Viki6 Skrevet 4 timer siden #11481 Del Skrevet 4 timer siden Palmemor skrev (10 minutter siden): Underholdningsverdien er høy, da! Deilig å se at de ikke har vært så høye på seg selv bestandig Og hun påstår at hun har godt språkøre 😂 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 4 timer siden #11482 Del Skrevet 4 timer siden Himmelen_91 skrev (25 minutter siden): Bryna var så fine der 🥰🥰 leppene og vippene også 🥰 Festlig,mtp at hun har fillers her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natu Skrevet 4 timer siden #11483 Del Skrevet 4 timer siden Palmemor skrev (14 minutter siden): Underholdningsverdien er høy, da! Deilig å se at de ikke har vært så høye på seg selv bestandig Her var de jo litt søte og Pelle så forelska ut. Han smiler og ler og har mimikk😍 Begynte å lure på nå om han tar Botox siden han nå fremstår helt mimikkløs i ansiktet og det ser ut som det er fysisk vanskelig for ham å smile? Så trist at de har blitt som har de blitt! Jeg har bare fulgt dem ett år. Men slutta etter å ha sett på 200 liter brystmelk pumping, rydding, sterilisering, spising og obsession fra dem begge. Visste ikke at de en gang var så glade og sprudlende. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 4 timer siden #11484 Del Skrevet 4 timer siden Natu skrev (6 minutter siden): Her var de jo litt søte og Pelle så forelska ut. Han smiler og ler og har mimikk😍 Begynte å lure på nå om han tar Botox siden han nå fremstår helt mimikkløs i ansiktet og det ser ut som det er fysisk vanskelig for ham å smile? Så trist at de har blitt som har de blitt! Jeg har bare fulgt dem ett år. Men slutta etter å ha sett på 200 liter brystmelk pumping, rydding, sterilisering, spising og obsession fra dem begge. Visste ikke at de en gang var så glade og sprudlende. Ja her syns jeg de virka mer jordnære og morsomme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 4 timer siden #11485 Del Skrevet 4 timer siden Se der ja. Skal se hun "får til amming" nå som de har lyst å reise og innser at det er upraktisk å ha med to sterilisatorer på tur 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 4 timer siden #11486 Del Skrevet 4 timer siden Kokoknit skrev (34 minutter siden): Stina fremstiller det som om det er sykehusets feil at det gikk skeis med ammingen med en gang. Veldig rart om de ble rådet til å gi flaske med mindre det var medisinske ting hos babyen? Nå fødte jeg på et annet sykehus enn Stina, men der var de veldig tydelige på at hvis jeg ønsket å amme så var det sterkt anbefalt å vente med både smokk og flaske til ammingen var godt etablert, og det var tilbud om å få timeavtale på ammepol noen dager etter hjemreise for å følge opp. Stina sier at hun vet ikke om det er mange som har styret like mye som henne. Svaret er vel både ja og nei. De fleste som kjemper hardt for å få til ammingen fortsetter å prøve i ukesvis selv om de må legges inn for brystbetennelse, selv om det tar lang tid før babyen er mett, sselv om de får sove lite sammenhengende på natta osv… De færreste gidder å styre så mye med pumping og flasker med mindre de må. Det er IKKE rart at Stinas baby bruker lang tid på å finne ut hvordan han skal spise når han får flaske støtt og stadig og kun ammes når det passer best for mor. Han må jo få TID til å lære seg riktig teknikk. Om hun virkelig ønsker å få det til må hun sette av nok tid til å amme mange dager i strekk til hun har dreisen på det og babyen får det til UTEN flaske innimellom. Set betyr mulig at stina i noen uker må droppe vippetimer etc, så er ev det det står på da Der jeg fødte et av mine barn hentet de ungen om natta (uten at jeg ba om det, eller at jeg hadde noe jeg skulle sagt), og de ga henne flaske uten en gang å spørre meg om det var ok 😵💫 Samtidig som det hang lapper om "mor barn vennlig sykehus" overalt. Så ja, ikke alle som jobber på alle sykehus er like flinke med ammeveiledning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoknit Skrevet 3 timer siden #11487 Del Skrevet 3 timer siden solsolsol skrev (2 minutter siden): Der jeg fødte et av mine barn hentet de ungen om natta (uten at jeg ba om det, eller at jeg hadde noe jeg skulle sagt), og de ga henne flaske uten en gang å spørre meg om det var ok 😵💫 Samtidig som det hang lapper om "mor barn vennlig sykehus" overalt. Så ja, ikke alle som jobber på alle sykehus er like flinke med ammeveiledning. Så merkelig at det gjøres slik noen steder? Hos oss virket det som om alle på barsel var veldig på tilbudssiden for å få til ammingen, og den ene gangen noen passet baby mens jeg dusjet så avklarte de tydelig med meg først at baby kun skulle ammes. Det er jo faktisk mulig at det enerommet Stina og PF fikk også har hatt noe å si for hva de ble anbefalt: de fikk jo et enerom på nyfødt intensiv pga det var ledig der til fordel for dobbeltrom på barsel. På Nyfødt intensiv er det jo veldig mye vanligere med umiddelbar introduksjon av smokk og flaske fremfor eller som supplement til amming og pumping ved siden av ev amming slik jeg har fått inntrykk av, og personalet der er kanskje ikke like vant til en frisk baby født til termin som kun trenger hjelp med «vanlig» amming? Uansett så har Stina fått masse velmenende og gode råd om amming som hun har valgt å ikke høre på til, og slik hun fremstiller det så har hun ammet mest når det er beleilig for henne, og med en gang det passer dårlig så er flasken der med en gang…. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 3 timer siden #11488 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Det som skjedde på sykehuset har kanskje hatt noe å si for at ammingen ikke funket de 2 første ukene, men så fortalte jo Stina at NÅ funker det. Det som skjedde da var at istedenfor å amme hver gang baby skulle ha mat ga de flaske om natten (hun ville sove mest mulig), om de skulle i selskap (ville ikke amme foran andre), om hun skulle på vippetime/shopping/skitur (hun ville ikke bli så bundet) osv… Hun har aldri gått 100% inn for amming! Håper hun gir det en skikkelig sjans nå, siden hun sier at hun virkelig ønsker å få det til, selvom det betyr at hun må ta mindre hensyn til egne behov en periode. Endret 3 timer siden av FruRosa Tastefeil 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 2 timer siden #11489 Del Skrevet 2 timer siden FruRosa skrev (33 minutter siden): Det som skjedde på sykehuset har kanskje hatt noe å si for at ammingen ikke funket de 2 første ukene, men så fortalte jo Stina at NÅ funker det. Det som skjedde da var at istedenfor å amme hver gang baby skulle ha mat ga de flaske om natten (hun ville sove mest mulig), om de skulle i selskap (ville ikke amme foran andre), om hun skulle på vippetime/shopping/skitur (hun ville ikke bli så bundet) osv… Hun har aldri gått 100% inn for amming! Håper hun gir det en skikkelig sjans nå, siden hun sier at hun virkelig ønsker å få det til, selvom det betyr at hun må ta mindre hensyn til egne behov en periode. Legge vekk egne behov og så fokusere kun på amming så tenker jeg hun er i mål. Har vel skjønt at det ble skrekkelig upraktisk med all den flaskevaskingen nå som hun har stått for det selv i to dager 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 2 timer siden #11490 Del Skrevet 2 timer siden Det er mye dårlig ammeveiledning på sykehusene, dessverre. Samtidig ikke veldig rart heller, de har kun erfaring med nyfødte, og er derfor ikke så veldig trente til å vurdere forutsetningene for et godt ammeforløp. For eksempel vet de ikke hvem som strever med ammingen når de blir skrevet ut, og vet derfor ikke at det som virket som OK amming viste seg å være ræva dietak og smertefull amming to uker senere. Det tar ofte tid for ammeproblemer å synes. Sykehuset har heller ikke samme erfaring med hvor vanskelig det kan være å bli kvitt den flaska... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 2 timer siden #11491 Del Skrevet 2 timer siden issoras skrev (2 minutter siden): Det er mye dårlig ammeveiledning på sykehusene, dessverre. Samtidig ikke veldig rart heller, de har kun erfaring med nyfødte, og er derfor ikke så veldig trente til å vurdere forutsetningene for et godt ammeforløp. For eksempel vet de ikke hvem som strever med ammingen når de blir skrevet ut, og vet derfor ikke at det som virket som OK amming viste seg å være ræva dietak og smertefull amming to uker senere. Det tar ofte tid for ammeproblemer å synes. Sykehuset har heller ikke samme erfaring med hvor vanskelig det kan være å bli kvitt den flaska... Mine barn og venninners barn har blitt mata med kopp på sykehuset (samme som hun fødte på) nettopp for å unngå sugeproblemer hjemme... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jea10 Skrevet 2 timer siden #11492 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Natu skrev (2 timer siden): Her var de jo litt søte og Pelle så forelska ut. Han smiler og ler og har mimikk😍 Begynte å lure på nå om han tar Botox siden han nå fremstår helt mimikkløs i ansiktet og det ser ut som det er fysisk vanskelig for ham å smile? Så trist at de har blitt som har de blitt! Jeg har bare fulgt dem ett år. Men slutta etter å ha sett på 200 liter brystmelk pumping, rydding, sterilisering, spising og obsession fra dem begge. Visste ikke at de en gang var så glade og sprudlende. Enig! Men… De har jo blitt litt eldre og de har fått barn. Kanskje også verdt å nevne at PF mistet moren sin i fjor. Han har også mistet faren sin. Å miste en forelder, selv som ung/voksen er tungt. Det er bare en faktor som kanskje kan spille litt inn på hvordan PF virker nå kontra her. Samtidig er det jo et øyeblikk vi ser, ikke alt. Jeg mistet hvertfall mine foreldere veldig brått og uventet som ung voksen og sørger selv den dag i dag, selv om det skjedde for endel år siden. Det gjorde definitivt noe med livsgnisten. Endret 2 timer siden av Jea10 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 2 timer siden #11493 Del Skrevet 2 timer siden For en ansvarsfraskrivelse. Nå higet de etter å få ekstra service med privatliv når de var innlagt. Hun har fortalt at de var på nyfødt intensiv, ikke fordi de trengte det av medisinske årsaker men der fikk de enerom. Det er nå enda sånn at de som jobber der er vandt til syke nyfødte, smokk og flaske er helt vanlig å gi- de har et helt annet fokus og er ikke vandt til løpet med friske nyfødte. Det blir urettferdig å svartmale sykehuset for at ammingen ikke gikk fra start. Så til dette med forberedelser. Så mye de liksom har lest av bøker, apper, en søster som er barnepleier- hvordan kan man unngå å få med seg at at smokk ikke er anbefalt de første to ukene eller til ammingen er etablert? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catwoman Skrevet 2 timer siden #11494 Del Skrevet 2 timer siden Miss.Wildfox skrev (4 minutter siden): For en ansvarsfraskrivelse. Nå higet de etter å få ekstra service med privatliv når de var innlagt. Hun har fortalt at de var på nyfødt intensiv, ikke fordi de trengte det av medisinske årsaker men der fikk de enerom. Det er nå enda sånn at de som jobber der er vandt til syke nyfødte, smokk og flaske er helt vanlig å gi- de har et helt annet fokus og er ikke vandt til løpet med friske nyfødte. Det blir urettferdig å svartmale sykehuset for at ammingen ikke gikk fra start. Så til dette med forberedelser. Så mye de liksom har lest av bøker, apper, en søster som er barnepleier- hvordan kan man unngå å få med seg at at smokk ikke er anbefalt de første to ukene eller til ammingen er etablert? Det dreier seg nok dessverre om i hvert fall et veldig ressurssvakt menneske som utad later som hun har kunnskap om både det ene og andre, og da er det lett å gå «glipp» av det andre ser på som normal informasjon. Gir man inntrykk av at «dette kan jeg», «dette har vi lest oss opp på» osv. vil ikke folk presse seg på med den typen informasjon og man sitter igjen og gjør masse feil fordi man nekter å være ydmyk og ta i mot hjel/råd fra de som faktisk er fagfolk eller har livserfaring Hadde hun stilt med åpne kort fra start, vært ærlig på at dette kan vi ingen ting om, og tatt i mot alle råd hun fikk ville situasjonen med amming i dag vært helt annerledes. I stede velger hun å gang på gang gå motsatt vei av det fagfolk råder henne til fordi rådene ikke passer inn i hennes liv og behov for komfort 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katinkalille Skrevet 1 time siden #11495 Del Skrevet 1 time siden J.. skrev (2 timer siden): Festlig,mtp at hun har fillers her også. Kaan det ha noe med mengden fillers å gjøre kanskje? Det å ha 2 røkte kjøttpølser til lepper har vel aldri vært pent? Hadde heller gått for et par wienerpølser som Stina har i denne videoen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 1 time siden #11496 Del Skrevet 1 time siden Jeg er enig i at det er ganske stort sprik i ammekunnskapen blant barnepleiere. Når jeg fødte andremann så tok det noen dager før melken kom på plass og barnepleier nummer 1 maste konstant om å gi flaske og mme, på tross av at jeg uttrykte ganske sterkt at jeg ville amme. Jeg fikk utdelt pumpe og ble kjempestressa (og i ettertid skjønner jeg ikke hvorfor jeg fikk unødvendig stress med å pumpe Når det er normalt at melken kommer innen 3-4 dager). Fikk beskjed om å IKKE amme oftere enn hver tredje time! 🫣 Ved vaktskifte kom barnepleier nummer 2 og fortalte meg at jeg naturligvis måtte amme ofte enn hver 3.time og at jeg bare skulle amme så ofte som mulig. Baby fikk da supplert med kopp. Ved nytt vaktskifte kom barnepleier nummer 3 å spurte om jeg ikke ville prøve hjelpebryst. Dette hadde jeg aldri hørt om og selvfølgelig ville jeg prøve hjelpebryst. Det var med andre ord ganske stort sprik i kunnskapsnivå og fremgangsmåte. Alt dette var på ett og samme døgn. Med en gang jeg kom meg hjem fra sykehuset og fikk satt med ned i sofaen kom melken for fult ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 1 time siden #11497 Del Skrevet 1 time siden Miss.Wildfox skrev (56 minutter siden): For en ansvarsfraskrivelse. Nå higet de etter å få ekstra service med privatliv når de var innlagt. Hun har fortalt at de var på nyfødt intensiv, ikke fordi de trengte det av medisinske årsaker men der fikk de enerom. Det er nå enda sånn at de som jobber der er vandt til syke nyfødte, smokk og flaske er helt vanlig å gi- de har et helt annet fokus og er ikke vandt til løpet med friske nyfødte. Det blir urettferdig å svartmale sykehuset for at ammingen ikke gikk fra start. Så til dette med forberedelser. Så mye de liksom har lest av bøker, apper, en søster som er barnepleier- hvordan kan man unngå å få med seg at at smokk ikke er anbefalt de første to ukene eller til ammingen er etablert? De hadde kun rom på intensiv, men måtte forholde seg til vanlig barsel, så det var ikke pleierene og legene fra intensiv som var deres kontakt. Kun rommet som hørte til intensiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 33 minutter siden #11498 Del Skrevet 33 minutter siden Miss.Wildfox skrev (1 time siden): For en ansvarsfraskrivelse. Nå higet de etter å få ekstra service med privatliv når de var innlagt. Hun har fortalt at de var på nyfødt intensiv, ikke fordi de trengte det av medisinske årsaker men der fikk de enerom. Det er nå enda sånn at de som jobber der er vandt til syke nyfødte, smokk og flaske er helt vanlig å gi- de har et helt annet fokus og er ikke vandt til løpet med friske nyfødte. Det blir urettferdig å svartmale sykehuset for at ammingen ikke gikk fra start. Så til dette med forberedelser. Så mye de liksom har lest av bøker, apper, en søster som er barnepleier- hvordan kan man unngå å få med seg at at smokk ikke er anbefalt de første to ukene eller til ammingen er etablert? Ikke bare er hun et evig offer men også en som skylder på andre? Babybrezza-maskinen var bestilt før hun fødte fordi hun trodde det ikke gikk ann å amme med silikon. Vippetime var bestilt før fødsel, samt nyfødt fotografering… Alt dette pluss daglig «content» var viktig for Stina å få til ved siden av en liten nyfødt baby. Søster er barnepleier og ga henne ammeveiledningsbok i babyshower… I call bullshit på at det nå er sykehuset sin feil. Hun gjør jo alt for å få medlidenhet av sine 90% snille følgere, som hun kaller dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkkeee Skrevet 21 minutter siden #11499 Del Skrevet 21 minutter siden Dojakitty skrev (9 timer siden): Den var vond Jeg ble øyeblikkelig flau, så det ble med 3 sekunder 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 9 minutter siden #11500 Del Skrevet 9 minutter siden Miss.Wildfox skrev (1 time siden): For en ansvarsfraskrivelse. Nå higet de etter å få ekstra service med privatliv når de var innlagt. Hun har fortalt at de var på nyfødt intensiv, ikke fordi de trengte det av medisinske årsaker men der fikk de enerom. Det er nå enda sånn at de som jobber der er vandt til syke nyfødte, smokk og flaske er helt vanlig å gi- de har et helt annet fokus og er ikke vandt til løpet med friske nyfødte. Det blir urettferdig å svartmale sykehuset for at ammingen ikke gikk fra start. Så til dette med forberedelser. Så mye de liksom har lest av bøker, apper, en søster som er barnepleier- hvordan kan man unngå å få med seg at at smokk ikke er anbefalt de første to ukene eller til ammingen er etablert? Akkurat. De valgte seg bort fra barsel og tetthet på de som kan amming, for å ha enerom og mulighet for avlastning. Stina og PF hadde mye avlastning nå de var på sykehuset, de ansatte på nyfødt intensiv gav (ifølge Stina og PF) mange av måltidene og hun pumpet mellom soverundene sine på ca 8 t. De ansatte syns det var «koselig» å passe P. Fullstendig galskap å sette egne behov så høyt at du gir fra deg ditt nyfødte barn store deler av døgnet de første tre dagene for å sove mest mulig. Og dermed gav hun også avkall på verdifulle muligheter for å få til amming. Det fortsatte når hun kom hjem også, 8 t vekk fra mor slik at hun fikk sove. Så dette ammestyret må hun være voksen nok til å ta på egen kappe. Ærlig talt 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå