Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Poly skrev (29 minutter siden):

Mange av særhetene deres handler om umodenhet og dårlig folkeskikk som og spise i sofaen, overdreven kresenhet, selvopptatthet utover det som er sunt osv. De får tenke seg om et par ganger nå for hvilke forbilder de ønsker og være for sønnen. 

Seriøst??? Dette viser jo at man går etter alt!

• Liker 3
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Barn i inngangen til pubertet lukter mer svett og jævlig enn en garderobe på fotballen. Så der skal hun få kjørt seg ja 😏

Ho sier at dem kan begynne å vaske sine egne klær fra dem er 15 år

Skrevet
Poly skrev (1 time siden):

Mange av særhetene deres handler om umodenhet og dårlig folkeskikk som og spise i sofaen, overdreven kresenhet, selvopptatthet utover det som er sunt osv. De får tenke seg om et par ganger nå for hvilke forbilder de ønsker og være for sønnen. 

"Overdreven kresenhet" og "selvopptatthet utover det som er sunt" er jo like dumt å si som at Stina kaller alt "ekstremt"..

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mamma53 skrev (38 minutter siden):

Ho sier at dem kan begynne å vaske sine egne klær fra dem er 15 år

Ja det må han jo bare gjøre, men han kommer jo til å stinke høgg lenge før den tid 🤣 jeg har hatt svette fotballsko i gangen som har lukta bedre enn jentungen på vei inn i puberteten. Lukta som hu ikke hadde dusja på 6 mnd etter noen timers lek ute. 

• Liker 4
Skrevet

Ok. Jeg klarer ikke la være og kommentere. Det er bare så vondt å se at Stina først bruker masse tid på å sminke seg (nekter å tro at det er gjort på 10 min) og så lager hun kylling-salat til frokost som også tar sin tid. Alt med ryggen til barnet som sitter fastspent i tripptrappstol. Hva med å gjøre frokosten enkel og heller bruke tid på gulvet med den lille? Jeg er fullt klar over at dette bare er en brøkdel av et døgn, men det er urovekkende at det er dette hun viser. 

• Liker 30
  • Nyttig 1
Skrevet
Sally-Go-Round skrev (3 minutter siden):

Ok. Jeg klarer ikke la være og kommentere. Det er bare så vondt å se at Stina først bruker masse tid på å sminke seg (nekter å tro at det er gjort på 10 min) og så lager hun kylling-salat til frokost som også tar sin tid. Alt med ryggen til barnet som sitter fastspent i tripptrappstol. Hva med å gjøre frokosten enkel og heller bruke tid på gulvet med den lille? Jeg er fullt klar over at dette bare er en brøkdel av et døgn, men det er urovekkende at det er dette hun viser. 

Enig med deg. Og nå skal P være med pappen sin i 4 timer, så da får han jo heller ikke oppmerksomhet av mammaen. Ikke at pappa ikke er bra nok, for all del, men det er så skjematisk 

• Liker 10
Skrevet
oss-to skrev (2 timer siden):

I gata vår kjenner eg til minst 3 par med seperate husholdningar. På kva måte framstår dette som umodent ? Min mann og eg har snakka om, at dette er og ein måte å gjere det på, men passar ikkje oss. Aldri har tanken på umodenheit slått meg . Men det er jo ein måte å leve på, som dei truleg har komt fram til, sompassar best for dei.

Det fremstår umodent fordi Stina blir nesten irritert når hun snakker om fordelingen av oppgaver og at alt skal være nøyaktig 50,0%. Rigiditeten minner om det nivået en tenåring ofte kan ha. Akkurat som en innebygd motstand til samlivet. Det er for meg umodent. Hva dine naboer gjør interesserer meg lite. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
Sally-Go-Round skrev (27 minutter siden):

Men lek og samvær med baby skal jo absolutt ikke vises! Og man kan bruke 30 min på å sminke seg og 15 min på en kyllingsalat uten å ha full oppmerksomhet på ungen sin og det gjør ingen verdens ting. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Seroquel skrev (11 minutter siden):

Det er for meg umodent. Hva dine naboer gjør interesserer meg lite. 

Kan jo si det samme om deg - hva du gjør er ikke interessant for tråden,heller.

Du er ikke fasiten for andre,ei heller naboen.

• Nyttig 6
Skrevet (endret)
Seroquel skrev (22 minutter siden):

Det fremstår umodent fordi Stina blir nesten irritert når hun snakker om fordelingen av oppgaver og at alt skal være nøyaktig 50,0%. Rigiditeten minner om det nivået en tenåring ofte kan ha. Akkurat som en innebygd motstand til samlivet. Det er for meg umodent. Hva dine naboer gjør interesserer meg lite. 

Er enig med deg i at kva mine naboer gjer er irrelevant. Samtidig brukte eg det i svaret eg gav. Det ser ut som det er ein legitim begrunnelse å benytte seg sjølv , mann eller naboar på rettesnor for kva som er normalt her i tråden. 

Eg sit ikkje med noko svar på rigiditeten til Stina, det kan jo være ein haug grunnar for det. Men for meg er det inga bekymring . Dei har som dei fleste av oss funne ei ordning som passar dei. Og kven blir ikkje litt pasiv agressiv når ein føler valga ein har tatt ikkje fell i god jord hos andre?.

Endret av oss-to
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
J.. skrev (12 minutter siden):

Kan jo si det samme om deg - hva du gjør er ikke interessant for tråden,heller.

Du er ikke fasiten for andre,ei heller naboen.

Ble du trigget? Dette var jo svært lite verdifullt tilskudd i debatten. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (6 minutter siden):

Er enig med deg i at kva mine naboer gjer er irrelevant. Samtidig brukte eg det i svaret eg gav. Det ser ut som det er ein legitim begrunnelse å benytte seg sjølv , mann eller naboar på rettesnor for kva som er normalt her i tråden. 

Eg sit ikkje med noko svar på rigiditeten til Stina, det kan jo være ein haug grunnar for det. Men for meg er det inga bekymring . Dei har som dei fleste av oss funne ei ordning som passar dei. Og kven blir ikkje litt pasiv agressiv når ein føler valga ein har tatt ikkje fell i god jord hos andre?.

Jeg bruker ikke hverken mitt liv eller andres som eksempel i debatten. Derfor interesserer ikke noens naboer eller debattanters liv opplevelser/erfaringer meg. Det er temaer som er interessant å diskutere.

Jeg vet heller ikke hvorfor Stina er som hun er, eller fremstår som hun gjør. Hvorfor hun tar disse valgene hver dag. Hvis det er slik at Stina blir passiv aggressiv av at hennes valg ikke faller i god jord hos andre, da er det et symptom på noe større tenker jeg da. I grunn ganske umodent det også, å ikke være trygg i egne valg. 

• Liker 7
Skrevet
Seroquel skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker ikke hverken mitt liv eller andres som eksempel i debatten. Derfor interesserer ikke noens naboer eller debattanters liv opplevelser/erfaringer meg. Det er temaer som er interessant å diskutere.

Jeg vet heller ikke hvorfor Stina er som hun er, eller fremstår som hun gjør. Hvorfor hun tar disse valgene hver dag. Hvis det er slik at Stina blir passiv aggressiv av at hennes valg ikke faller i god jord hos andre, da er det et symptom på noe større tenker jeg da. I grunn ganske umodent det også, å ikke være trygg i egne valg. 

Men mitt svar var til en debattant som bruker desse verkemiddela.

Så Om Stina var passiv agressiv , så kanske ja, usikker?.Det blir jo berre synsing og tolkning . Kanskje ho er irritert av å måtte forsvare sitt leveset, og dermed framstår irritert?. Kanskje måten ho legg det fram ,får folk til å tolke ho er irritert?.  Som sagt eg tolkar ikkje det å dele 50/50 ,som teikn på usikkerhet ,men ein avtale mellom to informerte partar.

Skrevet
oss-to skrev (4 minutter siden):

Men mitt svar var til en debattant som bruker desse verkemiddela.

Så Om Stina var passiv agressiv , så kanske ja, usikker?.Det blir jo berre synsing og tolkning . Kanskje ho er irritert av å måtte forsvare sitt leveset, og dermed framstår irritert?. Kanskje måten ho legg det fram ,får folk til å tolke ho er irritert?.  Som sagt eg tolkar ikkje det å dele 50/50 ,som teikn på usikkerhet ,men ein avtale mellom to informerte partar.

Du droddler rundt Stina, det gjør jeg også. Jeg er ikke ute etter å nødvendigvis finne en felles enighet her eller å møtes på veien til noe. Det er alltid flere perspektiver rundt de fleste temaer og de er sunne å belyse på godt og vondt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Seroquel skrev (5 minutter siden):

Du droddler rundt Stina, det gjør jeg også. Jeg er ikke ute etter å nødvendigvis finne en felles enighet her eller å møtes på veien til noe. Det er alltid flere perspektiver rundt de fleste temaer og de er sunne å belyse på godt og vondt.

Der er vi enig👆.

Skrevet

Skjer ikke at frøkna går ut når det regner nei! Og dette vesenet har skaffet seg barn?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (3 timer siden):

Stina har vore åpen om adhd. Sanseanderledeshet kan alle ha ,men sjangsen er større ved feks adhd  . Så feks kresenhet, luktproblem kan forvekslast med umodenheit eller dårleg folkeskikk men kan være annaleis persepsjon.  Det er ikkje nødvendigvis ein diagnose berre at ein reagerer annaleis. 

Nå har det seg sånn at Stina har selvdiagnostisert seg med adhd. Hun har ingen formell utredning. 

• Liker 13
Skrevet
Katinkalille skrev (5 minutter siden):

Nå har det seg sånn at Stina har selvdiagnostisert seg med adhd. Hun har ingen formell utredning. 

Kvar vill du ? Det står jo i innlegget.  Men den setninga er jo beleiligt sletta. Slike innlegg som dette gjer jo berre at du les meir frå meg🫠

• Nyttig 3
Skrevet
Dojakitty skrev (5 timer siden):

Selvdiagnostisering av ADHD og spontanaborter…. Ja dette vitner om mensamedlemskap! Hun er jo lege også i tillegg til gourmetkokk! 

Å miste et ufødt barn i uke 5, det er helt på tryne å si noe slik. Kalle det for et ufødt barn når du så vidt er blitt befruktet. Det er et hån mot de som faktisk har mistet et ufødt barn ❤️

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (22 minutter siden):

Å miste et ufødt barn i uke 5, det er helt på tryne å si noe slik. Kalle det for et ufødt barn når du så vidt er blitt befruktet. Det er et hån mot de som faktisk har mistet et ufødt barn ❤️

Er det i det hele tatt uke 5 når man får mensen én dag for sent? Jeg har så gamle barn at jeg skjønner ikke engang hvordan man regner uker…

men ja, det er ett hån. Og det er det jeg mener med at hun bør passe litt på hvordan hun velger å ordlegge seg for hele Norge 

• Liker 14
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...