Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

FaizaHarBaiza skrev (11 timer siden):

Jeg stusser stadig over ting som blir sagt av Stina. Og av alle påstander hun til stadighet kommer med, er det dette jeg henger meg opp i.. Er det virkelig lang venteliste på kjøp av vogn, som hun forteller? Jeg har forståelse for venteliste på de nyeste modellene, hos enkelte forhandlere. Hun gir inntrykk av at dette er standard prosedyre for vognkjøp.

Jeg kjøpte vogn(er) sist for ca 3 år siden. Både populære og mindre populære modeller, men dette med venteliste har jeg dog aldri opplevd. 

Jo det kan faktisk være ventelister på barnevogn nå. Vi bestilte for noen måneder siden og da var det 4-8 uker levering. Dette var en helt standard vogn fra Emmaljunga. 

Har også sett andre sier at Emmaljunga sin fabrikk stenger for sommeren, slik at man må vente til august for videre bestillinger. 

Regner med andre produsenter kan også ha tilsvarende problemstilling. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smurfins skrev (18 minutter siden):

Jo det kan faktisk være ventelister på barnevogn nå. Vi bestilte for noen måneder siden og da var det 4-8 uker levering. Dette var en helt standard vogn fra Emmaljunga. 

Har også sett andre sier at Emmaljunga sin fabrikk stenger for sommeren, slik at man må vente til august for videre bestillinger. 

Regner med andre produsenter kan også ha tilsvarende problemstilling. 

Det er vel forskjell på venteliste og leveringstid? Det er ikke uvanlig at det er leveringstid på barnevogner. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordvidt Stina har «ekstremt» vondt her og der, bryr jeg meg ikke noe om. Om PK bærer for henne osv er en sak mellom dem. Men når hun sier ting som KAN angå/påvirke andre, på en negativ måte, da reagerer jeg. 
Har fått med meg at hun har sagt hun er allergisk/tåler hvitløk dårlig ( hun har brukt ordet allergisk). Men da de var på Gran Canaria oppdaget hun at hun tålte det. Så hun bestemte seg for å teste det ut hjemme i Norge nå. Og guess what- hun tålte hvitløken. Hun tror kanskje det har med at hun fjernet den lille grønne spiren inni. Jeg vet at hvitløk kan trigge IBS hos noen. Jeg var litt nysgjerrig på hvordan Stina reagerte tidligere siden hun var ALLERGISK mot hvitløk. Og så var jeg «heldig» og fikk det med meg på en snap: Når Stina spiste hvitløk tidligere, følte  hun seg  «ekstremt dehydrert og fikk vondt i alle ledd i kroppen».  
Altså- det blir anbefalt av NHI å spise hvitløk fordi studier KAN vise at det hjelpe mot bl.a leddsmerter. Inngår også i kostholdsforslag for revmatikere. Obs- jeg sier ikke her at hvitløk er vidundermiddel for leddplager. Poenget mitt er at Stina sier hun er ALLERGISK ( tror man det, så går man til lege og allergi tester seg). Man hiver bare ikke rundt seg slike påstander. 

• Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FaizaHarBaiza skrev (14 timer siden):

Jeg stusser stadig over ting som blir sagt av Stina. Og av alle påstander hun til stadighet kommer med, er det dette jeg henger meg opp i.. Er det virkelig lang venteliste på kjøp av vogn, som hun forteller? Jeg har forståelse for venteliste på de nyeste modellene, hos enkelte forhandlere. Hun gir inntrykk av at dette er standard prosedyre for vognkjøp.

Jeg kjøpte vogn(er) sist for ca 3 år siden. Både populære og mindre populære modeller, men dette med venteliste har jeg dog aldri opplevd. 

Hun blander nok venteliste med leveringstid. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at dette paret virker heeelt vanlige. Huset deres er helt vanlig og de oppfører seg veldig vanlig og hyggelig. Skjønner ikke hva folk klager på.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (45 minutter siden):

Jeg synes faktisk at dette paret virker heeelt vanlige. Huset deres er helt vanlig og de oppfører seg veldig vanlig og hyggelig. Skjønner ikke hva folk klager på.

Haha what. Tydeligvis oppfatter man veldig forskjellig, for jeg syns akkurat tvert imot: At de virker veldig unormale begge to egentlig. :P

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kleenex skrev (1 time siden):

Det kan ikke kalles vanlig å ha hver sin del i huset og ikke kunne dele toalett. Men det fungerer for de, og det er jo det eneste som betyr noe. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (4 timer siden):

Det kan ikke kalles vanlig å ha hver sin del i huset og ikke kunne dele toalett. Men det fungerer for de, og det er jo det eneste som betyr noe. 

Enig. Mye ting jeg stusser over og tenker ikke er vanlig. Men wn ting lurer jeg på, ettersom Stina nekter å lar PF bruke hennes do. Hvilket bad får babyen bruke? Avhengig av kjønn? Helt ærlig håper jeg jeg aldri får vite det (pga det er jo ikke akkurat kjekt at hele verden vet om jeg får bruke mamma eller pappa sin do), men bare lurer på hva de tenker rundt akkurat det. Normalt sett så bruker jo foreldre samme bad, og har det meste felles. Men når de føler det funker å ha hver sin del av huset og ulike bad, så lurer jeg på hvordan de fordeler det for barnet sitt. Egentlig det samme med stua og alt annet de har hver sitt 🙈

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (6 timer siden):

Hvordvidt Stina har «ekstremt» vondt her og der, bryr jeg meg ikke noe om. Om PK bærer for henne osv er en sak mellom dem. Men når hun sier ting som KAN angå/påvirke andre, på en negativ måte, da reagerer jeg. 
Har fått med meg at hun har sagt hun er allergisk/tåler hvitløk dårlig ( hun har brukt ordet allergisk). Men da de var på Gran Canaria oppdaget hun at hun tålte det. Så hun bestemte seg for å teste det ut hjemme i Norge nå. Og guess what- hun tålte hvitløken. Hun tror kanskje det har med at hun fjernet den lille grønne spiren inni. Jeg vet at hvitløk kan trigge IBS hos noen. Jeg var litt nysgjerrig på hvordan Stina reagerte tidligere siden hun var ALLERGISK mot hvitløk. Og så var jeg «heldig» og fikk det med meg på en snap: Når Stina spiste hvitløk tidligere, følte  hun seg  «ekstremt dehydrert og fikk vondt i alle ledd i kroppen».  
Altså- det blir anbefalt av NHI å spise hvitløk fordi studier KAN vise at det hjelpe mot bl.a leddsmerter. Inngår også i kostholdsforslag for revmatikere. Obs- jeg sier ikke her at hvitløk er vidundermiddel for leddplager. Poenget mitt er at Stina sier hun er ALLERGISK ( tror man det, så går man til lege og allergi tester seg). Man hiver bare ikke rundt seg slike påstander. 

Ja, enig. Dessverre altfor mange som slenger rundt seg med "jeg er allergisk mot...". Et hån mot dem som faktisk er det!

Litt samme med sukkeravhengigheten hennes. Ingen er avhengig av sukker. Hjernen trenger (litt) sukker. Hun får i seg så mye sukker (både raffinert og "naturlig") i kostholdet sitt, som (heldigvis) ikke er supersunt. Men det er en litt artig greie som hun sikkert føler gjør henne spesiell.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopeful skrev (1 time siden):

Enig. Mye ting jeg stusser over og tenker ikke er vanlig. Men wn ting lurer jeg på, ettersom Stina nekter å lar PF bruke hennes do. Hvilket bad får babyen bruke? 

Hæ? Får han ikke bruke hennes do? Why? 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (34 minutter siden):

Hæ? Får han ikke bruke hennes do? Why? 😂

Nei. De har hvert sitt bad/do 😅 fordi stina synes det er ekkelt å dele. Etter hva jeg har skjønt. Har vell vært diskutert her for kort tid siden om hun vasker egen do, eller har hjelp til det også 🤷‍♀️ bæsj og tiss er vist svært ekkelt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopeful skrev (13 minutter siden):

Nei. De har hvert sitt bad/do 😅 fordi stina synes det er ekkelt å dele. Etter hva jeg har skjønt. Har vell vært diskutert her for kort tid siden om hun vasker egen do, eller har hjelp til det også 🤷‍♀️ bæsj og tiss er vist svært ekkelt.

Blir gøy å skifte bleie på unge med drit fra topp til tå..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (1 time siden):

Blir gøy å skifte bleie på unge med drit fra topp til tå..

Jeg er mest spent på hvordan det vil gå når barnet skal begynne med potte. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper hun rekker å få klyster før ungen kommer ut, jeg rakk ikke det den ene gangen. :P 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (9 timer siden):

Deler de soverom? Men altså har de hver sitt kjøkken og stue eller hvordan gjør de det? Har ikke fått med meg dette her jeg. Høres jo helt unormalt ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Whitesnake69 skrev (6 timer siden):

Deler de soverom? Men altså har de hver sitt kjøkken og stue eller hvordan gjør de det? Har ikke fått med meg dette her jeg. Høres jo helt unormalt ut 😂

Litt usikker selv, da det er litt vagt. De har iallefall hvert sitt bad, også har de vell ei stue, men han har studioet sitt, hvor han tilbringer det meste av tiden eller noe? Hun ønsker vell det lyst og moderne, mens han er veldig lyssky? Så han har malt studioet sitt svart, helt lystett gardiner, osv. Men dette er nok andre flinkere til å utdype enn meg, som har fulgt henne lengre, og fått med seg mer? 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopeful skrev (40 minutter siden):

Litt usikker selv, da det er litt vagt. De har iallefall hvert sitt bad, også har de vell ei stue, men han har studioet sitt, hvor han tilbringer det meste av tiden eller noe? Hun ønsker vell det lyst og moderne, mens han er veldig lyssky? Så han har malt studioet sitt svart, helt lystett gardiner, osv. Men dette er nok andre flinkere til å utdype enn meg, som har fulgt henne lengre, og fått med seg mer? 😅

Vet alt om å være lyssky,men er det ikke normalt at den du bor sammen med tar hensyn til det? Ikke at alt må være svart. Men en mellomting? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så fascinert av dette paret. Så mye penger i omløp, men så sjuskete de har det! Verandaen ser pill råtten ut. Rekkverket skulle vært skrapt og malt. Kledningen er gammel og stygg. Inne er det så utdatert. Hvitt og grått er veldig 2010. Kjøkkenet er umoderne. Gulvet har masse hull og riper. Møbleringen er kjip og møblene umoderne. Og den danderingen av pynteting med en blomst i midten og ett lys på hver siden! Det er sånn som bestemødre gjør! 
Med så mye penger trenger de jo ikke bo som white trash, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke pusser opp. 

Endret av Spyflua
Skrivefeil
  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (2 timer siden):

Vet alt om å være lyssky,men er det ikke normalt at den du bor sammen med tar hensyn til det? Ikke at alt må være svart. Men en mellomting? 

Jo, skulle tro det. Men tenker at om det funker for de, så er vell det fint. Men er veldig nysgjerrig på hvordan de gjør det for ungen sin del liksom 😅 hvor får ungen være. Og hvor mye er de sammen liksom 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...