Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pusle skrev (3 timer siden):

Jeg har fulgt denne influenseren og typen hennes med ujevne mellomrom de siste mnd. De virker som et par som passer hverandre godt og er rause med hverandre.

Men, det som slår meg mest når det gjelder SB, er at det blir tydelig hvor viktig det egentlig er å ha et arbeid å gå til. Forholde seg til andre mennesker som du ikke har valgt selv. Samarbeide med andre. Komme seg ut av sin egen boble. Ja, hun tjener penger på snapchat så sånn sett er det sikkert en "jobb" men det eneste hun gjør er å snakke om seg selv og vise frem livet sitt. Lage frokost, rydde kjøkkenet, sette på klesvask, ørten selfier i løpet av dagen... det må være den mest usunne og unyttige jobben jeg kan tenke meg. Skummelt at dette i det hele tatt er en kilde til inntekt, og tydeligvis en ganske god inntekt også. 

Influenser som yrke er sikkert kommet for å bli (dessverre). Men den veien det går nå, med at det holder å sette opp et kamera og filme dagen din så ruller pengene inn, jeg håper det ikke er noe som varer. Influensere som fronter noe de brenner for, som har relevante samarbeidspartnere, som legger godt arbeid i annonser, som er gode på sin merkevare...kjør på, det skjønner jeg at det er et marked for.

Men å se SB skrelle appelsiner og gå tur med hunden... hvor lenge er det interessant nok?

En sofa samt et bord som må ryddes .... Sykt egentlig med tanke på hva som venter om de blir foreldre . Kjøkkenet er hennes valg at det "flyter" fordi hun liker et såkalt skippertak " 😄 Altfor god tid ,hun er sikkert både snill og god men altfor selvsentrert

• Liker 10
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke at hun har giddet å pakke noe som helst. Hun kjøper jo nok klær, sminke og vesker ila av de 3 første  feriedagene til å holde resten av ferien. Trengte jo ikke ta med noe hjemmefra.  :P

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
loffen skrev (12 minutter siden):

Skjønner ikke at hun har giddet å pakke noe som helst. Hun kjøper jo nok klær, sminke og vesker ila av de 3 første  feriedagene til å holde resten av ferien. Trengte jo ikke ta med noe hjemmefra.  :P

Altså.....3 timer på pakking er jo bare utrolig 😜

• Liker 6
Skrevet
Labbus skrev (43 minutter siden):

Veldig bra matlyst å ikke minst å gå utrolig mye i området rundt hotellet . Godt gjort at de plagene forsvant på ca et døgn .....Men ,for all del mest sannsynlig bivirkninger som er borte . Følger henne litt,men veldig monoton hverdag så altså ikke så fengende . x for at det går veien,flotte foreldre blir de ihvertfall .Men helt ærlig så må nok rytmen legges om, alle som har barn vet jo at bare en dusj kan innimellom være  luxus....

Blir deilig det, når man såvidt kan gå etter fødsel, melkespreng, blødninger, hemorroider og enda mer hormoner slår inn! For ikke å snakke om når konstant mangel på søvn, og i verste fall kolikk blir hverdagen. Skulle tro det kun var ren glamour å få barn! Ikke rart mange blir overveldet og får fødselsdepresjoner, når sosiale medier maler et bilde av at det kun er fantastisk. Og ja, jeg har barn selv.. elsker de over alt!! Men fy søren så lite man vet om hva det vil si før man virkelig sitter der med en gråtende unge, full av hormoner i tårer og ikke aner hvem ende man skal starte i. Hjelper lite å klage da, for seint å angre på en måte 🤣

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Lzzy skrev (2 minutter siden):

Blir deilig det, når man såvidt kan gå etter fødsel, melkespreng, blødninger, hemorroider og enda mer hormoner slår inn! For ikke å snakke om når konstant mangel på søvn, og i verste fall kolikk blir hverdagen. Skulle tro det kun var ren glamour å få barn! Ikke rart mange blir overveldet og får fødselsdepresjoner, når sosiale medier maler et bilde av at det kun er fantastisk. Og ja, jeg har barn selv.. elsker de over alt!! Men fy søren så lite man vet om hva det vil si før man virkelig sitter der med en gråtende unge, full av hormoner i tårer og ikke aner hvem ende man skal starte i. Hjelper lite å klage da, for seint å angre på en måte 🤣

Er så hjertens enig . Som voksen 4 barns mor så så må jeg le 😅 Alt du beskriver blir nok aldri glemt ....Tider med nyfødt å ikke minst tiden etter i flere mnd. Får bare ønske de lykke til,som noen skrev tidligere så er de jo ikke så veldig sosial,går i en rytme hver dag året rundt. Vel vel,vil sikkert gå godt for hennes "mamma"skulle bo der for middagslaging/klesvask osv . Så det 🙃

• Liker 7
Skrevet
Labbus skrev (13 minutter siden):

Er så hjertens enig . Som voksen 4 barns mor så så må jeg le 😅 Alt du beskriver blir nok aldri glemt ....Tider med nyfødt å ikke minst tiden etter i flere mnd. Får bare ønske de lykke til,som noen skrev tidligere så er de jo ikke så veldig sosial,går i en rytme hver dag året rundt. Vel vel,vil sikkert gå godt for hennes "mamma"skulle bo der for middagslaging/klesvask osv . Så det 🙃

Huff ja 😂 det er fader ikke mye tid til å se seg i speilet og beundre seg selv når en liten krever all oppmerksomhet altså. Egenpleie kommer i aller siste rekke og det er sånn det er. Syns bare det er helt vilt hvordan ting blir framstilt, klaging og syting for det minste stikk man kjenner. Hjelpe meg, hvordan skal de orke svangerskap og fødsel? For ikke å snakke om alt som kommer i ettertid, som tidligere nevnt er ALT annet enn bare fint og flott 🙄 men ja, er man så heldig å ha en mor boende hos seg, så sier vel det sitt. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Isola2 skrev (10 timer siden):

Da hun ikke noe i gata at det var urettferdig at narkiser ble gravide uten å ville det en gang og ikke hun som ønsket det så mye?

Jepp, stemmer det..

• Liker 4
Skrevet
Lzzy skrev (8 timer siden):

Huff ja 😂 det er fader ikke mye tid til å se seg i speilet og beundre seg selv når en liten krever all oppmerksomhet altså. Egenpleie kommer i aller siste rekke og det er sånn det er. Syns bare det er helt vilt hvordan ting blir framstilt, klaging og syting for det minste stikk man kjenner. Hjelpe meg, hvordan skal de orke svangerskap og fødsel? For ikke å snakke om alt som kommer i ettertid, som tidligere nevnt er ALT annet enn bare fint og flott 🙄 men ja, er man så heldig å ha en mor boende hos seg, så sier vel det sitt. 

Eller så kan man få en ganske så rolig og bedagelig baby, med en støttende og likeverdig partner da - så nyfødt-tiden gårveldig bra🥰 Jeg elsket nyfødt-tiden! Såklart hadde vi dager hvor ting var vanskelig og ingenting hjalp, men vi var to om det og kunne avlaste hverandre helt fint. Snakk om å male fanden på veggen🙄

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Birdo skrev (16 minutter siden):

Eller så kan man få en ganske så rolig og bedagelig baby, med en støttende og likeverdig partner da - så nyfødt-tiden gårveldig bra🥰 Jeg elsket nyfødt-tiden! Såklart hadde vi dager hvor ting var vanskelig og ingenting hjalp, men vi var to om det og kunne avlaste hverandre helt fint. Snakk om å male fanden på veggen🙄

Maler ikke  fanden på veggen, snakker av erfaring! Og det er fakta at det blir framstilt litt annerledes i sosiale medier, enn hvordan det virkelig er å få barn. Mange er meget lite forberedt på det, fordi realiteten og den rosa bobla er to vidt forskjellige ting. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Lzzy skrev (29 minutter siden):

Maler ikke  fanden på veggen, snakker av erfaring! Og det er fakta at det blir framstilt litt annerledes i sosiale medier, enn hvordan det virkelig er å få barn. Mange er meget lite forberedt på det, fordi realiteten og den rosa bobla er to vidt forskjellige ting. 

Hvis man skulle ha fokusert på det negative med å få barn, hadde ingen fått barn. For noen så kan det å få barn være overveldende, by på mange overraskelser. Men når man står i det og prøver å få barn, er dette bare en mine bagatell mot det å kanskje ende opp med å ikke få barn. Er nok det som tynger Stina, hun vet faktisk ikke om hun får oppleve de negative sidene og positive sidene med å få barn. Og det kan være veldig tøft på psyken! Ingen ser for seg at man skal gå igjennom ivf for å få barn, og mens man holder på med de «falske» hormonene det innebærer så kan det tære enda mer på psyken. Tror det var veldig lurt av Stina å ta seg en tur, få litt miljøskifte siden ingen av dem har en «jobb å gå til».
Det at hun ikke har det bra nå og har hatt det tøft med ivf har absolutt ingenting med hvordan hun kommer til å takle en graviditet eller det å bli mamma. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
Lzzy skrev (29 minutter siden):

Min erfaring med SoMe når det kommer til fremstillingen av foreldrerollen er stikk motsatt. Det går sport i å vise hvor slitsomt det er og hvor lite tid man får til seg selv. Se på Kristina Andersen f.eks da, som får masse tyn for at hun er positiv til foreldrerollen, fordi det er ikke normen folk er vant med å se. 

Selv om din erfaring var "dårlig", så betyr ikke det at alle nybakte foreldre får det slik. Jeg skulle gjerne levd i den nybaktboblen mange ganger til, det var den koseligste tiden i mitt liv - og det må faktisk være lov å si. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Lzzy skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke Stine lever i noen rosa boble på den måten du skisserer. 

Min første baby var ikke noe problem i det hele tatt sov og var fornøyd. 
Det trenger ikke bli vanskelig i det hele tatt. 

• Liker 5
Skrevet
Birdo skrev (1 time siden):

Enig , elsket barseltiden. Ja for noen blir det tøft og for noen blir det helt fint

• Liker 6
Skrevet

Og min spådom er at hun er/blir gravid nå! 

• Liker 9
Gjest Heartgirl
Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke Stine lever i noen rosa boble på den måten du skisserer. 

Min første baby var ikke noe problem i det hele tatt sov og var fornøyd. 
Det trenger ikke bli vanskelig i det hele tatt. 

Graviditet er forskjell fra gang til gang. 

Ikke noe problem med min førstefødte men nummer to var annerledes. 

Skrevet
Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Graviditet er forskjell fra gang til gang. 

Ikke noe problem med min førstefødte men nummer to var annerledes. 

Jepp slik var det for meg også. Jeg tror Stina er klar over det, syns ikke hun framstår som at hun ikke vet hva det innebærer, i alle fall at hun står på lik linje som alle førstegangsforeldre. 

• Liker 5
Gjest Heartgirl
Skrevet
Klink skrev (15 minutter siden):

Jepp slik var det for meg også. Jeg tror Stina er klar over det, syns ikke hun framstår som at hun ikke vet hva det innebærer, i alle fall at hun står på lik linje som alle førstegangsforeldre. 

Det tror jeg du har rett i at hun står på lik linje som alle førstegangsforelde. 

Skrevet (endret)
Birdo skrev (4 timer siden):

Samme her. Hadde en rolig baby og hadde masse tid til egenpleie og trening. Pluss en mann som tok sin del av arbeidet… man hører jo bare om de som hadde det vanskelig (er vel de som roper høyest om det også).

Det skader vel uansett ikke å kose seg og ta vare på seg selv før man får barn.  

Endret av Gnurr
  • Liker 6
Gjest Heartgirl
Skrevet
Gnurr skrev (31 minutter siden):

Samme her. Hadde en rolig baby og hadde masse tid til egenpleie og trening. Pluss en mann som tok sin del av arbeidet… man hører jo bare om de som hadde det vanskelig (er vel de som roper høyest om det også).

Som nybakt mamma trenger man egentid til venner, egenpleie og trening. Min x var dyktig og det var han som sa at jeg måtte få meg egentid for og ta vare på meg selv. 

Det er viktig og ta vare på seg før man får barn også og det er bra for det mentale. 

Skrevet
Gnurr skrev (1 time siden):

Det hadde jeg også, men mitt poeng er at man likevel ikke er forberedt på hva det innebærer før barnet er der. Og hvis man har sett hva som legges ut av syting og klaging så langt,  så kan man vel ikke forvente at det blir annerledes hvis man føler seg oppblåst og «seks måneder» på vei allerede nå. Jeg svarte på en kommentar, med mine synspunkter.

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...