Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle visste jo at hun var gravid. 

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sjokkidoriseg skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare venter med å fortelle det til offentligheten til etter uke 12🙈 Er jo mye som kan skje frem til da (og selvfølgelig etter det, alle skjønner hva jeg mener). Men er glad på deres vegne 

Hun har jo vært veldig åpen om prøveprosessen og IVF, det har rett og slett vært en veldig stor del av kanalen hennes. Ville jo vært litt unaturlig å ikke si noen ting. Jeg er også av de som ventet til etter uke 12 med å dele, men vet at mange foretrekker å dele det tidlig. Synes ikke det er noe man trenger å legge seg borti, folk bestemmer selv når de er komfortable med å dele :)

• Liker 4
Skrevet

Fint de klarte det på første forsøk.  Men kom ikke å si at pressen presser på...se og hør skriver de fikk sms fra henne etter ultralyd timen...ja ja da er du jo litt opptatt av at pressen skal skrive da....motsier seg selv...men kan vel bare skylde på hormoner 

• Liker 30
  • Nyttig 4
Skrevet
J_1990 skrev (6 timer siden):

Jeg er kanskje rar, men for oss tok det 4 år før vi fikk barnet vi drømte så om og slet så innmari med å få og når jeg til slutt ble gravid og ikke mistet som jeg gjorde flere ganger før så tok jeg alle symptomer med et smil!!! For jeg var så sinnsykt takknemlig for å faktisk være gravid! Det betydde alt i verden for meg. Tenk at jeg endelig fikk oppleve det! Kan hun for faen ikke vinkle det den veien heller??? Hun har blitt gravid første runde med ivf, noe som ikke skjer med alle, kanskje litt takknemlighet kan være på sin plass? De har brukt bare 1,5 år på å komme dit, det er ikke lang tid kontra andre som sliter. Et svangerskap inneholder MYE plager for de fleste av oss, men tenk så forbanna heldige vi er som får lov å oppleve det mest magiske i hele verden - å få bli foreldre!! 😭❤️ … og ja jeg vet det er tøft med de plagene som følger med, jeg hadde hyperemesis så var ikke bare litt kvalm… dehydrert, sykehus osv. MEN jeg klaget ikke til en sjel, annet enn litt til samboer når jeg var sliten, for fyyyy faen så takknemlig jeg var for å få være gravid! Det er nemlig ikke alle som får oppleve det ❤️‍🩹

Det er fullt mulig å være takknemlig for å være gravid, samtidig som man synes plagene er ubehagelig. Jeg er selv svært takknemlig for å endelig ha fått det til med IVF, men jeg har likevel lov til å klage litt over å være omtrent sengeliggende fra uke 5. Jeg tar selvsagt det fremfor å ikke bli gravid, men jeg skulle ønske at etter en lang og krevende prosess med å bli gravid, at jeg kunne få et mer behagelig svangerskap. 

Det er absolutt beundringsverdig at du tok alt med et smil til tross for et slitsomt svangerskap, men det betyr ikke at alle må reagere helt likt som deg, og at alt annet betyr at man ikke er takknemlig. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Anneisabell skrev (8 minutter siden):

Fint de klarte det på første forsøk.  Men kom ikke å si at pressen presser på...se og hør skriver de fikk sms fra henne etter ultralyd timen...ja ja da er du jo litt opptatt av at pressen skal skrive da....motsier seg selv...men kan vel bare skylde på hormoner 

Se og Hør skriver at hun BEKREFTER, ikke at hun tok kontakt først. Det er vanlig at journalister følger med på influencere og er raske på tråden om ting. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
J_1990 skrev (21 minutter siden):

Den oppførselen hun har vist i det siste har ikke vist noe som helst form for takknemlighet! At det er noe herk er jeg som sagt klar over, å ha hyperemesis er ingen dans på roser. Been there done that. Men hva med å fokusere på det positive? Stina har ikke gjort annet enn å syte og klage siden hun begynte med ivf!

Og hvordan skulle hun vist takknemlighet for svangerskapet uten å si at hun er gravid mener du ..? 

Hun virket ganske takknemlig nå da hun gikk ut med det, men jeg ser ikke hvordan hun skulle gjort det tydelig tidligere?

• Liker 6
Skrevet
MariaIsabel skrev (4 minutter siden):

Og hvordan skulle hun vist takknemlighet for svangerskapet uten å si at hun er gravid mener du ..? 

Hun virket ganske takknemlig nå da hun gikk ut med det, men jeg ser ikke hvordan hun skulle gjort det tydelig tidligere?

Da misforsto jeg da sikkert...

Skrevet
Sjokkidoriseg skrev (18 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare venter med å fortelle det til offentligheten til etter uke 12🙈 Er jo mye som kan skje frem til da (og selvfølgelig etter det, alle skjønner hva jeg mener). Men er glad på deres vegne 

Etter så mye mas fra alle om at hun enten må fortelle eller holde helt kjeft, så kommer selvsagt denne bare minutter etter at hun forteller. 🤦🏻‍♀️

Det er forresten bare 1-3% sjanse for at det går galt når man har sett hjertet slå. Det er lite forskjell på risikoen mellom det og frem til uke 12, da de aller fleste spontanaborter skjer før hjertet slår. Også SA etter den tiden hvor hjertet skulle begynt å slå - da er det sannsynlig at hjertet aldri slo. 

• Liker 6
Skrevet
MariaIsabel skrev (Akkurat nå):

Etter så mye mas fra alle om at hun enten må fortelle eller holde helt kjeft, så kommer selvsagt denne bare minutter etter at hun forteller. 🤦🏻‍♀️

Det er forresten bare 1-3% sjanse for at det går galt når man har sett hjertet slå. Det er lite forskjell på risikoen mellom det og frem til uke 12, da de aller fleste spontanaborter skjer før hjertet slår. Også SA etter den tiden hvor hjertet skulle begynt å slå - da er det sannsynlig at hjertet aldri slo. 

Vis gjerne til kilder for dette er bullshit 

• Liker 9
Skrevet
Orly skrev (50 minutter siden):

Sånne ting synes jeg er rart å skrive, at man bruker lang tid på å bli gravid betyr ikke at man ikke kan få klage over diverse når man blir gravid. Man kan likevel være svært takknemlig for at man er gravid. 

Helt enig, det er ingen fasit på hvordan man skal få lov til å reagere når man blir gravid.

Selv ble jeg gravid på første ivf-forsøk etter nesten 5 år prøving, og jeg var IKKE glad når jeg fikk positiv test. Gikk rett i krisemodus og ble redd i steden for lykkelig, selvom det hadde vært et stort ønske lenge. Nå godt over halvveis i svangerskapet har jeg endelig begynt å glede meg skikkelig😅 Alle har sin egen «ryggsekk» med erfaringer og følelser og reagerer derfor ulikt. 

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet

Veldig glad på Stina og Per Fredriks vegne nå ❤️

Håper også kvalmen til Stina slipper litt taket nå. Klart man kan være ekstremt kvalm tidlig i svangerskap, men noe av det kan også være høy nervøsitet. Så håper skuldrene kan senke seg etter denne ultralyden, og dermed livet smile litt igjen. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Anneisabell skrev (26 minutter siden):

Fint å se et bilde av henne uten filter for engangsskyld 🙃

• Liker 3
Skrevet
Dojakitty skrev (8 minutter siden):

Vis gjerne til kilder for dette er bullshit 

Sliter med å finne eksakte tall, da det bare står "kraftig redusert risiko" på de fleste sider, men tallene har jeg fra min egen gynekolog og det jeg har hørt at svært mange andre har fått høre fra sin gynekolog. Min sa 1 %, etter å ha sett et foster i god utvikling med bra hjerterytme 8+4.

• Liker 6
Skrevet
MariaIsabel skrev (30 minutter siden):

Det er fullt mulig å være takknemlig for å være gravid, samtidig som man synes plagene er ubehagelig. Jeg er selv svært takknemlig for å endelig ha fått det til med IVF, men jeg har likevel lov til å klage litt over å være omtrent sengeliggende fra uke 5. Jeg tar selvsagt det fremfor å ikke bli gravid, men jeg skulle ønske at etter en lang og krevende prosess med å bli gravid, at jeg kunne få et mer behagelig svangerskap. 

Det er absolutt beundringsverdig at du tok alt med et smil til tross for et slitsomt svangerskap, men det betyr ikke at alle må reagere helt likt som deg, og at alt annet betyr at man ikke er takknemlig. 

👏 godt skrevet 

• Hjerte 3
Gjest Sunfl0wer
Skrevet

Gratulerer så mye med det lille frøet❤️ Håper det sitter denne gangen🤞❤️

Skrevet
MariaIsabel skrev (2 timer siden):

Sliter med å finne eksakte tall, da det bare står "kraftig redusert risiko" på de fleste sider, men tallene har jeg fra min egen gynekolog og det jeg har hørt at svært mange andre har fått høre fra sin gynekolog. Min sa 1 %, etter å ha sett et foster i god utvikling med bra hjerterytme 8+4.

https://datayze.com/miscarriage-chart?mode=table

Men ukene fram til morkaken tar over og organene er ferdig utviklet er også risiko for at embryo slutter å utvikle seg. Gravidappene beakriver godt utviklingen til embryo, og at det IKKE er et foster før uke 10+0

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymPrøver96 skrev (1 time siden):

https://datayze.com/miscarriage-chart?mode=table

Men ukene fram til morkaken tar over og organene er ferdig utviklet er også risiko for at embryo slutter å utvikle seg. Gravidappene beakriver godt utviklingen til embryo, og at det IKKE er et foster før uke 10+0

Den oversikten er veldig fin, men den tar ikke med forskjellen på om man følger med på ultralyd og ser at ting fungerer. Embryo/foster slutter gjerne å utvikle seg en stund før kroppen støter det ut, så en SA i uke 9, kan egentlig ha vært at det sluttet å utvikle seg i uke 6, men kroppen oppfattet det ikke med en gang. 

• Liker 4
Skrevet
MariaIsabel skrev (38 minutter siden):

Den oversikten er veldig fin, men den tar ikke med forskjellen på om man følger med på ultralyd og ser at ting fungerer. Embryo/foster slutter gjerne å utvikle seg en stund før kroppen støter det ut, så en SA i uke 9, kan egentlig ha vært at det sluttet å utvikle seg i uke 6, men kroppen oppfattet det ikke med en gang. 

Altså en missed abortion (MA). som influenceren Celina Karine opplevde. 

Mange gravide som har mistet før følger svangerskapet fra ultralyd til ultralyd, og får aldri roen eller tro på at det går bra før baby ligger på brystet. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymPrøver96 skrev (18 minutter siden):

Altså en missed abortion (MA). som influenceren Celina Karine opplevde. 

Mange gravide som har mistet før følger svangerskapet fra ultralyd til ultralyd, og får aldri roen eller tro på at det går bra før baby ligger på brystet. 

Og selv da kan jo mye skje... Foreldrerollen gir et nytt arsenal av hva det er mulig å bekymre seg over. Håper ikke Stina lar angsten få for mye plass!

• Liker 4
Skrevet
Pidla skrev (1 minutt siden):

Og selv da kan jo mye skje... Foreldrerollen gir et nytt arsenal av hva det er mulig å bekymre seg over. Håper ikke Stina lar angsten få for mye plass!

Om man ikke har angst før man får barn, så får man iallefall nok annet å engste seg for, den dagen man sitter der og livet er forandret for alltid. På godt og vondt ❤️

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...