Klink Skrevet 22 timer siden #13341 Del Skrevet 22 timer siden faltforfristelsen skrev (14 minutter siden): Akkurat blikket hennes reagerer jeg ikke så veldig på, men her er man jo forskjellig. Jeg syns likevel hun virker ganske oppgitt mange ganger "for å si det sånn". Håper hun slutter å snakke så oppgitt foran han når han blir stor nok til å forstå det. Jeg så filmen og jeg syns ikke hun ser oppgitt på han. Er ellers enig i hva du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErIkkeMeg Skrevet 21 timer siden #13342 Del Skrevet 21 timer siden Vintermåne skrev (1 time siden): Her ser du virkelig da ikke blikket hennes - hun har jo blikket vendt mot ungen? Så pirkete da. Hele kroppsspråket og holdningen, da? oss-to skrev (1 time siden): På samme måte som Stina, veit du ,at denne kommentaren din skapar engasjement. Forskjellen er at du får "likes" ,menst Stina tjenar pengar på det ho legg ut. Ønsker ikke å bli sammenlignet med Stina 😅 Klink skrev (43 minutter siden): I alle dager hvorfor kan en ikke se på ungen sin med oppgitt blikk? Poenget mitt med dette er at dette ikke er et engangstilfelle, men «normalen»… 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clåvviii Skrevet 20 timer siden #13343 Del Skrevet 20 timer siden bekymra skrev (3 timer siden): Ser det ikke er noe poeng å diskutere med dere heller. Dere får ha hobbyen deres i fred. Håper dere oppfører dere bedre i virkeligheten enn dere gjør på internett. Husk at dere er forbilder for eventuelle barn dere har. Stina og PF kunne kanskje lært dere om folkeskikk (fnis). Hadde ungen min oppført seg sånn som det Stina gjør,så hadde jeg vært mye mer bekymret for det enn hva folk skriver på internett. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 20 timer siden #13344 Del Skrevet 20 timer siden bekymra skrev (3 timer siden): Ja, og da hentet hun inn Per Fredrik som hadde sovet og fikk han til å ta over, så hun fikk sove litt til. Ser virkelig ikke problemet her. Hadde jeg sovet 3-4 timer hadde jeg gjort det samme selv. Og klaget om det til alle som gadd å høre. «Dessverre» for meg er ikke det halve Norge, sånn at jeg også kunne tjent whatever hun tjener.. 😕 (det var en spøk) Nå rydder og vasker han på natta etter det rotehuet. Også jobber han. Så han sov jo mindre enn henne. Kjedelig om 2 foreldre med 5 timers søvn EN natt besvimer🤡 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 20 timer siden #13345 Del Skrevet 20 timer siden Skjevutvikling i barns utvikling på ulike områder er i noen tilfeller tegn på omsorgssvikt. Fagpersoner er gode og trent på å se etter nettop slike tegn hos barna. Jeg sier ikke at det foregår omsorgssvikt i dette hjemmet, men det kan tyde på at ting ikke er helt optimalt og at foreldrene er i desperat behov av kyndig veiledning for å bedre omsorgsevnen til sitt barn. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 20 timer siden #13346 Del Skrevet 20 timer siden Dojakitty skrev (5 timer siden): Helt sinnsykt at du fortsetter å forsvare henne. Men ok. I’ll play your game. Du la deg gjerne i normal tid? Du var gjerne klar over at barnet ditt våkner tidlig? Eller ligger du også å drar deg til 11-12 draget å klager på lite søvn? Sier du også at du holder på å besvime etter «bare» 4 timers søvn? Eller syns du, som oss andre, at det faktisk er helt normalt når man har en baby? Du var gjerne også klar over til en viss grad hva som ventet deg da du fikk en baby? Eller tenkte du også at det var som å få en dukke i posten? Noen bare MÅ forsvare Stina i ett og alt. Uansett hva det er... 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 20 timer siden #13347 Del Skrevet 20 timer siden Måtte inn å høre på snappene nå og P har jo våkna så sjukt tidlig hele uka. Hvordan kan det komme som er sjokk at han våkna fem tretti i dag da? Og hvis hu trur at det er normalt å sove 18 timer i døgnet når ungen har passert 3 mnd,og hu trur han skal ligge å sove i vogna i flere timer så hu kan stelle i hagen sin om 3 mnd,så må noen snart banke litt vett inn i den tomme skallen. 13 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 19 timer siden #13348 Del Skrevet 19 timer siden (endret) Katinkalille skrev (1 time siden): Måtte inn å høre på snappene nå og P har jo våkna så sjukt tidlig hele uka. Hvordan kan det komme som er sjokk at han våkna fem tretti i dag da? Og hvis hu trur at det er normalt å sove 18 timer i døgnet når ungen har passert 3 mnd,og hu trur han skal ligge å sove i vogna i flere timer så hu kan stelle i hagen sin om 3 mnd,så må noen snart banke litt vett inn i den tomme skallen. Går ikke det vettu, alle som prøver å si noe blir vel blokkert det sier hun jo selv.. selvom hun dekker det bak «kritikk». Kritikken kan hun takke seg selv for, med tanke på alt hun deler. Det skulle jo ikke deles detaljer om den babyen, alle vet iallefall hvordan han sover og ikke. SØVN, det er alt de bryr seg om! Må være mer enn ADHD ute å går der tror jeg.. Endret 19 timer siden av Lzzy 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13 timer siden #13349 Del Skrevet 13 timer siden JegErIkkeMeg skrev (7 timer siden): Så pirkete da. Hele kroppsspråket og holdningen, da? Ønsker ikke å bli sammenlignet med Stina 😅 Poenget mitt med dette er at dette ikke er et engangstilfelle, men «normalen»… Det syns jeg er helt tullete påstand. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooli Skrevet 13 timer siden #13350 Del Skrevet 13 timer siden Katinkalille skrev (6 timer siden): Måtte inn å høre på snappene nå og P har jo våkna så sjukt tidlig hele uka. Hvordan kan det komme som er sjokk at han våkna fem tretti i dag da? Og hvis hu trur at det er normalt å sove 18 timer i døgnet når ungen har passert 3 mnd,og hu trur han skal ligge å sove i vogna i flere timer så hu kan stelle i hagen sin om 3 mnd,så må noen snart banke litt vett inn i den tomme skallen. Jeg står opp 5.30 alle hverdager. Det er vi mange som gjør. Og S kaller 7.30 for natt. Da sitter halve Norge på arbeidsplassen sin. Hun kan jo ikke være oppegående som holder på som hun gjør? De har fått en «enkel» baby. Som virker fornøyd og derfor blir han liggende på rygg hele dagen. I seng, i vogn, i krybbe, i stol….. Og hun syter over at han sover for lite?? Han blir behandlet som en nyfødt. Etter nyfødtperioden er det helt vanlig at foreldre må stå opp å starte dagen ved 06-07- tiden. Hver eneste dag i flere år! Har hun ikke forstått det?! Det eneste i forbindelse med baby hun er interessert i er alt tilbehør til baby som skal kjøpes. Lurer på hvordan det blir når ungen vil bevege på seg krabbende rundt i huset? Det blir vel en 50/50 fordeling kanskje. Hos mor når hun har sminket seg ferdig og resten av tiden i fars del av huset? Rareste opplegg jeg har sett… Og en mer bortskjemt og virkelighetsfjern dame får man lete etter! 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErIkkeMeg Skrevet 12 timer siden #13351 Del Skrevet 12 timer siden Klink skrev (1 time siden): Det syns jeg er helt tullete påstand. Jeg er ikke enig, basert på Stinas snapper. Vi får være enige om å være uenige da ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faina Skrevet 12 timer siden #13352 Del Skrevet 12 timer siden bekymra skrev (11 timer siden): Bare fordi de ikke filmer hvert minutt de er sammen, betyr faktisk ikke at de aldri er sammen… de sover på forskjellige rom midlertidig, helt vanlig for småbarnsforeldre å gjøre det. De spiser forskjellig mat fordi de liker forskjellig mat, kanskje jeg og mannen min også hadde gjort det om vi hadde hatt så mye penger. De sier også at de spiser alle måltider sammen. Det er ikke vanlig, de fleste spiser bare middag og kveldsmat sammen, da foreldre er på jobb og unger i barnehage. Hva får deg til å tro at de ikke kommer til å ta med ungen i lekeland etc.? Bare fordi de ikke har gjort det enda, når ungen er tre måneder? Innlegget ditt her gir ingen mening, akkurat som flesteparten av de andre innleggene her inne. Dere finner en masse teorier og «sannheter» ut ifra en 10 min lang snapstory. Noen dager litt mer. Jeg er kanskje ikke enig med alt Stina gjør, men jeg har ikke sett noe bevis på at hun og PF ikke er gode, omsorgsfulle foreldre for PhIlip. De spiser middag sammen. Ellers er jo hun oppe når han sover... og den middagen er jeg spent på om de klarer å ta tidligere når ungen også skal spise... nå er det nesten for nattmat å regne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffler Skrevet 12 timer siden #13353 Del Skrevet 12 timer siden Zooli skrev (1 time siden): De har fått en «enkel» baby. Som virker fornøyd og derfor blir han liggende på rygg hele dagen. I seng, i vogn, i krybbe, i stol….. Og hun syter over at han sover for lite?? Han blir behandlet som en nyfødt. Etter nyfødtperioden er det helt vanlig at foreldre må stå opp å starte dagen ved 06-07- tiden. Hver eneste dag i flere år! Har hun ikke forstått det? Hvis han ikke får krabbet nå så bygger han ikke muskler og motorikk til å krabbe når han blir større.. så da er det lett for prinsessa å bare fortsette å la han ligge. Skjønner ikke hvordan ungen ikke er mer utilpass av å være så stillesittende. Jeg trodde faktisk i begynnelsen av graviditeten at PF skulle være mer opptatt av å aktivere ungen. Så opptatt som han er av trening og rørelse. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 12 timer siden #13354 Del Skrevet 12 timer siden Spent på om de også klarer og lage gode spisevaner for gutten som og feks spise rundt matbordet og ikke slengt i sofaen foran tv. Eller blir det tripp trapp foran tv på han også? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 12 timer siden #13355 Del Skrevet 12 timer siden Niffler skrev (Akkurat nå): Hvis han ikke får krabbet nå så bygger han ikke muskler og motorikk til å krabbe når han blir større.. så da er det lett for prinsessa å bare fortsette å la han ligge. Skjønner ikke hvordan ungen ikke er mer utilpass av å være så stillesittende. Jeg trodde faktisk i begynnelsen av graviditeten at PF skulle være mer opptatt av å aktivere ungen. Så opptatt som han er av trening og rørelse. Dette blir sjekket av lege/helsesøster og de vil nok få klar beskjed om å trene mer med ham dersom han har svake muskler. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 12 timer siden #13356 Del Skrevet 12 timer siden Niffler skrev (2 minutter siden): Hvis han ikke får krabbet nå så bygger han ikke muskler og motorikk til å krabbe når han blir større.. så da er det lett for prinsessa å bare fortsette å la han ligge. Skjønner ikke hvordan ungen ikke er mer utilpass av å være så stillesittende. Jeg trodde faktisk i begynnelsen av graviditeten at PF skulle være mer opptatt av å aktivere ungen. Så opptatt som han er av trening og rørelse. Virker som en svært tålmodig unge. Ren flaks for de to der. Men det behøver ikke vare.. Enig angående PF. Virker lite opptatt av barnets utvikling. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 12 timer siden #13357 Del Skrevet 12 timer siden Klink skrev (1 time siden): Det syns jeg er helt tullete påstand. Så da mener du også at 07.30 er natta?? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11 timer siden #13358 Del Skrevet 11 timer siden Katinkalille skrev (5 minutter siden): Så da mener du også at 07.30 er natta?? Nei det gjør jeg ikke. Påstanden jeg mener er tullete er at Stina jevnlig viser med kroppsspråk at hun er oppgitt over babyen sin og at han er mest en byrde. Jeg syns det er helt drøyt å påstå ut fra 10-20 min snapstorys pr dag. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 11 timer siden #13359 Del Skrevet 11 timer siden Poly skrev (23 minutter siden): Virker som en svært tålmodig unge. Ren flaks for de to der. Men det behøver ikke vare.. Enig angående PF. Virker lite opptatt av barnets utvikling. Er ungen født tålmodig eller han har resignert fordi han ikke får oppmerksomheten han søker og bare ligger i Moonboon, tripptrapp, i senga, osv og forsøkt roet ned til søvn? Det er en grunn til at gråtekur funker på barn som skal lære seg å sove, men mekanismene som foregår i hjernen under og etter en gråtekur som gir ønsket effekt for foreldrene er ikke helsefremmende for barnet. Barnets hjerne lærer seg at det ikke kan skrike om oppmerksomhet og hjelp og derfor skapes en permanent skade som gjør at barnet slutter å rope etter hjelp. Jeg sier ikke at Philip er skadet, det vet jeg ingenting om. Men det er en antakelse at ungen er født rolig og at han ikke har blitt sånn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 10 timer siden #13360 Del Skrevet 10 timer siden bekymra skrev (13 timer siden): Ja, og da hentet hun inn Per Fredrik som hadde sovet og fikk han til å ta over, så hun fikk sove litt til. Ser virkelig ikke problemet her. Hadde jeg sovet 3-4 timer hadde jeg gjort det samme selv. Og klaget om det til alle som gadd å høre. «Dessverre» for meg er ikke det halve Norge, sånn at jeg også kunne tjent whatever hun tjener.. 😕 (det var en spøk) Denne gangen fikk hun ikke han til å komme, for han sov med tlf på lydløs. Han jobber jo på natt da, både rydder og har møter med bla Japan, han må jo også sove en gang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå