Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Nå må folk gi seg litt.. er mye rart SB gjør som jeg tenker at hun nok forandrer mening på når barnet blir født.

Men og nærmest blir irritert fordi de velger 2 stoler er bare flaut. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nonish91 skrev (51 minutter siden):

Tripp trapp stol skal jo være ved borde, idiotisk å putte en nyfødt i sånn stol. Veit er med innlegg, men veldig behagelig for en nyfødt baby å ligge oppi den. Ikke brukte vi vippestol heller før babyen fylte 4-5 måneder, men ja hørt om en god tykk leke teppe eller en god behagelig pledd en nyfødt kan ligge på. Dessverre så er ikke hjernen på plass. 

Hvem sin hjerne er ikke på plass mener du? Veldig spesielt å henge seg opp i at de kjøper to stoler..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (3 minutter siden):

Tripp trapp stol skal jo være ved borde, idiotisk å putte en nyfødt i sånn stol. Veit er med innlegg, men veldig behagelig for en nyfødt baby å ligge oppi den. Ikke brukte vi vippestol heller før babyen fylte 4-5 måneder, men ja hørt om en god tykk leke teppe eller en god behagelig pledd en nyfødt kan ligge på. Dessverre så er ikke hjernen på plass. 

Du kan jo forsøke å tenke utenfor ditt eget lille scenario og behov og prøve å forstå at andre har andre behov. 

Jeg har også kjøpt tripp trapp stol med dette nyfødtsetet. Dette da vi har hund og ikke vil legge barnet på gulvet slik at hunden kan komme bort. Det betyr heller ikke at babyen skal sitte oppi stolen hele dagen, men det er veldig fint å kunne ha denne muligheten i enkelte tilfeller. 

Og før du begynner, nei, hunden skal ikke stå i bur hele dagen bare slik at babyen skal kunne ligge på teppe på gulvet.

Forskjellige folk, forskjellige behov. 

Hadde jeg hatt behov for å ha stolen i to forskjellige etasjer så hadde jeg nok også kjøpt to stoler. Ser virkelig ikke problemet.

Ingen som tvinger deg til å gjøre det samme.. 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (1 time siden):

Tripp trapp stol skal jo være ved borde, idiotisk å putte en nyfødt i sånn stol. Veit er med innlegg, men veldig behagelig for en nyfødt baby å ligge oppi den. Ikke brukte vi vippestol heller før babyen fylte 4-5 måneder, men ja hørt om en god tykk leke teppe eller en god behagelig pledd en nyfødt kan ligge på. Dessverre så er ikke hjernen på plass. 

Babyen har det helt fint i en sånn spedbarnstol og i mitt tilfelle var det genialt å ha. Både det og vippestol. Men da er vel ikke hjernen min og mange andre foreldre heller på plass😂🤦‍♀️🤦‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (1 time siden):

Tripp trapp stol skal jo være ved borde, idiotisk å putte en nyfødt i sånn stol. Veit er med innlegg, men veldig behagelig for en nyfødt baby å ligge oppi den. Ikke brukte vi vippestol heller før babyen fylte 4-5 måneder, men ja hørt om en god tykk leke teppe eller en god behagelig pledd en nyfødt kan ligge på. Dessverre så er ikke hjernen på plass. 

Jeg håper du skjønner at SB ikke har tenkt til og sette babyen ned i stolen når de kommer hjem fra sykehuset?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 minutter siden):

Jeg håper du skjønner at SB ikke har tenkt til og sette babyen ned i stolen når de kommer hjem fra sykehuset?

Aldri si aldri 😂😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunfl0wer skrev (7 minutter siden):

Babyen har det helt fint i en sånn spedbarnstol og i mitt tilfelle var det genialt å ha. Både det og vippestol. Men da er vel ikke hjernen min og mange andre foreldre heller på plass😂🤦‍♀️🤦‍♀️

Vippestol bør helst unngås. Både fysio og helse fraråder. Men igjen mye av det der er så unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (1 minutt siden):

Vippestol bør helst unngås. Både fysio og helse fraråder. Men igjen mye av det der er så unødvendig. 

Hvis man har vippestolen helt bak at de ligger i den så er det da ingen problem. For meg som er gressenke halve året i året mens mannen er på havet var det en viktig avlastningsplass når man skulle få gjort noe som helst i huset i spedbarnstiden. Så nei,det var ikke unødvendig i mitt tilfelle. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi virkelig henge oss opp i hvilket babyutstyr de kjøper før babyen kommer? 
ALLE - og da mener jeg ALLE - vil gjøre seg opp egne erfaringer og se  behovene først når barnet kommer. 
Kanskje får de ikke bruk for alt de har kjøpt (noen får jo ikke en gang brukt vogna si 😅) men hva har det å si for oss da? 
 

Vi mødre har en tendens til å glemme at ekspertisen vi har på graviditet, baby og fødsel kun gjelder vår egen graviditet, baby og fødsel. 

Det er likevel mye annet som deles som er langt mer kritikkverdig. Men Går ut fra at de fleste som følger Stina er såpass voksne at de ikke bruker henne som oppslagsverk og orakel når det kommer til verken kosthold eller annet som går på helse, ernæring eller medisin. 

Hun har jo også en mann som åpenbart ikke har fått med seg at rød fet fisk i aller høyeste grad bør begrenses og at det er forbundet med ganske store mengder miljøgifter som påvirker alt fra fertilitet til risiko for blant annet kreft. 
 


 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (1 time siden):

Vippestol bør helst unngås. Både fysio og helse fraråder. Men igjen mye av det der er så unødvendig. 

Totalt unødvendig for deg men ser ikke problemet om SB hadde ville hatt en stol pr rom.

Nå har de to stoler og den dagen sønnen blir større så kan de ha en stol ved kjøkkenbordet og en stol ved ett skrivebord på barnets skrivebord

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (1 time siden):

Skal vi virkelig henge oss opp i hvilket babyutstyr de kjøper før babyen kommer? 
ALLE - og da mener jeg ALLE - vil gjøre seg opp egne erfaringer og se  behovene først når barnet kommer. 
Kanskje får de ikke bruk for alt de har kjøpt (noen får jo ikke en gang brukt vogna si 😅) men hva har det å si for oss da? 
 

Vi mødre har en tendens til å glemme at ekspertisen vi har på graviditet, baby og fødsel kun gjelder vår egen graviditet, baby og fødsel. 

Det er likevel mye annet som deles som er langt mer kritikkverdig. Men Går ut fra at de fleste som følger Stina er såpass voksne at de ikke bruker henne som oppslagsverk og orakel når det kommer til verken kosthold eller annet som går på helse, ernæring eller medisin. 

Hun har jo også en mann som åpenbart ikke har fått med seg at rød fet fisk i aller høyeste grad bør begrenses og at det er forbundet med ganske store mengder miljøgifter som påvirker alt fra fertilitet til risiko for blant annet kreft. 
 


 

Må du meg enig med deg.. jeg tenker jo at det og være så redd for ting i graviditet og hva hun tenker når barnet blir født er nok noe overdrevet. Men vi er så forskjellige og det må vi akseptere.

Det er så typisk kvinner og henge ut andre fordi dee har meninger enn andre. Den dagen barnet blir født så vil hun nok tenke anderledes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (3 timer siden):

Tripp trapp stol skal jo være ved borde, idiotisk å putte en nyfødt i sånn stol. Veit er med innlegg, men veldig behagelig for en nyfødt baby å ligge oppi den. Ikke brukte vi vippestol heller før babyen fylte 4-5 måneder, men ja hørt om en god tykk leke teppe eller en god behagelig pledd en nyfødt kan ligge på. Dessverre så er ikke hjernen på plass. 

Vet du, det nyfødtsetet er utrolig praktisk. Vi kjøpte ikke vippestol og vi har både hund og katt så å legge baby på gulvet når jeg skulle lage middag eller gjøre husarbeid var ikke et alternativ i starten. Vi har brukt det masse de siste 6 månedene. Og vi har bare én stol, men med stort hus og god råd skjønner jeg at de kjøper to for å flytte den mellom rom er noe herk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (2 timer siden):

Vippestol bør helst unngås. Både fysio og helse fraråder. Men igjen mye av det der er så unødvendig. 

Vel mulig din fysio sa det, her sa de noe annet.Det handler mer om hvilken vippestol man har

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (4 timer siden):

Jeg håper du skjønner at SB ikke har tenkt til og sette babyen ned i stolen når de kommer hjem fra sykehuset?

Så hva skulle hun med en lenge før fødsel? Hun aner ingenting om behovet er der engang 😅 Er bare for dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (21 timer siden):

Vippestol bør helst unngås. Både fysio og helse fraråder. Men igjen mye av det der er så unødvendig. 

Mye vippestol bør unngås, spesielt før barnet er 4 mnd. Vippestol i den grad de fleste bruker det derimot, er uproblematisk. Min sønn brukte kun vippestol imens jeg var i dusjen eller slikt når far ikke var hjemme, og tok selvsagt ikke skade av det, men det var gull verdt de gangene. 

Endret av MariaIsabel
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (39 minutter siden):

Så hva skulle hun med en lenge før fødsel? Hun aner ingenting om behovet er der engang 😅 Er bare for dumt.

Det finnes spedbarns sete til slike stoler og er da fin å ha så babyen kan ligge i den mens man spiser osv. Og stol er det da alltid behov for når man får barn😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poly skrev (38 minutter siden):

Så hva skulle hun med en lenge før fødsel? Hun aner ingenting om behovet er der engang 😅 Er bare for dumt.

Nei vet du att nå er denne tråden her for dum altså.. Nå.får jammen SB kritikk fordi hun kjøper Tripp trapp stol for tidlig. Hører du selv hvor dumt det låter?

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (51 minutter siden):

Så hva skulle hun med en lenge før fødsel? Hun aner ingenting om behovet er der engang 😅 Er bare for dumt.

Må dere gi dere, forcen latterlig kritikk. Makan til usaklig vås

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (24 minutter siden):

Nei vet du att nå er denne tråden her for dum altså.. Nå.får jammen SB kritikk fordi hun kjøper Tripp trapp stol for tidlig. Hører du selv hvor dumt det låter?

Denne tråden har blitt rampelysets latterligste. Her klages det over ting som ikke er noe å klage over samt mer klaging over at Stina klager. Og Stina burde slutte å klage selvfølgelig. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Nei vet du att nå er denne tråden her for dum altså.. Nå.får jammen SB kritikk fordi hun kjøper Tripp trapp stol for tidlig. Hører du selv hvor dumt det låter?

Ja, handler jo om å være forberedt. de stolene er jo ganske populære, samt de holder jo i 20+ år. de kan pusses ned og males, så lenge du ikke mister skruene, men sikkert mulig å få tak i dem også

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...