Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Marai skrev (11 timer siden):

Legit  spm, er nan så ille ?

Nå kan jeg kun snakke fra eget synspunkt; men nei, NAN er overhode ikke ille. For svært mange er dette redningen og absolutt ingen ting å løfte pekefingeren mot. 

Men for meg blir det veldig feil at S har tid til sminke, frisørtime, en skikkelig frokost til seg selv og alle disse dill-dall-tingene hun bruker enormt mye tid på - men når det gjelder mat til babyen, så har hun ikke tid og synes det går for tregt. Igjen er det den prioriteringen, som i hennes verden er henne først i alle situasjoner. Og for meg blir det bare helt feil å være fresh, nysminket, nydusjet, med nyfarget og krøllet hår, for så å si at man ikke ammer fordi dèt tar for lang tid. 

Ønsker hun ikke å amme, må hun heller si det slik som det er. Amming er ikke for alle, og ingen MÅ amme. Men å si at du ikke orker fordi det tar for lang tid, når det faktisk er snakk om mat til babyen din, men likevel ha tid til snapping, sminke, hår og strikking. Vel, da er vi igjen inne på at det er meg selv både i første, andre og tredje rekke. 

Så nei, NAN er ikke ille. Men det er holdningen hennes til denne lille babyen som gjør at jeg får lyst å filleriste henne (ikke bokstavelig ment altså). 

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kleenex skrev (15 timer siden):

Hvem skulle hun ellers snakke om? Det er jo hennes konto.

Familien sin…?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (1 time siden):

Apropo den fjøla, den brukte PF en dag han laget middag, den hvite i plast som er helt orange etter appelsin 

Seriøst , har de spart på den 🤢😭🤣🤮🤮 tviler egentlig ikke ... De bruker mye penger på enkelte type ting men interiør og hus etc er bare sånn billig ræl , det går som regel i Rusta , dvs Stina bruker gjerne mange tuuusen på en tåpelig veske, men å ha det litt pent og stilfullt i hjemmet bryr de seg ikke om .. huset innvendig er meget enkelt innredet , nakent og tydelig at det er ikke noe de bruker penger på ... Merkelig spør du meg . Verandaen deres er jo helt utslitt blant annet 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (15 minutter siden):

Familien sin…?

Hun skal vel helst snakke minst mulig om alt annet enn seg selv ? Ikke sikkert familien vil omtales/bli eksponert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (30 minutter siden):

Hun skal vel helst snakke minst mulig om alt annet enn seg selv ? Ikke sikkert familien vil omtales/bli eksponert. 

🤣🤣🤣 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happyflopp skrev (9 minutter siden):

🤣🤣🤣 

? Det er jo sant. Hun bør jo helst snakke bare om seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happyflopp skrev (1 time siden):

Seriøst , har de spart på den 🤢😭🤣🤮🤮 tviler egentlig ikke ... De bruker mye penger på enkelte type ting men interiør og hus etc er bare sånn billig ræl , det går som regel i Rusta , dvs Stina bruker gjerne mange tuuusen på en tåpelig veske, men å ha det litt pent og stilfullt i hjemmet bryr de seg ikke om .. huset innvendig er meget enkelt innredet , nakent og tydelig at det er ikke noe de bruker penger på ... Merkelig spør du meg . Verandaen deres er jo helt utslitt blant annet 

Så da er det ikke bare meg som mener det😅 husker det var noen som fikk så øra flagra da det ble nevnt at de hadde et enkelt innredet hjem,litt stusselig faktisk,og at verandaen bla er moden for utskifting. Det er nå igrunn benkeplata på kjøkkenet også. Og hun som sier hun ikke takler så sjuuukt mye ting(bilder på veggen bla,blir så rotete),så skjønner jeg ikke åssen de orker å ha toppen av kjøkkenskapene fulle i ræl!! For de er faktisk fulle i ræl. Og bare tanken på alt det fettet som legger seg der🤢

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (11 timer siden):

ja det syns jeg er rart. Er SÅ sjukt mye fint å strikke. Hadde jeg bare lært å strikke selv så skulle all min ledige tid gått til det. 

Seriøst, er dette virkelig noe å kritisere? At hun ikke strikker til barnet sitt? 

Hvorfor lærer du deg ikke bare å strikke selv da hvis du mener det er så rart å ikke strikke til barnet sitt? Dobbeltmoral av dimensjoner! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (2 minutter siden):

Seriøst, er dette virkelig noe å kritisere? At hun ikke strikker til barnet sitt? 

Hvorfor lærer du deg ikke bare å strikke selv da hvis du mener det er så rart å ikke strikke til barnet sitt? Dobbeltmoral av dimensjoner! 

Det er ikke nødvendigvis kritikk. Men hun er kjempeflink til å strikke (fra mitt perspektiv, som ikke kan strikke) og sier hun ikke strikker til babyen eller andre fordi hun får vondt i nakken. Derfor må hun og få hjelp til å bære inn handleposer. De samme handleposene hun selv har bært fra butikken og inn i bilen. 
Det er ikke dobbeltmoral å kritisere noen for noe man ikke kan selv? Det er dobbeltmoral og klage på nakkesmerter og så legge inn en kilo silikon 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 minutt siden):

Det er ikke nødvendigvis kritikk. Men hun er kjempeflink til å strikke (fra mitt perspektiv, som ikke kan strikke) og sier hun ikke strikker til babyen eller andre fordi hun får vondt i nakken. Derfor må hun og få hjelp til å bære inn handleposer. De samme handleposene hun selv har bært fra butikken og inn i bilen. 
Det er ikke dobbeltmoral å kritisere noen for noe man ikke kan selv? Det er dobbeltmoral og klage på nakkesmerter og så legge inn en kilo silikon 

Jo, det er i høy grad dobbeltmoral å kritisere noen for noe man selv ikke har giddet å lære seg. Strikking er enkelt å lære og når man påstår man ville brukt all sin ledige tid på å strikke til egne barn er det jo bare å sette i gang! 

Stina moraliserer jo ikke over hva andre skal og bør gjøre med strikkepinnene sine. Det er ikke dobbeltmoral, det er en prioritering. Uskyldig nok det. Men her sitter altså brukere og mener hva andre bør gjøre når man ikke selv en gang har brukt en halvtime på å lære seg det samme. 

Det er jo ikke noe galt ved å ikke strikke til barna sine. Jeg strikker også bare til meg selv. Syns det er kjedelig å strikke til barn, de vokser raskt ut av det, og de fleste har mange besteforeldre og tanter som strikker mer enn nok til barna. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammerhai skrev (13 timer siden):

Legger til at nan er også for dem som ikke har lyst til å amme. Det er faktisk lov å velge uten å ble hengt.

Jada. Hvis man vil velge seg selv foran babyen så er det helt lov. Det er ingen tvil om at mm er det beste for babyer og at man bør amme hvis man har melk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (15 minutter siden):

Oioi, jeg får det ikke til enda jeg har prøvd. Er helt talentløst. Jeg kritiserer ikke Stina så mye for det syns bare det er rart, siden det er så mye fint å strikke til de små. Og mye varmere enn fleece den gang bhgstart kommer.  Og så syntes jeg forklaringen var rar, så er nysgjerrig på hvorfor hun får vondt av det, men ikke gensere til seg selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

issoras skrev (8 minutter siden):

Jo, det er i høy grad dobbeltmoral å kritisere noen for noe man selv ikke har giddet å lære seg. Strikking er enkelt å lære og når man påstår man ville brukt all sin ledige tid på å strikke til egne barn er det jo bare å sette i gang! 

Stina moraliserer jo ikke over hva andre skal og bør gjøre med strikkepinnene sine. Det er ikke dobbeltmoral, det er en prioritering. Uskyldig nok det. Men her sitter altså brukere og mener hva andre bør gjøre når man ikke selv en gang har brukt en halvtime på å lære seg det samme. 

Det er jo ikke noe galt ved å ikke strikke til barna sine. Jeg strikker også bare til meg selv. Syns det er kjedelig å strikke til barn, de vokser raskt ut av det, og de fleste har mange besteforeldre og tanter som strikker mer enn nok til barna. 

Jeg skulle mer enn gjerne lært meg å strikke, men der er jeg helt analfabet. Jeg har ikke sjans. Jeg kan strikke rett, så har blitt noen skjerf da. Jeg kritiserer henne ikke for at hun ikke strikker til ungen sin, jeg syns bare det er rart at hun ikke gidder. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle mer enn gjerne lært meg å strikke, men der er jeg helt analfabet. Jeg har ikke sjans. Jeg kan strikke rett, så har blitt noen skjerf da. Jeg kritiserer henne ikke for at hun ikke strikker til ungen sin, jeg syns bare det er rart at hun ikke gidder. 

Akkurat samme her. Er så takknemlig for at jeg har noen i familien som strikker enda! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan strikke og stikket masse som barn. Nå kan jeg ikke strikke en lue en gang uten å få senebetennelse i fingrene. (Med masse pauser) Men å spille data spill går helt fint, måtte bytte tastatur en gang. Og fant et som passet mine fingre bedre. 

Hvem Stina velger å strikke til tenker jeg er helt opp til henne selv, selv om begrunnelsen kanskje er litt merkelig for enkelte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MariaIsabel skrev (10 timer siden):

Når det er slik at morsmelk beskytter ungen mot diverse sykdommer og overvekt, og gir bedre mental utvikling - synes du virkelig ikke det er egoistisk å la være bare fordi man ikke har lyst?

Absolutt ikke egoistisk i mine øyne. 

men dette er ikke relevant til diskusjonen om SB, da P er hovedsakelig ernært på mm. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (44 minutter siden):

Jada. Hvis man vil velge seg selv foran babyen så er det helt lov. Det er ingen tvil om at mm er det beste for babyer og at man bør amme hvis man har melk. 

Noen ganger må man faktisk velge seg selv. Mamming før amming. 
men igjen diskusjonen om mm og mme er ikke relevant. Bare dumt dere spyr ut ammepress

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (55 minutter siden):

For en som kan strikke er Stina absolutt ikke flink til å strikke. Det går i samme plagg med litt variasjon fra gang til gang. Flere av strikketipsene hun har kommet med er i tillegg tungvinte og dårlige. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cassio skrev (5 minutter siden):

For en som kan strikke er Stina absolutt ikke flink til å strikke. Det går i samme plagg med litt variasjon fra gang til gang. Flere av strikketipsene hun har kommet med er i tillegg tungvinte og dårlige. 

Det er notert 🤣 som sagt kan jeg strikke rett, så jeg blir imponert over de som kan strikke en lue 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...