Melus Skrevet onsdag kl 13:04 #7421 Del Skrevet onsdag kl 13:04 Zenhouse skrev (40 minutter siden): Grunnen til at jeg reagerer litt ekstra på smerterangeringen hennes er jo at hun samtidig sier at hun har «sykt/ekstrem» høy smerteterskel ( sagt det tidligere). Da blir det litt komisk med kynnere på 9’er-nivå. Ønsker henne forøvrig en lett og grei fødsel- en kjempespennende og fin tid i møte. Det er et godt poeng. Jeg håper også de får en fin fødselsopplevelse! 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet onsdag kl 13:16 #7422 Del Skrevet onsdag kl 13:16 Kokoknit skrev (2 timer siden): Redd Stina kommer til å få seg et sjokk dersom modningsrier (eller kynnere?) hun har nå beskrives som opp mot 8-9 på smerteskalaen. Vet alle har forskjellig smerteopplevelse og smerter kan variere veldig fra person til person, men når hun har SÅ mye vondt nå så lover det dårlig for selve fødselen. Jeg fødte for første gang for et par mnd siden og ble til motsetning overrasket over hvor lite vondt jeg hadde inntil den siste halvannen timen fra 9 cm- som var helt jævlig, men da de spurte meg før de sjekket for første gang og fant 6 cm svarte jeg at «nå gjør det litt mer vondt enn å bare være ubehagelig.» Men jeg hadde til sammenlikning ikke hatt noe som helst smerte noe sted gjennom hele svangerskapet før jeg faktisk fødte og et veldig enkelt svangerskap, og mulig jeg bare hadde sykt flaks. Håper for Stinas del at hun også har flaks og får en like fin og såpass lite smertefull fødsel som meg! Ja, gikk selv fra 1 til 7 cm relativt fort og var ikke før da jeg syntes riene gjorde litt mer enn vondt. (Da måtte jeg bare gå rundt på rommet. Greide ikke å ligge eller sitte). Fra 9-10 cm var det helt jæwelig pga jeg hadde så lyst til å presse, men måtte vente på legene pga seteleie fødsel. (De er da 3 stykker, jordmor og barnelege står utenfor hvis det oppstår komplikasjoner). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet onsdag kl 13:58 #7423 Del Skrevet onsdag kl 13:58 NiceOrNothing skrev (56 minutter siden): Enig . Hun må få gjøre som hun vil☺️. Ser hun ikke har oppdatert på 18 timer , er det vanlig for henne ? 😄 Vet ikke om vedkommende mente att hun ikke trengte krølltang fordi hun ikke orker og stå når hun har tatt keisersnitt. Jeg har tatt keisersnitt og man er jo ikke lenket til sengen mer enn 1 dagen. Eller gikk jeg jo på do og ordnet meg selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet onsdag kl 14:09 #7424 Del Skrevet onsdag kl 14:09 Ikke at det gjør meg noe hvordan hu tilbereder eller serverer maten sin, men jeg lurer bare oppriktig på hvorfor hu har behov for å kutte opp Babybelosten sin i småbiter? Er det en spesiell grunn? 😆🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet onsdag kl 14:26 #7425 Del Skrevet onsdag kl 14:26 Melus skrev (10 timer siden): Husk at hun aldri har født før, hun vet ikke hva 10 er enda. Hun kan kun bruke skalaen utifra det hun har opplevd av smerte så langt i livet. Men hun har i følge henne selv,sååå høy smerteterskel.... 🤷🏻♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet onsdag kl 15:01 #7426 Del Skrevet onsdag kl 15:01 Palmemor skrev (20 timer siden): Han får ikke lov å kjøpe de to siste koppene han mangler fordi de er for dyre, men hun kan kjøpe en veske til 15.000 fordi hu ble skuffa på en ultralyd. Hjelpes. Han tjener jo millioner i året på en JOBB, la nå mannen kjøpe det han vil Har hun sagt han ikke får lov til å kjøpe de to koppene? Seriøst? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet onsdag kl 15:08 #7427 Del Skrevet onsdag kl 15:08 Sannhetsøkende skrev (5 minutter siden): Har hun sagt han ikke får lov til å kjøpe de to koppene? Seriøst? Jepp, på julehousetouren i går, «PF har 145 av 147 mummikopper, de to siste er så dyre at de får han ikke lov å kjøpe» sitat Stina 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet onsdag kl 15:23 #7428 Del Skrevet onsdag kl 15:23 Tessa12 skrev (13 minutter siden): Jepp, på julehousetouren i går, «PF har 145 av 147 mummikopper, de to siste er så dyre at de får han ikke lov å kjøpe» sitat Stina Sier det her... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet onsdag kl 15:55 #7429 Del Skrevet onsdag kl 15:55 Sannhetsøkende skrev (52 minutter siden): Har hun sagt han ikke får lov til å kjøpe de to koppene? Seriøst? Japp. Hun sa no sånn som «og de er så dyre at de får han ikke kjøpe» når han i videoen sa at han hadde 145 av 147. Og de ER dyre, for all del. Men han bruker jo knapt penger på dill. Dessuten har de jo delt økonomi så det bør jo være revnende likegyldig for henne hva han bruker penger på (Skal sies at han selv ikke ønsker å bruke de summene på en kopp, men dog) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet onsdag kl 16:07 #7430 Del Skrevet onsdag kl 16:07 Palmemor skrev (10 minutter siden): Japp. Hun sa no sånn som «og de er så dyre at de får han ikke kjøpe» når han i videoen sa at han hadde 145 av 147. Og de ER dyre, for all del. Men han bruker jo knapt penger på dill. Dessuten har de jo delt økonomi så det bør jo være revnende likegyldig for henne hva han bruker penger på (Skal sies at han selv ikke ønsker å bruke de summene på en kopp, men dog) Ingen som har tenkt at han har "forbud" mot å kjøpe de fordi han får de i julegave da,feks? Må jo ikke være mer dramatisk enn det.. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet onsdag kl 16:07 #7431 Del Skrevet onsdag kl 16:07 Tessa12 skrev (58 minutter siden): Jepp, på julehousetouren i går, «PF har 145 av 147 mummikopper, de to siste er så dyre at de får han ikke lov å kjøpe» sitat Stina Katinkalille skrev (44 minutter siden): Sier det her... Palmemor skrev (11 minutter siden): Japp. Hun sa no sånn som «og de er så dyre at de får han ikke kjøpe» når han i videoen sa at han hadde 145 av 147. Og de ER dyre, for all del. Men han bruker jo knapt penger på dill. Dessuten har de jo delt økonomi så det bør jo være revnende likegyldig for henne hva han bruker penger på (Skal sies at han selv ikke ønsker å bruke de summene på en kopp, men dog) Det er bare helt på trynet. Hun shopper som en gal selv jo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet onsdag kl 17:17 #7432 Del Skrevet onsdag kl 17:17 Hva koster de koppene da? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet onsdag kl 17:18 #7433 Del Skrevet onsdag kl 17:18 (endret) Poly skrev (2 minutter siden): Hva koster de koppene da? Noen som vet? Lurer på om den ene av de koster 46.000 eller noe rettelse; ser at en av de selges for 10.000 euro. Endret onsdag kl 17:20 av Palmemor 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet onsdag kl 17:47 #7434 Del Skrevet onsdag kl 17:47 Palmemor skrev (28 minutter siden): Lurer på om den ene av de koster 46.000 eller noe rettelse; ser at en av de selges for 10.000 euro. Shit, det er mye penger for en kopp! Men så tjener han også veldig bra og det virker ikke som han bruker så mye penger på seg selv ellers. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet onsdag kl 18:25 #7435 Del Skrevet onsdag kl 18:25 Tessa12 skrev (3 timer siden): Jepp, på julehousetouren i går, «PF har 145 av 147 mummikopper, de to siste er så dyre at de får han ikke lov å kjøpe» sitat Stina Men de har vel ikke felles økonomi, og han tjener vel mer enn henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porselen99 Skrevet onsdag kl 18:33 #7436 Del Skrevet onsdag kl 18:33 Tessa12 skrev (3 timer siden): Jepp, på julehousetouren i går, «PF har 145 av 147 mummikopper, de to siste er så dyre at de får han ikke lov å kjøpe» sitat Stina Ja men tror dere virkelig det er 100% seriøst, om mannen vil kjøpe kopp til 15 000 gjør han vel det. Sier ofte til min mann «nei det er bare tull, det skal vi ikke ha!» men til syvende og sist er det hans penger og hvis han vil kjøpe noe jeg ser på som tull så gjør han det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet onsdag kl 18:41 #7437 Del Skrevet onsdag kl 18:41 Porselen99 skrev (5 minutter siden): Ja men tror dere virkelig det er 100% seriøst, om mannen vil kjøpe kopp til 15 000 gjør han vel det. Sier ofte til min mann «nei det er bare tull, det skal vi ikke ha!» men til syvende og sist er det hans penger og hvis han vil kjøpe noe jeg ser på som tull så gjør han det. Tror ingenting jeg, bare gjentok det Stina sa, de koster noe mer enn 15000 da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet onsdag kl 18:41 #7438 Del Skrevet onsdag kl 18:41 Tough cookie skrev (15 minutter siden): Men de har vel ikke felles økonomi, og han tjener vel mer enn henne? Ingen anelse, bare gjentok det hun sa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet onsdag kl 18:42 #7439 Del Skrevet onsdag kl 18:42 (endret) Kokoknit skrev (23 timer siden): Redd Stina kommer til å få seg et sjokk dersom modningsrier (eller kynnere?) hun har nå beskrives som opp mot 8-9 på smerteskalaen. Vet alle har forskjellig smerteopplevelse og smerter kan variere veldig fra person til person, men når hun har SÅ mye vondt nå så lover det dårlig for selve fødselen. Jeg fødte for første gang for et par mnd siden og ble til motsetning overrasket over hvor lite vondt jeg hadde inntil den siste halvannen timen fra 9 cm- som var helt jævlig, men da de spurte meg før de sjekket for første gang og fant 6 cm svarte jeg at «nå gjør det litt mer vondt enn å bare være ubehagelig.» Men jeg hadde til sammenlikning ikke hatt noe som helst smerte noe sted gjennom hele svangerskapet før jeg faktisk fødte og et veldig enkelt svangerskap, og mulig jeg bare hadde sykt flaks. Håper for Stinas del at hun også har flaks og får en like fin og såpass lite smertefull fødsel som meg! Jeg er en som hadde veldig smertefulle modningsrier. De varte i 5 døgn, med smerter så sterke at jeg spydde etter hver rietopp. Smertene avtok i styrke den morgenen jeg fødte, og ble så gradvis sterkere. Først ved 8-9 cm var smertene igjen blitt like sterke som modningsriene. Da gikk smertene over i en «visste ikke at et menneske kunne kjenne på så mye smerte»-styrke, men til gjengjeld varte denne perioden kun en kort stund, før pressriene tok over. Når jeg tenker tilbake på fødselen, synes jeg dagene hjemme med modningsrier var mye, mye verre enn timene på fødestua. Og selv etter å ha gjennomgått en fødsel synes jeg fortsatt at modningsriene var 8 på smerteskalaen. Men hos meg varte modningriene i 5 døgn da, ikke ukesvis før fødsel 🙈 Endret 18 timer siden av IDGAF 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet onsdag kl 18:54 #7440 Del Skrevet onsdag kl 18:54 (endret) Poly skrev (1 time siden): Hva koster de koppene da? Noen som vet? Fazer-koppen ligger på mellom 100k til 150k. Vet det er en av de han mangler. Litt usikker på hvem andre han mangler. Men syntes ikke han er så flink til å få med seg når det kommer nye kopper. Han kjøper ofte av følgerne sine pga han ikke får med seg at de kun slippes visse dager osv. mamma har også nesten hele samlingen. Så hører masse om disse koppene ofte 😅 Kom en ny kopp nylig (blå kjærlighet) så tror det er 148 kopper nå. 😅 Endret onsdag kl 18:59 av lillebamsemums Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå