Lzzy Skrevet 26. oktober 2024 #7101 Skrevet 26. oktober 2024 Umami skrev (1 minutt siden): Denne «fødselen» kommer til å vare i 4 uker 🙄 Word! 2
Klump Skrevet 26. oktober 2024 #7102 Skrevet 26. oktober 2024 Lzzy skrev (1 minutt siden): Word! Bare å finne frem popcorn🍿👀👀👀 7
Tippsi Skrevet 26. oktober 2024 #7103 Skrevet 26. oktober 2024 snurk skrev (38 minutter siden): Skjønner at alle opplever fødsel på sin egen måte, men klarer ikke ta det seriøst når det snakkes om "kraftige rier" som liksom er så tette at man blir anbefalt å dra på føden - men samtidig har hun energi til BÅDE å snappe om det OG sminke seg 😂🤣 Sminke seg er no en ting, men dette er jo sparkling 😅🙈, hun skal no bli seende ut når svetten kommer og tårer og div. Jaja på står vell klar med sminke "beggen" sånn at hun kan fikse underveis 😅. 13 2
lillebamsemums Skrevet 26. oktober 2024 #7104 Skrevet 26. oktober 2024 Er det ikke murringer/sterke kynnere hun har mest sannsynlig hatt? Har hatt det samme flere ganger de siste 2 ukene og jordmoren min beskrev det som sterkere kynnere. 🤷♀️ nå skal ikke jeg påstå noe hva hun føler. Men ut ifra beskrivelsene hennes så hadde jeg gjettet dette. Er heller ikke helsepersonell 10 1
Vilde78 Skrevet 26. oktober 2024 #7105 Skrevet 26. oktober 2024 snurk skrev (41 minutter siden): Skjønner at alle opplever fødsel på sin egen måte, men klarer ikke ta det seriøst når det snakkes om "kraftige rier" som liksom er så tette at man blir anbefalt å dra på føden - men samtidig har hun energi til BÅDE å snappe om det OG sminke seg 😂🤣 Jepp... hun vet ikke hva kraftige rier er 😊 Jeg var lik første gangen, men var tross alt faktisk i latensfasen. Mamma sa jeg ikke var i nærheten av å ha vondt nok enda, mens jeg holdt på å forgå. Hadde jo aldri kjent noe vondere. Oh boy, hun hadde rett ja 😂 Stina er nok ikke der enda heller, dette er nok bare kynnere og ikke nær fødsel hvert fall. Ellers kan jo førstegangs komme før termin også. 7 3
Klump Skrevet 26. oktober 2024 #7106 Skrevet 26. oktober 2024 lillebamsemums skrev (1 minutt siden): Er det ikke murringer/sterke kynnere hun har mest sannsynlig hatt? Har hatt det samme flere ganger de siste 2 ukene og jordmoren min beskrev det som sterkere kynnere. 🤷♀️ nå skal ikke jeg påstå noe hva hun føler. Men ut ifra beskrivelsene hennes så hadde jeg gjettet dette. Er heller ikke helsepersonell Mest sannsynlig. Hun kommer til å få sjokk når hun faktisk får kjenne på hva sterke rier er. 13 3
PecanPie Skrevet 26. oktober 2024 #7107 Skrevet 26. oktober 2024 lillebamsemums skrev (3 minutter siden): Er det ikke murringer/sterke kynnere hun har mest sannsynlig hatt? Har hatt det samme flere ganger de siste 2 ukene og jordmoren min beskrev det som sterkere kynnere. 🤷♀️ nå skal ikke jeg påstå noe hva hun føler. Men ut ifra beskrivelsene hennes så hadde jeg gjettet dette. Er heller ikke helsepersonell Rier er vondt, det er ikke til å stikke under en stol. Men hvis det hun viser fram på snap nå et «sterke rier», så vil hun bli overrasket. Er spent på hva hun ender opp med av smertelindring. Jeg har født både med og uten epidural, og er for å bruke den smertelindringen som er tilgjengelig om man ønsker det. En ting er sikkert, en kam var ikke nok til å avlede smertene som kom etterhvert som pressfasen nærmet seg, verken med eller uten epidural. 11
Palmemor Skrevet 26. oktober 2024 #7108 Skrevet 26. oktober 2024 When you know you know! Trodde første fødsel var smooth, jeg. Vannet gikk hjemme uten noe fortegn, men måtte på føden da pga seteleie. Tenkte at dette var jo en walk in the park. Dusja, pakka og dro. Halvveis inn til Tønsberg (ja jeg bodde i Sandefjord) begynte riene. Var jo ikke vondt det! Nesten så jeg lo. Så kom jeg inn på føden, og DA kom riene! Gaaaawd! Den smerten kan ikke beskrives. Har født 3 barn og hatt blindtarmbetennelse og gallestein. Det er de 5 gangene i livet jeg har hylgrini med svære tårer 😂😂 10
Alisha* Skrevet 26. oktober 2024 #7109 Skrevet 26. oktober 2024 Å kjære vene for ett sirkus det er med den dama. Noe så «porselenaktig» - man kan jo spørre seg om hun vil greie en fødsel.😂 5 3
Palmemor Skrevet 26. oktober 2024 #7110 Skrevet 26. oktober 2024 Alisha* skrev (6 minutter siden): Å kjære vene for ett sirkus det er med den dama. Noe så «porselenaktig» - man kan jo spørre seg om hun vil greie en fødsel.😂 Får håpe maskaraen og resten av sparket er vannfast, for den smerteterskelen hennes er nok ikke så høy som hun tror. 8 1
delias Skrevet 26. oktober 2024 #7111 Skrevet 26. oktober 2024 Vilde78 skrev (21 minutter siden): Jepp... hun vet ikke hva kraftige rier er 😊 Jeg var lik første gangen, men var tross alt faktisk i latensfasen. Mamma sa jeg ikke var i nærheten av å ha vondt nok enda, mens jeg holdt på å forgå. Hadde jo aldri kjent noe vondere. Oh boy, hun hadde rett ja 😂 Stina er nok ikke der enda heller, dette er nok bare kynnere og ikke nær fødsel hvert fall. Ellers kan jo førstegangs komme før termin også. dette er jo stor forskjell fra folk til folk. Jeg hadde ingen smertestillende ved fødsel og syntes faktisk ikke det var så vondt. Jeg lå der helt stille og sovna mellom riene til min var ute. Så man skal være jævlig forsiktig med å forvente at andre får det verre enn seg selv. 11 3
Klump Skrevet 26. oktober 2024 #7112 Skrevet 26. oktober 2024 delias skrev (7 minutter siden): dette er jo stor forskjell fra folk til folk. Jeg hadde ingen smertestillende ved fødsel og syntes faktisk ikke det var så vondt. Jeg lå der helt stille og sovna mellom riene til min var ute. Så man skal være jævlig forsiktig med å forvente at andre får det verre enn seg selv. Når man sutrer så mye før fødselen engang har startet så lovet det ikke spesielt bra. Har så forferdelig vondt i hytt og pine, dag ut og dag inn. Vi som har vært gravide vet godt at kynnere f eks kan oppleves ubehagelig. Likevel er det ikke «forferdelig vondt» sammenlignet med en virkelig fødsel. Hun kommer til å få sjokk. 15 4
Abrahima Skrevet 26. oktober 2024 #7113 Skrevet 26. oktober 2024 Virker som alt som er ubehagelig blir "ekstremt smertefullt" for Stina. Forøvrig burde Stina nomineres til årets Gullbarbie for den usunne og ekstreme bruken av filter. 16 5
Vilde78 Skrevet 26. oktober 2024 #7114 Skrevet 26. oktober 2024 delias skrev (7 minutter siden): dette er jo stor forskjell fra folk til folk. Jeg hadde ingen smertestillende ved fødsel og syntes faktisk ikke det var så vondt. Jeg lå der helt stille og sovna mellom riene til min var ute. Så man skal være jævlig forsiktig med å forvente at andre får det verre enn seg selv. Født tre ganger, to uten smertestillende selv, og det var tre vidt forskjellige fødsler. Men du ser og hører likevel forskjell under riene, tør jeg påstå, ellers kan man selvsagt være unntaket. Er jo også derfor jordmor vil snakke med den fødende på telefonen. Jeg kan ikke si om Stina snart skal føde eller ikke, men hun har ikke "vondt nok" enda til at det er nærme. Poenget mitt var at for en førstegangs så er det fullt mulig å synes at noe er kjempevondt, fordi man ikke aner hvordan det vil bli lengre ut i forløpet. 3
Dojakitty Skrevet 26. oktober 2024 #7115 Skrevet 26. oktober 2024 Abrahima skrev (3 minutter siden): Virker som alt som er ubehagelig blir "ekstremt smertefullt" for Stina. Forøvrig burde Stina nomineres til årets Gullbarbie for den usunne og ekstreme bruken av filter. Hun sier hun har ekstremt høy smerteterskel……. 😆 7 1
Klump Skrevet 26. oktober 2024 #7116 Skrevet 26. oktober 2024 Dojakitty skrev (4 minutter siden): Hun sier hun har ekstremt høy smerteterskel……. 😆 Får se hva hun sier om det ETTER fødsel😅 7
Frøken888 Skrevet 26. oktober 2024 #7117 Skrevet 26. oktober 2024 Jeg ble sendt hjem med 3 cm åpning fordi legen mente dette ville ta tid. Kom inn døra og det sa bare bang. Jeg hadde så vondt at jeg ikke kunne sitte, stå eller snakke. Sykehuset mente jeg overdrev. Var 9 cm på 1 time. Så kan ikke forstå at hun opplever kraftige rier nå. Jeg veit jeg har høy smerteterskel, men det har ikke Stina. Virker ikke sånn hvertfall. Da hadde hun ikke klart å holde seg på snapp med normalt tryne. 10 1
lillebamsemums Skrevet 26. oktober 2024 #7118 Skrevet 26. oktober 2024 Frøken888 skrev (1 minutt siden): Jeg ble sendt hjem med 3 cm åpning fordi legen mente dette ville ta tid. Kom inn døra og det sa bare bang. Jeg hadde så vondt at jeg ikke kunne sitte, stå eller snakke. Sykehuset mente jeg overdrev. Var 9 cm på 1 time. Så kan ikke forstå at hun opplever kraftige rier nå. Jeg veit jeg har høy smerteterskel, men det har ikke Stina. Virker ikke sånn hvertfall. Da hadde hun ikke klart å holde seg på snapp med normalt tryne. Min mor sa hun gikk ut i gangen og gikk litt frem og tilbake. Hun gikk fra 1cm til 10cm på ca. en time. (Dette var på sykehuset) nå er jo alt med fødsel individuelt ☺️
Zenhouse Skrevet 26. oktober 2024 #7119 Skrevet 26. oktober 2024 Alle fødsler er forskjellige, og hvordan vi takler smerte er også ulikt. Problemet er når Stina bruker ordene «ekstremt smertefullt» forholdsvis ofte. Da er det ikke så lett for andre å vite når det virkelig ER ekstremt vondt! Tror egentlig ikke Stina er noe persilleblad, synes hun taklet hele IVF prosessen egentlig veldig bra, eggutak og å sette sprøyter på seg selv er ikke bare,bare ( var ikke Ozempic-nål akkurat). Men alt dette andre- ekstremt kvalm, ekstreme nakkesmerter, ekstremt vonde kynnere…. Nåja…. 10 4
Aragon Skrevet 26. oktober 2024 #7120 Skrevet 26. oktober 2024 M.H85 skrev (16 timer siden): Herregud det er hund. Det er ikke dyr det er noe feil med, alltid menneskene. Blir en hund behandlet som en menneske baby så blir den deretter. Hun er god med hunden. Viktigst! Enig i at det er mennesker som har ansvaret der, men er ikke egentlig enig at hun er så god med hunden. En ting er at de tillegger den hunden hundre slags vaner som bare vann med isbiter, og at hun får alt av kosedyr og puter hun legger sin elsk på, men de gir også veldige mengder godis . De kjøper godis av alle typer, over alt , det blir dokumentert både hos henne og PF de mengder det går i. De kjøper mye billig snop på feks Rusta, mye av dette inneholder ting hundene bør få i begrenset mengder, både pga fedme og nyrefunksjon . PF legger gjerne ut flere ganger i uken at de er tomme for snop til den firbeinte, og hiver et par pakker i kurven. Synes ikke hunden ser spesielt velstelt ut heller, men det er min mening , og jeg har selv ikke akkurat den rasen. At de elsker den hunden er det ingen tvil om, så jeg hadde håpet at de kunne tenke noe mer på helsa hennes i forhold til hva hun får spise, de er jo ellers veldig opptatt av dette med seg selv. 9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå