Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Seroquel skrev (På 11.11.2024 den 16.37):

Over en lav sko, ergo uten medisinsk indikasjon 🥳

Ekspander  

Ja,for du var på vakt på fødeavdelingen på sykehuset de er på,antar jeg?

Spekulasjoner er så teit.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minnus skrev (På 11.11.2024 den 15.41):

Tviler på at det er noen som er fornøyde med å komme til termindatoen og tenker at de gjerne kan gå gravid i 1,5 uke til. De aller fleste er dritt lei, og ønsker å få det overstått. Men sykehuset setter ikke i gang folk fordi man er lei. Det må være en medisinsk indikasjon på det. Og ja det kan være psyken. Men ut i fra det hun legger ut på snap, så er ikke hun innom den gruppen der. 
Det må også være kapasitet til å bli i gang satt. 
Stina virker veldig lite opplyst når det kommer til hva som skulle skje i dag. Om hun får satt inn en ballong, så reiser hun jo hjem igjen og tar kontakt hvis denne detter ut. Eller så får hun en ny time i morgen til videre induksjon. Og typen hennes som vil at de bare skal ta vannet hennes, så blir det en infeksjon pga langvarigvannavgang..

Ekspander  

Så enig med deg i dette!
Heldigvis er de fleste så oppegående at de forstår at dette er en del «av pakka» og gjør ikke så mye ut av det. Og nå snakker jeg ikke om folk som av diverse grunner/sykdommer sliter ekstra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Fantastisk vettu, hun nysminket og krøllet og han med solbriller 😇 

Ekspander  
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel til å bli «et rush» av fødeklare damer som vil igangsettes på termindato fordi Stina fikk igangsettelse 🙄

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (På 11.11.2024 den 16.20):

Det er mine personlige erfaringer, observasjoner og antakelser ut i fra bl.a statistikk/forskning 😊 Men kunne heller sakt at det daglig induseres fødsler uten en klar medisinsk forankring, som jo er et hovedkriterie. 

Ekspander  

Skulle gjerne hatt en kilde, bare.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, forstår ikke hvorfor hun vil settes i gang med ballong. Har bare hørt negative erfaringer med det. Vondt og ender ofte i tangforløsning virker det som 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stavangebrud2012 skrev (På 11.11.2024 den 17.05):

Uff, forstår ikke hvorfor hun vil settes i gang med ballong. Har bare hørt negative erfaringer med det. Vondt og ender ofte i tangforløsning virker det som 

Ekspander  

Her er en positiv: jeg ble satt i gang med ballong 38+1 (med klar medisinsk indikasjon for dem som skulle lure), og selv om det ikke var digg å få den satt inn, hadde jeg aldri vondt av ballongen, og det skal det heller ikke være fikk jeg fortalt. Ingen vakum, tang, eller klipp, og heller ingen rifter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Skjønner heller ikke hvorfor hun vil, eller hvorfor de lar henne! Selv naboen som hadde lite fostervann måtte jevnlig inn på sjekk før de vurderte igangsetting. Som tok 3 dager og endte i KS

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Ballong er den "naturlige" måten å trigge i gang produksjon av prostaglandin vs å gi syntetisk prostaglandin i pilleform..

Sistnevnte gjør gjerne at ting går veldig fort,til sammenligning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (På 11.11.2024 den 17.09):

Her er en positiv: jeg ble satt i gang med ballong 38+1 (med klar medisinsk indikasjon for dem som skulle lure), og selv om det ikke var digg å få den satt inn, hadde jeg aldri vondt av ballongen, og det skal det heller ikke være fikk jeg fortalt. Ingen vakum, tang, eller klipp, og heller ingen rifter.

Ekspander  

Da var du heldig, samtlige av de jeg har snakket med har endt med vakuum og fødsel har typ tatt 3 dager. Seigpining 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom Henrik Troy på insta..... og det siste innlegget om SB. WOW! Hvorfor sender folk denne influenceren (som vasser i penger) gaver til hennes ufødte barn som for de er helt fremmed?  Det er helt sprøtt! Skryter av julepynt til 150.000 kr, og legger ut adressen hvor folk kan sende gaver til hennes ufødte barn. For en gal gal verden! 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cornett skrev (På 11.11.2024 den 17.13):

Og Per F. må dele opp maten hennes!!!! Hva er dette greiene??? 

Ekspander  

Han er jo en praktiker. Han må fikse ting. Og nå mister han kontroll og kan ikke bistå, ergo må han gjøre noe praktisk for å hjelpe…😆

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg har født 5 barn , blandt annet tvillinger. 
aldri har jeg blitt satt igang på termin fordi jeg var psykisk utslitt, hun har jo ingen andre enn seg selv å tenke på. Og han må kutte opp maten hennes? Og alle disse ekstreme smertene hun har hatt ifølge seg selv. Ikke holdt hun på lenge med IVF heller. Gud for et negativt fokus hun har på alt 
Altså😳

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en god grunn til at hun er satt i gang som hun ikke forteller om på snap. Fordi statistikken sier at å bli satt i gang øker risikoen for operative inngrep (vakuum, tang, sectio). Så når legene tenker at det er verdt risikoen, så er det en medisinsk grunn som ikke vi får vite om. Og det er sikkert greit, er ikke alt vi må vite heller.

Krysser fingrene for at dette går fint på Stina.. Kaster opp i smerte av ballong, da håper jeg denne fødselen går raskt.. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pefeddik håpet han kunne få bli over natten på sykehuset;

Når tror dere sinna-Stina kommer med neste rant om hvor fryktelig urettferdig det er at han ikke får bli innlagt på Obsposten for fødende? 🙄

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnus skrev (På 11.11.2024 den 17.20):

Det må være en god grunn til at hun er satt i gang som hun ikke forteller om på snap. Fordi statistikken sier at å bli satt i gang øker risikoen for operative inngrep (vakuum, tang, sectio). Så når legene tenker at det er verdt risikoen, så er det en medisinsk grunn som ikke vi får vite om. Og det er sikkert greit, er ikke alt vi må vite heller.

Krysser fingrene for at dette går fint på Stina.. Kaster opp i smerte av ballong, da håper jeg denne fødselen går raskt.. 

Ekspander  

jeg vet flere som har mast seg til å bli satt igang fordi de er så utslitte at de er psykisk nedbrutte. Tipper det er årsaken her. 
r

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SigridElise skrev (På 11.11.2024 den 17.24):

jeg vet flere som har mast seg til å bli satt igang fordi de er så utslitte at de er psykisk nedbrutte. Tipper det er årsaken her. 
r

Ekspander  

Garantert. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (På 11.11.2024 den 17.21):

Pefeddik håpet han kunne få bli over natten på sykehuset;

Når tror dere sinna-Stina kommer med neste rant om hvor fryktelig urettferdig det er at han ikke får bli innlagt på Obsposten for fødende? 🙄

Ekspander  

Om hun hadde ventet til fødselen startet av seg selv hadde Pelle fått være sammen med henne på føden.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...