Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Leoline skrev (10 minutter siden):

La barnevernet ta seg av de barna som trenger det, dette barnet lider ingen nød.  Kan ikke dømme de ut fra noen minutter på snap, dette barnet har det nok veldig bra og vil få en god oppvekst.

Det er ikke sånn at barnevernet kun er til for å ta barn ifra foreldrene. De kan være behjelpelige med veiledning der det trengs.

Hvis en fjortenåring blir gravid og får barn ville vel få sett på det som negativt at helsestasjon og barnevern ble koblet inn for å hjelpe og veilede. Og Stina med partner virker rett og slett ikke særlig mer modne enn den gjengse tenåring…

Endret av Illusen
  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JojoMoyes skrev (5 timer siden):

Ble du ikke blokkert ?

Nei faktisk ikke. Sikkert siden jeg pakka det pent inn. Men ganske sykt at hun nå står å sier at han vanligvis sovet til 09, når hun i går sa at de hadde søvnproblemer? Altså dama et jo ikke helt god. Kjenner jeg blir ordentlig irritert på måten hun også føler seg angrepet av "mammapolitiet" på også. Sikkert mye av det også, men vi vet at det er mange som faktisk sender gode råd i beste mening. Og hvis hun leser alt her inne, så burde det ikke være så vanskelig å bli en liten tøddel ydmyk og ta seg sammen!

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (13 minutter siden):

Det er ikke sånn at barnevernet kun er til for å ta barn ifra foreldrene. De kan være behjelpelige med veiledning der det trengs.

Hvis en fjortenåring blir gravid og får barn ville vel få sett på det som negativt at helsestasjon og barnevern ble koblet inn for å hjelpe og veilede. Og Stina med partner virker rett og slett ikke særlig mer modne enn den gjengse tenåring…

Vet at barnevernet veileder, men det trengs ikke her.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoline skrev (1 minutt siden):

Kødder du? Eller er du seriøs nå?

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoline skrev (20 minutter siden):

Og det vet du med sikkerhet, fordi..? 

Tydeligvis ganske mye mangel på sunn fornuft i det huset. Og ikke spesielt naturlige foreldreroller der. Ref klær, søvn, rutiner, behov. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvordan hun vil ha tilbakemeldingene uten å bli så støtt av det.  Greit nok at folk ikke trenger å være ufine eller legge seg borti absolutt alt, men hun må da tåle noe uten å kalle det mammapoliti.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoline skrev (3 minutter siden):

Seriøs. 

Du tenker ikke at et par som ikke evner å kle på babyen sin ute,i mars, ikke trenger veiledning? 
Ei heller ei mor som tvinger barnet til å sove lenger en kl 6 på morningen etter å ha sovet flere timer? 
Sånn helt på ekte?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (Akkurat nå):

Lurer på hvordan hun vil ha tilbakemeldingene uten å bli så støtt av det.  Greit nok at folk ikke trenger å være ufine eller legge seg borti absolutt alt, men hun må da tåle noe uten å kalle det mammapoliti.

Hun vil ikke ha tilbakemelding. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser ikke hele hverdagen og aner ikke hva som skjer i de fleste timer; Men er det ikke litt rart at det lille vi ser skurrer så fælt?
Vis Stina hadde vist hva som var «bra» og «rett»; tror dere ikke det er det hun hadde vist? Prøver man ikke og vise de beste sidene i SoMe? 

Vi ser ett barn lenket fast til babyseter eller trilla rundt i alle rom i seng. At tummy time er en egen greie; Ikke noe man automatisk gjør? 
Vi blir fortalt av foreldrene selv hvordan de deler tiden seg i mellom som om barnet var en skilsmissebaby. 
vi ser mor og far med jakker innendørs mens babyen ligger uten sokker. 
Barn kan være varme eller kalde av seg, men de regulerer dårlig temperaturen selv når de er små. 
Vi hører en mor som klager på en baby som har våkna 06.00 og tvunget barnet til og sove lengre. (Dette har skjedd mange ganger!) 

Altfor mye skurrer.. Og jeg håper noen faktisk gir dem gode råd snart, eller at helsestasjonen snapper opp litt slik at de kan veilede.. 

• Liker 18
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (26 minutter siden):

Du tenker ikke at et par som ikke evner å kle på babyen sin ute,i mars, ikke trenger veiledning? 
Ei heller ei mor som tvinger barnet til å sove lenger en kl 6 på morningen etter å ha sovet flere timer? 
Sånn helt på ekte?

Det går ikke an å tvinge en baby til å sove, det klarer ikke Stina heller. At hun ikke har hatt nok klær på barnet har jeg ikke fått med meg,  men mammapolitiet er gode på å få med seg detaljer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoline skrev (12 minutter siden):

Det går ikke an å tvinge en baby til å sove, det klarer ikke Stina heller. At hun ikke har hatt nok klær på barnet har jeg ikke fått med meg,  men mammapolitiet er gode på å få med seg detaljer. 

Ikke snakk uten å ha fakta da. 
Å bruke «mamma politi» kortet er så oppbrukt,spar meg 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoline skrev (6 timer siden):

Baby våkner kl. 06:00. Stina vil ikke stå opp så tidlig så hun vugger og rugger og bysser ham i nesten to timer så han sovner igjen og de begge sover halvannen time til. Høres dette normalt ut for deg?

Babyer sover jo en dupp eller tre gjennom dagen - her ser det jo nå ut som det ble å holde seg i senga til første duppen kunne tas - fordi mamma ikke kan dra seg ut av dyna før utpå formiddagen. 

Edit - brukte ordet rister istedet for rugger, og det blir jo helt feil. Har aldri tenkt og trodd at de er fysiske mot barnet på noen måte, så beklager virkelig den der. 

Endret av Illusen
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poly skrev (18 timer siden):

Ja helt enig. PF fremstilles ofte som en god far og det er han nok men han burde seriøst tenke gjennom om trening og jobb er så viktig per nå.

Han har tatt imot mye mindre jobb nå enn før har han sagt. Så tenker at jobb er en ting, men at han har latt den treningen bli så ekstrem, det skjønner jeg ikke vits med nei . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoline skrev (1 time siden):

Du synes dette er normalt fra en nybakt mor og far ? Ingen av de evner å tilpasse seg barnet eller gjøre om på rutiner til barnets beste ? Klarer ikke kle på han tydeligvis , fatter ikke at han er utsovet kl 06.00 om morgenen men tvangsvugger han i søvn igjen ? Osv osv . Synes virkelig de hadde trengt veiledning på både det ene og det andre .

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (8 minutter siden):

Du synes dette er normalt fra en nybakt mor og far ? Ingen av de evner å tilpasse seg barnet eller gjøre om på rutiner til barnets beste ? Klarer ikke kle på han tydeligvis , fatter ikke at han er utsovet kl 06.00 om morgenen men tvangsvugger han i søvn igjen ? Osv osv . Synes virkelig de hadde trengt veiledning på både det ene og det andre .

Mulig denne personen som forsvarer dette galskapet ikke har evner til å se det samme. Slik som dette paret. Skulle gjerne hatt litt veiledning selv også 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Leoline skrev (23 minutter siden):

Mammapolitikortet er så oppbrukt 🙈 Å sitte i boblejakke selv, og ha baby i bomullsbody og uten sokker på fanget samtidig er noe de nettopp gjorde . Man trenger ikke være mamma politi for å synes at det ikke henger på greip. Å ikke gå opp og ut av soverom kl 6 fordi man nekter å stå opp da, selv om babyen har sovet mange timer før og nå er klar for våken tid er veldig spesielt. Igjen, man trenger ikke være mamma politi. Holder fint å være en normal tenkende person for å skjønne at et barn i utvikling som nå har begynt å ha mer våkentid ønsker å se noe annet enn soveroms taket. Å da bruker ikke Stina 10 minutt på å prøve å få han til å sove, nei hun finner ut at han skal sove videre om han er klar eller ikke . Kan ikke tvinge et barn til å sove nei, men å bruke 1,5 time på å prøve å få en stakkars uthvilt baby til å sove er i min verden bare langt over grensen for normalt . Når han sover igjen er jo det fordi hans våken vindu er over for den gang , og han er klar for lur etter den 1,5 timen. Den tiden kunne de gjort så mye mer med en å sitte å bysse. Skulle ønske PF brukte smartheten sin på å lese seg opp litt på sånne ting , istede for olje , trening og søvn. Så kunne han videreformidlet noe til S. For disse to oppfører seg som unge tenårings foreldre . 

• Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoline skrev (1 time siden):

Hva vil du kalle det når hun sitter i halvannen time i 7-draget på morgenen og  bysser barnet med all sin kraft (hennes egne ord og demonstrasjon), fordi det ikke passer henne å stå opp da? Er vi ikke tett på tvang da? 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (16 minutter siden):

Hva vil du kalle det når hun sitter i halvannen time i 7-draget på morgenen og  bysser barnet med all sin kraft (hennes egne ord og demonstrasjon), fordi det ikke passer henne å stå opp da? Er vi ikke tett på tvang da? 

Spent på svaret her 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (23 minutter siden):

Hun klarte vel ikke å tvinge babyen til å sovne før han var trøtt igjen da… så det går ikke å tvinge en baby til å sove om den ikke er trøtt, 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...