Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Malmfrid skrev (1 time siden):

Jeg syntes det var koselig å ligge mange på rommet de gangene jeg fødte. Vi snakket sammen og hjalp hverandre. Føltes ikke som noen belastning i det hele tatt. 

Jeg har bare hatt enerom, men hadde reist hjem på flekken om jeg hadde blitt plassert på flermannsrom 🤭

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (1 time siden):

Snakk om og være tvers igjennom ond i hva man unner andre😞

Det er da mange som har delt rom både på obspost og barsel og vært alene på barsel. Det er ikke å være ond. Hun seiler gjennom livet på en rosa sky så det går nok fint om hun også lever som et vanlig menneske i et par dager. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (3 timer siden):

Hvis hun har noe som helst håp om å få til amming (som er ekstra krevende med implantater) bør hun ikke ha store forventninger om «egentid» på barsel og de første ukene hjemme… Da bør all tid gå til stimulering, hud til hud, føle mestring på ammeteknikk +++ Kan faktisk være at når barnet får det første «økedøgnet» på dag 2-3 og henger stort sett på brystet 24/7, at hun må sitte med spy i håret i timesvis. Og når hun prøver seg på en «everything» dusj, føn og krøll av håret at hun kommer tilbake til en ildrød febrilsk baby som PF har prøvd å trøste i 45 min for at mor skal være fresh… kort vei til smokk og flaske da er jeg redd 😩 Det er noe som mangler i hennes forberedelser, realisme.

Hun kommer 100% ikke til å amme. Egentid, søvnbehov og det å dele ansvaret 50/50 kommer til å gå foran. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (1 minutt siden):

Hun kommer 100% ikke til å amme. Egentid, søvnbehov og det å dele ansvaret 50/50 kommer til å gå foran. 

Må huske på sleepscoren!

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (12 timer siden):

Self care er supert! Jeg hyller det! 
Og det er STOR underholdning,absolutt. 

Men det som provoserer (meg i alle fall) er at det går an å være så out of touch with reality. Man kan faktisk ikke skylde ALT på det å være en uvitende førstegangsfødende. 
Det har vi alle vært. 
Men å tro at man skal ligge på føden å barbere seg under armene,og krølle håret å bruke 3 forskjellige parfymer. 
Da mener mener jeg man bør legge bort telefonen,speilet og selfiesticken å ta seg en runde med seg selv. 

Ikke mye som tilsier Mensa-kvalitetsvurderinger over S refleksjoner og pakking av fødebag.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (2 minutter siden):

Det er så fascinerende med sånne som deg, som bare har bestemt at hun ikke vil amme - selv om hun snakker om amming, og det at hun vil ha så mye veiledning rundt å få til amming som overhode mulig, hver eneste dag. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (8 timer siden):

Ser virkelig ikke problemet..

Ehhh, neivel🥴 Har du født barn? Dersom du har født barn, tenk tilbake - høvlet du deg under armene, tenkte du at dette var et behov du hadde på sykehuset? Dersom du ikke har født barn, så kan jeg fortelle deg at det er 1000 andre viktigere ting å gjøre og tanker som flyr oppi hodet mens du er på sykehuset (og i tiden umiddelbart etterpå).

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett amming eller ikke amming, og enerom eller flermannsrom, så tror jeg frøken Bakken og Peffedik kommer til å få en MEGET stor smell når de plutselig skal ha ansvaret for et nytt lite menneske med behov som må gå foran både sminke, vipper, extentions, sleepscore, løpeturer og sashimi mens man kalligraferer på japansk.

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (På 2.10.2024 den 17.54):

Älskar Stina, hon är seriöst den mest koseliga influencern ever 🩷

Snakker vi om samme kvinnen?

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men - helt alvorlig. Det at hun pakker med seg lassevis av kamerautstyr, klær og make-up er jo for å dokumentere og dele fødsel og tid på barselavdelingen med følgerne sine. Dette er jobben hennes, og det hun lever av. Klart hun må være fresh og ha nykrøllet hår for å fortsette å fremstille fantasibobla de lever i. 

Og det er det triste med hele greia. Fokuset ligger på å være forberedt til å kringkaste dette på snap mens hun tar seg best mulig ut, mens det burde være å bruke tiden til å bli kjent med den vesle babyen, skape bånd og bruke tida på det som faktisk er viktig for den nyfødte - kroppskontakt, nærhet…. Jeg håper faktisk at vi får høre lite fra henne den første tida med en baby i hus. Det er viktigere at hun har blikkontakt med den lille fremfor mobilkameraet. 

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (8 minutter siden):

Uansett amming eller ikke amming, og enerom eller flermannsrom, så tror jeg frøken Bakken og Peffedik kommer til å få en MEGET stor smell når de plutselig skal ha ansvaret for et nytt lite menneske med behov som må gå foran både sminke, vipper, extentions, sleepscore, løpeturer og sashimi mens man kalligraferer på japansk.

*Per Fredrik. Seriøst - slutter det ikke snart å være gøy for dere å mobbe?🙄

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
esk skrev (8 minutter siden):

Snakker vi om samme kvinnen?

Det gör vi, förstår inte vad alla har emot henne härinne. 

Endret av winterchild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som tenkt at kvinner overdriver når de sier de ikke rekker å dusje, spise eller se en episode av en serie etter at de fikk baby. For mine to første babyer sov det første halvåret, og jeg rakk selvpleie, husarbeid og egentid uten problemer. Forstod jo at jeg hadde enkle babyer, men hvor ille kunne det være egentlig? Måtte være mulig å få seg en dusj i det minste?

Så kom baby nummer 3😂 klistremerkebaby som trengte konstant nærhet, og i tillegg ikke godtok bæresele, vogn, vippestol eller nest. Skulle kun ligge inntil meg det første halvåret. DA forstod jeg 😂 jeg kunne ikke pusse tenner engang uten hylskrik. Kunne ikke sette meg ned engang, måtte gå rundt med babyen konstant. Vanskelig å smøre seg en brødskive med en baby sovende på armen. Jeg har hatt ytterpunktene, både de enkleste og en ekstremt high-need baby.

Poenget er at når ikke en tobarnsmamma forstår at selvpleie potensielt kan være en umulighet når man har baby, hvordan skal Stina som førstegangs forstå det? Mest sannsynlig får hun er rolig, fornøyd baby slik at hun får litt tid til seg selv også. Og får hun ikke det, så får hun like sjokk som jeg og sikkert mange andre får. Hun er bare et menneske hun og ☺️ unner henne en kjempefin fødsel, barselopphold og babytid. Håper det blir alt hun har drømt om ❤️

• Liker 13
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

winterchild skrev (2 minutter siden):

Det gör vi, förstår inte vad alla har emot henne härinne. 

Jeg har selv forsvart henne en del her inne altså, men hun har jo gjort og sagt veldig mye spesielt oppigjennom som i mine øyne ikke er forenelig med koselig-stempelet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
esk skrev (2 minutter siden):

Jeg har selv forsvart henne en del her inne altså, men hun har jo gjort og sagt veldig mye spesielt oppigjennom som i mine øyne ikke er forenelig med koselig-stempelet. 

Vad exakt har hon gjort? Att hon ville ta med sig parfym till barselkliniken? Är det verkligen okej att svartmåla någon så mycket på grund av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (18 minutter siden):

Har ikke alle masse egne interesser før de fikk barn? Og når de blir foreldre så blir barnet hovedfokuset og interesser blir satt til side. Tenker det går HELT fint for Stina og mannen også ❤️

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det slutter aldri å overraske meg hvor mange sure megger man kan tilkalle bare ved å nevne ordet fødebag, fødebrev, eller ønske om enerom på barsel. Jeg unner Stina en fantastisk fødsel fylt av mestringsfølelse, naturlig oksytocin, trygghet og all hjelp som finnes. Håper hun kun får bruk for halvparten av det hun tok med, og det kan JEG leve fint med. Kommer til å ha dobbelt så mye med meg selv på nr 2.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (2 minutter siden):

Vad exakt har hon gjort? Att hon ville ta med sig parfym till barselkliniken? Är det verkligen okej att svartmåla någon så mycket på grund av det? 

Nei, jeg har ikke hengt med på henne på lenge, så noen uttalelser om fødsel/barsel osv. vet jeg ingenting om. Sist jeg fulgte henne var da hun akkurat hadde blitt gravid. Jeg har ikke tid til å lete frem konkrete eksempler akkurat nå, men mye av det tvilsomme hun har sagt og gjort er ganske godt dokumentert i dette emnet, som jeg titter innom og leser av og til. Mitt inntrykk utfra snap er i hvert fall at hun ikke er et særlig sympatisk menneske. Kan sikkert lete opp litt forskjellig en annen dag :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
esk skrev (56 minutter siden):

Nei, jeg har ikke hengt med på henne på lenge, så noen uttalelser om fødsel/barsel osv. vet jeg ingenting om. Sist jeg fulgte henne var da hun akkurat hadde blitt gravid. Jeg har ikke tid til å lete frem konkrete eksempler akkurat nå, men mye av det tvilsomme hun har sagt og gjort er ganske godt dokumentert i dette emnet, som jeg titter innom og leser av og til. Mitt inntrykk utfra snap er i hvert fall at hun ikke er et særlig sympatisk menneske. Kan sikkert lete opp litt forskjellig en annen dag :)

Okej jag kollar hennes snap dagligen och tycker hon verkar chill som person? Tycker att det är bra att hon own it att hon gillar att köpa mycket saker och upplever hennes som väldigt kreativ och allmänt koselig. Jag blir i alla fall inspirerad av henne och får inga dåliga vibbar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (1 time siden):

*Per Fredrik. Seriøst - slutter det ikke snart å være gøy for dere å mobbe?🙄

Det er Stina selv som sier Peffedik.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...