Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Man blir matt av dama. Jeg fikk bekkenløsning i uke 12, sluttet å kaste opp hver eneste dag i uke 15, jeg fikk svangerskapsdiabetes i uke 27 og efterhvert kom svangerskapsforgiftning. Var til lege / jordmor hjemme og på sykehuset 1 - 2 ganger i uken før jeg ble lagt inn i uke 36 pga svangerskapsforgiftningen. Tror aldri jeg sutret eller klaget, jeg bar jo på den største gaven man kan få. At Stina klager som hun gjør, og påstår hun har hatt et krevende svangerskap 🤮 Det er vel ikke mange som har det så godt som henne har hatt det. Å hvis hun faktisk blir satt i gang i dag fordi hun er sliten, vel da forstår jeg ingenting. 

Må nok si meg enig der, selv om jeg er veldig for at alle har ulikt utgangspunkt og kan dermed ikke sammenligne seg med andre enn seg selv. Ikke noe poeng i å sammenligne svangerskap og rangere hvem som har det verst osv, men så klart det må provosere de som virkelig har slitt med feks disse plagene du nevner her. For ikke å snakke om de som må legges inn på sykehus pga hyperemesis eller risiko for tidlig fødsel. Man skal virkelig prise seg lykkelig både for at man slipper dette og at man i det hele tatt er så heldig at man får bære frem et barn. Det er ingen selvfølgelig..

Det som irriterer meg ved Stina er at hun snakker som hun er den eneste i verden med all slags plager. Til og med de små naturlige og selvsagte plagene. Jeg forstår ikke hva hun forventet ut av et svangerskap? Å seile gjennom 9 månederfullstendig uten ubehag? Tett nese, halsbrann, verking i ribbein, kynnere som gjør at det strammer og vanskeliggjør påkledning er liksom bare minimum 🤦🏻‍♀️

Jeg hadde alle nevnte plager over i mitt andre svangerskap, pluss at jeg var mer eller mindre sengeliggende i 3-4 måneder med ekstrem kvalme. Måtte spise etter klokka, men kun tørre knekkebrød med gulost. Eneste jeg fikk i meg. Ikke brødskiver, ikke annet pålegg, ikke varme middager. Knasket kvalmestillende som hjalp sånn halvveis. Gjorde meg så trøtt at jeg sov gjennom dagene når medisinen slo ut kvalmen, så mannen min var omtrent alenefar til eldstemann hele denne perioden. Slet jo med å komme meg på do/dusje osv. Men allikevel kategoriserer jeg ikke det svangerskapet som så voldsomt krevende, for vet at de fleste har det sånn i starten. Det gikk heldigvis over og jeg var heldig som ikke gørspydde i tillegg. Jeg var «kun» kvalm. Da måtte ha blitt lagt inn, for jeg var så lavt nede i jernprosent og gikk veldig ned i vekt..

Ble langt dette, men poenget mitt er at jeg forstår veldig godt at dere som virkelig har hatt krevende svangerskap blir provosert over ranten til Stina.. helt ok å være lei, helt ok å vise følelser men det er måten hun formulerer seg på som gjør at jeg ikke klarer å kjenne på særlig empati.. og det er sjelden jeg ikke klarer 🙈

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kålrota skrev (14 minutter siden):

Hun snakker jo ut fra egen situasjon og har ikke så mye annen input i livet. At hun opplever dette som dramatisk er jo en subjektiv følelse hun må få lov til å ha. At andre har det verre har da aldri vært en nyttig målestokk for noen ting. 
Det er klart det kan lønne seg med litt perspektiv, men influensere lever jo av å være seg selv nærmest. 

Helt med på den, men hun har jo en samboer som kanskje kan være en oppegående stemme opp i alle følelser som hun spyr ut av seg i affekt? 🙈 helt ok at det er hennes konto osv osv, men det i går var litt voldsomt. Spesielt siden hun lever mye av følgere også. Hadde det vært meg som hadde sitti sånn foran kamera, bitter og kjeftende på følgere samtidig, så hadde mannen min gitt meg et par gode råd først tror jeg. I det minste håper jeg det 😂

Endret av frkbibelstripp
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (19 minutter siden):

Må nok si meg enig der, selv om jeg er veldig for at alle har ulikt utgangspunkt og kan dermed ikke sammenligne seg med andre enn seg selv. Ikke noe poeng i å sammenligne svangerskap og rangere hvem som har det verst osv, men så klart det må provosere de som virkelig har slitt med feks disse plagene du nevner her. For ikke å snakke om de som må legges inn på sykehus pga hyperemesis eller risiko for tidlig fødsel. Man skal virkelig prise seg lykkelig både for at man slipper dette og at man i det hele tatt er så heldig at man får bære frem et barn. Det er ingen selvfølgelig..

Det som irriterer meg ved Stina er at hun snakker som hun er den eneste i verden med all slags plager. Til og med de små naturlige og selvsagte plagene. Jeg forstår ikke hva hun forventet ut av et svangerskap? Å seile gjennom 9 månederfullstendig uten ubehag? Tett nese, halsbrann, verking i ribbein, kynnere som gjør at det strammer og vanskeliggjør påkledning er liksom bare minimum 🤦🏻‍♀️

Jeg hadde alle nevnte plager over i mitt andre svangerskap, pluss at jeg var mer eller mindre sengeliggende i 3-4 måneder med ekstrem kvalme. Måtte spise etter klokka, men kun tørre knekkebrød med gulost. Eneste jeg fikk i meg. Ikke brødskiver, ikke annet pålegg, ikke varme middager. Knasket kvalmestillende som hjalp sånn halvveis. Gjorde meg så trøtt at jeg sov gjennom dagene når medisinen slo ut kvalmen, så mannen min var omtrent alenefar til eldstemann hele denne perioden. Slet jo med å komme meg på do/dusje osv. Men allikevel kategoriserer jeg ikke det svangerskapet som så voldsomt krevende, for vet at de fleste har det sånn i starten. Det gikk heldigvis over og jeg var heldig som ikke gørspydde i tillegg. Jeg var «kun» kvalm. Da måtte ha blitt lagt inn, for jeg var så lavt nede i jernprosent og gikk veldig ned i vekt..

Ble langt dette, men poenget mitt er at jeg forstår veldig godt at dere som virkelig har hatt krevende svangerskap blir provosert over ranten til Stina.. helt ok å være lei, helt ok å vise følelser men det er måten hun formulerer seg på som gjør at jeg ikke klarer å kjenne på særlig empati.. og det er sjelden jeg ikke klarer 🙈

Neida, helt enig der med at man ikke skal sammenligne hvem som har det verst. Men all den sutring til Stina gjør meg og mange andre ganske provosert. Nå har hun/de også strevd en stund med å bli gravide, og JEG tenker at hun høres mer ut som en utakknemlig unge. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (16 minutter siden):

Helt med på den, men hun har jo en samboer som kanskje kan være en oppegående stemme opp i alle følelser som hun spyr ut av seg i affekt? 🙈 helt ok at det er hennes konto osv osv, men det i går var litt voldsomt. Spesielt siden hun lever mye av følgere også. Hadde det vært meg som hadde sitti sånn foran kamera, bitter og kjeftende på følgere samtidig, så hadde mannen min gitt meg et par gode råd først tror jeg. I det minste håper jeg det 😂

Det ble vel stilt spm i pelle sin tråd om at han kan være på spekteret, og da vil jeg tro (hvis det er riktig) han ikke nødvendigvis evner å være en ressurs rundt følelser, være rasjonell osv 🤔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (Akkurat nå):

Neida, helt enig der med at man ikke skal sammenligne hvem som har det verst. Men all den sutring til Stina gjør meg og mange andre ganske provosert. Nå har hun/de også strevd en stund med å bli gravide, og JEG tenker at hun høres mer ut som en utakknemlig unge. 

100 %. Det jeg følte jeg så på i går, også..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (1 minutt siden):

Det ble vel stilt spm i pelle sin tråd om at han kan være på spekteret, og da vil jeg tro (hvis det er riktig) han ikke nødvendigvis evner å være en ressurs rundt følelser, være rasjonell osv 🤔

Ah, han er kanskje det ja.. da er det jo forståelig at han ikke helt evner sånt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg så virker Stina som en barnslig og umoden 30-åring. 
Men- en må kanskje ikke glemme oppi her at hun har en forhistorie med psykiske lidelser. Så kanskje det vil spille inn på vurderingene fra sykehuset. Akkurat hvor syk Stina har vært er ikke godt å si, hennes egne ord om egen helse i forkant av farmen kjendis var at hun var veldig psykisk syk og gikk på sterke antidepressive medisiner. Men så er det denne bruken av adjektiver da om egen helse… 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropos Farmen kjendis- husker hun knapt spiste der og fikk vel en del hets for at hun var så fisefin på maten. I etterkant forklarte hun det med kvalme pga nye medisiner, derfor klarte hun ikke spise noe. Men når en ser den rigide måten hun spiser på hver dag, kutter vekk masse spiselig på epler og appelsiner ( fordi det er æsj) , ja da skjønner jeg ikke hvordan hun skulle klart seg på Farmen uansett. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym23445566 skrev (7 timer siden):

Ehm noen andre som har lagt merke til leppene hennes? Kjenner ingen som har fått sånne lepper i svangerskap før. 😳 de ser jo ut som hun nettopp har fylt de 😳 

Husk at hun har føde ansikt da 😂😂🦆

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (9 minutter siden):

Og apropos Farmen kjendis- husker hun knapt spiste der og fikk vel en del hets for at hun var så fisefin på maten. I etterkant forklarte hun det med kvalme pga nye medisiner, derfor klarte hun ikke spise noe. Men når en ser den rigide måten hun spiser på hver dag, kutter vekk masse spiselig på epler og appelsiner ( fordi det er æsj) , ja da skjønner jeg ikke hvordan hun skulle klart seg på Farmen uansett. 

Jeg kjenner at jeg må se den sesongen. Vil tippe hun ikke var så kvalm pga medisiner, men det er greit å skylde på noe. Jeg mener jeg leste noe om at hun ikke burde vært med, og skyldte på produksjonen. Det er jo fryktelig dumt å ikke ta ansvar for seg selv da..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym23445566 skrev (8 timer siden):

Ehm noen andre som har lagt merke til leppene hennes? Kjenner ingen som har fått sånne lepper i svangerskap før. 😳 de ser jo ut som hun nettopp har fylt de 😳 

Min søster som er høygravid og på overtid, har nesten fått dobbelt så store lepper den siste måneden.

Det er hormonelt og ikke så uvanlig tror jeg, men på Stina som har store fra før av blir det jo ekstra synlig.

Endret av Tough cookie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Empressiell
rosererrøde skrev (4 timer siden):

Hold dere for gode til å kritisere utseende. Det er lavmål. 

Er det konkurranse om å ha hatt verst mulig graviditet og slit blandt brukere? 

Kan være det psykiske rundt svangerskapet og frykten for å miste har vært stor hos henne. Hun har null sammenligningsgrunnlag og hun må faktisk få lov å fæle som hun gjør selv om andre har hatt det sååååååå mye tyngre. 

Ja, jeg tenker dette også er utblåsningen til en som er i en sårbar og tung situasjon nå. Poenget mitt er heller at hun ikke får sympati når det bare er klaging. Hun setter seg selv og familien sin i et svært dårlig lys. Hun høres utakknemlig ut, og det er summa summarum av de siste par årene med sterk tendens til å svartmale/overdrive ting. Jeg synes personlig at det er dumt at man skal bli latterliggjort, fordi alle opplever svangerskap forskjellig, men hun legger opp til det med å gå inn for å ordlegge seg så vanvittig ensidig og overdramatisk. Kan være hun bare er oppriktig ærlig om ting, men for de som ikke kjenner henne blir det ikke like lett å forstå som for de som kjenner henne best. På generelt grunnlag så er det sånn med oss mennesker at når så mange reagerer på oppførselen til et annet menneske så er det ikke sånn at flertallet reagerer negativt fordi man har lyst til å være urettferdig kvalme og sparke noen som ligger nede. Uhyre sjeldent i allefall. I slike tilfeller må man faktisk se på enkeltindividet det er snakk om. Just saying. De aller fleste her på forumet har sagt seg enig i nettopp disse tingene du poengterer.

Endret av Empressiell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på hva som blir konklusjon på sykehuset i dag. Merker at jeg blir veldig sjokkert dersom hun får tilbud om i gangsettelse på termindatoen når hun ellers er frisk og rask, spiser godt og sover om natten. But then again, hun har jo ekstreme smerter og fødselen har jo allerede vart i nesten en uke (lol) 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Empressiell skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg tenker dette også er utblåsningen til en som er i en sårbar og tung situasjon nå. Poenget mitt er heller at hun ikke får sympati når det bare er klaging. Hun setter seg selv og familien sin i et svært dårlig lys. Hun høres utakknemlig ut, og det er summa summarum av de siste par årene med sterk tendens til å svartmale/overdrive ting. Jeg synes personlig at det er dumt at det skal være kjipt å bli latterliggjort, fordi alle opplever svangerskap forskjellig, men hun legger opp til det med å gå inn for å ordlegge seg så vanvittig ensidig og overdramatisk. Kan være hun bare er oppriktig ærlig om ting, men for de som ikke kjenner henne blir det ikke like forståelsesfullt som for de som kjenner henne best. Når så mange reagerer på oppførselen til et menneske så er det ikke sånn at flertallet går inn for å være urettferdig kvalme. Da må man faktisk se på enkeltindividet som provoserer til så mye kritikk. Just saying. 

Jeg er helt enig med deg og tror de fleste som har vært gjennom et svangerskap kan kjenne seg igjen i følelsen av å være lei og bare ønske å få fødselen overstått, møte barnet sitt og starte det nye livet. Jeg tror også mange forstår at det av og til er behov for en real utblåsning uten at man skal dømmes for det. Den store forskjellen her er at hun gjør det ukritisk foran 155 000 snapfølgere og ikke til sine nærmeste som faktisk kunne ha vært lyttende støttespillere og gjort at denne ranten ikke  hadde vært totalt poengløs.

Hun velger å vise en svært uheldig og ukledelig side av seg som høster lite sympati fra meg og tydeligvis mange andre. Det er så lite sjarmerende å se en snart 32 år gammel kvinne prate om at kroppen hennes "ikke får til en dritt på egenhånd" når det er samme kroppen som klarte å bli gravid naturlig to ganger og fikk det til på første IVF forsøk. Den samme kroppen har gjennom svangerskapet vist seg å være i god nok form til gjennomføre 4 utenlandsreiser, plante 100 + potter med blomster, sette oppe et svømmebasseng i hagen, rydde og vaske ukentlig, gå turer/være i normal aktivitet og pynte hele huset inn-og utvendig til jul på rekordtid. Bare for å nevne noe. Det eneste hun baserer sitt provoserende utsagn på er en exu, en kjemisk graviditet som hun aldri hadde visst om hvis hun ikke hadde tatt tidlig test og at hun har vært i latensfasen i noen dager selv om hun fremdeles ikke har passert termindato. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvem hun bruker som referanse når hun fremstiller sin situasjon som ekstremt krevende og unormal. 

• Liker 13
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speil faller ikke ned og knuser helt av seg selv. Og det skjedde i går kveld selv om de poster det først nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke er hun spesielt smertepåvirket  , ser overhodet ikke sliten ut ..søvnmangel " my ass"🙈 hun har tydeligvis all mulig tid til fjas.., nydusjet og stylet fra topp til tå til en hver tid.. " flyttelasset " er i bilen og hun er klar🫣🤣   er så komisk.   

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (14 minutter siden):

Speil faller ikke ned og knuser helt av seg selv. Og det skjedde i går kveld selv om de poster det først nå. 

Tror det stod på gulvet, og rett og slett skled overende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mye angrende Stina som logget på i morges. Etter å ha lagt seg sent, og fått sove bare 3,5 timer. Hun håper på å komme til timen og at de bare sånn "Her er det jo 4 cm åpning." 😅 Skal være ærlig med at jeg hadde akkurat samme håpet selv, så ingenting hat for henne på det.

Jeg er tydeligvis ikke langsint, så jeg håper at Stina snart føder, eller som hun selv sa "at ungen snart får rævva i gir". Hun ønsker seg 11.11. kl 11:11. Det blir det neppe. Men jeg sender en liten bønn til universet om at hun får 11.11 kl 23.11 (11:11PM), så vi snart kollektivt er ferdig med det fødeansiktet hennes og kan gå videre til neste kapittel - såre brystvorter ("Nipplene ramler av!!", etterrier ("Jeg føder på nytt!!", "pyntesting" ("Måtte syes fra A til Å", "Haste-KS!!!!!", "Ungen har IKKE gulsott (det var bare sminke), og andre spenstige overskrifter. You heard it here first. 

• Liker 18
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippsi skrev (1 minutt siden):

Ikke er hun spesielt smertepåvirket  , ser overhodet ikke sliten ut ..søvnmangel " my ass"🙈 hun har tydeligvis all mulig tid til fjas.., nydusjet og stylet fra topp til tå til en hver tid.. " flyttelasset " er i bilen og hun er klar🫣🤣   er så komisk.   

Enig med deg! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...