elskersommer Skrevet 9. november 2024 #7641 Del Skrevet 9. november 2024 lillebamsemums skrev (8 minutter siden): Ikke fått det med meg. Men nå poster hun så ekstremt mye. Så har nok gått glipp av det. Begynte virkelig å lure 😅 Barbere legger og under armene skulle hun men ikke underlivet😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 9. november 2024 #7642 Del Skrevet 9. november 2024 Marsipan123 skrev (1 time siden): Følelsen av å føle seg fresk vil raskt avta når man virkelig begynner å føde. Når man skal ha lystgassmaska skliende rundt i foundation, tårene skal trille, man skal kanskje spy litt og svette av smerte. Personlig hadde jeg følt meg freshere med et rent, usminket ansikt. Enda godt ikke SB svetter i ansiktet da 😂😂 Hun påstår hverfall det 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achroite Skrevet 9. november 2024 #7643 Del Skrevet 9. november 2024 snurk skrev (4 timer siden): Det er for meg veldig merkelig å være så opphengt i utseendet at man SOVER med sminke på i tilfelle man må FØDE på natten 😂🤣 Det er enda en ting som får det til å høres ut som at at hennes "ekstreme" smerter og rier er en stor overdrivelse. Si i fra når du har så vondt at du driter langveis i hvordan du ser ut, da begynner fødselen å nærme seg 😂 Helt ærlig så er det jo faktisk grisetrist om hun faktisk har ordentlig vondt, men fortsatt er så sykelig opptatt av utseende sitt at hun må sove med sminke 😮💨 Er veldig spent på hvordan den perfekte hverdagen blir med en uforutsigbar baby, det kan umulig være bra for psyken å holde på sånn 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 9. november 2024 #7644 Del Skrevet 9. november 2024 (endret) Hvem er det man krøller håret og sminker seg for når man skal føde da? Barnefar har vel sett et sminkefritt ansikt før, og hverken babyen eller jordmødrene/ lege bryr seg Stina sa at hun hadde fått mange meldinger fra damer som hoppet i dusjen, sminket og ordnet håret med en gang de begynte å få rier, og visste at de måtte på sykehuset snart. Endret 9. november 2024 av Tough cookie 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Turtle Skrevet 9. november 2024 #7645 Del Skrevet 9. november 2024 Lillemor1982 skrev (1 time siden): Enda godt ikke SB svetter i ansiktet da 😂😂 Hun påstår hverfall det Og så har hun jo med vifte til ansiktet. Så OM hun plutselig skulle svette i ansiktet så ordner jo det seg 😅 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilliee Skrevet 9. november 2024 #7646 Del Skrevet 9. november 2024 Tough cookie skrev (25 minutter siden): Hvem er det man krøller håret og sminker seg for når man skal føde da? Barnefar har vel sett et sminkefritt ansikt før, og hverken babyen eller jordmødrene/ lege bryr seg Stina sa at hun hadde fått mange meldinger fra damer som hoppet i dusjen, sminket og ordnet håret med en gang de begynte å få rier, og visste at de måtte på sykehuset snart. Tror kanskje det handler om kontroll. Det er veldig ukjent og spesielt når man skal føde. Kanskje man gruer seg/er veldig spent. Mulig det er en slags beskyttelsesmekanisme ☺️ 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 9. november 2024 #7647 Del Skrevet 9. november 2024 Etter å lest litt i tråden slår det meg. Kvinner er kvinner verst. Når blei det ok å diskutere utseende til andre. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catwoman Skrevet 9. november 2024 #7648 Del Skrevet 9. november 2024 snurk skrev (6 timer siden): Det er for meg veldig merkelig å være så opphengt i utseendet at man SOVER med sminke på i tilfelle man må FØDE på natten 😂🤣 Det er enda en ting som får det til å høres ut som at at hennes "ekstreme" smerter og rier er en stor overdrivelse. Si i fra når du har så vondt at du driter langveis i hvordan du ser ut, da begynner fødselen å nærme seg 😂 Jeg hadde en ganske ukomplisert fødsel, men husker jeg tenkte når det sto på som verst at jeg var så i min egen boble at jeg like gjerne kunne lagt naken og født ungen midt på gata uten å bry meg om 50 stk så rundt og så både det ene og det andre. Kommer til et punkt hvor kroppen har en eneste oppgave, og det er å få ut barnet. Når man kommer dit tenker man ikke på sminke, negler eller om PF ser at hun bæsjer ned hele senga😂 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 9. november 2024 #7649 Del Skrevet 9. november 2024 catwoman skrev (10 minutter siden): Jeg hadde en ganske ukomplisert fødsel, men husker jeg tenkte når det sto på som verst at jeg var så i min egen boble at jeg like gjerne kunne lagt naken og født ungen midt på gata uten å bry meg om 50 stk så rundt og så både det ene og det andre. Kommer til et punkt hvor kroppen har en eneste oppgave, og det er å få ut barnet. Når man kommer dit tenker man ikke på sminke, negler eller om PF ser at hun bæsjer ned hele senga😂 Nådde et punkt etter min fødsel da jeg følte hele sykehuset hadde sett underlivet mitt 😂 (var nesten 20 barneleger/jordmødre/osv innom rett etter fødsel pga noen komplikasjoner (som endte bra)). Og jeg kunne ikke brydd meg mindre om at jeg ikke hadde dusjet på 2 dager da barnet meldte sin ankomst og at jeg sleit med feber mot slutten av fødselen (som gjorde at jeg svetta en del mer enn jeg normalt sett hadde gjort). men dusjen dagen etter på var noe av den beste følelsen jeg hadde hatt på lenge. Å bare stå der og nyte dusjen var helt amazing 😍 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 9. november 2024 #7650 Del Skrevet 9. november 2024 PecanPie skrev (17 timer siden): Ja, nei, altså. Hva skal man si. 😅 Å få barn i forbindelse med røddager er ikke noe jeg anbefaler. Jeg har fått det to ganger, og det er noe herk om man har behov for å få tak i helsepersonell. Kommunal jordmor og helsesykepleier har fri. Barnehagen er stengt. Skoel og SFO er stengt. Partners permisjon i forbindelse med fødsel blir ikke utsatt selv om det er røddager. Vi har en intern spøk om at vi legger fødslene til høytider. Nå er jul og påske tatt, får vel satse på pinse ved en ev neste gang. Å få jule- og påskebaby høres veldig koselig og romantisk ut, men jeg ville nok heller fått det på et tidspunkt med færre røddager. Sånn sett er begynnelsen av november perfekt, ikke en røddag i sikte før om halvannen måned. Hva i alle dager har alt dette med farsdag å gjøre? Det går helt fint å føde og bli fulgt opp på helsestasjonen selv om det er farsdag altså. Det er heller ikke alle som kan velge og få barn på det mest praktiske tidspunktet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 9. november 2024 #7651 Del Skrevet 9. november 2024 Fenomen skrev (16 minutter siden): Hva i alle dager har alt dette med farsdag å gjøre? Det går helt fint å føde og bli fulgt opp på helsestasjonen selv om det er farsdag altså. Det er heller ikke alle som kan velge og få barn på det mest praktiske tidspunktet. Vi fikk beskjed om at hvis fødsel er i en helg eller rød dag så blir vi fulgt opp av sykehuset i stede for helsestasjonen. ☺️ fødte i helgen, så det gikk ganske greit for oss. Men nå var vi 8 dager på sykehuset etter fødsel. Jordmor fra kommunen var til og med innom. Så følte vi fikk god oppfølging både av sykehuset og helsestasjonen. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 9. november 2024 #7652 Del Skrevet 9. november 2024 Klink skrev (På 8.11.2024 den 21.17): Er det bare meg som ikke kjente noe til at det åpnet seg slik Stina beskriver? 😅 Ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet 9. november 2024 #7653 Del Skrevet 9. november 2024 snurk skrev (12 timer siden): Stina på snap "ja, jeg våknet i natt..klokken 06.30..." 😆🤣 🤣 Samboer kjører hjemmefra FØR 06.30 når han skal på jobb 😅 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet 9. november 2024 #7654 Del Skrevet 9. november 2024 Tough cookie skrev (2 timer siden): Hvem er det man krøller håret og sminker seg for når man skal føde da? Barnefar har vel sett et sminkefritt ansikt før, og hverken babyen eller jordmødrene/ lege bryr seg Stina sa at hun hadde fått mange meldinger fra damer som hoppet i dusjen, sminket og ordnet håret med en gang de begynte å få rier, og visste at de måtte på sykehuset snart. Hu vil vel ta seg godt ut på snap, selvom hu er på fødestua/midt i fødsel 🤭 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 10. november 2024 #7655 Del Skrevet 10. november 2024 oss-to skrev (2 timer siden): Etter å lest litt i tråden slår det meg. Kvinner er kvinner verst. Når blei det ok å diskutere utseende til andre. Men det er jo ikke Stina sitt utseende. Hun har jo fylt leppene til randen, tegner to busker over øynene og har to gigameloner midt på brystkassa. Hun hadde sikkert sett ut som ei normal dame uten alt dette stæsjet og ihjelfiltrert. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 10. november 2024 #7656 Del Skrevet 10. november 2024 Tough cookie skrev (3 timer siden): Hvem er det man krøller håret og sminker seg for når man skal føde da? Barnefar har vel sett et sminkefritt ansikt før, og hverken babyen eller jordmødrene/ lege bryr seg Stina sa at hun hadde fått mange meldinger fra damer som hoppet i dusjen, sminket og ordnet håret med en gang de begynte å få rier, og visste at de måtte på sykehuset snart. Tror ikke det er så uvanlig å bry seg om slikt tidlig i fødsel altså. Hadde selv tenkt å ordne meg en del (bare lett sminke da), men fikk ikke gjort så mye ut av det da det oppstod en familiekrise noen timer før igangsettelse ... Sto likevel og satte på vipper på sykehuset i aktiv fødsel 😅 De siste timene av fødselen kunne jeg ikke brydd meg mindre, men er i ettertid glad jeg fikk gjort litt, for til tross for en heftig og lang fødsel, ble ikke de første bildene av meg med baby så himla ille, da vippene og gløden i huden jeg hadde ordna 14 timer tidligere fortsatt faktisk så overraskende bra ut 😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 10. november 2024 #7657 Del Skrevet 10. november 2024 MariaIsabel skrev (22 minutter siden): Tror ikke det er så uvanlig å bry seg om slikt tidlig i fødsel altså. Hadde selv tenkt å ordne meg en del (bare lett sminke da), men fikk ikke gjort så mye ut av det da det oppstod en familiekrise noen timer før igangsettelse ... Sto likevel og satte på vipper på sykehuset i aktiv fødsel 😅 De siste timene av fødselen kunne jeg ikke brydd meg mindre, men er i ettertid glad jeg fikk gjort litt, for til tross for en heftig og lang fødsel, ble ikke de første bildene av meg med baby så himla ille, da vippene og gløden i huden jeg hadde ordna 14 timer tidligere fortsatt faktisk så overraskende bra ut 😊 Så det er for bildene altså🤔 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 10. november 2024 #7658 Del Skrevet 10. november 2024 Tough cookie skrev (13 minutter siden): Så det er for bildene altså🤔 I utgangspunktet var det bare for å føle meg så bra som mulig, men er selvsagt fornøyd med at jeg ikke så ut som et mishandla lik på de første bildene ja 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayaal Skrevet 10. november 2024 #7659 Del Skrevet 10. november 2024 Nå vet vi ikke akkurat hva jordmoren hadde sagt til henne, mulig de sa ja vi kan se du har rier utifra hva vi ser på maskinen, men mtp hvor mye hun orker, som for eksempel å sminke seg, spise og snakke vanlig så er det nok bare modningsrier. De har ikke tatt seg opp enda, men som vi vet så må hun ta ting ut av kontekst for å lage content ut av det, som når hun sier at ”fødselen er i gang“. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuuriMalla Skrevet 10. november 2024 #7660 Del Skrevet 10. november 2024 oss-to skrev (8 timer siden): Etter å lest litt i tråden slår det meg. Kvinner er kvinner verst. Når blei det ok å diskutere utseende til andre. Forsåvidt ganske enig. Men kansje ikke så rart at det blir gjort her når hovedpersonen bak snap kontoen som blir diskutert er litt i overkant fiksert på utseendet for tiden, spesielt nå i det siste mtp at hun sminker seg før hun legger seg til og med? Det virker som hun stresser og kaver en del med å se bra ut mens hun føder. Det er jo ikke det man bør tenke på. Men hver sin smak for all del. Hjelper det henne å føle seg fresh så er jo det fint for henne sikkert. Håper bare det er positivt for henne og at hun ikke stresser over det, for det syns jeg det virker litt som hun gjør. Fin er hun uansett, med eller uten sminke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå