Pidla Skrevet 1. mai 2024 #3461 Skrevet 1. mai 2024 Klink skrev (15 minutter siden): Hun har vært på legevakten hvor de sa at hun hadde litt lavt blodtrykk og har hatt et blodtrykksfall. Vet du bedre enn legevakten? Litt lavt ja, ikke ekstremt. 6
Pidla Skrevet 1. mai 2024 #3462 Skrevet 1. mai 2024 Zenhouse skrev (26 minutter siden): Hun har sagt i snappen at de har så stor familie på hver sin side at hvis de skulle blitt med hverandre på alle feiringer/markeringer så hadde de ikke fått gjort annet…. Det er det dummeste jeg har hørt 🙈 9 3
MariaIsabel Skrevet 1. mai 2024 #3463 Skrevet 1. mai 2024 Harnoejegvilsi skrev (6 timer siden): Klarer bare lese at hun har vært edru i månedsvis😂 Det har jeg også😂😜 Og det viser jo fokuset til folk her - "klarer bare å lese" det man kan "ta" henne på. 🙄 Til info, så var det i kontekst til at hun snakket om at det er 1. mai, og sikkert masse russ og unge som har vært ute og festet i natt. 2
Lillemor1982 Skrevet 1. mai 2024 #3464 Skrevet 1. mai 2024 Ersa skrev (9 timer siden): Som hun somatiserer, ref dagens snap med blodtrykksfall og legevakt. Huff, det må være tungt å bli så engstelig og kjenne sånn etter på absolutt alt. I tillegg publisere det på SoMe, men litt drama gir vel mer klikk og cash… For noen persilleblader de er, både hun og 'Pefedik'. Den minste ting blåser opp til dimensjoner. Og ALT brukes for content😖 16 3
Harnoejegvilsi Skrevet 1. mai 2024 #3465 Skrevet 1. mai 2024 Lillemor1982 skrev (3 minutter siden): For noen persilleblader de er, både hun og 'Pefedik'. Den minste ting blåser opp til dimensjoner. Og ALT brukes for content😖 Ja og nå har Dagbladet laget sak på det og Stina stilt til intervju. Verden er syk! 12 5
Lillemor1982 Skrevet 1. mai 2024 #3466 Skrevet 1. mai 2024 Harnoejegvilsi skrev (Akkurat nå): Ja og nå har Dagbladet laget sak på det og Stina stilt til intervju. Verden er syk! Fy faan 🤢 13 1
Harnoejegvilsi Skrevet 1. mai 2024 #3467 Skrevet 1. mai 2024 Birdo skrev (3 timer siden): Hun snakket om kontrastene fra 1. mai da hun var russ og nå. Kanskje se på snappen om man skal ha en mening. Jeg har sett snappen. Når det er sagt; Jeg betviler ikke et sekund at hun føler seg dårlig. Kan hende føler hun seg kjempedårlig. Til tross for tunge lange vipper, har hun sett tufs ut på en del snapper. Det jeg reagerer på er at alt snappes. Det virker som om hun er mer sammen med «oss» i løpet av en dag, enn det hun er sammen med samboeren. ALT omgjøres til content= Penger. Det må være utrolig tungt å ha et liv der alt er offentlig og nesten ingenting privat. Det må også være en enorm oppgave å skulle være den som skal informere alle «oss» om både kvinnehelse og alt det øvrige. Også er jeg også der at jeg tenker at man må begynne å «arrestere» disse influencerne i hva de fronter. I tillegg er Stina en sånn som blokkerer de som ikke er enig med henne i hennes narrativ. Og da blir utrolig nok kvinneguiden en plass man tar ut meningen sin. Jeg er i hovedsak i mot å gå på person og for å få på det som er sak. Men her er content det samme. Sak og person sklir over i hverandre. Så….Min mening om Stina er at hun er grandios. Stina lager bevisst content på et ufødt barn. Stina fokuserer bevisst på plager, nesten til det sykelige. Og nei, jeg tror ikke det er sunt for Stina i det lange løp. 15 8
Cuddlegirl Skrevet 1. mai 2024 #3468 Skrevet 1. mai 2024 Dagbladet: "HASTET TIL LEGEVAKTA. DET SVARTNET HELT" og blinkende rødt med Stina i sykesengen Herregud!?😂😂😂😂 19 3
Harnoejegvilsi Skrevet 1. mai 2024 #3469 Skrevet 1. mai 2024 elskersommer skrev (5 timer siden): Foster da om det høres bedre ut for deg.. eller abortert 2 ganger om det høres bedre ut for deg Det høres bedre ut. Det er et hån mot de som har mistet et BARN å kalle en tidlig spontanabort for barn. Hun testet som en gal, og det før hun egentlig skulle ha mens. Dvs lenge før de fleste andre tester. 11 1
Harnoejegvilsi Skrevet 1. mai 2024 #3470 Skrevet 1. mai 2024 Cuddlegirl skrev (3 minutter siden): Dagbladet: "HASTET TIL LEGEVAKTA. DET SVARTNET HELT" og blinkende rødt med Stina i sykesengen Herregud!?😂😂😂😂 Sjukt 9
Cuddlegirl Skrevet 1. mai 2024 #3471 Skrevet 1. mai 2024 At disse to artiklene ligger rett ovenfor hverandre, og at Stina sin har en sånn type overskrift, når man vet hva det handler om, kontra gutten som ble funnet i vannet og utført HRL på. Nei, nå ble det bare på alvor usmakelig og ekkelt. 9 1 7
Tinkerbellee Skrevet 1. mai 2024 #3472 Skrevet 1. mai 2024 (endret) . Endret 1. mai 2024 av Tinkerbellee 1
MariaIsabel Skrevet 1. mai 2024 #3473 Skrevet 1. mai 2024 Harnoejegvilsi skrev (15 minutter siden): Det høres bedre ut. Det er et hån mot de som har mistet et BARN å kalle en tidlig spontanabort for barn. Hun testet som en gal, og det før hun egentlig skulle ha mens. Dvs lenge før de fleste andre tester. Men i alle dager ... Har ikke dette blitt tatt opp og forklart nok ganger nå? Hun skulle begynne på IVF, og måtte da kjøpe inn medisiner for ca 20 000 kr. Kanskje greit å sjekke om man trenger medisinene først da eller? Hun testet ikke vanligvis så tidlig, men måtte det da pga medisinene, som hun også snakket om da hun testet. 3 1 2
Harnoejegvilsi Skrevet 1. mai 2024 #3474 Skrevet 1. mai 2024 Christin91 skrev (3 timer siden): Det første folk burde lese seg litt opp på er referanseverdier på blodtrykk! Jo, et blodtrykk på 107/59 er litt lavt. Hvis man i tillegg sliter med å få i seg næring er det ikke mye som skal til før man føler at man må besvime. Jeg var selv dårlig i 1.trimester og var også hus legevakt av samme årsak som Stina. Blir man dårlig under et svangerskap ønsker jo helsevesenet selvfølgelig å følge opp. Svimmelhet med oppkast kan være langt mer enn en blodtrykksfall. Men det er jo lett å si for folk i en tråd som denne når man i etterkant vet årsaken. Er det noe jeg reagerer litt på så er det uttalelsene hennes om at sukker ikke er bra for gravide. Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Man skal selvfølgelig ikke dytte i seg massevis, men i en periode hvor man er veldig dårlig og i tillegg har lavt blodtrykk er ikke litt sukker det verste. Jeg drakk selv powerade, spiste havrekjeks og litt surt smågodt for å gi kroppen noe energi da ting sto på som verst i 1.trimester. Ja, et bt på 107/59 er litt lavt. Hun har et litt lavt overtrykk (107) og et helt normalt undertrykk (59) Gjennomsnittlig ligger en frisk ung kropp på 120/60. Også kan det gå litt opp og ned, ut i fra hvilken tilstand man er i; jmf at hun ble svimmel og ville besvime på snap i dag. Hun filma og besvimte ikke. Ja, hun feilinformerer når hun snakker om sukker. Men hun skal ha for at hun snakker om hva som blir rett for henne. Ingen kritiserer henne for å dra på legevakten. Personlig kritiserer jeg sterkt at dette har noe i allmennheten å gjøre. Jeg kritiserer også at hun konsekvent bruker store ord om det som skjer henne. Eksempel «ekstremt dårlig» ekstremt blodtrykksfall o.l Jeg forstår også at hun er redd for den lille i magen. Men det er noe sykelig når du begynner med gravideklær/løse klær, poserer som nærmest høygravid i uke 5 satt på spissen. For meg er det noe som ikke virker helt bra. 16 4
Harnoejegvilsi Skrevet 1. mai 2024 #3475 Skrevet 1. mai 2024 MariaIsabel skrev (2 minutter siden): Men i alle dager ... Har ikke dette blitt tatt opp og forklart nok ganger nå? Hun skulle begynne på IVF, og måtte da kjøpe inn medisiner for ca 20 000 kr. Kanskje greit å sjekke om man trenger medisinene først da eller? Hun testet ikke vanligvis så tidlig, men måtte det da pga medisinene, som hun også snakket om da hun testet. Hun har testa jevnt og trutt hele høsten. Og det er helt greit å teste før man begynner på IVF. Hun testet generelt mer enn det andre kvinner utrykker at de gjør. 1
MariaIsabel Skrevet 1. mai 2024 #3476 Skrevet 1. mai 2024 Harnoejegvilsi skrev (2 minutter siden): Hun har testa jevnt og trutt hele høsten. Og det er helt greit å teste før man begynner på IVF. Hun testet generelt mer enn det andre kvinner utrykker at de gjør. Å teste jevnt og trutt er ganske vanlig når man prøver. Det var snakk om å teste tidlig (før ikm), og at hun testet tidlig da hun fant ut at hun var gravid og mistet igjen. Det blir ganske tåpelig å kritisere for det når det var en spesiell situasjon og en god grunn til å teste tidlig. 2
Lzzy Skrevet 1. mai 2024 #3477 Skrevet 1. mai 2024 (endret) Harnoejegvilsi skrev (9 minutter siden): Ja, et bt på 107/59 er litt lavt. Hun har et litt lavt overtrykk (107) og et helt normalt undertrykk (59) Gjennomsnittlig ligger en frisk ung kropp på 120/60. Også kan det gå litt opp og ned, ut i fra hvilken tilstand man er i; jmf at hun ble svimmel og ville besvime på snap i dag. Hun filma og besvimte ikke. Ja, hun feilinformerer når hun snakker om sukker. Men hun skal ha for at hun snakker om hva som blir rett for henne. Ingen kritiserer henne for å dra på legevakten. Personlig kritiserer jeg sterkt at dette har noe i allmennheten å gjøre. Jeg kritiserer også at hun konsekvent bruker store ord om det som skjer henne. Eksempel «ekstremt dårlig» ekstremt blodtrykksfall o.l Jeg forstår også at hun er redd for den lille i magen. Men det er noe sykelig når du begynner med gravideklær/løse klær, poserer som nærmest høygravid i uke 5 satt på spissen. For meg er det noe som ikke virker helt bra. Alt ved den dama der er jo sykelig, det er ikke en eneste dag hvor det ikke klages om kvalme, oppkast, svimmelhet eller nedsatt matlyst. Nevrotisk vil jeg kalle det. Setter spørsmålstegn ved hvordan noen i en sånn sykelig tilstand skal klare å ta seg av et barn, når man ikke klarer å ta seg av seg selv engang. For det kommer ikke til å bli bedre når det barnet er født, da blir det nye runder med andre ting. Endret 1. mai 2024 av Lzzy 17 4
Harnoejegvilsi Skrevet 1. mai 2024 #3478 Skrevet 1. mai 2024 elskersommer skrev (3 timer siden): Men undertrykket var kanskje noe lavt? Hun har et undertrykk på 59. De fleste ligger på 60. Jeg har selv alltid hatt et trykk på 90/50. Og lever fint med det. Kan ikke stå lenge i en og samme stilling da det kan medføre besvimelse, dusje i for varmt vann osv. Men man lever fint med det. Nå er jo Stina gravid og det er lettere å besvime, utrolig nok, når man er gravid. Hun må bare ta litt mere hensyn til at hun spiser og drikker godt. 2
Harnoejegvilsi Skrevet 1. mai 2024 #3479 Skrevet 1. mai 2024 MariaIsabel skrev (1 minutt siden): Å teste jevnt og trutt er ganske vanlig når man prøver. Det var snakk om å teste tidlig (før ikm), og at hun testet tidlig da hun fant ut at hun var gravid og mistet igjen. Det blir ganske tåpelig å kritisere for det når det var en spesiell situasjon og en god grunn til å teste tidlig. Hvor mange ganger/tester kunne hun bruke på 1 mens? Flere….Jeg skjønner at man ønsker bli gravid. Jeg skjønner også at ønsket er så stort at man vil ha svar, fort som f. Men Stina var ekstrem. Langt forbi det som er vanlig. 3
Harnoejegvilsi Skrevet 1. mai 2024 #3480 Skrevet 1. mai 2024 Cuddlegirl skrev (29 minutter siden): At disse to artiklene ligger rett ovenfor hverandre, og at Stina sin har en sånn type overskrift, når man vet hva det handler om, kontra gutten som ble funnet i vannet og utført HRL på. Nei, nå ble det bare på alvor usmakelig og ekkelt. Nå er det ikke Stina sin feil hva Dagbladet velger skrive. Men ja, det er usmakelig. Rett og slett kvalmt. Og der det nå sitter noen foreldre i en vanvittig krise, der sitter Dronninga og pleier alle de ekstreme tilstandene sine. Det handler om perspektiver på livet. 15 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå