Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Jolanda skrev (4 minutter siden):

Man gjør jo som klinikken sier og dropper vel ikke en blodprøve fordi noen synes det er dårlig ressursbruk. Men ja, enig i at hun hadde jo 100% ikke tatt blodprøve nr. 2 om hun ikke var gravid. 

Ikke hadde hun fortsatt på støttemedisiner heller! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jolanda skrev (Akkurat nå):

Man gjør jo som klinikken sier og dropper vel ikke en blodprøve fordi noen synes det er dårlig ressursbruk. Men ja, enig i at hun hadde jo 100% ikke tatt blodprøve nr. 2 om hun ikke var gravid. 

Ja helt klart. Dersom det kommer fra klinikken er det jo ikke noe problem, skjønner det er forskjell fra klinikker. Men synes det er rart at hun ikke har sagt at dette er bestilt fra klinikken men sagt flere ganger at hun kommer til å ta blodprøve uansett istedenfor graviditetstest. 
dersom en graviditetstest er negativ 16dp5dt så er den også nesten 100% negativ på blodprøve. Da er man ute. Tror uansett særlig private klinikker ønsker blodprøve på dag x likevel, da dette er betalt av pasient. Men tror ikke statlig eide sykehus ønsker det pga ressursbruk og penger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter å følge med på snappene igjen når hun har bekreftet gravid/ikke gravid. Så enkelt er det tenker jeg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (21 minutter siden):

Da vi var i samme karusellen fikk vi beskjed om at hcg prøve blir tatt uansett etter så og så mange dager . 

Jeg gikk gjennom ivf for bare noen måneder siden, og jeg tror ikke de hadde tatt en ny blodprøve av meg dersom den første ikke var positiv om jeg forsto det de sa til meg korrekt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Ikke hadde hun fortsatt på støttemedisiner heller! 

Det stemmer nødvendigvis ikke. Støttemedisiner skal man ta ganske lenge, jeg fikk beskjed om å ta dette frem til første blodprøve til tross for at jeg opplevde blødninger.. Heldigvis for det, for det endte med graviditet :) 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«H» skrev (7 minutter siden):

Det stemmer nødvendigvis ikke. Støttemedisiner skal man ta ganske lenge, jeg fikk beskjed om å ta dette frem til første blodprøve til tross for at jeg opplevde blødninger.. Heldigvis for det, for det endte med graviditet :) 

Men Stina sa at hun egentlig skulle slutte med dem men fikk lov å fortsette litt til av klinikken ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SinfulBby skrev (24 minutter siden):

Hun sier hun får flere ufine mld, hun prøver å være så nøytal med å fortelle ting for å nettopp Skåne seg selv. Og denne mld sa hun jo var ment som at «du vet jo du er gravid når du går å tar blodprøve nr 2» litt sånn for å presse henne for svar. Syntes det er sykt ufint samtidig som hun nok bare gjør som det er anbefalt? Å ja hva hvis hun er gravid å vil sjekke kan man bare respektere henne å droppe ufine kommentarer?? Som om man ønsker å «ta henne» på noe??! Blir helt matt jeg. La henne få ha en eventuell gravid nyhet litt ifred etter forrige gang. Syns hun forklarer deg veldig grundig ofte men til ingen nytte🥺

Men nå har hun jo delt at hun tar blodprøve to, og det er en STERK indikasjon på at den første er positiv. Det er ikke frekt å si hvordan en ivf-prosess funker i praksis, og det var ingen oppfordring fra den bruker om at hun skulle dele verken det ene eller andre.. Kun en opplysning om blodprøver. 

Og jeg blir og ganske matt av at hun ikke tåler at det snakkes om, for hun deler villig og legger opp til spekulasjon med all hinting og «symptomer». Vil man ikke snakkes om så bør man ikke aktivt gå inn for å være en offentlig person som tjener penger på klikk. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tenkt på at frøkna bare kan stenge muligheten for å skrive til henne i en liten periode? 
Neeeeeei det kan hun jo ikke for da kan man ikke skape blest 🤣

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skrevet på de 2-3 siste sidene bevitner att ingen her sitter på den endelige fasiten om hva som er rett eller galt når det kommer til prøverør. Det virker som at det blir gjort på forskjellige måter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (8 minutter siden):

Det som er skrevet på de 2-3 siste sidene bevitner att ingen her sitter på den endelige fasiten om hva som er rett eller galt når det kommer til prøverør. Det virker som at det blir gjort på forskjellige måter. 

Men man tar ikke HCG prøve nr 2, 5 uker gravid hvis prøve 1 er negativ. Det ville jo vært helt idiotisk. Det er en dyr blodprøve. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rem skrev (4 timer siden):

Hun får jo ikke svar på testen før torsdag-fredag?!

HCG-testen får hun ikke svar på før da, meeeen hun kan godt ha fått positiv grav.test og ikke vil si det direkte..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (3 minutter siden):

HCG-testen får hun ikke svar på før da, meeeen hun kan godt ha fått positiv grav.test og ikke vil si det direkte..

Jeg tror nok hun har gjort det (hun sa hun skulle). Og den var nok positiv. Tror ikke hun hadde klart å holde humøret oppe hvis ikke!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at hun skal fortelle etter at de har vært på tidlig ultralyd HVIS alt er som det skal.. Hvorfor ta ultralyd om du ikke er gravid i utgangspunktet? 😅

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MzMe skrev (11 minutter siden):

Hun sier at hun skal fortelle etter at de har vært på tidlig ultralyd HVIS alt er som det skal.. Hvorfor ta ultralyd om du ikke er gravid i utgangspunktet? 😅

Nettopp! Det er jo det hele diskusjonen her dreier seg om. 
Tenker vi kan konkludere med at dama er gravid, så får vi la hun drive på og de som vil sponse StinabloggAS, klikker inn på snap og følger med. Jeg er ikke en av de, foråsiresånn 🥱

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (12 minutter siden):

Hun er gravid. Hun får ingen ultralyd om hun ikke tester positivt. Så dette har gått veien fram til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (32 minutter siden):

Jeg tror nok hun har gjort det (hun sa hun skulle). Og den var nok positiv. Tror ikke hun hadde klart å holde humøret oppe hvis ikke!

Hun hadde mest sannsynlig fortalt at hun har sluttet på medisiner og begynt å blø/ eller venter på mensen pr nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahah noen har påpekt det med hcg prøvene til henne på snap. Og hun er sur fordi det er ugreit 😂😂😂😂😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa jo rett ut at hun hadde snakket med klinikken på testdagen, og de hadde sagt at hun kunne slutte på hormonene. Hvilket er normalt når man har fått positiv test ved 5 uker, med mindre man har påvist mangel av egenproduksjon av progrestron (støttehormonet). Men fordi hun selv følte at det ville være mindre sjans for at hun mistet om hun fikk fortsette, sa de det var greit. Hun har altså testet, fått positiv test, for om den hadde vært negativ (ved negativ test 5+0 er en negativ test, negativ okke som ved ivf) så hadde ikke klinikken sagt at hun kunne fortsette på hormonene da dette ikke er hormoner man skal ta som ikke-gravid. Det er da heller ikke nødvendig med 2 hcg prøver for å sjekke en ev stigning. De hcg prøvene hun tar nå er bare for å gi en pekepinn på om graviditeten ser ut til å gå som den skal, og ul er for se om det er liv laga. 
Jeg skjønner hun ikke orker mediekjøret som sist når hun mistet, men da burde hun ikke si regelrett ut at hun er gravid, dele så mye som hun har gjort, legge ut spekulasjoner og bli dritsur når noen faktisk responderer på det, eller sinna og mene folk er ufine når de faktisk bare sender henne meldinger med fakta når hun gir uriktige opplysninger.

«Alle» vet hun er gravid nå, hun har sagt for mye allerede, så måten hun holder på nå blir bare for dumt. Forhåpentligvis har hun lært hva hun ikke burde si/dele når de skal i gang med søskenforsøk (såframt alt går bra nå) om hun ikke ønsker alt dette styret og meldingene.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref snap: du holder det jo ikke privat for du forteller jo alt som skjer! Alle som kan noe om IVF skjønner at du er gravid! Og du legger opp til det selv. Vel vitende! 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (53 minutter siden):

Men man tar ikke HCG prøve nr 2, 5 uker gravid hvis prøve 1 er negativ. Det ville jo vært helt idiotisk. Det er en dyr blodprøve. 

Prøven kan ha vært uklar og derfor må ny tas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...