Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

snurk skrev (8 minutter siden):

Jeg er enig i at alle har godt av  å kutte ned på sukker men jeg synes synet til Stina er så utdatert type "raffinert sukker er gift for kroppen". Jeg føler at vi sakte men sikkert begynner å bevege oss vekk i fra dette og heller får opp øynene for at det er ultraprossessert mat som er synderen. For min del hjelper det lite at Stina aldri spiser raffinert sukker (som faktisk er en ren råvare) og heller stapper i seg sinnsyke mengder kunstig søtning og ultraprossessert mat. Jeg klarer ikke å fortså hvordan hun tenker at det er bedre. Det er som når hun uttalte seg om at små barn ikke bør få sukker fordi sukker ikke har noen næringsstoffer, men MÅ alt  vi spiser ha næringsstoffer? Hva med alt det kunstige fremstilte godteriet hun stapper i seg? Hvilke næringsstoffer har det? 🙄 Noen ganger vil man bare spise noe rett og slett fordi det godt, og det er helt innafor. 

Karbohydrater er et næringsstoff 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snurk skrev (21 minutter siden):

Jeg er enig i at alle har godt av  å kutte ned på sukker men jeg synes synet til Stina er så utdatert type "raffinert sukker er gift for kroppen". Jeg føler at vi sakte men sikkert begynner å bevege oss vekk i fra dette og heller får opp øynene for at det er ultraprossessert mat som er synderen. For min del hjelper det lite at Stina aldri spiser raffinert sukker (som faktisk er en ren råvare) og heller stapper i seg sinnsyke mengder kunstig søtning og ultraprossessert mat. Jeg klarer ikke å fortså hvordan hun tenker at det er bedre. Det er som når hun uttalte seg om at små barn ikke bør få sukker fordi sukker ikke har noen næringsstoffer, men MÅ alt  vi spiser ha næringsstoffer? Hva med alt det kunstige fremstilte godteriet hun stapper i seg? Hvilke næringsstoffer har det? 🙄 Noen ganger vil man bare spise noe rett og slett fordi det godt, og det er helt innafor. 

Problemet hennes, som er veldig gjenkjennelig for meg, er at hun ikke eier impulskontroll når det kommer til godteri. Litt tilsatt sukker i mat kan ikke sammenlignes. Spiser jeg litt sjokolade eller godteri, så stopper jeg ikke før huset er robbet for søtsaker og jeg velger heller godteri til måltider enn faktisk mat. Jeg utredes nå for ADHD, og det kobles mye opp mot dette. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (15 minutter siden):

Problemet hennes, som er veldig gjenkjennelig for meg, er at hun ikke eier impulskontroll når det kommer til godteri. Litt tilsatt sukker i mat kan ikke sammenlignes. Spiser jeg litt sjokolade eller godteri, så stopper jeg ikke før huset er robbet for søtsaker og jeg velger heller godteri til måltider enn faktisk mat. Jeg utredes nå for ADHD, og det kobles mye opp mot dette. 

Helt fint å si at man holder seg unna sukker fordi man ikke klarer å kontrollere seg, men der hvor hun mister meg er når hun skal begynne å legge ut om hvor skadelig sukker er og legger frem sine ultraprossesserte alternativer med kunstig søtning som "et sunnere alternativ". Det er jo ikke sjeldent heller at hun legger ut om hvor sunt hun lever... 

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (Akkurat nå):

Helt fint å si at man holder seg unna sukker fordi man ikke klarer å kontrollere seg, men der hvor hun mister meg er når hun skal begynne å legge ut om hvor skadelig sukker er og legger frem sine ultraprossesserte alternativer med kunstig søtning som "et sunnere alternativ". Det er jo ikke sjeldent heller at hun legger ut om hvor sunt hun lever... 

Hun nevner så og si alltid at grunnen til at hun spiser så godt som sukkerfritt er pga impulskontroll. Og da er jo faktisk kosthold bestående av faktisk mat sunnere, enn alternativet som er bare godteri og sukker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (43 minutter siden):

Jeg er enig i at alle har godt av  å kutte ned på sukker men jeg synes synet til Stina er så utdatert type "raffinert sukker er gift for kroppen". Jeg føler at vi sakte men sikkert begynner å bevege oss vekk i fra dette og heller får opp øynene for at det er ultraprossessert mat som er synderen. For min del hjelper det lite at Stina aldri spiser raffinert sukker (som faktisk er en ren råvare) og heller stapper i seg sinnsyke mengder kunstig søtning og ultraprossessert mat. Jeg klarer ikke å fortså hvordan hun tenker at det er bedre. Det er som når hun uttalte seg om at små barn ikke bør få sukker fordi sukker ikke har noen næringsstoffer, men MÅ alt  vi spiser ha næringsstoffer? Hva med alt det kunstige fremstilte godteriet hun stapper i seg? Hvilke næringsstoffer har det? 🙄 Noen ganger vil man bare spise noe rett og slett fordi det godt, og det er helt innafor. 

Det forbruket av kunstig søtning i form av lettbrus og sukkerfritt godteri / is har jeg stusset på og. Det er jo enorme mengder hun dytter i seg. 

En annen ting jeg reagerte på var at hun forklarte hvorfor hun spiste så mye halvfabrikata og take-away/ute, med at det tok så lang tid å lage mat fra bunnen av. Dette visste hun som utdannet kokk / etter å ha arbeidet på restaurant og som gourmetkokk osv. Er det noen som har tid nok til å lage et måltid varm mat om dagen så er det vel Stina. (Og det kunne jo kanskje blitt en fin variasjon og litt nytt innhold innimellom repetisjonene og).

Jeg jobber også på kjøkken, og lager ellers mye mat både hjemme og for andre. Det tar virkelig ikke lang tid å lage middag. Så sant man ikke skal ha ett tapas bord, eller tre forskjellige retter da…. Men det er vel mye det som er greia. De spiser jo to forskjellige middager de fleste dagene - nå blir det vel etterhvert tre. (Spent på å se om småtten får et mer variert kosthold enn opphavet.)

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (1 time siden):

Karbohydrater er et næringsstoff 😂

Skulle til å si det. Sukker er 100% næringsstoff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Illusen skrev (28 minutter siden):

Det forbruket av kunstig søtning i form av lettbrus og sukkerfritt godteri / is har jeg stusset på og. Det er jo enorme mengder hun dytter i seg. 

En annen ting jeg reagerte på var at hun forklarte hvorfor hun spiste så mye halvfabrikata og take-away/ute, med at det tok så lang tid å lage mat fra bunnen av. Dette visste hun som utdannet kokk / etter å ha arbeidet på restaurant og som gourmetkokk osv. Er det noen som har tid nok til å lage et måltid varm mat om dagen så er det vel Stina. (Og det kunne jo kanskje blitt en fin variasjon og litt nytt innhold innimellom repetisjonene og).

Jeg jobber også på kjøkken, og lager ellers mye mat både hjemme og for andre. Det tar virkelig ikke lang tid å lage middag. Så sant man ikke skal ha ett tapas bord, eller tre forskjellige retter da…. Men det er vel mye det som er greia. De spiser jo to forskjellige middager de fleste dagene - nå blir det vel etterhvert tre. (Spent på å se om småtten får et mer variert kosthold enn opphavet.)

Før hun begynte med IVF og ble gravid så var hun flink til å lage middager og lunsj - da lagde hun gjerne opp store porsjoner og fryste ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten avsporing av alt med mat og sukker. 

Jeg ser Sophie Elise ikke er så aktiv på snap lenger mye pga tiden, en baby som krever mer og mer og at hun ikke higer etter pengene man tjener på snap. 

Hva kommer Stina til å gjøre tro? Hun har jo ingen andre inntjeninger enn snap?

Ikke har hun produsert noe heller som gir henne ekstra inntjening?

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (7 minutter siden):

En liten avsporing av alt med mat og sukker. 

Jeg ser Sophie Elise ikke er så aktiv på snap lenger mye pga tiden, en baby som krever mer og mer og at hun ikke higer etter pengene man tjener på snap. 

Hva kommer Stina til å gjøre tro? Hun har jo ingen andre inntjeninger enn snap?

Ikke har hun produsert noe heller som gir henne ekstra inntjening?

 

PF tjener vel en del, så de klarer gjerne leve på hans lønn om det trengs en stund? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (8 minutter siden):

En liten avsporing av alt med mat og sukker. 

Jeg ser Sophie Elise ikke er så aktiv på snap lenger mye pga tiden, en baby som krever mer og mer og at hun ikke higer etter pengene man tjener på snap. 

Hva kommer Stina til å gjøre tro? Hun har jo ingen andre inntjeninger enn snap?

Ikke har hun produsert noe heller som gir henne ekstra inntjening?

Stina virket å miste interessen for babyen da det ble bekreftet at det var gutt, så jeg vet ærlig talt ikke.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladsoe skrev (4 minutter siden):

PF tjener vel en del, så de klarer gjerne leve på hans lønn om det trengs en stund? 

Det er sikkert ikke noe problem å leve på hans lønn nei, men tenker at da må det kuttes i shopping og forbruk også og det innbiller jeg meg at er verre å få til 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (7 minutter siden):

Stina virket å miste interessen for babyen da det ble bekreftet at det var gutt, så jeg vet ærlig talt ikke.

Jeg følger henne ikke så får ikke med meg hva hun sier eller gjør på snap eller Instagram lenger, men gjorde det helt i starten av svangerskapet. Men avfulgte fort når alt bare var negativt og når hun snakket om at hun ønsket seg jente og at pf er mest egnet som jentepappa. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moppeguri skrev (6 minutter siden):

Det er sikkert ikke noe problem å leve på hans lønn nei, men tenker at da må det kuttes i shopping og forbruk også og det innbiller jeg meg at er verre å få til 

Ja det vil nok bli et stort innhogg i økonomien da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moppeguri skrev (13 minutter siden):

Det er sikkert ikke noe problem å leve på hans lønn nei, men tenker at da må det kuttes i shopping og forbruk også og det innbiller jeg meg at er verre å få til 

Nå tjener han flere millioner i året så det bør gå bra. Problemet er vel heller at de har delt økonomi og skal også dele penger som går til babyen 50/50 og da blir det fort vanskelig å ikke ha egen inntekt 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sa hun at barnet ikke skal få spise sukker. Jeg husker de barna som ikke fikk godteri hjemme. De raidet kakefat og godteriboller når de kom bort. Det er også en myte at barn blir hyperaktive av sukker. Forklarer ikke hvorfor her, men det går an å Google seg fram til. 

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (1 minutt siden):

I går sa hun at barnet ikke skal få spise sukker. Jeg husker de barna som ikke fikk godteri hjemme. De raidet kakefat og godteriboller når de kom bort. Det er også en myte at barn blir hyperaktive av sukker. Forklarer ikke hvorfor her, men det går an å Google seg fram til. 

På helsestasjonen (jeg fikk ihvertfall dette rådet for ca 8 mnd siden) blir man rådet til å gi rent sukker istedenfor sukkerfritt/kunstig søtning hvis man i det hele tatt skal gi noe med sukker i. Så blir spennende å se hvordan hun løser det fremover. Hva med bursdager og andre tilstelninger? 

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sprettballen skrev (2 timer siden):

En liten avsporing av alt med mat og sukker. 

Jeg ser Sophie Elise ikke er så aktiv på snap lenger mye pga tiden, en baby som krever mer og mer og at hun ikke higer etter pengene man tjener på snap. 

Hva kommer Stina til å gjøre tro? Hun har jo ingen andre inntjeninger enn snap?

Ikke har hun produsert noe heller som gir henne ekstra inntjening?

 

Bare å sette telefon på opptak og autoteksting, så går det av seg selv. Blir nok verre enn før.

SE har jo andre ting som passivt genererer penger for henne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 timer siden):

Stina virket å miste interessen for babyen da det ble bekreftet at det var gutt, så jeg vet ærlig talt ikke.

Det var en heftig påstand! Kan ikke si meg enig i den

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 timer siden):

Stina virket å miste interessen for babyen da det ble bekreftet at det var gutt, så jeg vet ærlig talt ikke.

Nå må du gi deg med det der - det har ikke vært EN eneste antydning til skuffelse på kjønn og hun stråler hver gang hun snakker om babyen.  
 

sprettballen skrev (1 time siden):

På helsestasjonen (jeg fikk ihvertfall dette rådet for ca 8 mnd siden) blir man rådet til å gi rent sukker istedenfor sukkerfritt/kunstig søtning hvis man i det hele tatt skal gi noe med sukker i. Så blir spennende å se hvordan hun løser det fremover. Hva med bursdager og andre tilstelninger? 

Hun sa ganske klart at i bursdager ville barnet såklart få spise kake osv, men det ville jo uansett ikke gjelde de første årene. Hvorfor er det så viktig for folk at barn må fylles med godteri så fort som mulig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (4 timer siden):

Problemet hennes, som er veldig gjenkjennelig for meg, er at hun ikke eier impulskontroll når det kommer til godteri. Litt tilsatt sukker i mat kan ikke sammenlignes. Spiser jeg litt sjokolade eller godteri, så stopper jeg ikke før huset er robbet for søtsaker og jeg velger heller godteri til måltider enn faktisk mat. Jeg utredes nå for ADHD, og det kobles mye opp mot dette. 

Tydelig hun mangler impulskontroll når hun går gjennom flere poser med kunstig søtet godteri hver uke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...