Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg syns denne tråden ofte overasker i måten å tolke ting på og at det tas ut av sammenheng slik at det hun sier blir helt feil framstilt.
Dette er blant annet det som kommer fram på min snapstory i dag

1. Stina forteller (fritt oversatt) at hun er dritt lei amming og pumping. Høres ut som 5 mnd er superlenge og en bragd. Det er det jo kanskje også siden hun mener hun sliter sånn med å få det til. Så forteller hun noe om endringer(?) som er positivt for barnet om ikke henger helt på greip. Uansett det viktige her er konklusjonen, hun velger å fortsette fordi det er til det beste for barnet! 

2. Så forteller hun at hun sto opp i 08:00 tiden , ammet og lagt han til å sove igjen. Selv om det er litt klaging så gjør hun det altså igjen:  det som er det beste for barnet ut fra hans behov. 

3. Hun forteller om at hun tok fri fra fra alt - også venninner fordi hun var i dårlig form! Barnet var hos far hele som også er omsorgsperson han ser daglig slik at hun fikk sove noen timer. Før det hadde hun ammet han mener jeg hun sa. Og så hadde hun bare pumpet resten av dagen. Barnet fikk altså morsmelk likevel selv om han muligens var mest hos far fordi hun var syk. Det er ikke noe som vedvarte over tid- i dag er hun nemlig back on track igjen. 
Så til det beste for seg selv og barnet! 

4. Man kan være uenig i hva som er sunt eller ikke , men hun påstår selv at hun spiste sunt i graviditeten fordi at kosthold kan påvirke fosteret. Hun har så vidt noen her vet fått et friskt barn. 
Hun handler til det beste for barnet. 

5. Hun klager igjen på søvn eller snakker om hvor lite hun har sovet. Jada vi har hørt det før og vi som er foreldre vet at slik er det. Jada hun burde sikkert forventa det, men det gjorde hun jo kanskje også. Hun liker bare å klage over det. Uansett hun snakker om å legge seg tidligere for å få mer søvn og at hun sover med barnet som ammes om natta. 
Hun endrer rutiner for at barnet skal få dekket sine behov.

(Deretter litt sånn småspydig til PF som jeg selv kjenner meg  litt igjen i når jeg har vært sliten og lei. Samtidig er det jo litt glimt i øyet der og det virker ikke veldig alvorlig ment ) 

6. Hun snakker om at det er «dritkoselig» å samsove med barnet og at det er jo bare en periode med lite søvn. Og at en dag kommer man til å savne det. Det er ikke bare klaging! 

Endret av Klink
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
chsa skrev (4 timer siden):

"Nå har jeg amma i 5 måneder. Det kommer til å gi han livsvarige endringer som er superfine".

Hva er det dama snakker om?

Hun har jo null peil på hva hun snakker om😂😂

• Liker 14
Skrevet
JojoMoyes skrev (3 minutter siden):

Jo det er stort sett syting og klaging ! Hun sprudler aldri over noe og til tider høres den ungen ut som en klamp om foten  . Derfor sluttet jeg å følge henne ! For det ble negativt ladet og sutring i mine ører . Så kan du fortsette å høre på det og betale hennes millionlønn og ta henne i forsvar . Godt med valg gitt ….

Hvis noen vil kan de gjerne skrive til meg på PM om hva jeg har gjort som er så forferdelig galt at innleggene mine stort sett besvares med brukerangrep. Gå gjerne til angrep på meg der i stedet.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Jeg syns denne tråden ofte overasker i måten å tolke ting på og at det tas ut av sammenheng slik at det hun sier blir helt feil framstilt.
Dette er blant annet det som kommer fram på min snapstory i dag

1. Stina forteller (fritt oversatt) at hun er dritt lei amming og pumping. Høres ut som 5 mnd er superlenge og en bragd. Det er det jo kanskje også siden hun mener hun sliter sånn med å få det til. Så forteller hun noe om endringer(?) som er positivt for barnet om ikke henger helt på greip. Uansett det viktige her er konklusjonen, hun velger å fortsette fordi det er til det beste for barnet! 

2. Så forteller hun at hun sto opp i 08:00 tiden , ammet og lagt han til å sove igjen. Selv om det er litt klaging så gjør hun det altså igjen:  det som er det beste for barnet ut fra hans behov. 

3. Hun forteller om at hun tok fri fra fra alt - også venninner fordi hun var i dårlig form! Barnet var hos far hele som også er omsorgsperson han ser daglig slik at hun fikk sove noen timer. Før det hadde hun ammet han mener jeg hun sa. Og så hadde hun bare pumpet resten av dagen. Barnet fikk altså morsmelk likevel selv om han muligens var mest hos far fordi hun var syk. Det er ikke noe som vedvarte over tid- i dag er hun nemlig back on track igjen. 
Så til det beste for seg selv og barnet! 

4. Man kan være uenig i hva som er sunt eller ikke , men hun påstår selv at hun spiste sunt i graviditeten fordi at kosthold kan påvirke fosteret. Hun har så vidt noen her vet fått et friskt barn. 
Hun handler til det beste for barnet. 

5. Hun klager igjen på søvn eller snakker om hvor lite hun har sovet. Jada vi har hørt det før og vi som er foreldre vet at slik er det. Jada hun burde sikkert forventa det, men det gjorde hun jo kanskje også. Hun liker bare å klage over det. Uansett hun snakker om å legge seg tidligere for å få mer søvn og at hun sover med barnet som ammes om natta. 
Hun endrer rutiner for at barnet skal få dekket sine behov.

(Deretter litt sånn småspydig til PF som jeg selv kjenner meg  litt igjen i når jeg har vært sliten og lei. Samtidig er det jo litt glimt i øyet der og det virker ikke veldig alvorlig ment ) 

6. Hun snakker om at det er «dritkoselig» å samsove med barnet og at det er jo bare en periode med lite søvn. Og at en dag kommer man til å savne det. Det er ikke bare klaging! 

Det er en selfølge og ta seg av sitt barn og sette det først. Ikke noe man fortjener noe applaus for slik du prøver på her. 
Det folk også reagerer på er den konstante sytingen og klagingen, spesielt angående amming hvor hun er skyld i problemene selv. 
Syns faktisk heller ikke det er greit og ikke, for og bruke hennes ord, GIDDE og ta seg av ungen en hel dag fordi man er sliten og lei av «livets kjas og mas». Det er et veldig dårlig tegn. 

Når det er sagt, klart det er tøft med en baby, og spesielt siden de lever slik de gjør hvor de deler opp timene og ansvaret seg i mellom. De er lite sammen som en familie, de sover ikke sammen, står ikke opp sammen, har ingen rutiner SAMMEN. Det er ekstra vanskelig og være alene med en baby. PF burde være mer tilstede hele døgnet, ikke bare i de 4 timene han har «babytid». Men det var den sleep scoren da….

Det er ikke heldig for tilknytningen til Stina og sønnen at de er adskilt i 4 timer hver dag. Det kan bli slik at hun ser frem til disse timene, og resten av tiden blir et ork. Mer og mer… 

• Liker 21
  • Hjerte 1
Skrevet
Poly skrev (15 minutter siden):

Det er en selfølge og ta seg av sitt barn og sette det først. Ikke noe man fortjener noe applaus for slik du prøver på her. 
Det folk også reagerer på er den konstante sytingen og klagingen, spesielt angående amming hvor hun er skyld i problemene selv. 
Syns faktisk heller ikke det er greit og ikke, for og bruke hennes ord, GIDDE og ta seg av ungen en hel dag fordi man er sliten og lei av «livets kjas og mas». Det er et veldig dårlig tegn. 

Når det er sagt, klart det er tøft med en baby, og spesielt siden de lever slik de gjør hvor de deler opp timene og ansvaret seg i mellom. De er lite sammen som en familie, de sover ikke sammen, står ikke opp sammen, har ingen rutiner SAMMEN. Det er ekstra vanskelig og være alene med en baby. PF burde være mer tilstede hele døgnet, ikke bare i de 4 timene han har «babytid». Men det var den sleep scoren da….

Det er ikke heldig for tilknytningen til Stina og sønnen at de er adskilt i 4 timer hver dag. Det kan bli slik at hun ser frem til disse timene, og resten av tiden blir et ork. Mer og mer… 

Sjølv om det er ein "selvfølge" påstår jo mange her i tråden at ho ikkje gjer det så kan være greit slå fast fakta.

Ang det å tilbringe tid saman og rutinar. I følge både ho og han et dei  iallefall to måltider pr dag i lag. Dei tilbring mykje meire tid saman en dei viser på kamera. I følge ho er ho gjerne med han når det er pappa tid og han med ho elles. Dette har dei begge uttrykt. Finn ingen grunn for ikkje å tru dei på det dei seier.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Poly skrev (23 minutter siden):

Men det blir jo sagt her i tråden at ho ikke gjør det som er til barnets beste og at hun klager og gjør ting ut fra sine egne behov. Her viser jeg til eksempler på det motsatte. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Stina i går: «jeg ammet, men han ble ikke helt mett så jeg ga ham morsmelk av en flaske jeg hadde i kjøleskapet. Etterpå pumpet jeg ut det som var igjen for å øke produksjonen». 

Mengden hun pumpet ut var omtrent den samme som det som var i flasken hun ga ham. HVORFOR ikke amme til baby har tømt puppene?

• Liker 16
Skrevet

Dette hører kanskje hjemme i tråden om PF, men jeg skriver det her likevel.

For en herlig seanse han postet i går da han spilte gitar og sang for sønnen. Baby ler høyt når han får «prøve» gitaren. Nydelig samspill mellom far og sønn ❤️

• Liker 9
  • Hjerte 5
Skrevet

Hun mener det er helt krise at han har vært våken i 4 timer og ett kvarter, og at det ikke er bra for utviklingen hans?? Why?! Hun sier jo at han er blid, og at man ikke ser på humøret hans at han har vært lenge våken? Da kan han vel være våken, da?

• Liker 18
Skrevet (endret)

At en på 5 mnd har vært våken i nesten 5 timer er litt i overkant da… skjønner hun syns det er stressende 

Endret av Milo277
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Milo277 skrev (36 minutter siden):

At en på 5 mnd har vært våken i nesten 5 timer er litt i overkant da… skjønner hun syns det er stressende 

Nå er jo søvnbehovet til hver enkelt baby forskjellig. Og alle sover ikke like mye hver dag. Så at han én dag er våken i nesten 5 timer er hverken krise eller noen man dør av! Dessuten har han 10 timer fra han står opp til han legger seg han kan være våken på,om man ser på "malen". (Ser at noen skriver våken 4 timer og et kvarter. Det er vesentlig forskjell på det kontra nesten 5 timer som du skrev. IMG_9773.thumb.jpeg.7858bf5e74abf829ceaef55d09b46767.jpeg

Endret av Katinkalille
Edit
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Katinkalille skrev (54 minutter siden):

Nå er jo søvnbehovet til hver enkelt baby forskjellig. Og alle sover ikke like mye hver dag. Så at han én dag er våken i nesten 5 timer er hverken krise eller noen man dør av! Dessuten har han 10 timer fra han står opp til han legger seg han kan være våken på,om man ser på "malen". (Ser at noen skriver våken 4 timer og et kvarter. Det er vesentlig forskjell på det kontra nesten 5 timer som du skrev. IMG_9773.thumb.jpeg.7858bf5e74abf829ceaef55d09b46767.jpeg

Stina sier 4 timer og 3 kvarter, og etterpå nesten 5 timer. Jeg forholder meg til det Stina sier. Jeg har full forståelse for at hun er stressa over at han har vært våken så lenge. At det er dårlig pga utviklingen er vel kanskje ikke slik jeg hadde ordlagt meg, men det hadde vært stressende.

Endret av Milo277
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, latterliggjøring og persondebatt.

Måne, admin. 

• Liker 2
Skrevet
Milo277 skrev (9 minutter siden):

Stina sier 4 timer og 3 kvarter, og etterpå nesten 5 timer. Jeg forholder meg til det Stina sier. Jeg har full forståelse for at hun er stressa over at han har vært våken så lenge. At det er dårlig pga utviklingen er vel kanskje ikke slik jeg hadde ordlagt meg, men det hadde vært stressende.

Hvordan i alle dager kan det være så stressende egentlig?

Hun sier jo at han er så blid og fornøyd, og de er to voksne tilstede i huset som kan avlaste hverandre.

Det er jo helt vanlig at babyer kan tulle litt med rytmen sin. Når man i tillegg stresser seg opp, mater febrilsk, synger, danser og herjer rundt...ja, da er det ikke rart han ikke vil sove.

Det høres ut som at alt skal skje etter en viss oppskrift. Hvis noe viker fra den, så er det helt krise.

Tror hun virkelig at han tar skade av å være litt lenge våken en gang i blant ? Come on! Seriøst! Da ville det vært mange underutvikla barn rundt omkring 😳

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Stina kan kritiseres for mye, men at hun syns det er krise at en baby på 5 mnd har vært våken i nesten 5 timer er ikke noe jeg syns hun kan kritiseres for. Er det innenfor «normalen» til P er det noe annet, men om det ikke er det kan han i verste fall bli overtrøtt, og da er det absolutt ikke bare bare. Virker ikke som det er normalt at han vanligvis er våken i 5 timer.

At han sovnet etter 3 min i bil viser jo at han var trøtt og trengte å sove. Burde kanskje ha prøvd det før synging og dansing da men 🤷🏻‍♀️

Endret av Milo277
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet mer om barnet som «ikke eksponeres» enn jeg gjør om mine nærmeste slektninger og venner sine unger. 
Eksponering er mer enn å vise ansikt!

• Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet
FruRosa skrev (57 minutter siden):

Jeg vet mer om barnet som «ikke eksponeres» enn jeg gjør om mine nærmeste slektninger og venner sine unger. 
Eksponering er mer enn å vise ansikt!

Enig! Hadde nesten vært bedre og vise ansiktet men samtidig dele null om han. Enn og holde på og dele og klage på alt om han. Syns PF klarer dette mye bedre enn hun.

• Liker 7
Skrevet
Poly skrev (36 minutter siden):

Enig! Hadde nesten vært bedre og vise ansiktet men samtidig dele null om han. Enn og holde på og dele og klage på alt om han. Syns PF klarer dette mye bedre enn hun.

Hun har jo vist ansiktet hans. Det ligger fremdeles ute på stories... den om AI babyboka.

Skrevet
Milo277 skrev (2 timer siden):

Stina kan kritiseres for mye, men at hun syns det er krise at en baby på 5 mnd har vært våken i nesten 5 timer er ikke noe jeg syns hun kan kritiseres for. Er det innenfor «normalen» til P er det noe annet, men om det ikke er det kan han i verste fall bli overtrøtt, og da er det absolutt ikke bare bare. Virker ikke som det er normalt at han vanligvis er våken i 5 timer.

At han sovnet etter 3 min i bil viser jo at han var trøtt og trengte å sove. Burde kanskje ha prøvd det før synging og dansing da men 🤷🏻‍♀️

Man dør ikke eller må legges inn på sykehus av å være overtrøtt altså. Gud bedre. Kanskje ungen ikke ville sove akkurat da. 

• Liker 7
Skrevet
Oline5 skrev (17 minutter siden):

Hun har jo vist ansiktet hans. Det ligger fremdeles ute på stories... den om AI babyboka.

AI boka? Du tenker at nå har du fått sett ansiktet til barnet? 😭😭😭

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...