Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

J.. skrev (1 time siden):

Er ikke akkurat slik at de siste 20 sidene i denne tråden skriker positivitet.

Er jo NM i verste fødsel,verste svangerskap og verste barseltid her inne..

Hva tenker du man kan være positiv ved Stina da? Å høre på klaging, syting, uffer og gud vet hva får jo ikke akkurat noen til å tenke ; jøss for en positiv og blid dame, hun sprer glede rundt seg... Nå har hun klaget og uffet i lang tid over at hun ikke blir gravid, så når så skjer er det jo bare klaging. Ikke er det noe NM i noe her, folk vil vel bare frem til at hun har null niks å klage over. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at siden det har vært stilt fra henne så ble det nok ikke som forventet på sykehuset. Hadde det vært noe action så hadde det nok vært oppdatering minutt for minutt 😅

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisha* skrev (2 timer siden):

Nå har vi vært vitne til vondter, kynnere og rier i 14 dager ( hvertfall) - og ifølge henne er fødselen igang.  Gud hjelpe meg når hun får kjenne på hva smerter er. Hvordan skal det gå med sminke, hår, negler og fotovinkler når fødselen virkelig tar seg opp. Det blir neppe ett glansbilde for å si det sånn. Hjelpes..

😱😅😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (1 minutt siden):

Tenker at siden det har vært stilt fra henne så ble det nok ikke som forventet på sykehuset. Hadde det vært noe action så hadde det nok vært oppdatering minutt for minutt 😅

Tenkte akkurat det samme. Skjønner ikke helt hvordan de kunne tro at hun skulle settes i gang med både det ene og det andre ettersom hun er ved termindato i dag? Jeg ble ikke satt i gang på termindatoen ved noen av mine fødsler, men skulle på trivselskontroll med vurdering dagen jeg faktisk fødte (3 dager på overtid). Da startet det av seg selv. Skulle så inderlig ønske hun bare kunne forsøkt å finne en liten ro og roet ned nå de siste timene/dagene før de er tre stykker.. det hadde hun hatt så innmari igjen for over all denne stressingen. Noen av jordmødrene må vel kunne få henne over på bedre tanker om alt står bra til? 🙈

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

Er ikke akkurat slik at de siste 20 sidene i denne tråden skriker positivitet.

Er jo NM i verste fødsel,verste svangerskap og verste barseltid her inne..

NM i verste fødsel er jo en kategori Stina har klart å lage på egenhånd! Den skal hun ha! 🤗 Og med startnummer 1, og kanskje ikke så mange konkurrenter, står hun an til å vinne! Men - helt i mål til å kåre gullmedaljen er vi jo ikke enda! Fødselen har jo allerede vart i flere uker, så tipper hun vinner den, men de avgjørende kriteriene nå er jo om fødsel klaffer med nysminket tryne! Det er jo noe av det som er viktigst for henne, så skjønner jo at det er kjedelig hvis fødsel ikke skjer når man tross alt er ferdigsminket! Andre folk kan komme til med verre fødsler før hun får sin perfekte fødsel med nysparklet tryne! Det kan ødelegge gullmedaljen hennes! Hadde overpyntet julehus vært kriterier for å vinne NM i verste fødsel, så hadde hun garantert  vunnet uten at vi trengte å vurdere hvordan hun ligger an i kåringen!

Endret av Tiara07
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frkbibelstripp skrev (15 minutter siden):

Tenkte akkurat det samme. Skjønner ikke helt hvordan de kunne tro at hun skulle settes i gang med både det ene og det andre ettersom hun er ved termindato i dag? Jeg ble ikke satt i gang på termindatoen ved noen av mine fødsler, men skulle på trivselskontroll med vurdering dagen jeg faktisk fødte (3 dager på overtid). Da startet det av seg selv. Skulle så inderlig ønske hun bare kunne forsøkt å finne en liten ro og roet ned nå de siste timene/dagene før de er tre stykker.. det hadde hun hatt så innmari igjen for over all denne stressingen. Noen av jordmødrene må vel kunne få henne over på bedre tanker om alt står bra til? 🙈

Første fødselen begynte fostervannet mitt å sive på termindatoen. Jeg ble strippet av jordmor, men dette ga bare sinnsyke masrier som gjorde at jeg var helt utslitt 1 døgn senere når se bestemte seg for å sette i gang fødselen. Det var ikke en god opplevelse og fødselen var tung og lang 😞 Når andremann ble født så gikk jeg over termin, men med en helt egen ro fordi jeg visste at fødselen ville komme tidsnok. Etter termindatoen var passert kunne jeg hver dag krysse av et nytt punkt på "10 tegn på at du snart skal føde" lista 😂 murring i ryggen - slimproppen - tegnblødning - uregelmessige rier - vannavgang - fødselsrier - fødsel 😅 Det var en helt annen opplevelse å bare la kroppen styre showet! 😊 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (2 minutter siden):

NM i verste fødsel er jo en kategori Stina har klart å lage på egenhånd! 

Nei.

Det har KG brukerne stelt i stand heeeelt selv,ved å gjøre seg selv til martyrer ved p gjennomgå Norges verste fødsler,tydeligvis.

Ingen har jo hatt det verre enn brukerne her inne,ser vi med side opp og ned med egne historier og at de selv åpenbart har hatt det 100 ganger verre enn noen annen.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Nei.

Det har KG brukerne stelt i stand heeeelt selv,ved å gjøre seg selv til martyrer ved p gjennomgå Norges verste fødsler,tydeligvis.

Ingen har jo hatt det verre enn brukerne her inne,ser vi med side opp og ned med egne historier og at de selv åpenbart har hatt det 100 ganger verre enn noen annen.

Har ikke lest alle kommentarene ;) , men stort sett hennes egne snap! Min vurdering er derfra! Høres ut som hun har det helt forferdelig, og mye verre enn andre. Hun har klaget i flere uker, styrer med å være nysminket 24/7 slik at alt er  perfekt til fødsel! Gjør det til en sykt stor greie! +++

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (12 minutter siden):

Spurte Pelle jeg. Dette er hva jeg fikk til svar...

Skjermbilde fra snap

Screenshot_20241111_143207_Snapchat.jpg

Svarte han dette nå? Eller før de dro til sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (Akkurat nå):

Har ikke lest alle kommentarene ;) 

Jeg syns sutringen her inne går Stina's sutring en høy gang.

Du må jo gjerne sjekke de siste 10-15 sidene å sammenligne selv.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun setter jo i gang spekulasjoner så det holder. En fødsel som har vart i nærmere tre uker? Ekstrem-uutholdelig-værste smerten. 
Hun har lagt opp til dette selv. Som så mange influensere, så skjønner hun jo ikke at folk reagerer på hennes utsagn. Alle som har gått gravide vet hvor ekstrem påkjenning det er å gå den siste tiden, men hun gjør det jo bare verre for seg selv med all denne klagingen. Og alle gravide nære termindato klager, men de aller fleste sitter ikke foran et kamera og meddeler det til alle som vil se. 🤦🏼‍♀️ 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snurk skrev (11 minutter siden):

Første fødselen begynte fostervannet mitt å sive på termindatoen. Jeg ble strippet av jordmor, men dette ga bare sinnsyke masrier som gjorde at jeg var helt utslitt 1 døgn senere når se bestemte seg for å sette i gang fødselen. Det var ikke en god opplevelse og fødselen var tung og lang 😞 Når andremann ble født så gikk jeg over termin, men med en helt egen ro fordi jeg visste at fødselen ville komme tidsnok. Etter termindatoen var passert kunne jeg hver dag krysse av et nytt punkt på "10 tegn på at du snart skal føde" lista 😂 murring i ryggen - slimproppen - tegnblødning - uregelmessige rier - vannavgang - fødselsrier - fødsel 😅 Det var en helt annen opplevelse å bare la kroppen styre showet! 😊 

Uten tvil! Så godt du også fikk en god opplevelse andre gang ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg er ikke en av de som har delt min fødselshistorie her, men innholdet i denne tråden gjenspeiler det Stina legger ut selv. For meg fremstår ikke andre sine historier som et forsøk på å konkurrere om hvem som har hatt det verst, men heller som et forsøk på å sette ting i perspektiv. Det er noen helt hinsides overdrivelser vi har vært vitne til den siste uken. Hun er selv ansvarlig for det hun legger ut og når hun sier at hun har fått mange timer med søvn og filmer seg selv gjøre akkurat de samme tingene hun gjør hver dag + lange tirader uten at disse påståtte regelmessige og smertefulle riene viser seg, da tenker iallefall jeg at overdrivelsene begynner å tendere mot løgn. Og da er det ekstremt provoserende at hun prater om å bli indusert kun fordi hun er drittlei. 

Jeg har aldri sett deg delta i en diskusjon her inne annet enn når du skal bedrive kirsebærplukking eller leke forumpoliti, så spørsmålet mitt til deg er hva du tenker om måten Stina har fremstilt sin situasjon på de siste dagene kontra hva vi har vært vitne til?  

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sutringen her inne går Stina's sutring en høy gang.

Du må jo gjerne sjekke de siste 10-15 sidene å sammenligne selv.

Så du mener at når man har opplevd heftig svangerskapsdiabetes, hyperemesis med eller uten innleggelse, bekkenløsning/låsning eller risiko for tidlig fødsel så har man ikke full rett til å «sutre» litt i ny og ne? 😆 Stina hadde hatt min fulle sympati hvis hun hadde hatt det krevende som sagt, men hennes «plager» er dessverre noe de fleste må igjennom for å skape et barn. Svært uskyldige i forhold til førstnevnte som ER alvorlige komplikasjoner ved et svangerskap.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MariaIsabel skrev (1 time siden):

At det er vanlig hjelper fint lite for den som står i det. Har opplevd 6 kjemiske selv, og det gjør vondt. Man rekker å glede seg, tenke over hvem som er der inne, skrive opp termindatoen i kalenderen og se for seg livet med den lille, for så å plutselig miste alt igjen. Det er lov å reagere på det selv om mange andre også opplever det samme, og selv om det kunne vært verre. Da jeg mistet i uke 10 var det selvsagt verre, men det var likevel vondt med kjemisk. Både ved kjemisk og den i uke 10 var jeg også veldig klar over at venninnene mine, hvor den ene har opplevd dødfødsel og den andre har opplevd å miste sin 2 år gamle sønn, har det mye verre enn meg. Likevel var mine spontanaborter vonde. Personlig kaller ikke jeg det å miste et barn. Jeg kaller det tidlig spontanabort og spontanabort. Jeg synes likevel ikke man trenger å halshugge noen for at de føler tapet ganske voldsomt og uttrykker det. 

Men å kringkaste for hundre tusen(?) mennesker på egen kanal og enda flere i media at hun MISTET SITT UFØDTE BARN når det var snakk om kjemisk graviditet er ikke bare direkte feil, det er også grusomt respektløst.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på Stina jeg. Skjønner godt hun vil føle seg fresh da hun føder. Yrket hennes er jo å dele livet i bilder/film. Å hvem vil ikke da se bra ut? Jeg ønsket og det men for min del var ikke det noe ble å prioriterte.
Jeg var mer besatt av andre ting som sikkert kunne blitt kritisert det og om jeg var influenser. Forstår åsså hun er lei, man er hormonell og sliten mot termin , og jeg syns hun er tøff som deler. Alle svangerskap er ulike, må jo gjøre noe med hode hennes når hun har maserier i mange dager. Å være utålmodig å frustrert er sikkert mange som kan kjenne seg igjen i gravid eller ei. At hun er negativ er jo bare en tilstand hun er i nå, det går over. Husker jeg var sinnsykt demotivert før fødsel. Følte det aldri kom til å skje, som om jeg skulle gå gravid evig enda jeg fødte 3 uker før den gangen. Nå tror jeg hun bare vi ha babyen i armene sine. Håper det beste for henne de nærmeste dagene. Så får heller håret sminken og alle de unødvendige tingene i fødebagen heller bare være overflødig hvis d er det som skjer, så får det bli som det blir.💙💙

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (47 minutter siden):

Eller så har hun funnet ut hva smerter er og ikke klarer å snappe så mye som hun pleier. Selv om jeg syns det er underlig om hun blir prioritert for igangsettelse på det grunnlaget hun viser på snap. 

At noen sa til henne i forrige uke at hun kanskje kan få fortgang i dag betyr ikke AT hun blir igangsatt. Min erfaring med fødeklinikker er at selv om jordmor/fødselsleg X sier A, så betyr det ikke at jordmor/fødselslege Y følger opp med det som for oss naturlig nok ville vært B. 

En igangsatt fødsel trenger heller ikke være rask. Jeg ble forespeilet opp mot en uke. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...