Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

AntiBullshit skrev (39 minutter siden):

Det er jo veldig enkelt. Folk flest ville byttet ut en sliten, billig benkeplate som er sprekt opp I laminaten dersom de hadde hatt penger til det. Folk flest hadde også skiftet ut treverket på verandaen dersom de hadde nok penger og tid. Folk flest hadde hatt lyst til å skifte ut eller i det minste reparere den hullete lenestolen i stua. Folk flest hadde syntes det var mer forstyrrende med masse ræl oppå de fettete kjøkkenskapene enn å ha gulvteppe og gardiner i stua. Folk flest har ikke et helt rom + ørten kasser på loftet stappfulle av fast fashion som de en gang i kvartalet rullerer på. Stina tar med andre ord valg som ikke samsvarer helt med folk flest, derav reaksjonene. Det framstår jo utvilsomt som at det er viktigere hvordan ting ser ut enn hvor godt det fungerer. Derav velger hun å ha svære silikonpupper til tross for flere nakkeskader som åpenbart hemmer henne, tyngden av disse + potensielt økt risiko for kreft er på ingen måte helsebringende eller funksjonsfremmende. Fraværet av kvalitetsbevissthet speiler seg også i valg av møbler (utelukkende ikea), mat (hel/halvfabrikat), og generelt smak og stil (bare se på de harry gravid og nyfødtbildene hvor hun poserer i sexy blonde undertøy med tidenes mest skjoldete selvbruningshender og mannen står og ser ukomfortabel i baris). Til tross for dette virker Stina å ha en oppfatning av seg selv som svært kompetent på flere av disse områdene, dette gir hun utrykk for blant annet ved å henvise til sin ukomplette lærlingetid hos en mesterkokk og over snittet høy IQ - noe som for folk flest står i stor kontrast til de valgene og prioriteringene hun gjør og har gjort.

Folk flest har jo ikkje jobben de har. Om de er som folk flest ville de ikkje tjent penger,iallefall ikkje mykje

. De tjener faktisk penger jo fleire som er inne å ser på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viki6 skrev (1 time siden):

Hagen er fin da, så det skal hun ha 😃. Er egentlig derfor jeg følger henne.

Er den? 😂 Jeg begynte å følge henne på grunn av hage/strikking, men det ble etterhvert lite inspirerende. Potte etter potte, samlet i en krok, med Dahlia i alle pottene. En slitt altan foran huset, som for lenge siden kunne vært byttet ut. For å toppe det hele, så fikk de et plastbasseng malplassert i hagen. Smaken er som baken; delt. Men for meg viser hagen samme greia som med alt annet, det er lite variasjon og hun får hangups i ting som masseproduseres eller hamstres inn. For eksempel, angående strikking, ørten oversized gardigans/gensere, strikket på tykke pinner. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (3 minutter siden):

Er den? 😂 Jeg begynte å følge henne på grunn av hage/strikking, men det ble etterhvert lite inspirerende. Potte etter potte, samlet i en krok, med Dahlia i alle pottene. En slitt altan foran huset, som for lenge siden kunne vært byttet ut. For å toppe det hele, så fikk de et plastbasseng malplassert i hagen. Smaken er som baken; delt. Men for meg viser hagen samme greia som med alt annet, det er lite variasjon og hun får hangups i ting som masseproduseres eller hamstres inn. For eksempel, angående strikking, ørten oversized gardigans/gensere, strikket på tykke pinner. 

Og 20 forskjellige juicy couture dresser 😅

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (24 minutter siden):

Så enig med deg. "Alle" har like beige stuer, kjøkken, soverom og bad  og hvite sofaer. Det ser så gørr kjedelig ut. Det jeg har sett av huset til disse to er at de har et vanlig, fint hus, som ikke er tatt ut av et magasin. Herlig! 

Tror ingen magasin noensinne ville gjort et reportasje om det huset. Så det har du helt rett i😅

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (1 time siden):

Det er jo veldig enkelt. Folk flest ville byttet ut en sliten, billig benkeplate som er sprekt opp I laminaten dersom de hadde hatt penger til det. Folk flest hadde også skiftet ut treverket på verandaen dersom de hadde nok penger og tid. Folk flest hadde hatt lyst til å skifte ut eller i det minste reparere den hullete lenestolen i stua. Folk flest hadde syntes det var mer forstyrrende med masse ræl oppå de fettete kjøkkenskapene enn å ha gulvteppe og gardiner i stua. Folk flest har ikke et helt rom + ørten kasser på loftet stappfulle av fast fashion som de en gang i kvartalet rullerer på. Stina tar med andre ord valg som ikke samsvarer helt med folk flest, derav reaksjonene. Det framstår jo utvilsomt som at det er viktigere hvordan ting ser ut enn hvor godt det fungerer. Derav velger hun å ha svære silikonpupper til tross for flere nakkeskader som åpenbart hemmer henne, tyngden av disse + potensielt økt risiko for kreft er på ingen måte helsebringende eller funksjonsfremmende. Fraværet av kvalitetsbevissthet speiler seg også i valg av møbler (utelukkende ikea), mat (hel/halvfabrikat), og generelt smak og stil (bare se på de harry gravid og nyfødtbildene hvor hun poserer i sexy blonde undertøy med tidenes mest skjoldete selvbruningshender og mannen står og ser ukomfortabel i baris). Til tross for dette virker Stina å ha en oppfatning av seg selv som svært kompetent på flere av disse områdene, dette gir hun utrykk for blant annet ved å henvise til sin ukomplette lærlingetid hos en mesterkokk og over snittet høy IQ - noe som for folk flest står i stor kontrast til de valgene og prioriteringene hun gjør og har gjort.

Og DER sa du alt jeg tenkte!🙌🏼

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (43 minutter siden):

Så enig med deg. "Alle" har like beige stuer, kjøkken, soverom og bad  og hvite sofaer. Det ser så gørr kjedelig ut. Det jeg har sett av huset til disse to er at de har et vanlig, fint hus, som ikke er tatt ut av et magasin. Herlig! 

Jeg er over snittet interessert i interiør, og synes det ser stusslig ut. Det er mer et skall og oppbevaringsplass enn et lunt hjem. Men det spiller overhode ingen rolle for min del og jeg skal ikke kritisere de på det heller. Benkeplata gjør fremdeles nytten sin, så by all means. Derimot reagerer jeg på hvor møkkete det er på den, det ser man på PK sin story når han vasker på kvelden. Det er jo ikke annet enn ekkelt.

Samme med dosekammerer til vaskemaskina, jeg er overbevist om at jeg så mugg- og det flushes i klesvasken på klærne som en 8uker gammel unge skal ha rett på kroppen. Det er jo direkte helseskadelig. De som er så opptatt av helse, på en måte. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (2 timer siden):

Er nok ingen fare for at huset klapper sammen,fordi benkeplaten på kjøkkenet er slitt..

Jeg gir oppriktig faen i benkeplaten på et kjøkken, uansett hvem sitt det er. Det er bare at SB er personifiseringen av et paradoks. 

Endret av Jea10
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkpashion skrev (1 time siden):

Ja, du har vel egentlig rett 😂. Men var i hvertfall pga hage jeg fulgte henne. Jeg samler på Dahlia 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Ville nå virkelig "folk flest" gjort dette, eller er det bare en del brukere her som innbiller seg at "folk flest" er så opptatt av plettfri kjøkkenbenk og ikke helt evner å se at folk er ulike? 

Og om man nå først er som deg og tror at folk flest er slik du beskriver - syns man likevel det er merkelig når det viser seg at svært mange mennesker - også influensere - ikke er som folk flest

Jeg syns det er betydelig mer merkelig å gå rundt og plassere folk i snevre bokser og synes at det er merkelig at noen mennesker ikke bryr seg om litt slitte møbler og benkeplater. Jeg blir rett og slett litt overrasket over at man går rundt og antar at folk flest er så innmari like. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett snap på en god del dager og jammen savner jeg det ikke. Men leser her inne og det er underholdning nok. Ser det går i det samme, syting og fasade. 

Og her har dere Stina i ett nøtteskall: 5-6 billige falske stanley tumblrere i stedet for 1 solid ekte en. Hva skal hun med så mange forskjellige? 

Husker hvor hun skrøt av hvor nøye hun var med hygiene på kjøkkenet og klorte vasken daglig. Hun har jo jobbet som 🌟gourmetkokk🌟 og hadde derfor lært mye om hygiene på kjøkkenet sa hun. Hun forklarte oss at derfor var hun sikkert nøyere enn folk flest. Jeg er ikke lurt av hun i alle fall, kun fasade den rensligheten hennes også 

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (25 minutter siden):

Ville nå virkelig "folk flest" gjort dette, eller er det bare en del brukere her som innbiller seg at "folk flest" er så opptatt av plettfri kjøkkenbenk og ikke helt evner å se at folk er ulike? 

Og om man nå først er som deg og tror at folk flest er slik du beskriver - syns man likevel det er merkelig når det viser seg at svært mange mennesker - også influensere - ikke er som folk flest

Jeg syns det er betydelig mer merkelig å gå rundt og plassere folk i snevre bokser og synes at det er merkelig at noen mennesker ikke bryr seg om litt slitte møbler og benkeplater. Jeg blir rett og slett litt overrasket over at man går rundt og antar at folk flest er så innmari like. 

Med tanke på at nordmenn er i verdenstoppen hva gjelder oppussing av eget hjem, forskning.no mener vi bruker så mye som 94 milliarder hvert år, så mener jeg det er rimelig å anta at «folk flest» ville valgt å oppgradert eller i det minste reparert det som er nevnt i det opprinnelige innlegget mitt dersom de sto i samme økonomiske situasjon som Stina og PF. At de Stina og Co derimot velger å ikke gjøre det er helt greit, det er ingen her som påstår at det er moralsk forkastelig at de konsekvent går for billigløsninger og sminker grisen, men det er like fullt et valg som «folk flest» ikke skjønner seg helt på - derav alle reaksjonene her inne.

Endret av AntiBullshit
Wkriveleif
  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (1 time siden):

Med tanke på at nordmenn er i verdenstoppen hva gjelder oppussing av eget hjem, forskning.no mener vi bruker så mye som 94 milliarder hvert år, så mener jeg det er rimelig å anta at «folk flest» ville valgt å oppgradert eller i det minste reparert det som er nevnt i det opprinnelige innlegget mitt dersom de sto i samme økonomiske situasjon som Stina og PF. At de Stina og Co derimot velger å ikke gjøre det er helt greit, det er ingen her som påstår at det er moralsk forkastelig at de konsekvent går for billigløsninger og sminker grisen, men det er like fullt et valg som «folk flest» ikke skjønner seg helt på - derav alle reaksjonene her inne.

Tok meg et lite halvt øyeblikk når du brukte det uttrykket, og hvorvidt det er tvetydig, så jeg måtte lese igjen 😂 

Endret av Jea10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som kjenner på at Stina selv er her inne å kommentere? Hei Stina 😅

Endret av miny
  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke dette veldig tidig? Spør for en venn 😂

IMG_1681.png

Endret av lillebamsemums
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (45 minutter siden):

IMG_1681.png

Veldig tidlig om det var bevisst, men ganske vanlig at de ramler fra mage til rygg 🤭

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 minutt siden):

Veldig tidlig om det var bevisst, men ganske vanlig at de ramler fra mage til rygg 🤭

Trodde det var sånn +3 måneder, ikke 4 uker 😅 (vet det er individuelt, noen gjør det veldig seint også) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lillebamsemums skrev (36 minutter siden):

Trodde det var sånn +3 måneder, ikke 4 uker 😅 (vet det er individuelt, noen gjør det veldig seint også) 

Tror det er ca. 3+ mnd jeg har hørt også ja. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (47 minutter siden):

3+ mnd bevisst ja. Ramling under magetrening kan skje så fort de klarer å løfte hodet ordentlig, så er nok det som skjedde. 😅

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (15 minutter siden):

3+ mnd bevisst ja. Ramling under magetrening kan skje så fort de klarer å løfte hodet ordentlig, så er nok det som skjedde. 😅

Ja, og leste at 3 mnd er ansett som tidlig 🙈

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (6 timer siden):

IMG_1681.png

Han har nok løftet hode og tippet til ene siden. Men i deres verden er nok det å rulle rundt 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...