Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Birdo skrev (1 time siden):

Nå må du gi deg med det der - det har ikke vært EN eneste antydning til skuffelse på kjønn og hun stråler hver gang hun snakker om babyen.  
 

Hun sa ganske klart at i bursdager ville barnet såklart få spise kake osv, men det ville jo uansett ikke gjelde de første årene. Hvorfor er det så viktig for folk at barn må fylles med godteri så fort som mulig?

Tror nok hun hadde et ønske/tro på jente helt i begynnelsen, men tror det er tanker som er «long gone». Det er et svært ønsket barn, og hun ble veldig rørt under sist ultralyd i 4D. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper hun snart begynner å tekste igjen, syntes ikke det filteret med automatisk tekst er så veldig bra. Den er også litt treig i forhold til videoene hennes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (11 minutter siden):

Håper hun snart begynner å tekste igjen, syntes ikke det filteret med automatisk tekst er så veldig bra. Den er også litt treig i forhold til videoene hennes.

Annenhvert ord er jo feil, så slitsomt å lese. Jeg leser fortere enn hun snakker så bruker å lese, ikke høre 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (14 minutter siden):

Annenhvert ord er jo feil, så slitsomt å lese. Jeg leser fortere enn hun snakker så bruker å lese, ikke høre 

Jeg pleier også normalt sett å lese, men i det siste har jeg sett mindre og mindre på. Og et av hovedgrunnene er den elendige tekstingen. Liker å lese pga da kan jeg følge med etter at vi har lagt oss. Så slepper samboeren å høre på henne snakke

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (20 minutter siden):

Jeg pleier også normalt sett å lese, men i det siste har jeg sett mindre og mindre på. Og et av hovedgrunnene er den elendige tekstingen. Liker å lese pga da kan jeg følge med etter at vi har lagt oss. Så slepper samboeren å høre på henne snakke

Helt enig, jeg gidder ikke når hu bruker den tekstinga. Men fint for henne da, for videoene blir jo lengre og genererer mer penger 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (5 timer siden):

Stina virket å miste interessen for babyen da det ble bekreftet at det var gutt, så jeg vet ærlig talt ikke.

Dette er så kvalmt skrevet at fy. Hun har ikke mistet interessen hun snakker om graviditeten hele tiden. Og hun har aldri gitt utrykk for at hun ikke ville ha gutt. Barnet er ønsket de hadde ikke fått gjennom IVF hvis ikke. Tenk å skrive noe slikt om noen som har gått gjennom IVF forsøk. Drøyt. 

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Myml1 skrev (12 minutter siden):

Bader hun noen gang? Eller står hun bare i bassenget?

Hun svømte her om dagen. Men fikk panikk for at hun sank så🤷🏻‍♀️ ønsker nok ikke at håret skal bli vått

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (9 minutter siden):

Hun svømte her om dagen. Men fikk panikk for at hun sank så🤷🏻‍♀️ ønsker nok ikke at håret skal bli vått

🤣🤣🤣🤣🤣

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (44 minutter siden):

Helt enig, jeg gidder ikke når hu bruker den tekstinga. Men fint for henne da, for videoene blir jo lengre og genererer mer penger 

Veldig spent på hvordan dette kommer til å gå etter hun har født. Følger flere gravid vloggere på snap. Og enkelte av dem er veldig flinke til å legge ut innhold selv om de har født. (Ofte mere ulikt innhold) Men ikke i nærheten av like mye som Stina poster. Og hvordan hun kommer til å gjøre det under fødsel. Har ikke fått med meg at hun har nevnt noe om hvordan hun skal poste den dagen barnet blir født. Ser ikke for meg hun poste full update, som mange var begynt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (52 minutter siden):

Dette er så kvalmt skrevet at fy. Hun har ikke mistet interessen hun snakker om graviditeten hele tiden. Og hun har aldri gitt utrykk for at hun ikke ville ha gutt. Barnet er ønsket de hadde ikke fått gjennom IVF hvis ikke. Tenk å skrive noe slikt om noen som har gått gjennom IVF forsøk. Drøyt. 

Jeg skrev hvordan det fremsto for meg, det betyr ikke at jeg sitter på fasiten.

Hun har jo vært 100% transparent på at hun 100% ønsket seg jente. For meg var det hele veldig tydelig og veldig provoserende. For å vri litt på det du sa: tenk å bare snakke om å ønske seg jente for noen som har gått igjennom IVF-forsøk og lykkes på første forsøk. Drøyt.

Endret av Blåttvann
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev hvordan det fremsto for meg, det betyr ikke at jeg sitter på fasiten.

Hun har jo vært 100% transparent på at hun 100% ønsket seg jente. For meg var det hele veldig tydelig og veldig provoserende. For å vri litt på det du sa: tenk å bare snakke om å ønske seg jente for noen som har gått igjennom IVF-forsøk og lykkes på første forsøk. Drøyt.

Nei det er det faktisk ikke. Det er lov å ønske seg det kjønnet man vil og ikke har jeg hørt noe om at hun absolutt skulle ha jente heller. 
Hun virker fornøyd og glad. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokoknit skrev (18 timer siden):

Hun virker for meg å ha et veldig usunt forhold til både mat og kropp. Hun snakker mye om sukkeravhengigheten sin, men spiser masse matvarer som inneholder store mengder sukker (men med vitaminer osv som gjør det til et bedre alternativ) og hamstrer i tillegg store mengder sukkerfritt godteri, som jeg tenker at dersom man trenger det så er vel ikke det noe bedre enn å spise litt søtsaker innimellom. I tillegg forstår hun ikke at «uten tilsatt sukker» og naturlig søtning gir like mye blodsukkerstigning som tilsatt sukker som regel, selv om de produktene ofte inneholder totalt noe lavere menger sukker. Kroppen skiller dog ikke på sukker fra druer/store mengder bær/frukt/honning osv og sukker fra raffinert hvitt sukker. Men frukt i seg selv er selvsagt bedre pga det i tillegg inneholder annet bra. Mye bastante meninger om visse kosthold når hennes eget ikke er spesielt sunt det heller. I tillegg stadige kommentarer om at hun er så liten, at hun holder seg i god form under svangerskapet osv, når sannheten er at det hun viser av aktivitet på snap er minimal hverdagsaktivitet anbefalt for alle gravide og hun har en helt gjennomsnittlig kroppsstørrelse ift høyde og en helt normal gravidmage. Hvis hun i tillegg snakker om vektoppgang som er «for lite» (noe som er tullete å snakke om der hun er i svangerskapet fordi gravide legger på seg i rykk og napp) og «liten mage,» er det ekstremt uheldige signaler da magen hennes virkelig ser helt normal ut på bildene hun legger ut.  Jeg har termin om en uke og har betraktelig mindre mage enn hva hun har, men blir forsikret på alle kontroller om at den er godt innenfor hvordan en mage kan være, nettopp pga usikkerhet fra folk som skal påpeke at den ser liten ut ift mange andre. Hadde jeg ikke vært trygg på dette etter kontroller hadde slike kommentarer fra en influenser vært veldig triggende og utløst masse bekymring, og Stina har jo selv påpekt at man aldri skal kommentere str til en gravid kvinne…..

Jeg er like høy(eller lav)som Stina, og har hatt enorm mage tidlig i begge svangerskap, men gikk opp ni kg med første og seks kg med nr to(inntil det var en uke igjen, gikk opp tre kg siste uka, bare vann). Begge hadde fin fødselsvekt, 3360 og 4300, så petit eller ei….hvor stor eller liten man selv eller magen er har lite å si igrunn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (Akkurat nå):

Nei det er det faktisk ikke. Det er lov å ønske seg det kjønnet man vil og ikke har jeg hørt noe om at hun absolutt skulle ha jente heller. 
Hun virker fornøyd og glad. 

Så det er ok for deg å si at hun virker fornøyd og glad men ikke for meg å si at jeg opplever det annerledes? Hva er forskjellen? Fordi du er positiv?

Etter at hun fikk vite at det ble gutt har hun ikke nevnt en eneste gang at hun gleder seg til å bli mamma. Det sa hun hele tiden innimellom fablingen om at hun skulle få jente de første ukene. Hvis ikke dét er et tydelig tegn så vet ikke jeg. Hun sa også de første ukene at det er bortkastet om Per Fredrik ikke blir jentepappa, det har hun ikke gått tilbake på og sagt noe som helst om i ettertid. Så det står fortsatt.

Jeg håper jeg tar feil, ikke noe er bedre enn det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 time siden):

Jeg skrev hvordan det fremsto for meg, det betyr ikke at jeg sitter på fasiten.

Hun har jo vært 100% transparent på at hun 100% ønsket seg jente. For meg var det hele veldig tydelig og veldig provoserende. For å vri litt på det du sa: tenk å bare snakke om å ønske seg jente for noen som har gått igjennom IVF-forsøk og lykkes på første forsøk. Drøyt.

Dette synes jeg også er veldig spesielt, etter all «klagingen» på at hun ikke ble gravid, og at de hadde to tidlige aborter. Helt ok å ønske seg et kjønn innerst inne, men jeg synes hun hadde et merkelig stort fokus på det. Det virker allikevel som om de gleder seg over gutten de skal få! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (2 minutter siden):

Dette synes jeg også er veldig spesielt, etter all «klagingen» på at hun ikke ble gravid, og at de hadde to tidlige aborter. Helt ok å ønske seg et kjønn innerst inne, men jeg synes hun hadde et merkelig stort fokus på det. Det virker allikevel som om de gleder seg over gutten de skal få! 

Syntes PF er mere på enn det Stina er, men har også lagt merke til det at hun var litt mere på i starten. Og det endret seg litt etter at de fikk vite at det var gutt.
 

Kroppen begynner nok også å bli ganske lei, selv om hun prøver hardt å ikke vise det. Kjenner på det selv, alt er veldig ork! Og er super glad for at jeg ikke er i 100% jobb for dagen. Søvnløse netter og mye sure oppstøt. er mange ting som gjør at hun kanskje ikke virker like interessert selv om hu poster om denne babyen vær dag. Kan være noe med holdingen som gjør det. Jeg vet ikke. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malmfrid skrev (12 timer siden):

2 appelsiner de gangene jeg har sett. 

Tja, men hun skjærer vekk så mye at det i realiteten er mindre enn en appelsin 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myml1 skrev (6 timer siden):

Bader hun noen gang? Eller står hun bare i bassenget?

Seriøst? Er det noe å legge seg borti???

Jeg elsker å bade, men kan også bare gå litt rundt i vannet for å kjøle meg ned på en varm dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (15 timer siden):

På helsestasjonen (jeg fikk ihvertfall dette rådet for ca 8 mnd siden) blir man rådet til å gi rent sukker istedenfor sukkerfritt/kunstig søtning hvis man i det hele tatt skal gi noe med sukker i. Så blir spennende å se hvordan hun løser det fremover. Hva med bursdager og andre tilstelninger? 

Rent sukker er bedre enn kunstig søtning, ja. Nå gikk hun jo litt tilbake på det faktisk om jeg forsto henne rett. Jeg er ikke FOR sukker til barn og jeg er helt enig i det er bra å vente så lenge som mulig, men etterhvert blir det ikke til å unngå at de får det i seg. Synes også det skal være forskjell på besteforeldre og foreldre. Om besteforeldre vil gi barnebarna søtt, så vil ikke det ha noe å si i det lange løp med mindre de er der daglig. Der «skal» være litt andre regler hos besteforeldre, og ikke bare når det gjelder godteri. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

snurk skrev (22 timer siden):

Jeg er enig i at alle har godt av  å kutte ned på sukker men jeg synes synet til Stina er så utdatert type "raffinert sukker er gift for kroppen". Jeg føler at vi sakte men sikkert begynner å bevege oss vekk i fra dette og heller får opp øynene for at det er ultraprossessert mat som er synderen. For min del hjelper det lite at Stina aldri spiser raffinert sukker (som faktisk er en ren råvare) og heller stapper i seg sinnsyke mengder kunstig søtning og ultraprossessert mat. Jeg klarer ikke å fortså hvordan hun tenker at det er bedre. Det er som når hun uttalte seg om at små barn ikke bør få sukker fordi sukker ikke har noen næringsstoffer, men MÅ alt  vi spiser ha næringsstoffer? Hva med alt det kunstige fremstilte godteriet hun stapper i seg? Hvilke næringsstoffer har det? 🙄 Noen ganger vil man bare spise noe rett og slett fordi det godt, og det er helt innafor. 

Dette. Så utrolig enig. Hun fremstiller sukkeret som gift, men fyller på med alt mulig annet. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...