Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Birdo skrev (9 timer siden):

Man kan fint gjøre alt dette med barn i hus, spesielt når man er to hjemme😅

Selvfølgelig går det an å prioritere bort barnet ja. Egentid er ekstremt viktig! Må ikke miste seg selv må vite. Særlig Stina som legger hele sin personlighet i utseende sitt. (Dette er ikke min mening, dette sa hun på snap for et par dager siden når hun aldri ville endre noe på utseende sitt fordi det var mer praktisk, for da ville hun miste seg selv) 

Poenget mitt er at jeg syns det er litt trist at noen blir så opptatt av eget utseende at de vil ofre den viktige tilknytningsfasen med nyfødt. Nå vet vi jo ikke at Stina kommer til å bli sånn, men hun hinter jo litt om det.

Endret av Pidla
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CMHuser skrev (13 timer siden):

Jo, du hører jo Stina prate i bakgrunnen når han lager mat, og stedet hans er lydisolert.

De har hvert sitt kjøkken. Det har hun fortalt selv mange ganger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er positivt overrasket over at hun har tatt til seg alle meldingene hun tydeligvis har fått om BabyBrezza. Ikke alle hadde reagert på samme måte. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibliotekaren skrev (6 minutter siden):

Jeg er positivt overrasket over at hun har tatt til seg alle meldingene hun tydeligvis har fått om BabyBrezza. Ikke alle hadde reagert på samme måte. 

Ja, det skal hun faktisk ha. Hun tar til seg og endrer mening om en del babyrelaterte ting.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibliotekaren skrev (29 minutter siden):

Jeg er positivt overrasket over at hun har tatt til seg alle meldingene hun tydeligvis har fått om BabyBrezza. Ikke alle hadde reagert på samme måte. 

Hva handlet det om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (37 minutter siden):

Hva handlet det om?

Hun fikk anbefalt babybrezza av venninner. Etter hun fikk meldinger om at den ikke er anbefalt leste hun vg sin artikkel og avsto fra å kjøpe den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/19/2024 at 10:36 PM, Marsipan123 said:

I dag syns jeg snapstoryen var litt på kanten med tanke på hvordan hun snakker om graviditeten. «Gi meg litt pause», «alt handler om magen», «jeg får ikke på meg bukser og har ikke gjort det på lenge»…. Hun sa at hun gledet seg til barnet kommer også, men synes nesten ikke det veier opp for det andre.. Dette er sikkert en brannfakkel, men jeg tror at graviditet kan oppleves annerledes når kroppen ikke vil være gravid, men blir tvunget til å være det.. Ikke noe hat, men rent medisinsk. Litt på samme måte som at mennesker som transplanterer, at kroppen støter fra seg det nye organet. Kanskje dårlig sammenligning, men de som vil forstå det, forstår det. Beklager om noen blir støtt. 

Dette må du nesten underbygge med seriøse kilder, for det er bare tull det du kommer med. At kroppen "ikke vil være gravid" er ikke en medisinsk forklaring for infertilitet. Om blastocysten sitter er man gravid på lik linje med de som blir gravid naturlig, og resten av svangerskapet er forskjellig fra person til person. Ærlig talt. Plis les deg opp på det du ønsker å ha en mening om.

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (På 22.7.2024 den 15.13):

Hun spiser ikke tilsatt sukker og tror det er det samme som å spise sukkerfritt. Dama er blåst

Dette har jeg og stusset på. Hun unngår sukker (som i sjokolade og is), og begrunner dette med sukkeravhengighet. En veldig fornuftig begrunnelse. Men det rakner litt for meg når hun så bøtter innpå med mengder av fruktsukker (ref smoothie, appelsin hver morgen), og det er liksom helt uproblematisk. Riktignok har frukt vitaminer og gode næringsstoffer som er bra for kroppen, hvilket sjokolade ikke har. Men jeg tror helt ærlig ikke at en vanlig is i ny og ne utgjør den store forskjellen, i et ellers sunt og godt kosthold. Hun kan gjerne tro hun har vært sukkerfri i x-antall dager, men i realiteten spiser hun fruktsukker hver eneste dag. 
 

Hun virker ellers veldig opptatt av hva hun spiser, men jeg lurer helt ærlig på om hun vet at hun spiser fruktsukker hver dag, eller om hun oppriktig tror hun har vært helt sukkerfri lenge? Om hun mener at hun ikke har spist hvitt, raffinert, tilsatt sukker, kan det være greit å presisere det. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heftig

Kvinner er virkelig kvinner verst. 

Jeg er barnløs (frivillig), og til og med jeg skjønner at graviditet kan oppleves ulikt. Noen har mange plager og andre takler det bedre enn andre. Syns det er en u-ting å kritisere andre for hvordan de opplever sin graviditet og mene så mye om det. Jeg vet at Stina Bakken deler alt offentlig og at hun er en influenser som tjener på å snakke om seg selv, så det er forståelig at hun får kritikk - men der er garantert andre mødre og gravide som kan relatere til hennes opplevelser og det blir så smålig å gjøre narr av hvordan hun har det, syns jeg. 

Hun er på utforsk-delen min på Snapchat så hender jeg ser storyene hennes. Ja, hun klager jævla mye. Er en grunn til at jeg ikke alltid ser på. De fleste som får sitt første barn aner ikke hva de går til og det tenker jeg var tilfellet for dere også. Hun trodde nok garantert ikke at graviditet skulle være rosenrødt fra begynnelsen av, de fleste har en viss virkelighetssans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (9 minutter siden):

Dette har jeg og stusset på. Hun unngår sukker (som i sjokolade og is), og begrunner dette med sukkeravhengighet. En veldig fornuftig begrunnelse. Men det rakner litt for meg når hun så bøtter innpå med mengder av fruktsukker (ref smoothie, appelsin hver morgen), og det er liksom helt uproblematisk. Riktignok har frukt vitaminer og gode næringsstoffer som er bra for kroppen, hvilket sjokolade ikke har. Men jeg tror helt ærlig ikke at en vanlig is i ny og ne utgjør den store forskjellen, i et ellers sunt og godt kosthold. Hun kan gjerne tro hun har vært sukkerfri i x-antall dager, men i realiteten spiser hun fruktsukker hver eneste dag. 
 

Hun virker ellers veldig opptatt av hva hun spiser, men jeg lurer helt ærlig på om hun vet at hun spiser fruktsukker hver dag, eller om hun oppriktig tror hun har vært helt sukkerfri lenge? Om hun mener at hun ikke har spist hvitt, raffinert, tilsatt sukker, kan det være greit å presisere det. 

Dette har hun svart på mange ganger. 
Hun mener tilsatt sukker, og ikke fruktsukker 

 

😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (17 minutter siden):

Om hun mener at hun ikke har spist hvitt, raffinert, tilsatt sukker, kan det være greit å presisere det. 

Hun presiserer det sånn omtrent en gang i uka. Fordi hun får så mye kommentarer på det. Greia hennes er at hvis hun først spiser sjokolade og sånt så dropper hun mat og spiser KUN det. Da er det bedre med en smoothie her og der og sukkerfritt godteri og vanlig mat. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (24 minutter siden):

Hun virker ellers veldig opptatt av hva hun spiser, men jeg lurer helt ærlig på om hun vet at hun spiser fruktsukker hver dag, eller om hun oppriktig tror hun har vært helt sukkerfri lenge? Om hun mener at hun ikke har spist hvitt, raffinert, tilsatt sukker, kan det være greit å presisere det. 

Du påpepeker på åpenbare selv,så hvorfor skal hun gjøre det for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurris skrev (9 minutter siden):

Hun presiserer det sånn omtrent en gang i uka. Fordi hun får så mye kommentarer på det. Greia hennes er at hvis hun først spiser sjokolade og sånt så dropper hun mat og spiser KUN det. Da er det bedre med en smoothie her og der og sukkerfritt godteri og vanlig mat. 

 

J.. skrev (10 minutter siden):

Du påpepeker på åpenbare selv,så hvorfor skal hun gjøre det for deg?

Jeg titter innom henne jevnt og trutt, men skal ærlig innrømme at jeg sjelden ser/hører alt. Men de gangene jeg har hørt henne si hun spiser sukkerfritt, har hun ikke etterpå presisert hva HUN legger i sukkerfritt. For hva som er sukkerfritt og hva hun mener er sukkerfritt, er tydeligvis 2 helt ulike ting. 
 

Mulig jeg har et noe mindre komplisert forhold til mat enn henne, men at èn sjokoladebit skal utløse en rekke av usunne matvalg i lang framtid blir for meg litt merkelig? Sunt kosthold er viktig, og det er mange argumenter som taler for et sukkerfritt kosthold - men at hun tråler isbarer etter sukkerfri is fordi hun absolutt skal ha sukkerfritt, for så å spise store mengder fruktsukker.. Det blir litt uforståelig for min del. 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

plantpolice skrev (3 timer siden):

Dette må du nesten underbygge med seriøse kilder, for det er bare tull det du kommer med. At kroppen "ikke vil være gravid" er ikke en medisinsk forklaring for infertilitet. Om blastocysten sitter er man gravid på lik linje med de som blir gravid naturlig, og resten av svangerskapet er forskjellig fra person til person. Ærlig talt. Plis les deg opp på det du ønsker å ha en mening om.

Jeg skriver «jeg tror» så da blir det vanskelig å referere til kilder. Jeg har aldri lest meg opp på infertilitet, og kommer nok heller ikke til å gjøre det. Dette var også generelt og ikke spesielt myntet på Stina. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (2 timer siden):

Mulig jeg har et noe mindre komplisert forhold til mat enn henne, men at èn sjokoladebit skal utløse en rekke av usunne matvalg i lang framtid blir for meg litt merkelig? Sunt kosthold er viktig, og det er mange argumenter som taler for et sukkerfritt kosthold - men at hun tråler isbarer etter sukkerfri is fordi hun absolutt skal ha sukkerfritt, for så å spise store mengder fruktsukker.. Det blir litt uforståelig for min del. 
 

Ja, det er svært merkelig at mennesker er så forskjellige.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurris skrev (2 timer siden):

Hun presiserer det sånn omtrent en gang i uka. Fordi hun får så mye kommentarer på det. Greia hennes er at hvis hun først spiser sjokolade og sånt så dropper hun mat og spiser KUN det. Da er det bedre med en smoothie her og der og sukkerfritt godteri og vanlig mat. 

Ja, men det henger ikke på grep. Er det viljestyrke det går på? Ingen normale mennesker spiser kun sjokolade… Dama presser nedpå mye ultraprosessert og kunstig sukker. Det kan umulig være bra i lengden. Men..hennes kropp…så hvorfor bry seg egentlig….

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte de seriøst 2 Tripp trapp stoler fra Stokke? Hvor er studioet hans? Er det ikke hjemme? 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (39 minutter siden):

Kjøpte de seriøst 2 Tripp trapp stoler fra Stokke? Hvor er studioet hans? Er det ikke hjemme? 😂

Jo,men når han skal ha sønnen sin der inne kan det være fint å ha en stol han kan sitte i og ligge i når de bruker spedbarnsetet på stolen om de har kjøpt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (3 minutter siden):

Jo,men når han skal ha sønnen sin der inne kan det være fint å ha en stol han kan sitte i og ligge i når de bruker spedbarnsetet på stolen om de har kjøpt det. 

Ja, men er det ikke bare å flytte på stolen? 😂 henger fortsatt ikke helt med. Er det ikke bare å flytte stolen inne på et annet rom??? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (10 minutter siden):

Ja, men er det ikke bare å flytte på stolen? 😂 henger fortsatt ikke helt med. Er det ikke bare å flytte stolen inne på et annet rom??? 

Hvorfor gjøre det når de har råd til å kjøpe 2? 😛 Lettere enn å flytte ting frem og tilbake. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...