Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
hverdagsglitter skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg så også svaret hans og mener det blir for tynt. Det stemmer at restauranter nærmest koker glass etc. i industriell vaskemaskin, og de fleste steder er flinke på renhold. Men, prinsippet er at det er ment for mennesker og ikke dyr. Og ja, mennesker kan også være uhygeniske, men forskjellen er som sagt at hunder faktisk ruller seg og spiser bæsj om de kan😅

Ja jeg er enig. Det er ikke meninga at dyr skal behandles som mennesker når vi er på restauranter 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Malmfrid
Skrevet
Hammerhai skrev (4 minutter siden):

Det at noen hadde gitt deg en konsekvens i livet for noe så lite er urovekkende?

Ingen i vanlige jobber går sånn på jobb. 

Skrevet
hverdagsglitter skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg så også svaret hans og mener det blir for tynt. Det stemmer at restauranter nærmest koker glass etc. i industriell vaskemaskin, og de fleste steder er flinke på renhold. Men, prinsippet er at det er ment for mennesker og ikke dyr. Og ja, mennesker kan også være uhygeniske, men forskjellen er som sagt at hunder faktisk ruller seg og spiser bæsj om de kan😅

jobber selv innenfor mat bransjen! hadde jeg hatt de på besøk, hadde jeg faktisk bet dem ta hunden ned (på en fin måte ofc). Restauranter med uteservering pleier også og være super flinke til å sette ut vann skåler osv. Ofte er det tepper/pledd, puter osv. i stolene. Disse blir ikke vasket vær dag. Om noen med allergi kommer og setter seg der etter på vil de jo ofc reagere. Har selv en samboer med kronisk migrene, er litt samme greia når folk skal bruke for mye parfyme. Folk tenker ikke over konsekvensene det kan ha for andre! 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Gjest Malmfrid
Skrevet
hverdagsglitter skrev (24 minutter siden):

Litt off topic, men jeg har reagert på at Stina og PF flere ganger har latt hunden sitte på stolene på restaurant/hotell, drikker og spiser av serviset der. Jeg har selv en liten hund og skal innrømme at jeg har hatt min på fanget ute på kafe etc, men da har hun sittet på kun meg mtp allergi på puter/tepper. Glass og tallerkner blir selvsagt vasket før neste gjest bruker det, men poenget er at hunder spiser dritt, og at en hund drikker av samme glass som meg syntes jeg er ekkelt😅 

Nei, det er ekkelt, men føyer seg inn i rekken av ting som tyder på at hunden behandles mer som et barn en som en hund. 

Det er ingen som gjør noe sånt? Nei, fy så lite respekt for andre folk. 

Skrevet
lillebamsemums skrev (17 minutter siden):

jobber selv innenfor mat bransjen! hadde jeg hatt de på besøk, hadde jeg faktisk bet dem ta hunden ned (på en fin måte ofc). Restauranter med uteservering pleier også og være super flinke til å sette ut vann skåler osv. Ofte er det tepper/pledd, puter osv. i stolene. Disse blir ikke vasket vær dag. Om noen med allergi kommer og setter seg der etter på vil de jo ofc reagere. Har selv en samboer med kronisk migrene, er litt samme greia når folk skal bruke for mye parfyme. Folk tenker ikke over konsekvensene det kan ha for andre! 

Det er akkurat det. Mange tenker ikke på andre mennesker i det hele tatt! Eller er det mangel på sosiale antenner?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sophie1988 skrev (1 minutt siden):

Det er akkurat det. Mange tenker ikke på andre mennesker i det hele tatt! Eller er det mangel på sosiale antenner?

Egoisme kalles det.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Hammerhai skrev (1 time siden):

Det er nok litt forskjellige generasjoner i denne chatten 🤭

Jeg er i en alder av 55 år og jeg tenker att folk for kle seg som de vil. Vil jeg ikke se så scroller jeg videre

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
RileyParks skrev (På 1.10.2024 den 15.40):

Hun som sa igår at hun kunne ikke ha gulvtepper i huset fordi de har hund og tenk på alt en drasser med inn. Men å ha hunden sovende i senga er null problem. Usj 

Det er mange hundeeiere som sover med hunden i senga. Virker som det er helt vanlig blant hundeeiere.

• Nyttig 1
Skrevet
Kleenex skrev (4 minutter siden):

Det er mange hundeeiere som sover med hunden i senga. Virker som det er helt vanlig blant hundeeiere.

Men de har kanskje ikke sagt at det  er ekkelt med alt hundene drar med inn da…

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Jeg er i en alder av 55 år og jeg tenker att folk for kle seg som de vil. Vil jeg ikke se så scroller jeg videre

45 her og plages jeg av for mye av pupp i monitor så scroller jeg videre, avfølger det jeg ikke vil se osv. 

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for andre

• Liker 5
Skrevet

Kan vi please gå tilbake til å snakke om grønne vegger og ustelte bikkjer som drikker av glass på restaurant nå?🙈🙈🙈🤣🤣🤣🤣

Når det er sagt, så er denne tråden god underholdning 🤣🤣

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Hammerhai skrev (28 minutter siden):

Eller å påpeke at mesteparten av innredningen er IKEA når dem har råd til bedre kvalitet? 

Hadde hun kjøpte kun design møbler så ville hun garantert fått kjeft for det også..

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Granneman82 skrev (18 minutter siden):

Kan vi please gå tilbake til å snakke om grønne vegger og ustelte bikkjer som drikker av glass på restaurant nå?🙈🙈🙈🤣🤣🤣🤣

Når det er sagt, så er denne tråden god underholdning 🤣🤣

Enig. Og ang hunden, hvorfor tillater restauranter det? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (1 time siden):

Hadde hun kjøpte kun design møbler så ville hun garantert fått kjeft for det også..

Jeg tror faktisk ikke det, er forskjell på å kjøpe alt på IKEA. Og kjøpe litt her og der fra div butikker. Ser hun er veldig gjentagende på hvilke butikker hun handler i. Om det er bevist reklame eller at det er hennes favoritter vet jeg ikke. Men ser det går mye i IKEA, rusta, meny, clas ohlson osv. følger ikke så mye med på kles shoppingen. Men hun er også flink (spesielt i forhold til garn kjøp) å bruke enkelt butikker og oppsøker de butikkene som folk tipser om. Vi har selv mye IKEA, men vi har også masse annet. Arvet en del også. Vi har blant annet en kommode som jeg fant ut her om dagen er fra 1967. Har er litt elsk/har forhold til den. 😂. Men jeg tror mye av hvorfor folk reagerer er pga ALT er hvit av møbler fra IKEA (eller svart i forhold til PK). Er veldig lite personlighet i hjemmet. Lite bilder, masse pynt da. Hun har vell hatt noe forklaring på det tidligere, men husker ikke hva hun sa. Er derfor veldig overrasket over at de har gått så all in på dette barnerommet. Jeg personlig digger det. Mye hadde sikker hjulpet med noe kontrast farge på en vegg eller noe i stua. Men jeg er ikke utdannet noe designer så skal ikke si noe her 😂🫢

Endret av lillebamsemums
Skrevet
Melus skrev (5 minutter siden):

Ja, det kan man jo lure på.......veldig spesielt at de ikke får tilsnakk 🤔🤔

• Liker 2
Skrevet
lillebamsemums skrev (57 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke det, er forskjell på å kjøpe alt på IKEA. Og kjøpe litt her og der fra div butikker. Ser hun er veldig gjentagende på hvilke butikker hun handler i. Om det er bevist reklame eller at det er hennes favoritter vet jeg ikke. Men ser det gåt mye i IKEA, rusta, meny, clas ohlson osv. følger ikke så mye med på kles shoppingen. Men hun er også flink (spesielt i forhold til garn kjøp) å bruke enkelt butikker og oppsøker de butikkene som folk tipser om. Vi har selv mye IKEA, men vi har også masse annet. Arvet en del også. Vi har blant annet en kommode som jeg fant ut her om dagen er fra 1967. Har er litt elsk/har forhold til den. 😂. Men jeg tror mye av hvorfor folk reagerer er pga ALT er hvit av møbler fra IKEA (eller svart i forhold til PK). Er veldig lite personlighet i hjemmet. Lite bilder, masse pynt da. Hun har vell hatt noe forklaring på det tidligere, men husker ikke hva hun sa. Er derfor veldig overrasket over at de har gått så all in på dette barnerommet. Jeg personlig digger det. Mye hadde sikker hjulpet med noe kontrast farge på en vegg eller noe i stua. Men jeg er ikke utdannet noe designer så skal ikke si noe her 😂🫢

Men hvorfor i all verden er det galt att hun bare bruker ikea,rusta osv 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Lurer jeg også på. Elsker rusta og IKEA. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (10 minutter siden):

Har ikke skrevet at det er galt, bare påpeker at hun bruker ofte de samme butikkene. 

Endret av lillebamsemums
Skrevet
Melus skrev (1 time siden):

Hvilken grønn vegg er det snakk om? 

Skrevet
Klink skrev (7 minutter siden):

Hvilken grønn vegg er det snakk om? 

Ligger bilde lenger bakover i tråden tror jeg😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...