Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Melus skrev (21 minutter siden):

Ikke har jeg ledd heller! 

Men er nok av folk i dette kommentarfeltet som nærmest mener hun er på bærtur når hun føler det hun gjør. At hun blir engstelig fordi hun blir så svimmel som hun gjør. 

Jeg er helt enig i at det blir i overkant mye om graviditeten på hennes snapchat om dagen men jeg bare lar være og se på dette hver dag.. det er hennes snapchat og hun må få poste det hun vil

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Men er nok av folk i dette kommentarfeltet som nærmest mener hun er på bærtur når hun føler det hun gjør. At hun blir engstelig fordi hun blir så svimmel som hun gjør. 

Jeg er helt enig i at det blir i overkant mye om graviditeten på hennes snapchat om dagen men jeg bare lar være og se på dette hver dag.. det er hennes snapchat og hun må få poste det hun vil

Det er helt unødvendig å håne, hvis noen gjør det. Hun føler det hun føler og det er lov til å være engstelig. Jeg reagerte bare på ordbruken at hun hadde mistet barn, det var alt. 

• Liker 2
Skrevet

Et ekstremt blodtrykksfall faktisk..ikke kraftig, eller skikkelig, men ekstremt…🙈

• Liker 15
Skrevet

Jeg måtte inn på snapchatenntil både henne og samboeren hennes, og kjære vene for et slitsomt opplegg! Jada det kan være intenst å være gravid og å ha en gravid partner- især om man har hatt en spontanabort elle to, men her lever de to veldig ulike liv under samme tak, og det virker for meg som at hun virkelig burde kommet seg ut blant folk oftere enn hva hun gjør og gjorde før graviditeten. 

Og den stirringen og det lille smilet mens hun satt på gulvet og var svimmel? Jeez det var creepy. Og urovekkende at hun valgte å poste så mye om litt svimmelhet, også inne på sykehuset og tilsynelatende mens det sto på 🤯. Hvor mye kommer hun til å eksponere ungen sin lurer nå jeg på 🤯

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Nepped skrev (11 minutter siden):

Jeg måtte inn på snapchatenntil både henne og samboeren hennes, og kjære vene for et slitsomt opplegg! Jada det kan være intenst å være gravid og å ha en gravid partner- især om man har hatt en spontanabort elle to, men her lever de to veldig ulike liv under samme tak, og det virker for meg som at hun virkelig burde kommet seg ut blant folk oftere enn hva hun gjør og gjorde før graviditeten. 

Og den stirringen og det lille smilet mens hun satt på gulvet og var svimmel? Jeez det var creepy. Og urovekkende at hun valgte å poste så mye om litt svimmelhet, også inne på sykehuset og tilsynelatende mens det sto på 🤯. Hvor mye kommer hun til å eksponere ungen sin lurer nå jeg på 🤯

Er helt enig i at det blir for mye om graviditeten og er redd hun vil eksponere barnet mye. Å jeg vil ikke fortsette å følge henne om hun starter med det..

Jeg liker å følge henne pga alt hun gjør i hagen.. skulle ønske hun kunne fokusere enda mer på det.

Men har faktisk full forståelse for at hun er engstelig når hun nå venter dette barnet. 

• Nyttig 1
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (3 timer siden):

Jada, jeg vet hun er gravid. Hvem vet ikke det🫣Men hun er jo edru hele tiden jmf hennes egne utsagn om hun nærmest aldri drikker. Tenker det er på sin plass å være edru i månedsvis når man er gravid. 

Hun snakket om kontrastene fra 1. mai da hun var russ og nå. Kanskje se på snappen om man skal ha en mening.

• Liker 3
Skrevet
Birdo skrev (10 minutter siden):

Hun snakket om kontrastene fra 1. mai da hun var russ og nå. Kanskje se på snappen om man skal ha en mening.

Var akkurat det hun mente. Å så klart holder hun seg unna alkohol når hun både forsøkte å bli gravid og når hun nå er gravid

• Liker 1
Skrevet
Nepped skrev (40 minutter siden):

Er nettopp det. Det smilet, mens hun var svimmel»… 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Og, hvorfor ble hun ikke med i bursdagen til familiemedlemmet til Pelle? 

• Nyttig 1
Skrevet

De hadde både sukkerfri mousse og sukkerfri brus der

• Hjerte 1
Skrevet
Nepped skrev (5 minutter siden):

Er det så vanskelig å forstå når man nettopp kommer fra legevakten?🙄

• Liker 5
Skrevet
Nepped skrev (16 minutter siden):

Jeg foreslår at du sender Stina en melding og spør om dette🙈

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det første folk burde lese seg litt opp på er referanseverdier på blodtrykk! Jo, et blodtrykk på 107/59 er litt lavt. Hvis man i tillegg sliter med å få i seg næring er det ikke mye som skal til før man føler at man må besvime. Jeg var selv dårlig i 1.trimester og var også hus legevakt av samme årsak som Stina. Blir man dårlig under et svangerskap ønsker jo helsevesenet selvfølgelig å følge opp. Svimmelhet med oppkast kan være langt mer enn en blodtrykksfall. Men det er jo lett å si for folk i en tråd som denne når man i etterkant vet årsaken. 

Er det noe jeg reagerer litt på så er det uttalelsene hennes om at sukker ikke er bra for gravide. Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Man skal selvfølgelig ikke dytte i seg massevis, men i en periode hvor man er veldig dårlig og i tillegg har lavt blodtrykk er ikke litt sukker det verste. Jeg drakk selv powerade, spiste havrekjeks og litt surt smågodt for å gi kroppen noe energi da ting sto på som verst i 1.trimester. 

Endret av Christin91
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (10 minutter siden):

Jeg foreslår at du sender Stina en melding og spør om dette🙈

Da blir man blokkert 😅

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Dojakitty skrev (Akkurat nå):

Da blir man blokkert 😅

Ja ja.. men da får man bare bli blokkert dersom det er så viktig å vite dette

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Ja ja.. men da får man bare bli blokkert dersom det er så viktig å vite dette

Hun har sagt i snappen at de har så stor familie på hver sin side at hvis de skulle blitt med hverandre på alle feiringer/markeringer så hadde de ikke fått gjort annet….

• Liker 1
Skrevet (endret)
Christin91 skrev (20 minutter siden):

Det første folk burde lese seg litt opp på er referanseverdier på blodtrykk! Jo, et blodtrykk på 107/59 er litt lavt. Hvis man i tillegg sliter med å få i seg næring er det ikke mye som skal til før man føler at man må besvime. Jeg var selv dårlig i 1.trimester og var også hus legevakt av samme årsak som Stina. Blir man dårlig under et svangerskap ønsker jo helsevesenet selvfølgelig å følge opp. Svimmelhet med oppkast kan være langt mer enn en blodtrykksfall. Men det er jo lett å si for folk i en tråd som denne når man i etterkant vet årsaken. 

Er det noe jeg reagerer litt på så er det uttalelsene hennes om at sukker ikke er bra for gravide. Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Man skal selvfølgelig ikke dytte i seg massevis, men i en periode hvor man er veldig dårlig og i tillegg har lavt blodtrykk er ikke litt sukker det verste. Jeg drakk selv powerade, spiste havrekjeks og litt surt smågodt for å gi kroppen noe energi da ting sto på som verst i 1.trimester. 

107/59 er ikke lavt på unge jenter, og iallfall ikke «ekstremt lavt» som hun sier. Hun sier at hun har lavt blodtrykk til vanlig, så om 107/59 er ekstremt lavt for henne så høres det heller ut som at hun vanligvis har et høyt blodtrykk. De fleste unge jenter ligger mellom 90-110 i overtrykk. 

Selvom 120/80 er «ideal blodtrykk» så er ikke blodtrykket lavt før det er under 100 systolisk. 

https://lommelegen.dagbladet.no/hjerte-og-kar/blodtrykk/artikkel/lavt-blodtrykk/70270514

Endret av Tinkerbellee
Tilleggsinfo (kilde)
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Tinkerbellee skrev (5 minutter siden):

107/59 er ikke lavt på unge jenter, og iallfall ikke «ekstremt lavt» som hun sier. Hun sier at hun har lavt blodtrykk til vanlig, så om 107/59 er ekstremt lavt for henne så høres det heller ut som at hun vanligvis har et høyt blodtrykk. De fleste unge jenter ligger mellom 90-110 i overtrykk. 

Men undertrykket var kanskje noe lavt?

Skrevet
Tinkerbellee skrev (5 minutter siden):

Selvom 120/80 er «ideal blodtrykk» så er ikke blodtrykket lavt før det er under 100 systolisk. 

https://lommelegen.dagbladet.no/hjerte-og-kar/blodtrykk/artikkel/lavt-blodtrykk/70270514

Hun har vært på legevakten hvor de sa at hun hadde litt lavt blodtrykk og har hatt et blodtrykksfall. Vet du bedre enn legevakten? 

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Hun har vært på legevakten hvor de sa at hun hadde litt lavt blodtrykk og har hatt et blodtrykksfall. Vet du bedre enn legevakten? 

Jobber selv i akuttmottak, så ja, jeg synes det var en merkelig påstand fra legevakten å si at et normalt blodtrykk er ekstremt lavt. 

• Liker 14
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...