Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Helt surrealistisk å lese her inne, folk som virker å tro at snap viser (den hele) sannhet og hvert minutt av livene til disse menneskene. Tar man tiden på snap, og legger til sunn fornuft, så vises jo bare en brøkdel av døgnet. 

At de begge toner ned det faktum at moren hans er borte, er forståelig, av hensyn til resten av familien. Ikke spesielt sympatisk å dømme og være så bastant når man egentlig har så sykt lite informasjon som man faktisk har fra sosiale media.

Enig i at det handler om hvordan man ønsker å fremstå, noe forskjellen på disse to og Sophie Elise er et skrikende eksempel på (hvert fall enda), men at de da fokuserer på alle andre aspekt av livet enn dødsfallet, sorgen og alt som må ordnes, er ikke noe å kritisere. Det viser snarere at de har behov for å holde enkelte deler av hverdagen sin privat. 

Jeg har mye med media å gjøre I jobbsammenheng, og at VG skriver slik betyr ikke at de har snakket med han. De kan like gjerne ha sakset fra snap og skriver litt "kunsterisk". Eller ringt han (de har jo etablert bekjentskap) og fått en kort kommentar som de fyller ut med info fra snap. Helt vanlig. Jeg har mistet mannen min, og det er faktisk slik at hverdagen går videre selv om du sørger dypt og inderlig. For mange er det veldig godt, da det ikke er bra å synke for langt inn i en ren "sørge-boble" heller.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Birdo skrev (11 timer siden):

Er ingen direkte «fan», men hater henne ikke akkurat - så da er man jo blodfan her inne.. Jeg tenker at det er godt folk modnes, og jeg er glad ikke jeg filmet meg selv og mine mange bizarre meninger da jeg var i starten av 20-årene😅🙌🏻

Åja 🙈 Jeg er så glad det ikke fantes sosiale medier eller direktetilgang til Internett via telefon når jeg var ung. Hadde ganske mange rare meninger og oppførsel når jeg var ung. Heldigvis vokste jeg opp

Og så mener jeg å huske at det var en periode hvor det var om å gjøre å komme med så syke uttalelser som mulig på YouTube og blogger for å generere mest mulig klikk. Er jo mange av de bloggerne på den tiden som sa ting kun for å bli store bloggere, men som egentlig ikke mente noe av det

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser at dette ble slått opp i flere aviser kort tid etter begravelsen, skjønner jeg godt at han ikke ville nevne det på SoMe tidligere! Han visste nok at media ville skrive om det så snart han selv bekreftet dødsfallet.

Jeg regner med at Stina har ventet med å nevne det til etter begravelsen av samme grunn.

Stina kan ofte være litt klønete i måten hun formidler ting på, men jeg tror ikke hun mener det så ille som det innimellom blir sagt.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (47 minutter siden):

Ok, skjønner. Tror nok ikke jeg ville reist kvelden før begravelsen heller, ville bare vært i huset, tilgjengelig og trygg, uansett hva han gjorde eller hvor han var. 

Neivel 🤠 Men hun gjorde det, og det er sikkert ikke nødvendig å ytte hva du ville gjort i den situasjonen når det ikke er deg, og det ikke er deg det er snakk om? 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (8 minutter siden):

Neivel 🤠 Men hun gjorde det, og det er sikkert ikke nødvendig å ytte hva du ville gjort i den situasjonen når det ikke er deg, og det ikke er deg det er snakk om? 

Takk for info. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vilde78 skrev (56 minutter siden):

Helt surrealistisk å lese her inne, folk som virker å tro at snap viser (den hele) sannhet og hvert minutt av livene til disse menneskene. Tar man tiden på snap, og legger til sunn fornuft, så vises jo bare en brøkdel av døgnet. 

At de begge toner ned det faktum at moren hans er borte, er forståelig, av hensyn til resten av familien. Ikke spesielt sympatisk å dømme og være så bastant når man egentlig har så sykt lite informasjon som man faktisk har fra sosiale media.

Enig i at det handler om hvordan man ønsker å fremstå, noe forskjellen på disse to og Sophie Elise er et skrikende eksempel på (hvert fall enda), men at de da fokuserer på alle andre aspekt av livet enn dødsfallet, sorgen og alt som må ordnes, er ikke noe å kritisere. Det viser snarere at de har behov for å holde enkelte deler av hverdagen sin privat. 

Jeg har mye med media å gjøre I jobbsammenheng, og at VG skriver slik betyr ikke at de har snakket med han. De kan like gjerne ha sakset fra snap og skriver litt "kunsterisk". Eller ringt han (de har jo etablert bekjentskap) og fått en kort kommentar som de fyller ut med info fra snap. Helt vanlig. Jeg har mistet mannen min, og det er faktisk slik at hverdagen går videre selv om du sørger dypt og inderlig. For mange er det veldig godt, da det ikke er bra å synke for langt inn i en ren "sørge-boble" heller.

Jeg har ingen inngående kjennskap til hvordan journalister jobber, så utfra det jeg leste så antok jeg at han hadde gitt ett intervju i forbindelse med det. Om det er sånn at avisene ringer han samme dag er jo det rimelig uspiselig og. Jeg vet han ble intervjuet tidligere denne uken av Aftenposten (mener jeg det var) om trening og kosthold, så kan jo ha vært en uttalelse der og for alt jeg vet. 
 

Folk sørger på forskjellige måter og som han selv sa var ikke dette noe som kom overraskende. Jeg syns bare likevel at det er merksnodig hvordan disse influenserne tenker at de må være så på hele tiden. Happy-go-lucky hele tiden. Det er lov å ha det kjipt, og det kan jo være greit å formidle til unge usikre mennesker og

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (Akkurat nå):

 

Jeg har ingen inngående kjennskap til hvordan journalister jobber, så utfra det jeg leste så antok jeg at han hadde gitt ett intervju i forbindelse med det. Om det er sånn at avisene ringer han samme dag er jo det rimelig uspiselig og. Jeg vet han ble intervjuet tidligere denne uken av Aftenposten (mener jeg det var) om trening og kosthold, så kan jo ha vært en uttalelse der og for alt jeg vet. 
 

Folk sørger på forskjellige måter og som han selv sa var ikke dette noe som kom overraskende. Jeg syns bare likevel at det er merksnodig hvordan disse influenserne tenker at de må være så på hele tiden. Happy-go-lucky hele tiden. Det er lov å ha det kjipt, og det kan jo være greit å formidle til unge usikre mennesker og

Men det formidlet han jo i klare ordlag i går. At han har det kjipt og vanskelig, men prøver å holde på noe normalitet og at det hjelper. En ganske vanlig reaksjon ved dødsfall. 

Ikke umulig at VG har ringt for en kort kommentar, de lever heller ikke av å utvise altformye "folkeskikk" og å ligge unna av respekt for hverken det ene eller andre. Akkurat som influensere lever av å holde snap-rekka igang. Var vel Vita som kommenterte at noen dagers stillhet "kostet henne" tusen følgere eller noe slikt, så i dagens smarttelefon-samfunn med instant satisfaction, så er nok følgere og klikk ferskvare. Er få følgere som er lojale vil jeg tro.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig sansen for PelleK. Jeg fikk tårer i øynene av hans story. Du ser han er lei seg, men biter tennene sammen. Det må være helt grusomt å ikke ha noen foreldre i så ung alder, spesielt når du nå skal bli far for første gang. Jeg tror ikke han har brukt morens død til å tjene penger eller manipulere. Han virker som en sympatisk, ung mann. Jeg synes også interessene hans er spennende, og å være litt sær og annerledes i et samfunn som prøver å få deg til å være i en boks som alle andre, er bare flott. Jeg heier på PelleK.

  • Liker 15
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (4 timer siden):

Tror ikke han har snakket med avisene. De gjengir bare det han selv har sagt på snap. Dessuten er jeg 100 % sikker på at han ikke legger ut om dødsfallet til mora på snap for å tjene penger. Det han tjener på snap er lommerusk i forhold til de millionene han tjener på alt det andre han gjør. Han har jo vært kjent i årevis og jeg har møtt ham på diverse spillmesser opp igjennom og han framstår veldig snill og omsorgsfull. Kan hende S også er det, men hun klarer i så fall ikke like godt å vise fram den sida av seg. 

«Det var alltid det samme for mamma hvordan det gikk på skolen eller på andre arenaer så lenge vi passet på de rundt oss så alle hadde det bra og ble behandlet fint og rettferdig. Hun hadde også alltid troen på meg uansett. Verdens beste mamma, virkelig», skriver han i en SMS.

Til Se og Hør forteller artisten at moren gikk bort 11. august etter flere år med sykdom. Begravelsen fant sted torsdag, hvor 37-åringen holdt tale.

https://www.seher.no/kjendis/mistet-moren-sin/81837318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (12 timer siden):

Men dro hun til Drammen på ettermiddagen samme dag som svigermoren ble begravet? Hadde ALDRI reist fra mannen min på en sånn dag - i en sånn uke! 

Nei, det var dagen før. Hun postet noe dagen etter også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere skriver at vg og se og hør skriver, høres jo ordrett ut som det han sa/skreiv på snap igår. Tipper media er frekk som vanlig. Det er jo dette de lever av...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver på SC i dag sammen med bildet han ref til;

«VG og Dagbladet ville skrive om mamma og bad om et bilde… Sendte de dette»

 

Så han har tydeligvis hatt kontakt og bidratt?

Endret av Glufseguri
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rem skrev (12 minutter siden):

Det dere skriver at vg og se og hør skriver, høres jo ordrett ut som det han sa/skreiv på snap igår. Tipper media er frekk som vanlig. Det er jo dette de lever av...

Han har snakket med de og sendt bilde. Så det var ikke så halvgæernt å anta at han har vært i kontakt med de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (12 minutter siden):

Han har snakket med de og sendt bilde. Så det var ikke så halvgæernt å anta at han har vært i kontakt med de

Å sende en kort melding med bilde kan jo ha vært fint for han. Da fikk han formidlet hvor fin mamma hun var, og det er det nok flere som har behov for som ikke får muligheten. Alt handler ikke om penger. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (10 minutter siden):

Å sende en kort melding med bilde kan jo ha vært fint for han. Da fikk han formidlet hvor fin mamma hun var, og det er det nok flere som har behov for som ikke får muligheten. Alt handler ikke om penger. 

Nei jeg svarte bare på påstanden om at det ikke var gitt at han hadde snakket med de selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyflua skrev (På 6.6.2024 den 9.03):

Jeg blir så fascinert av dette paret. Så mye penger i omløp, men så sjuskete de har det! Verandaen ser pill råtten ut. Rekkverket skulle vært skrapt og malt. Kledningen er gammel og stygg. Inne er det så utdatert. Hvitt og grått er veldig 2010. Kjøkkenet er umoderne. Gulvet har masse hull og riper. Møbleringen er kjip og møblene umoderne. Og den danderingen av pynteting med en blomst i midten og ett lys på hver siden! Det er sånn som bestemødre gjør! 
Med så mye penger trenger de jo ikke bo som white trash, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke pusser opp. 

Fint at du slipper bo der da. Synes det ser veldig fint ut jeg da, men smaken er som baken. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Palmemor skrev (20 timer siden):

Knapt nok senka kista så har han gitt intervju til VG ang dødsfallet. Begge har lange videoer de ikke tekster idag. De tekster alltid. Dette er kun for å skape oppmerksomhet og tjene penger 

Skjerp deg! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de får kritikk av å ikke snakke om dødsfallet,de får kritikk av at han hinter til at noe har skjedd. Og når de velger å fortelle om det når det passer dem og de har fått noen dager på seg så er det galt. Hva er det rette å gjøre? Alt er jo tydeligvis feil uansett. Og når de ikke hadde snakket om det så spredde jo sladderen seg her som ild i tørt gress om at det var mora som gikk bort. 

Endret av Sunfl0wer
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Så de får kritikk av å ikke snakke om dødsfallet,de får kritikk av at han hinter til at noe har skjedd. Og når de velger å fortelle om det når det passer dem og de har fått noen dager på seg så er det galt. Hva er det rette å gjøre? Alt er jo tydeligvis feil uansett. Og når de ikke hadde snakket om det så sprer jo sladderen seg her som ild i tørt gress om at det var mora som gikk bort. 

 Det er et privat anliggende de ikke plikter å informere følgerne om fortløpende- slik de valgte å gjøre det er helt ok i min bok. Men- hadde gjerne sett at reklamen var avslått når det først snakkes om. Personlig synes jeg det er litt forstyrrende i det ene øyeblikket å  bli rørt over fine minneord, og i det neste  få munter reklame  rett i synet, for så å gå tilbake til å høre videre. Men velger å tro  det kommer av ubetenksomhet. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (21 minutter siden):

Visste ikke at det var en regel å måtte se på hun for å skrive her inne🤔

Du ser hvordan det er litt rart å ha masse meninger om en influencer, og hva hen gjør, når du ikke engang ser på/følger influencere ?

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...