Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Palmemor skrev (1 time siden):

Ja, men noen av oss andre så det. Og det uten at det sto om liv. Hvis du sitter i bilen og tar bilde ned av føttene dine så ser du jo hvilke sko du har på. Alt man skal kverulere på tenker jeg 

Det hørtes da ut som det stod om liv her inne i etterkant😅

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sophie1988 skrev (17 timer siden):

Sånne «clickbaits» som dette her er så ufattelig harry og flaut at jeg har vanskelig for å finne ord.

 

 

IMG_4507.jpeg

Det som er «gøy» med dette er at 4000 kr for garn ikke egentlig er spesielt oppsiktsvekkende. Garnet hun kjøpte koster 79-129 kr hos Hip Knit Shop, kanskje mer om hun kjøpte i en annen butikk. Jeg vil anta at en genser Stina-style veier ca 600 gram, eller 12 nøster. Dette blir ca 1000 kr for en genser hvir det koster 79 kr for ett nøste. Å kjøpe (rent ull)garn fra andre steder enn Rusta og Garnius koster. Jeg syns sånn sett det er fint at hun kjøper naturfiber når hun først kjøper, samt støtter mindre, norske produsenter. 

Men jeg skjønner jo at hun vil provosere og vise fram at hun kan bruke mye penger på det hun vil. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (1 minutt siden):

Det som er «gøy» med dette er at 4000 kr for garn ikke egentlig er spesielt oppsiktsvekkende. Garnet hun kjøpte koster 79-129 kr hos Hip Knit Shop, kanskje mer om hun kjøpte i en annen butikk. Jeg vil anta at en genser Stina-style veier ca 600 gram, eller 12 nøster. Dette blir ca 1000 kr for en genser hvir det koster 79 kr for ett nøste. Å kjøpe (rent ull)garn fra andre steder enn Rusta og Garnius koster. Jeg syns sånn sett det er fint at hun kjøper naturfiber når hun først kjøper, samt støtter mindre, norske produsenter. 

Men jeg skjønner jo at hun vil provosere og vise fram at hun kan bruke mye penger på det hun vil. 

Men hun pratet jo nettopp om at hun hadde 25 kilo garn hjemme + masse som hun skulle gi bort. Hun har hyllemeter på hyllemeter med garn - 25 kilo er svært mye. 

Da forstår jeg ærlig talt ikke vitsen med å kjøpe for ytterligere flere tusen i garn - det fungerer jo omtrent bare som støvsamlere. 
Men det er ikke min business - forstår bare ikke denne trangen til å hamstre sånn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (10 minutter siden):

Men hun pratet jo nettopp om at hun hadde 25 kilo garn hjemme + masse som hun skulle gi bort. Hun har hyllemeter på hyllemeter med garn - 25 kilo er svært mye. 

Da forstår jeg ærlig talt ikke vitsen med å kjøpe for ytterligere flere tusen i garn - det fungerer jo omtrent bare som støvsamlere. 
Men det er ikke min business - forstår bare ikke denne trangen til å hamstre sånn.

25 kilo garn totalt for noen som elsker å strikke er ikke mye etter min erfaring. Tror ikke jeg kjenner noen strikkemennesker rundt meg som har mindre garn enn Stina 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (26 minutter siden):

25 kilo garn totalt for noen som elsker å strikke er ikke mye etter min erfaring. Tror ikke jeg kjenner noen strikkemennesker rundt meg som har mindre garn enn Stina 😂

Mulig det er jeg som ikke er vant til slike store mengder. 
Og forstår ikke helt hvorfor man kjøper kilovis med garn når man har vegg opp og vegg ned fullt med garn hjemme.

De strikkerne jeg kjenner kjøper garn til et plagg når det skal strikkes og har kanskje litt ekstra med på hytta i høstferien eller påsken. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filter bruken hennes er jo av en annen verden...🙈 bli nesten som en 👽i fjeset. 

Var observert i Oslo ,å der var hun rund og go😅..normal gravid for å si det sånn..  blir liksom for dumt..

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (12 timer siden):

Hu sto å poserte med foten frem på bildene så ikke så vanskelig og se, samt at hun tok bilde fra bilen, ned på skoene. Så det er ikke så sykt. Det var bare umulig å legge merke til at det er samme skoene hun går rundt i hagen med. Og med det insane forbruket hun har på alt mellom himmel og jord skulle en tru det i det minste gikk an å koste på de skoa en vask 

Hun er gravid i snart 8 måned.. da er det lov og gå i det som er best for beina. Hadde gitt blanke i hva andre tenker så lenge de er gode og ha på

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 minutter siden):

Hun er gravid i snart 8 måned.. da er det lov og gå i det som er best for beina. Hadde gitt blanke i hva andre tenker så lenge de er gode og ha på

Jeg har IKKE under noen som helst omstendighet kritisert at hun brukte joggesko. Jeg reagerer på at hun bruker SKITNE joggesko, de samme skoene hun flyr rundt i hagen og driver hagearbeid med.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 time siden):

Mulig det er jeg som ikke er vant til slike store mengder. 
Og forstår ikke helt hvorfor man kjøper kilovis med garn når man har vegg opp og vegg ned fullt med garn hjemme.

De strikkerne jeg kjenner kjøper garn til et plagg når det skal strikkes og har kanskje litt ekstra med på hytta i høstferien eller påsken. 

Ja det virker som at flere gjør det nå. Kjøper strikkepakker til et spesifikt plagg, men de jeg kjenner elsker garn og har ofte garn til overs etter strikkeprosjekter og over tid så bygger det seg opp et ganske heftig lager 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 timer siden):

Men hun pratet jo nettopp om at hun hadde 25 kilo garn hjemme + masse som hun skulle gi bort. Hun har hyllemeter på hyllemeter med garn - 25 kilo er svært mye. 

Da forstår jeg ærlig talt ikke vitsen med å kjøpe for ytterligere flere tusen i garn - det fungerer jo omtrent bare som støvsamlere. 
Men det er ikke min business - forstår bare ikke denne trangen til å hamstre sånn.

Her har jeg samme erfaring som Wenda, at et garnlager på 25 kg er verken mye eller uvanlig dersom man strikker mye. Noen samler på mummikopper og porselenskatter, andre på garn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (24 minutter siden):

Ja det virker som at flere gjør det nå. Kjøper strikkepakker til et spesifikt plagg, men de jeg kjenner elsker garn og har ofte garn til overs etter strikkeprosjekter og over tid så bygger det seg opp et ganske heftig lager 😅 

 

Selvfølgelig blir det rester - det har til og med jeg som strikker lite. 

Min venninne strikker mye, men hun kjøper ikke inn garn for 30 prosjekter når hun handler garn. 
Dette var ikke restegarn - det er nytt garn og er nøye fargekoordinert - som i garnbutikken i hyllene. Ser jo fint ut - men hjelpe meg så mye støv. 

Samme det - heldigvis ikke mitt problem og jeg vet ikke om den store veggen med garn veier 25 kg eller mer - tror bare jeg så henne skrive det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemor strikker sokker av alt av restegarn og gir til div organisasjoner. eller til oss barn og barnebarn. Har sikkert 10+ par og de er sykt digge. ser ut som Stina kun strikker gensere og jakker. Kun til seg selv. 

Endret av lillebamsemums
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillebamsemums skrev (8 minutter siden):

Bestemor strikker sokker av alt av restegarn og gir til div organisasjoner. eller til oss barn og barnebarn. Har sikkert 10+ par og de er sykt digge. ser ut som Stina kun strikker gensere og jakker. Kun til seg selv. 

Hun strikker jo kun store ting til seg selv pga nakkevondt. Hun har jo ingen intensjoner om å strikke til babyen, feks. Hun har tidligere uttalt at hun ikke kan strikke med små pinner, så hun blir nok ikke å strikke sokker til noen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (Akkurat nå):

Hun strikker jo kun store ting til seg selv pga nakkevondt. Hun har jo ingen intensjoner om å strikke til babyen, feks. Hun har tidligere uttalt at hun ikke kan strikke med små pinner, så hun blir nok ikke å strikke sokker til noen

det er nok smak og behag hva man liker og strikke. Men det er en veldig fint måte og bli kvitt alt garnet som er til overs. Siden Stina liker å strikke stort kunne det også vært kult med reste garn teppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 timer siden):

Mulig det er jeg som ikke er vant til slike store mengder. 
Og forstår ikke helt hvorfor man kjøper kilovis med garn når man har vegg opp og vegg ned fullt med garn hjemme.

De strikkerne jeg kjenner kjøper garn til et plagg når det skal strikkes og har kanskje litt ekstra med på hytta i høstferien eller påsken. 

Tror ikke dette er så unormalt for de som virkelig liker og strikke. Å som strikker mye. Garn har blitt kjempedyrt. Å mye dyrere i butikk enn på nett.

Synes det er bra hun også støtter disse butikkene som selger garn. Dette er en hobby SB har og hobby koster penger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillebamsemums skrev (1 minutt siden):

det er nok smak og behag hva man liker og strikke. Men det er en veldig fint måte og bli kvitt alt garnet som er til overs. Siden Stina liker å strikke stort kunne det også vært kult med reste garn teppe. 

Hun "må" strikke stort (med store pinner) pga nakkeskader. Jeg hadde digga å strikke ett teppe (fordi jeg kan bare strikke rett) men tviler på at hun kommer til å gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 time siden):

Jeg har IKKE under noen som helst omstendighet kritisert at hun brukte joggesko. Jeg reagerer på at hun bruker SKITNE joggesko, de samme skoene hun flyr rundt i hagen og driver hagearbeid med.

Å hva så.. om dette er sko hun synes er greit og gå med pga graviditet så gjør hun dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (12 minutter siden):

Å hva så.. om dette er sko hun synes er greit og gå med pga graviditet så gjør hun dette. 

Var mye hun åpenbart syntes var greit å gå med den dagen... 

Og PF er ikke gravid, men kom også i joggesko. Det handler om respekt for kleskoden, synes jeg. 
Da min far kom i en genser i mitt barns dåp fikk han så øra flagrer av sin egen mor. Det finnes regler, skikk og bruk, som bør være ett minimum å følge. Gå med joggesko, jeg gjør det selv, men vask de i det minste før man skal i ett selskap

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

Å hva så.. om dette er sko hun synes er greit og gå med pga graviditet så gjør hun dette. 

Jævlig ugreit å komme med skitne joggesko i selskap som har dresscode bryllup 🤣 

Hadde du gjort det? Siden det er så greit for deg?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...