Lilleiskaffe Skrevet 5. november 2025 #18301 Skrevet 5. november 2025 Oi, Stina har faktisk produsert litt arbeid! Den genseren så faktisk ganske ålreit ut, enkel og grei, og laget et skikkelig opplegg med strikkepakke hos strikkia. Veldig bra Stina! selv om hun kunne lagt litt bedre arbeid i bildene for å være helt ærlig, kanskje ikke kjøkkenet ble den beste bakgrunnen 😅🙊 men dette synes jeg er lovende, kanskje hun burde gå litt dypere inn i strikkingen og designe ålreite gensere. 5
Sol Rampelyset Skrevet 5. november 2025 #18302 Skrevet 5. november 2025 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 1
JegErIkkeMeg Skrevet 5. november 2025 #18303 Skrevet 5. november 2025 AntiBullshit skrev (12 timer siden): Er ikke akkurat sukkerfri den julebrunosten hun spiser, med svimlende 38% sukkerarter er det rart at hun ikke trigger «avhengigheten sin» Det er jo ikke TILSATT sukker, vettu. Kroppen hennes kjenner da vel forskjell 💁🏻♀️
Faina Skrevet 5. november 2025 #18304 Skrevet 5. november 2025 MajaKristin skrev (1 time siden): Jeg bor på sørlandet, men her på fjellet vi har også snø i november, men det er er fortsatt høst. Vi holder oss vel til fakta? Nord har da ikke ene eie på snø i verken oktober eller november og kan heller ikke kalle det vintermåned bare for det. Vi har også snø langt ut i april, men da er det vår. Der blir vi ikke enige. 5 5
JegErIkkeMeg Skrevet 5. november 2025 #18305 Skrevet 5. november 2025 Lilleiskaffe skrev (47 minutter siden): Oi, Stina har faktisk produsert litt arbeid! Den genseren så faktisk ganske ålreit ut, enkel og grei, og laget et skikkelig opplegg med strikkepakke hos strikkia. Veldig bra Stina! selv om hun kunne lagt litt bedre arbeid i bildene for å være helt ærlig, kanskje ikke kjøkkenet ble den beste bakgrunnen 😅🙊 men dette synes jeg er lovende, kanskje hun burde gå litt dypere inn i strikkingen og designe ålreite gensere. Fra en som er over gjennomsnittet på strikking: Nei, den er ikke ålreit. Det er jo akkurat den samme genseren hun har strikket flere varianter av med dårlig hals og ujevn strikking, attpåtil med et mønster hun på ingen måte har laget selv. Dårlig av Strikkia 😅 5 8
SoftKitty Skrevet 5. november 2025 #18306 Skrevet 5. november 2025 Faina skrev (1 time siden): Der blir vi ikke enige. Men altså.. årstidene er jo egentlig ikke noe subjektivt. https://snl.no/årstider Astronomiske årstider sier at det er høst helt til 22. desember. Kalenderårstider så er høst september - november. Dette er fakta ikke synsing man kan være uenige om. Men ser det står noe vagt der om Klimatiske årstider så er vel det du følger da 😄 Men det betyr ikke at "det er vinter nå" er fakta bare fordi det snør. Det er ofte varmere i mai enn juni her jeg bor men mai er vår og juni er sommer likevel (jeg forholder meg til kalenderårstider som de fleste gjør) 5 8
Lilleiskaffe Skrevet 5. november 2025 #18307 Skrevet 5. november 2025 JegErIkkeMeg skrev (2 timer siden): Fra en som er over gjennomsnittet på strikking: Nei, den er ikke ålreit. Det er jo akkurat den samme genseren hun har strikket flere varianter av med dårlig hals og ujevn strikking, attpåtil med et mønster hun på ingen måte har laget selv. Dårlig av Strikkia 😅 Jeg er langt under snittet og synes mønsteret var ganske ålreit 😅 nå er det jo ikke hun som strikker gensere og sender ut, så om hun strikker dårlig er vel ganske urelevant for strikkepakken? 1 6
JegErIkkeMeg Skrevet 5. november 2025 #18308 Skrevet 5. november 2025 Lilleiskaffe skrev (1 time siden): Jeg er langt under snittet og synes mønsteret var ganske ålreit 😅 nå er det jo ikke hun som strikker gensere og sender ut, så om hun strikker dårlig er vel ganske urelevant for strikkepakken? Sant, ujevn strikking påvirker bare produktbildene. Det var bare for å understreke helheten 😅 1
cassio Skrevet 5. november 2025 #18309 Skrevet 5. november 2025 Lilleiskaffe skrev (1 time siden): Jeg er langt under snittet og synes mønsteret var ganske ålreit 😅 nå er det jo ikke hun som strikker gensere og sender ut, så om hun strikker dårlig er vel ganske urelevant for strikkepakken? Designet er dårlig. Håret hennes skjuler det, men halsen på genseren er mye høyere foran enn bak. Ikke særlig fint eller praktisk. 7 1
Lilleiskaffe Skrevet 6. november 2025 #18310 Skrevet 6. november 2025 cassio skrev (9 timer siden): Designet er dårlig. Håret hennes skjuler det, men halsen på genseren er mye høyere foran enn bak. Ikke særlig fint eller praktisk. Jeg har ikke studert det så nøye ettersom jeg ikke kan strikke. Synes allikevel det er fint at Stina har forsøkt å produsere noe, gjøre noe annet enn å bable inn i et kamera og skjære appelsiner 😅 hun prøver da, det synes jeg hun skal få ros for. 3 4 3
Bloggblipp Skrevet 6. november 2025 #18311 Skrevet 6. november 2025 Har dronninga begynt på diett? Hu spiser jo plutselig ikke noe stivelse lengre🙈 hu som har vært dronninga av å spise pasta🤷🏼♀️ nå spiser hu jo bare lavkarbo plutselig🙈 det har egentlig ikke noe å si for meg, men bare nysgjerrig, da matvanene plutselig har endret seg🙈 2
J.. Skrevet 6. november 2025 #18312 Skrevet 6. november 2025 Bloggblipp skrev (42 minutter siden): Har dronninga begynt på diett? Hu spiser jo plutselig ikke noe stivelse lengre🙈 hu som har vært dronninga av å spise pasta🤷🏼♀️ nå spiser hu jo bare lavkarbo plutselig🙈 det har egentlig ikke noe å si for meg, men bare nysgjerrig, da matvanene plutselig har endret seg🙈 ....eller hun ble matlei?
MajaKristin Skrevet 6. november 2025 #18313 Skrevet 6. november 2025 Faina skrev (20 timer siden): Der blir vi ikke enige. Nei, fordi det er vanskelig å tro at vi i sør også har snø? Det er fakta at desember, januar og februar er vinter måneder uansett hvordan du vender på det, med mindre du ikke bruker primstaven som kalender (?) noe jeg tviler på så ja, vi kan stoppe diskusjonen her. Merkelig at folk i nord skal gatekeep snø og vinter 🤷♀️ 2 7
Poly Skrevet 6. november 2025 #18314 Skrevet 6. november 2025 Bloggblipp skrev (2 timer siden): Har dronninga begynt på diett? Hu spiser jo plutselig ikke noe stivelse lengre🙈 hu som har vært dronninga av å spise pasta🤷🏼♀️ nå spiser hu jo bare lavkarbo plutselig🙈 det har egentlig ikke noe å si for meg, men bare nysgjerrig, da matvanene plutselig har endret seg🙈 Hadde nå pasta her om dagen. Brød og knekkebrød med brunost er det og, så nei hun spiser ikke lavkarbo
Faina Skrevet 6. november 2025 #18315 Skrevet 6. november 2025 MajaKristin skrev (2 timer siden): Nei, fordi det er vanskelig å tro at vi i sør også har snø? Det er fakta at desember, januar og februar er vinter måneder uansett hvordan du vender på det, med mindre du ikke bruker primstaven som kalender (?) noe jeg tviler på så ja, vi kan stoppe diskusjonen her. Merkelig at folk i nord skal gatekeep snø og vinter 🤷♀️ Har jeg sagt at det ikke er snø sørpå? Nei. Men vinteren er lengre i nord. 2
MajaKristin Skrevet 6. november 2025 #18316 Skrevet 6. november 2025 Faina skrev (1 time siden): Har jeg sagt at det ikke er snø sørpå? Nei. Men vinteren er lengre i nord. Selvom "vinteren" er lengre i nord så er fortsatt ikke november eller mars vintermåneder. Det er jo like logisk å si at det er vinter på en fjelltopp som har snø helt ut i juni. 9 2
Gjest Glufseguri Skrevet 6. november 2025 #18317 Skrevet 6. november 2025 Litt sløv annonsemerking også, «annonse» forsvinner på en del snapper også.. Men hun kan vel best😏
Interiørgla Skrevet 6. november 2025 #18318 Skrevet 6. november 2025 Faina skrev (På 5.11.2025 den 18.35): I nord er november en vintermåned. Dette er et veldig langstrakt land med store forskjeller på så mange måter, så det er klin umulig å ta hele landet under samme kam. Mars er også en vintermåned i nord, uansett hva den er i sør i skolebøkene. Nei, november er den siste høstmåneden, ikke en vintermåned. Vintermånedene er desember, januar og februar. Fordi om det er snø nordpå i nov, så er det per definisjon fortsatt en høstmåned. Ang mars så er den vanligvis den første vårmåneden i kalenderen, selv om den temperaturmessig ofte fortsatt er en vintermåned, spesielt i innlandet og nordpå. Vinteren defineres kalendarisk som desember, januar og februar, mens våren består av mars, april og mai. Hva du mener er vinter, vår og sommermåneder stemmer ikke med fasiten. 3 3
Pigaloppa Skrevet 6. november 2025 #18319 Skrevet 6. november 2025 Faina skrev (5 timer siden): Har jeg sagt at det ikke er snø sørpå? Nei. Men vinteren er lengre i nord. Vil heller si at den føles lengre i nord 1
Gjest sushi92 Skrevet 7. november 2025 #18320 Skrevet 7. november 2025 Interiørgla skrev (4 timer siden): Nei, november er den siste høstmåneden, ikke en vintermåned. Vintermånedene er desember, januar og februar. Fordi om det er snø nordpå i nov, så er det per definisjon fortsatt en høstmåned. Ang mars så er den vanligvis den første vårmåneden i kalenderen, selv om den temperaturmessig ofte fortsatt er en vintermåned, spesielt i innlandet og nordpå. Vinteren defineres kalendarisk som desember, januar og februar, mens våren består av mars, april og mai. Hva du mener er vinter, vår og sommermåneder stemmer ikke med fasiten. Herregud,er det ikke noen andre plasser på KG man kan diskutere dette?? Flere sider snart om årstider😵💫😵💫
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå