Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

K_mb skrev (4 minutter siden):

Så pinlig! Gråte lenge over "feil" kjønn?

Vær glad du ikke kom på ultralyd og fikk vite at noe var galt med fosteret eller avvikende tilstand inni livmoren, det er til å gråte over!

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok flere enn en tror som innerst inne ønsker seg det ene el det andre. Grunnen til at Stina får litt mer pes, er jo pga litt smårare utsagn i den forbindelse som at « hun er bare vant til jenter selv i familien, og da er det litt rart å få en gutt» og ikke minst «blir det en gutt så er det synd at en potensiell jentebaby glipp av den fantastiske jentepappaen PK bare er født til å være», noe i den dur. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (6 minutter siden):

Så pinlig! Gråte lenge over "feil" kjønn?

Vær glad du ikke kom på ultralyd og fikk vite at noe var galt med fosteret eller avvikende tilstand inni livmoren, det er til å gråte over!

«Jeg har det verre en deg» - holdning kan man spare seg for. Det er faktisk lov å være skuffet og ha følelser rundt det. Som gravid er man heller ikke alltid i kontroll av hormoner og følelser, og heller ikke alltid veldig rasjonell. Jeg reagerte mye sterkere enn jeg selv trodde jeg skulle gjøre og det er lov. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun smilte så fælt på siste snap.. at dette tror jeg er jente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.I.Rasta skrev (4 minutter siden):

Synes hun ikke så så glad ut jeg😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (10 minutter siden):

Det er nok flere enn en tror som innerst inne ønsker seg det ene el det andre. Grunnen til at Stina får litt mer pes, er jo pga litt smårare utsagn i den forbindelse som at « hun er bare vant til jenter selv i familien, og da er det litt rart å få en gutt» og ikke minst «blir det en gutt så er det synd at en potensiell jentebaby glipp av den fantastiske jentepappaen PK bare er født til å være», noe i den dur. 

Har hun sagt det? 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hammerhai skrev (Akkurat nå):

«Jeg har det verre en deg» - holdning kan man spare seg for. Det er faktisk lov å være skuffet og ha følelser rundt det. Som gravid er man heller ikke alltid i kontroll av hormoner og følelser, og heller ikke alltid veldig rasjonell. Jeg reagerte mye sterkere enn jeg selv trodde jeg skulle gjøre og det er lov. 

Beklager. 

Kjønn blir bare så bagatellmessig når man selv har opplevd det utenkelige på UL, hvor da kjønnet er det siste man bryr seg om. Hele prosessen fra ultralyden til barnet er ute, er et helvete å stå i. Har da tre friske barn og er veldig glad for det, hvor to av de er født etter tapet av barnet.  Men jeg kjenner det koker litt innvendig over at man gråter lenge over et kjønn, istedenfor å glede seg over et friskt barn. Det er ene og alene pga min personlige erfaring over ultralyden som istedenfor å bli en glede, ble et mareritt. 

• Liker 10
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 minutt siden):

Beklager. 

Kjønn blir bare så bagatellmessig når man selv har opplevd det utenkelige på UL, hvor da kjønnet er det siste man bryr seg om. Hele prosessen fra ultralyden til barnet er ute, er et helvete å stå i. Har da tre friske barn og er veldig glad for det, hvor to av de er født etter tapet av barnet.  Men jeg kjenner det koker litt innvendig over at man gråter lenge over et kjønn, istedenfor å glede seg over et friskt barn. Det er ene og alene pga min personlige erfaring over ultralyden som istedenfor å bli en glede, ble et mareritt. 

Og det er jo så klart helt forferdelig når slikt skjer. Men man også ha forståelse for at noen kan bli skuffet over mindre alvorlige ting. Om alt skal stilles opp mot det værst tenkelige som skjer i verden så har ingen rett til å føle på noen følelser over minimale problemer og slik funker ikke mennesker. Alle blir til slutt glade for det barnet de får men man må få lov å kjenne på at ting ikke ble helt som tenkt. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (3 minutter siden):

Og det er jo så klart helt forferdelig når slikt skjer. Men man også ha forståelse for at noen kan bli skuffet over mindre alvorlige ting. Om alt skal stilles opp mot det værst tenkelige som skjer i verden så har ingen rett til å føle på noen følelser over minimale problemer og slik funker ikke mennesker. Alle blir til slutt glade for det barnet de får men man må få lov å kjenne på at ting ikke ble helt som tenkt. 

Det er helt menneskelig å bli skuffet i nuet, men å gråte lenge over kjønn?

Man har ingen garanti for å få det kjønnet man ønsker. Det er ca 51 % sjanse for gutt og 49 % sjanse for jente. Da bør man forberede seg på at det like gjerne kan bli det man "ikke" ønsker som det man ønsker, uansett følelse man har på forhånd. Men katastrofale avvik er det vanskelig å forberede seg på. Til syvende og sist så får man vel barn fordi man ønsker barn?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.I.Rasta skrev (31 minutter siden):

90% følelse av jente som jeg sa. Har hun avslørt d?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (51 minutter siden):

Har hun sagt det? 😂

Ja. Ble litt styr da, så hun prøvde å forklare seg en rekke ganger om hva hun egentlig mente. Men hun mente jo at PK vil være ekstra god til å være jentepappa, så det ville jo være kjipt å ikke få «brukt det potensialet». 😝

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Ja. Ble litt styr da, så hun prøvde å forklare seg en rekke ganger om hva hun egentlig mente. Men hun mente jo at PK vil være ekstra god til å være jentepappa, så det ville jo være kjipt å ikke få «brukt det potensialet». 😝

Blir helt matt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel ikke avslørt ennå, men synes det så ut som en liten pilt på videoen til Per Fredrik. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K_mb skrev (47 minutter siden):

Det er helt menneskelig å bli skuffet i nuet, men å gråte lenge over kjønn?

Man har ingen garanti for å få det kjønnet man ønsker. Det er ca 51 % sjanse for gutt og 49 % sjanse for jente. Da bør man forberede seg på at det like gjerne kan bli det man "ikke" ønsker som det man ønsker, uansett følelse man har på forhånd. Men katastrofale avvik er det vanskelig å forberede seg på. Til syvende og sist så får man vel barn fordi man ønsker barn?

Enig med deg , man får vel bsrn fordi man ønsker barn ikke fordi man  ønsker et visst kjønn. Å gråte  lenge over feil kjønn Skjlnner jeg bare ikke, men får være glad det er ukjent verden for meg og at jeg ønsker meg barn uavhengig av kjønn.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crizpo skrev (12 minutter siden):

Hun har vel ikke avslørt ennå, men synes det så ut som en liten pilt på videoen til Per Fredrik. 

Så gøy! 
blir gutt, såg jeg nå😃

introvert_ skrev (På 7.6.2024 den 12.38):

Ikke bare deg, nei.. men usikker om det bare er alle filtrene som er på

introvert_ skrev (På 7.6.2024 den 12.38):

Ikke bare deg, nei.. men usikker om det bare er alle filtrene som er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.I.Rasta skrev (1 time siden):

Men så var det gutt gitt. Og hu ser veldig fornøyd ut likevel 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wenda skrev (Akkurat nå):

Men så var det gutt gitt. Og hu ser veldig fornøyd ut likevel 

Ja, fikk følelse for en jente. For hun såg jo ganske smilende ut faktisk. Men for håpe hun ser at gutt er like koselig og da hun ikke hadde så mye gutter i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...