Dojakitty Skrevet søndag kl 07:47 #7661 Del Skrevet søndag kl 07:47 oss-to skrev (9 timer siden): Etter å lest litt i tråden slår det meg. Kvinner er kvinner verst. Når blei det ok å diskutere utseende til andre. Du tenker ikke at hovedpersonen selv har en god del med det å gjøre? Når det så og si er det eneste i fokus? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet søndag kl 07:54 #7662 Del Skrevet søndag kl 07:54 (endret) Nussepus skrev (7 timer siden): Men det er jo ikke Stina sitt utseende. Hun har jo fylt leppene til randen, tegner to busker over øynene og har to gigameloner midt på brystkassa. Hun hadde sikkert sett ut som ei normal dame uten alt dette stæsjet og ihjelfiltrert. Når hun på formiddagen ( morgen for Stina ) står og digger seg selv i speilet så ser man godt at de leppene er fylt underveis i svangerskapet , og de er så store at hun får en slik fæl skygge og kant / brett på overleppa når hun smiler falskt 🤣😡Altså , at hun ikke selv ser hvor jævli det ser ut er et mysterium... Men man blir jo blind til slutt tydeligvis Endret søndag kl 07:54 av Happyflopp 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet søndag kl 07:56 #7663 Del Skrevet søndag kl 07:56 (endret) Tipper det går mot induksjon eller å «hjelpe» i gang med ballong eller tabletter som Stina sier på mandag. På fredag begynte hun å bagatellisere at hun har avtalt induksjon på mandag hvis hun ikke har født innen da etter å ha vært på sykehuset for sjekk. Hun har tilsynelatende hatt overskudd hjemme til å både sove, spise, strikke, gjøre øvelser, stelle seg. Altså en meget normal latens som neppe kan være til skade for henne eller barnet som hun løfter frem som medisinsk argumentasjon for induksjon. Jeg tror at mange slitne/leie førstegangsfødende tror at å bli satt i gang er en enkel prossess, så ender de opp med en helt annen fødselsopplevelse enn de så for seg og komplikasjoner som kunne vært unngått om man bare hadde stått litt i det. Tror hvis du hadde spurt fleregangsfødende som enten ble satt i gang første gang eller hadde en ukomplisert første fødsel så hadde de takket pent nei til induksjon hvis ikke det var en legitim grunn 😄 Så det blir spennende å se fremover nå 🤞🏻 Endret søndag kl 07:59 av Seroquel 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet søndag kl 08:21 #7664 Del Skrevet søndag kl 08:21 Seroquel skrev (21 minutter siden): Tipper det går mot induksjon eller å «hjelpe» i gang med ballong eller tabletter som Stina sier på mandag. På fredag begynte hun å bagatellisere at hun har avtalt induksjon på mandag hvis hun ikke har født innen da etter å ha vært på sykehuset for sjekk. Hun har tilsynelatende hatt overskudd hjemme til å både sove, spise, strikke, gjøre øvelser, stelle seg. Altså en meget normal latens som neppe kan være til skade for henne eller barnet som hun løfter frem som medisinsk argumentasjon for induksjon. Jeg tror at mange slitne/leie førstegangsfødende tror at å bli satt i gang er en enkel prossess, så ender de opp med en helt annen fødselsopplevelse enn de så for seg og komplikasjoner som kunne vært unngått om man bare hadde stått litt i det. Tror hvis du hadde spurt fleregangsfødende som enten ble satt i gang første gang eller hadde en ukomplisert første fødsel så hadde de takket pent nei til induksjon hvis ikke det var en legitim grunn 😄 Så det blir spennende å se fremover nå 🤞🏻 Jeg hadde gitt lilletåa mi for å ikke MÅTTE bli satt i gang. Men når man er av typen som cherrypicker argumentasjonene sine, og bare leser det man vil lese, så er det sikkert digg å bli igangsatt. All forskning og brorparten av de som har erfart det vil derimot si at det var ikke noe å trakte etter. Hver morgen tenker jeg at det nok har skjedd noe i natt, siden de ikke har postet enda. Så kommer jeg på at Stina kaller 0630 for natta, og begge sover sånn 10 timer hver natt og legger seg sent. De poster vel ikke før etter 12 når jeg tenker meg om. 😅 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet søndag kl 08:27 #7665 Del Skrevet søndag kl 08:27 Det er gørrkjedelig å høre på andres fødselshistorier, jeg vet, men jeg har født tre ganger hvor alt forløp i tempoet kroppen selv bestemte. Den fjerde ble jeg satt i gang og herlighet, hvor mye verre det var. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet søndag kl 09:08 #7666 Del Skrevet søndag kl 09:08 Jeg tipper det er mer som at hun har mulighet for å komme innom på mandag for en _vurdering_ av igangsettelse. Når det er slik at man såvidt kan få i gangsettelse når man har svangerskapsforgiftning så skjønner jeg ikke hvorfor det er noe man får uten videre bare av modningsrier - når mor tross alt både sover og spiser godt. Men at hun har modningsrier og slimproppen er gått er jo alt sammen tegn på at fødselen nærmere seg så langt unna er hun nok ikke uannsett 😊 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet søndag kl 09:09 #7667 Del Skrevet søndag kl 09:09 Hun er jo helt fjern. «Riene kom tett for to uker siden». Nei!!!! 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet søndag kl 09:39 #7668 Del Skrevet søndag kl 09:39 snurk skrev (5 minutter siden): Jeg tipper det er mer som at hun har mulighet for å komme innom på mandag for en _vurdering_ av igangsettelse. Når det er slik at man såvidt kan få i gangsettelse når man har svangerskapsforgiftning så skjønner jeg ikke hvorfor det er noe man får uten videre bare av modningsrier - når mor tross alt både sover og spiser godt. Men at hun har modningsrier og slimproppen er gått er jo alt sammen tegn på at fødselen nærmere seg så langt unna er hun nok ikke uannsett 😊 Hun sa hun har time mandag 09.30, og måten hun har ordlagt seg på indikerer for meg at hun lar seg indusere da dersom ikke fødselen er i gang selv. Tror ikke noen lege vil krangle med henne på det, men det blir mer et prioriterings/kapasitets spørsmål hvor de med f.eks svangerskapsforgiftning går foran sliten/lei eller hvis full avdeling så må hun vente. Hvis du tar en titt på statistikk vedr induksjon av fødsel, så er det ikke bare et økende fenomen, det er en eksplosiv utvikling hvor grensene for hva som er akseptabelt av årsaker stadig skyves og viskes ut, og mange kvinner ser på dette som en redning og at de endelig kan bli ferdig. Som dessverre er et urealistisk bilde for de aller fleste, særlig førstegangsfødende. At kvinner som har en reell medisinsk tilstand med risiko for mor og barn omtrent ikke blir indusert, er jeg meget tvilende til. I de tilfeller hvor det faktisk foreligger risiko og ikke kun en helt ordinær latensfase, vil jeg tenke at det er en kontinuerlig vurdering om hvor barnet har det best; i magen eller utenfor. Særlig hvis det er «tidlig» i svangerskapet, f. Eks før uke 37. Ja, absolutt! Og derfor bør hun gi kroppen en sjanse 🤩 Denne korte tiden blir bare et lite glimt når en ser tilbake 😊 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnus Skrevet søndag kl 11:27 #7669 Del Skrevet søndag kl 11:27 Jeg vil jo se for meg at søsteren hennes vil fortelle henne hvorfor hun evt ikke burde settes i gang. Og det er jo heller ikke noe man får igjennom 2 dager etter termin om det ikke er absolutt indikasjon på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet søndag kl 11:33 #7670 Del Skrevet søndag kl 11:33 (endret) KaraThrace skrev (8 timer siden): Jeg hadde gitt lilletåa mi for å ikke MÅTTE bli satt i gang. Men når man er av typen som cherrypicker argumentasjonene sine, og bare leser det man vil lese, så er det sikkert digg å bli igangsatt. All forskning og brorparten av de som har erfart det vil derimot si at det var ikke noe å trakte etter. Hver morgen tenker jeg at det nok har skjedd noe i natt, siden de ikke har postet enda. Så kommer jeg på at Stina kaller 0630 for natta, og begge sover sånn 10 timer hver natt og legger seg sent. De poster vel ikke før etter 12 når jeg tenker meg om. 😅 redigert autokorrekt! Jeg ble satt i gang med nr 5 pga svangerskapsdiabetes,og jeg tror jeg faktisk hadde ofra 2 tær for å slippe induksjon😂🙈 Endret søndag kl 16:49 av Katinkalille 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet søndag kl 11:36 #7671 Del Skrevet søndag kl 11:36 Minnus skrev (7 minutter siden): Jeg vil jo se for meg at søsteren hennes vil fortelle henne hvorfor hun evt ikke burde settes i gang. Og det er jo heller ikke noe man får igjennom 2 dager etter termin om det ikke er absolutt indikasjon på det. Kan jo tenkes søstera har sagt noe om det, men jeg tror ikke den fødende er den enkleste å gi råd til.. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet søndag kl 11:52 #7672 Del Skrevet søndag kl 11:52 Marsipan123 skrev (6 minutter siden): Kan jo tenkes søstera har sagt noe om det, men jeg tror ikke den fødende er den enkleste å gi råd til.. Hun har vel hatt ganske oppheng på at den ungen skulle komme før tida, når det da ikke skjer innen termin så er det vel å mase seg til igangsettelse i morgen. At det går an 🙄 har seriøst ikke sett noen som er så sykelig som det greine der. Har vel vært inne fire ganger for å sjekke om det er liv også, det handler vel mest om å prøve å ha kontroll i en situasjon som ikke så lett lar seg styre eller kontrollere.. men burde gå sin naturlige gang. Må være slitsomt å ha det sånn 😅 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet søndag kl 11:53 #7673 Del Skrevet søndag kl 11:53 Minnus skrev (19 minutter siden): Jeg vil jo se for meg at søsteren hennes vil fortelle henne hvorfor hun evt ikke burde settes i gang. Og det er jo heller ikke noe man får igjennom 2 dager etter termin om det ikke er absolutt indikasjon på det. Man kan jo gi så mange råd man vil, som søster og barnepleier har man kanskje ikke tyngden og kunnskapen nok til å gi adekvat informasjon vedr induksjon? Helsepersonell (gynekolog, jordmor) er også pliktig til å gi informasjon som fører til et informert samtykke (fordeler/ulemper), allikevel finnes de et utall av de som blir satt i gang uten en klar medisinsk indikasjon (sliten, lei, gruer seg, bekkensmerter, dårlig søvn) så tidlig som uke 38. Så jo. Det skjer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet søndag kl 11:59 #7674 Del Skrevet søndag kl 11:59 Lzzy skrev (5 minutter siden): Hun har vel hatt ganske oppheng på at den ungen skulle komme før tida, når det da ikke skjer innen termin så er det vel å mase seg til igangsettelse i morgen. At det går an 🙄 har seriøst ikke sett noen som er så sykelig som det greine der. Har vel vært inne fire ganger for å sjekke om det er liv også, det handler vel mest om å prøve å ha kontroll i en situasjon som ikke så lett lar seg styre eller kontrollere.. men burde gå sin naturlige gang. Må være slitsomt å ha det sånn 😅 Samtidig som hun sier at hun ikke stresser, ikke er klar osv osv. Har ikke vært borti noen som har så hangup på den fødselen noensinne. Håper virkelig ikke at hun blir igangsatt for det greiene der. Hun har null plager som er noe å snakke om. Hun strikker, rydder, går tur, gjør yoga… våkne 6;30 er ikke dårlig søvn altså. Hun trenger virkelig en realitetsorientering 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet søndag kl 12:15 #7675 Del Skrevet søndag kl 12:15 Palmemor skrev (12 minutter siden): Samtidig som hun sier at hun ikke stresser, ikke er klar osv osv. Har ikke vært borti noen som har så hangup på den fødselen noensinne. Håper virkelig ikke at hun blir igangsatt for det greiene der. Hun har null plager som er noe å snakke om. Hun strikker, rydder, går tur, gjør yoga… våkne 6;30 er ikke dårlig søvn altså. Hun trenger virkelig en realitetsorientering Så vilt vettu 🙄men det er ikke lett når man ikke ser utenfor sin egen snute 🤷♀️ når det der starter på ordentlig, så blir det nok liv på fødestua på SiV 🙈 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet søndag kl 12:17 #7676 Del Skrevet søndag kl 12:17 Minnus skrev (48 minutter siden): Jeg vil jo se for meg at søsteren hennes vil fortelle henne hvorfor hun evt ikke burde settes i gang. Og det er jo heller ikke noe man får igjennom 2 dager etter termin om det ikke er absolutt indikasjon på det. I morgen, mandag 11.11, er faktisk termindatoen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tippsi Skrevet søndag kl 12:17 #7677 Del Skrevet søndag kl 12:17 Palmemor skrev (14 minutter siden): Samtidig som hun sier at hun ikke stresser, ikke er klar osv osv. Har ikke vært borti noen som har så hangup på den fødselen noensinne. Håper virkelig ikke at hun blir igangsatt for det greiene der. Hun har null plager som er noe å snakke om. Hun strikker, rydder, går tur, gjør yoga… våkne 6;30 er ikke dårlig søvn altså. Hun trenger virkelig en realitetsorientering Ikke nok med å ha hørt om kynnere, rier i flere uker, venter nå når fødsel er over å høre om fødselen i 6 mnd på repit 🫣😅.. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet søndag kl 12:19 #7678 Del Skrevet søndag kl 12:19 Lzzy skrev (2 minutter siden): Så vilt vettu 🙄men det er ikke lett når man ikke ser utenfor sin egen snute 🤷♀️ når det der starter på ordentlig, så blir det nok liv på fødestua på SiV 🙈 «riene tar seg opp, også går de over» hvorfor forteller ikke søsteren hennes at hun tar feil? Dett er jo flaut å være vitne til Er så lei meg for at jeg ikke har kontor der. Hadde vært en fryd 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet søndag kl 12:26 #7679 Del Skrevet søndag kl 12:26 Palmemor skrev (3 minutter siden): «riene tar seg opp, også går de over» hvorfor forteller ikke søsteren hennes at hun tar feil? Dett er jo flaut å være vitne til Er så lei meg for at jeg ikke har kontor der. Hadde vært en fryd Ja, det er merkelig! Men er vel sikkert også for å få inn masse ekstra klikk og penger i kassa før fødsel da. Hun er jo smart sånn sett, om ikke annet 🙊 virker ikke til å bry seg om at hun fremstiller seg selv som mindre begavet, bare å få solgt sjela si, koste hva det koste vil 😅 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet søndag kl 12:35 #7680 Del Skrevet søndag kl 12:35 Tippsi skrev (17 minutter siden): Ikke nok med å ha hørt om kynnere, rier i flere uker, venter nå når fødsel er over å høre om fødselen i 6 mnd på repit 🫣😅.. Hun har tross alt ventet på fødsel i to år. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå