke problemet, i alle fall ikke for min del. Det som er problemet er utelukkende hennes oppførsel, fremstilling av situasjoner og hvordan hun potensielt ødelegger for seg selv og de rundt seg. Jeg tenker mye på hvordan hun kan ha en negativ innflytelse på følgere som er i sårbare situasjoner selv. Tenk på de tenåringsjentene som følger henne, eller de foreldrene som har tenåringsdøtre som hører på alt dette styret med blant annet utseendefiksering, mataversjon, vegring mot alskens mulig rart. Like it or not: hun har et ansvar som rollemodell. Hun er også fulgt av mange kvinner i samme situasjon som hun er i. Jeg bare tenker hun har et visst ansvar, uansett hvor ærlig og personlig hun ønsker å være som influenser (som i og for seg ikke trenger å være negativt). Det er lov til å bruke hodet. 

Hadde dette vært Stina 17 år så hadde de færreste løfta på et øyebryn, men nå er det snakk om en som er såpass voksen. Ofte legger man mer kritikk mot de som skal kunne te seg litt mer modent.

Og så helt til slutt. Ja, hva så? Hva er poenget? Det er ikke noe poeng i det. Jeg for min del synes det er interessant å se hvordan influensere «opererer». Kun akademisk fra min side. Har jeg lite å gjøre? Hvem vet. Kanskje, kanskje ikke. De siste månedene har jeg stusset mer og mer, så ja; selvfølgelig vil jeg vite om andre synes eller tenker noe rundt dette mennesket, eller om det kun er jeg som synes det er litt merkelig.

Dette er en tråd opprettet utelukkende fordi folk har et behov for å diskutere/sladre. Ikke ta det så høytidelig. Folk har sladret om alt og alle i uminnelige tider. Om det ikke var kjerringa som sladra om alt som skjedde på nabogarden på 1930-tallet, så er det kvinner som møtes til lunsj, eller som sitter på internett på et av Norges største diskusjonsforum og utveksler tanker om et individ de har absolutt ikke noe personlig kjennskap til. Mennesket elsker drama som ikke er ens eget. Hjernedødt? Kanskje, men så sitter vi her da, deg inkludert. 

Endret av Empressiell
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Empressiell said:

La oss snu dette litt, for å leke Djevelens advokat. Hvorfor kommer du inn hit for å klage over at vi klager over at hun klager, hvis det bare er til irritasjon for deg? Jeg vet ikke hvilke innlegg du har lest, men tør påstå at de aller fleste her har medgitt at de har forståelse for utfordringene hun måtte ha både som førstegangsfødende og for eventuelle utfordringer hun har personlig som vi ikke har noe med. Enkelte her er kanskje mer surmaga og skadefro enn andre, men jeg vil si de fleste ikke mener noe vondt, annet enn at de tenker at Stina har mye hun kan sette pris på. 

Hvordan noen fremstår utad er ikke representativt for hvordan man har det på innsiden. Jeg har mistet nok mennesker i selvmord til å forstå såpass. Ikke at dette er sammenlignbart sånn sett. Jeg tror oppriktig på at hun har det tungt nå. Som jeg har sagt tidligere: jeg var veldig usikker og redd når det var meg. Jeg har full forståelse for at dette er ukjent territorie for henne. Ofte snur vi oss til de tingene man kontrollere i vanskelige situasjoner. Noen spiser ikke, noen rydder, noen trekker seg vekk og ja, whatever. Stina fokuserer på sminke/velvære og å ha struktur og orden rundt seg. Jeg tror at mye av oppførselen skyldes uro, slitenhet og engstelse + en god del hormoner. 

Det er egentlig ikke problemet, i alle fall ikke for min del. Det som er problemet er utelukkende hennes oppførsel, fremstilling av situasjoner og hvordan hun potensielt ødelegger for seg selv og de rundt seg. Jeg tenker mye på hvordan hun kan ha en negativ innflytelse på følgere som er i sårbare situasjoner selv. Tenk de som har tenåringsdøtre som hører på alt dette styret med blant annet utseendefiksering, mataversjon, vegring mot alskens mulig rart. Like it or not: hun har et ansvar som rollemodell. Hun er også fulgt av mange kvinner i samme situasjon som hun er i. Jeg bare tenker hun har et visst ansvar, uansett hvor ærlig og personlig hun ønsker å være som influenser (som i og for seg ikke trenger å være negativt). Det er lov til å bruke hodet. 

Hadde dette vært Stina 17 år så hadde de færreste løfta på et øyebryn, men nå er det snakk om en som er såpass voksen. Ofte legger man mer kritikk mot de som skal kunne te seg litt mer modent.

Og så helt til slutt. Ja, hva så? Hva er poenget? Det er ikke noe poeng i det. Jeg for min del synes det er interessant å se hvordan influensere «opererer». Kun akademisk fra min side. Har jeg lite å gjøre? Hvem vet. Kanskje, kanskje ikke. De siste månedene har jeg stusset mer og mer, så ja; selvfølgelig vil jeg vite om andre synes eller tenker noe rundt dette mennesket, eller om det kun er jeg som synes det er litt merkelig.

Dette er en tråd opprettet utelukkende fordi folk har et behov for å diskutere/sladre. Ikke ta det så høytidelig. Folk har sladret om alt og alle i uminnelige tider. Om det ikke var kjerringa som sladra om alt som skjedde på nabogarden på 1930-tallet, så er det kvinner som møtes til lunsj, eller som sitter på internett på et av Norges største diskusjonsforum og utveksler tanker om et individ de har absolutt ikke noe personlig kjennskap til. Mennesket elsker drama som ikke er ens eget. Hjernedødt? Kanskje, men så sitter vi her da, deg inkludert. 

Jeg er enig i mye av det du sier. Og sant som du sier - jeg sitter jo her. Poenget mitt er vel hovedsakelig at jeg synes det finnes en grense for hva som er innafor å diskutere og ikke, og noen av disse innleggene bikker over i direkte kvalmt territorie. Hvor mye bedre er man da, enn de man kritiserer?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunflowerseed skrev (9 minutter siden):

Jeg er enig i mye av det du sier. Og sant som du sier - jeg sitter jo her. Poenget mitt er vel hovedsakelig at jeg synes det finnes en grense for hva som er innafor å diskutere og ikke, og noen av disse innleggene bikker over i direkte kvalmt territorie. Hvor mye bedre er man da, enn de man kritiserer?

Jeg er helt enig. Man er ikke bedre om man synker så lavt at man sier ting de færreste hadde turt å si direkte til en person face to face. Dessverre kan man ikke passe på eller styre hva andre sier og gjør. Alle får stå for sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunflowerseed skrev (4 minutter siden):

Men er ikke plattformen Stina har her også et faktum?

Hun stilte selv om i VG og fortalte om veien til svangeskapet og delt flittig.

Flere og flere jordmødre har nevnt gravide som noe ukritisk følger mammainfluserere og tar til seg informasjon som kan være farlig.

Så når hun utifra sine følelser nå får det til å høres ut som en normal førstegangsfødende opplever en umenneskelig  innspurt må det være lov å være kritisk…

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...