Seroquel Skrevet mandag kl 16:03 #7901 Del Skrevet mandag kl 16:03 Tipper hun enten har fått lagt inn ballong eller fortsatt venter på å få lagt inn.. Kommer an på kapasitet. Dessverre induseres det over en lav sko i dette landet så jeg tror ikke hun ble møtt med stor motstand.. Hvertfall ikke hvis hun dro lik rant som på snap. Men at en travel avd eller andre forran i kø gjør at sliten/lei må sitte å vente på sin tur nederst i køen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet mandag kl 16:06 #7902 Del Skrevet mandag kl 16:06 Seroquel skrev (2 minutter siden): Tipper hun enten har fått lagt inn ballong eller fortsatt venter på å få lagt inn.. Kommer an på kapasitet. Dessverre induseres det over en lav sko i dette landet så jeg tror ikke hun ble møtt med stor motstand.. Hvertfall ikke hvis hun dro lik rant som på snap. Men at en travel avd eller andre forran i kø gjør at sliten/lei må sitte å vente på sin tur nederst i køen Hvordan vet du at det induseres over en lav sko i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empressiell Skrevet mandag kl 16:06 #7903 Del Skrevet mandag kl 16:06 (endret) Angel75 skrev (13 minutter siden): Her var det mange eksperter på fødsel. Morsomt at du sier dette. Hvilken kompetanse har du til å bedømme hva andre er kvalifiserte på og ikke? Du vet ikke hvem alle her er. Med tanke på det høye antall brukere her inne på KG, og denne tråden, så er antydningen din til at det ikke kan være folk med helsefaglig kompetanse her, også rundt svangerskap, basert på et ganske tynt grunnlag. Til slutt: er det noen som har sagt noe som ikke stemmer rundt fødsel? Eller kan alle fødsler være ulike og alle perspektiver verdt noe? Endret mandag kl 16:09 av Empressiell 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet mandag kl 16:09 #7904 Del Skrevet mandag kl 16:09 Empressiell skrev (1 minutt siden): Morsomt at du sier dette. Hvilken kompetanse har du til å bedømme hva andre er kvalifiserte på og ikke? Du vet ikke hvem alle her er. Med tanke på det høye antall brukere her inne på KG, og denne tråden, så er antydningen din til at det ikke kan være folk med helsefaglig kompetanse, også rundt svangerskap, her inne basert på et ganske tynt grunnlag. Heldigvis er det imot reglene å bruke en evt yrkestittel innen helse her inne. Så vedkommende gjør rett i å anta at folk bruker personlig erfaring som fasit,noe som er ganske åpenbart ift hva og hvordan historiene skrives. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet mandag kl 16:11 #7905 Del Skrevet mandag kl 16:11 oss-to skrev (36 minutter siden): Kanskje det burde opprettast ein tråd med random fødselshistorier!. For her er jo heile tråden kuppa av personlege opplevelsar. Helt naturlig å dra inn egne erfaringer når man diskuterer noe. Gjør du aldri det, du? 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet mandag kl 16:11 #7906 Del Skrevet mandag kl 16:11 Empressiell skrev (2 minutter siden): Morsomt at du sier dette. Hvilken kompetanse har du til å bedømme hva andre er kvalifiserte på og ikke? Du vet ikke hvem alle her er. Med tanke på det høye antall brukere her inne på KG, og denne tråden, så er antydningen din til at det ikke kan være folk med helsefaglig kompetanse, også rundt svangerskap, her inne basert på et ganske tynt grunnlag. For her på KG er folk raske med å skrive, jeg vet for jeg jobber som det og det. Og uansett så er alle fødsler ulike, og er også kommet påståelig fakta som bl.a ikke gjelder på alle sykehus m.m. Så har nok grunnlagt til ytre meg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet mandag kl 16:14 #7907 Del Skrevet mandag kl 16:14 J.. skrev (15 minutter siden): Finnes neppe én person i denne tråden som vil lese om tilfeldige brukere og deres fødsler. Da hadde de sikkert lest i riktig underforum istedet,der de historiene faktisk hører til. Har ikke noe i mot å høre om andres fødsler eller opplevelser. Da hadde jeg ikke vært i en tråd som omhandler ei gravid dame som snart skal føde in the first place 😆 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empressiell Skrevet mandag kl 16:15 #7908 Del Skrevet mandag kl 16:15 J.. skrev (1 minutt siden): Heldigvis er det imot reglene å bruke en evt yrkestittel innen helse her inne. Så vedkommende gjør rett i å anta at folk bruker personlig erfaring som fasit,noe som er ganske åpenbart ift hva og hvordan historiene skrives. Akkurat. Så dersom det er reglene er det egentlig den eneste måten man kan formidle eventuelle kunnskaper og perspektiver på. Med andre ord kan vi heller ikke konkludere at alle mangler kunnskap og reell faglig kompetanse her. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empressiell Skrevet mandag kl 16:19 #7909 Del Skrevet mandag kl 16:19 Angel75 skrev (4 minutter siden): For her på KG er folk raske med å skrive, jeg vet for jeg jobber som det og det. Og uansett så er alle fødsler ulike, og er også kommet påståelig fakta som bl.a ikke gjelder på alle sykehus m.m. Så har nok grunnlagt til ytre meg. Trodde nettopp noen andre siterte meg her og sa at man ikke kunne bruke yrkestitler? Basert på det premisset så har du minst like tynt grunnlag som resten til å ytre deg om noe som helst. Men hva vet vel jeg 🤗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet mandag kl 16:20 #7910 Del Skrevet mandag kl 16:20 esk skrev (8 minutter siden): Hvordan vet du at det induseres over en lav sko i Norge? Det er mine personlige erfaringer, observasjoner og antakelser ut i fra bl.a statistikk/forskning 😊 Men kunne heller sakt at det daglig induseres fødsler uten en klar medisinsk forankring, som jo er et hovedkriterie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet mandag kl 16:21 #7911 Del Skrevet mandag kl 16:21 Jeg kjenner også jeg blir provosert over påstandene om et «ekstremt krevende svangerskap», «ekstreme rier» (som i realiteten er maserier, og veldig vanlig) og den «ekstremt» lange reisen for å bli gravid. Har heller ikke tro på at dette kvalifiserer igangsettelse. Fødselen er jo åpenbart nært forestående, så hvorfor sette i gang noe som er i gang? 🤔🙄🫢 Likevel kan jeg forstå at hun både er lei, har vondt og er tynnslitt mentalt. Hun er ikke vant til å kjenne på ubehag og er generelt veldig bedagelig. Tåler motgang dårlig og virker for å være naiv i forhold til igangsettelse som oppskriften på en fin fødsel. Hun er også lei av at tusenvis av ukjente skal fortelle henne hva og hvordan hun har det. Så jo, jeg skjønner hvor det kommer fra. Graviditet kan være tøft og litt slitsomt, men nå har hun valgt å dele ned til hver minste detalj av svangerskapet (og veien dit) og har i grunn kun seg selv å takke for at folk «blander seg». Selvsagt er det ikke alt vi vet, og kanskje er det ting som ikke deles… Jeg håper på et vis at det kommende barnet utfordrer Stina litt med nattevåk og behov for mye nærhet (ønsker dem et friskt og sunt barn, så det er sagt!). Kanskje får hun et litt bredere perspektiv på hva som faktisk er viktig. For akkurat nå har hun hodet alt for langt opp i egen ræv, og glemmer å se seg selv og sitt privelegi… 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet mandag kl 16:21 #7912 Del Skrevet mandag kl 16:21 Empressiell skrev (5 minutter siden): Akkurat. Så dersom det er reglene er det egentlig den eneste måten man kan formidle eventuelle kunnskaper og perspektiver på. Med andre ord kan vi heller ikke konkludere at alle mangler kunnskap og reell faglig kompetanse her. "* Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren." Ref - regelverket til KG. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empressiell Skrevet mandag kl 16:22 #7913 Del Skrevet mandag kl 16:22 J.. skrev (1 minutt siden): "* Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren." Ref - regelverket til KG. Nei, jeg forstod det sånn.Tror du misforstod meg i så fall om det ikke var tydelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet mandag kl 16:25 #7914 Del Skrevet mandag kl 16:25 frkbibelstripp skrev (11 minutter siden): Helt naturlig å dra inn egne erfaringer når man diskuterer noe. Gjør du aldri det, du? Eg kan bruke egen erfaring når det er fruktbart. Når det gjeld egen erfaring med fødsler blir det som å sammanlikne om eple eller appelsin er best. Det blir ikkje diskusjon men meiningsutveksling. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet mandag kl 16:25 #7915 Del Skrevet mandag kl 16:25 Empressiell skrev (Akkurat nå): Nei, jeg forstod det sånn.Tror du misforstod meg i så fall om det ikke var tydelig. Du siterte en annen bruker å sa "hvis dette (reglene) er tilfelle..",så da viste jeg tilbake til sitat fra regelverket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet mandag kl 16:31 #7916 Del Skrevet mandag kl 16:31 oss-to skrev (4 minutter siden): Eg kan bruke egen erfaring når det er fruktbart. Når det gjeld egen erfaring med fødsler blir det som å sammanlikne om eple eller appelsin er best. Det blir ikkje diskusjon men meiningsutveksling. Ingen har vel sammenlignet? Vi forsøker bare å poengtere et uomtvistelig faktum og det er at Stinas svangerskap ikke har vært krevende i medisinsk term. Men hva hun personlig føler er noe annet. Det står bare da ikke i stil til hvordan hun anser smerteterskelen sin til å være.. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet mandag kl 16:33 #7917 Del Skrevet mandag kl 16:33 Parv skrev (11 minutter siden): Jeg kjenner også jeg blir provosert over påstandene om et «ekstremt krevende svangerskap», «ekstreme rier» (som i realiteten er maserier, og veldig vanlig) og den «ekstremt» lange reisen for å bli gravid. Har heller ikke tro på at dette kvalifiserer igangsettelse. Fødselen er jo åpenbart nært forestående, så hvorfor sette i gang noe som er i gang? 🤔🙄🫢 Likevel kan jeg forstå at hun både er lei, har vondt og er tynnslitt mentalt. Hun er ikke vant til å kjenne på ubehag og er generelt veldig bedagelig. Tåler motgang dårlig og virker for å være naiv i forhold til igangsettelse som oppskriften på en fin fødsel. Hun er også lei av at tusenvis av ukjente skal fortelle henne hva og hvordan hun har det. Så jo, jeg skjønner hvor det kommer fra. Graviditet kan være tøft og litt slitsomt, men nå har hun valgt å dele ned til hver minste detalj av svangerskapet (og veien dit) og har i grunn kun seg selv å takke for at folk «blander seg». Selvsagt er det ikke alt vi vet, og kanskje er det ting som ikke deles… Jeg håper på et vis at det kommende barnet utfordrer Stina litt med nattevåk og behov for mye nærhet (ønsker dem et friskt og sunt barn, så det er sagt!). Kanskje får hun et litt bredere perspektiv på hva som faktisk er viktig. For akkurat nå har hun hodet alt for langt opp i egen ræv, og glemmer å se seg selv og sitt privelegi… Dette 💯☝🏻 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empressiell Skrevet mandag kl 16:34 #7918 Del Skrevet mandag kl 16:34 J.. skrev (4 minutter siden): Du siterte en annen bruker å sa "hvis dette (reglene) er tilfelle..",så da viste jeg tilbake til sitat fra regelverket. Jeg siterte deg, og jeg skrev «dersom», om vi skal ta det helt til det bokstavelige. Jeg trodde på deg første gangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet mandag kl 16:34 #7919 Del Skrevet mandag kl 16:34 Nå har de fått satt i gang fødselen,så ønsker Stina alt godt! Dette klarer hun nok helt fint. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet mandag kl 16:37 #7920 Del Skrevet mandag kl 16:37 J.. skrev (2 minutter siden): Nå har de fått satt i gang fødselen,så ønsker Stina alt godt! Dette klarer hun nok helt fint. Over en lav sko, ergo uten medisinsk indikasjon 🥳 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå