Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Meg.no skrev (6 minutter siden):

Helt enig. "Indirekte bivirkninger" må være et hjemmesnekret begrep.

Indirekte bivirkninger er et ganske vanlig begrep, som bruker om bivirkninger som ikke direkte skyldes en medisin, men som medisinen indirekte er skyld i. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MariaIsabel skrev (10 minutter siden):

Indirekte bivirkninger er et ganske vanlig begrep, som bruker om bivirkninger som ikke direkte skyldes en medisin, men som medisinen indirekte er skyld i. 

Hmm jeg har hørt om A og B bivirkninger? (Nei ikke preparater jeg mener) 

Mulig det hører til flere på den lista 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (12 minutter siden):

Jeg tviler ikke på at hun fikk seg en psykisk knekk , og det er helt forståelig, men om det er medisinene er jeg nok litt skeptisk til. 
Ellers er det jo helt merkelig at mange har bivirkninger av fyremadel som ikke står. 
Ikke står hun på særlig  høye doser av det heller, vil jeg anta. (Dette er en antagelse basert på hennes alder og at hun ikke har opplyst om andre problemer enn mistet eggleder  samt at ved første forsøk så vet en gjerne ikke hvordan kroppen reagerer så man settes ofte ikke opp på høye doser med tanke på overstimulering.) 

Hun står på en ganske vanlig startdose av menopur (men skulle visst øke nå) - det er menopur-dosen som er avhengig av alder og problemstilling. Jeg som er i perimenopause startet f.eks med det dobbelte av det hun fikk.

Fyremadel derimot, er samme dosering for alle, da dens mål er å hindre eggløsning, selv om flere egg begynner å bli store - det har altså ingenting med alder eller hva som er problemet.

Menopur og fyremadel virker på en måte litt imot hverandre, så noen bivirkninger kan nok handle om kombinasjonen også. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katinkalille skrev (2 timer siden):

Hun må da bruke filter på seg selv på hver eneste snap om man ser på øynene...

Det gjør vel de fleste, men hva tenkte du på egentlig ifht øynene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart å spare på sprøytespissene for å vise barnet når det blir eldre hvor hardt de prøvde og hvor ønsket det var. Hva skulle hun sagt om de ble gravide naturlig..? Regner med barnet var like ønsket.. «Vi gjorde det 182 ganger for å lage deg. Du var veldig ønsket og vi prøvde veldig hardt bare så du vet det». Kanskje det bare er meg, men å spare på sprøytespisser blir litt spesielt.. 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marsipan123 skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er litt rart å spare på sprøytespissene for å vise barnet når det blir eldre hvor hardt de prøvde og hvor ønsket det var. Hva skulle hun sagt om de ble gravide naturlig..? Regner med barnet var like ønsket.. «Vi gjorde det 182 ganger for å lage deg. Du var veldig ønsket og vi prøvde veldig hardt bare så du vet det». Kanskje det bare er meg, men å spare på sprøytespisser blir litt spesielt.. 

har sett på some at dette er en greie. Folk tar bilde med det sammen med feks graviditetsoppdatering. Content vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (3 timer siden):

Enig, det er veldig spesielt. 😛

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (8 timer siden):

Det gjør vel de fleste, men hva tenkte du på egentlig ifht øynene? 

De er unaturlig klare. Huden er jo også helt porselensaktig. Men nå er ikke jeg no fan av filter da😅

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (8 timer siden):

Det er ganske vanlig 

https://vm.tiktok.com/ZGeBfPq3L/

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (På 10.2.2024 den 4.32):

har sett på some at dette er en greie. Folk tar bilde med det sammen med feks graviditetsoppdatering. Content vet du

Har ikke fått med meg det.. Det var nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (5 timer siden):

Det visste jeg ikke..

Det kan sikkert virke rart for noen, men jeg griner hver eneste gang jeg ser en sånn video, og sangen gjør alt - "all the things that I did, just so I could call you mine" 😭

Sparer alt sånt selv for å lage en slik video, både for å dele og for å vise det til barnet/a som forhåpentligvis blir resultatet av det. Det har hjulpet meg, og gitt meg håp og styrke å se andres videoer, så kanskje det kan hjelpe andre igjen at jeg legger det ut.

For meg er det også svært viktig å finne både små, store, rørende og "teite" ting som gir en eller annen form for styrke under prosessen.

- Da vi mistet første gang - "Da blir neste et "regnbuebarn"" - vi ville selvsagt mye heller ikke mistet, men prøvde å finne det minste lyspunkt ... 

- Da vi fant ut at vi måtte ha IVF - "Vi får vite nøyaktig termin fra start, vi får se den når den bare er en 5 dager gammel celleklump (blastocyst), og barnet får vite at det var sterkt og inderlig ønsket" - alt dette var selvsagt også bare for å prøve å finne et eller annet positivt med situasjonen.

- Da ferskforsøket ikke gikk, holdt jeg fast i noe så teit som at "dersom fryseforsøket fungerer istedenfor, så kan vi kjøpe en sånn søt body med teksten "I'm so cool I used to be frozen"" - altså, jeg ville jo mye heller ønsket at ferskforsøket hadde gått.

- De videoene med mange brukte sprøyter rører meg dypt, så jeg holder fast i at hver sprøyte jeg må ta, er en til til "samlingen", så jeg til slutt kan lage en rørende video når det endelig går, og vise den til barnet. Jo lenger tid prosessen tar, og jo flere mislykkede forsøk - jo flere brukte sprøyter. Det er ikke i nærheten av å veie opp, men det handler om et desperat forsøk på å prøve å finne det positive i en elendig situasjon, uansett hvor lite og ubetydelig det er. Det gir også en styrke å se "samlingen" vokse og vite at jeg er sterk som gjør alt dette. Mulig de til og med blir rammet inn når alt er ferdig.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dette er ett av de forumene jeg har sett med mest usmakelige mennesker på lang lang tid. 

Har du ikke blitt stimulert i forbindelse med IVF eller vært på nært hold av det bør dere holde dere for god til å dømme noe som helst ang dette eller uttale dere om det. Bivirkninger av alle typer medikamenter er individuelt - hvis de ikke hadde vært det ville alle opplevd samme bivirkninger av alt fra paracet til penicillin og p-piller. 

Finnes mange som opplevet mye mer bivirkninger enn Stina, og mange opplever mindre. Hennes opplevelse av det er fremdeles 100% Reel. For den er hennes. Min er annerledes.

Ha litt medmenneskelighet og folkeskikk... 

• Liker 22
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (Akkurat nå):

Tror dette er ett av de forumene jeg har sett med mest usmakelige mennesker på lang lang tid. 

Har du ikke blitt stimulert i forbindelse med IVF eller vært på nært hold av det bør dere holde dere for god til å dømme noe som helst ang dette eller uttale dere om det. Bivirkninger av alle typer medikamenter er individuelt - hvis de ikke hadde vært det ville alle opplevd samme bivirkninger av alt fra paracet til penicillin og p-piller. 

Finnes mange som opplevet mye mer bivirkninger enn Stina, og mange opplever mindre. Hennes opplevelse av det er fremdeles 100% Reel. For den er hennes. Min er annerledes.

Er enig. Merkelig så mye klovner det er her  nå. Forventer folk at alle skal ha samme opplevelser, forventninger og følelser som seg selv? 

Er lite med medmenneskelighet her, dessverre. Hvorfor disse folkene følger Stina vet jeg ikke. Sikkert bare så de har noe å prate piss om.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (25 minutter siden):

Enig. Syns denne tråden var ganske grei nok helt fram til hu hadde den spontan aborten. Da var det som om det ble fritt fram for all mulig usmakelige og ufyselige kommentarer

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sannhetsøkende skrev (På 9.2.2024 den 13.43):

Det er altfor tidlig å annonsere en graviditet i uke 3. Det handler ikke om tabu som flere påstår, men fallhøyden blir desto høyere når det ikke varer. Så ja, jeg tror penger er motivet her. Og virkemiddelet funker jo, på noen.

Det må jo folk få lov til å bestemme selv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (58 minutter siden):

Helt enig! Det finnes så mange beskrivende ord for nivået til folk her som ikke egner seg å skrive.. Helt tragisk hvor lavmål av folk... 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (28 minutter siden):

Det må jo folk få lov til å bestemme selv. 

Folk må få lov å mene at det er for tidlig. Deler du livet ditt har folk meninger om deg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ganske trist lesing her. Jeg har forståelse for at mennesker kan være nysgjerrig og stille spørsmål til infertilitet og assistert befruktning etc, men så dømmende og kritiserende holdninger som er her inne er skammelig.

Uavhengig av tema og situasjon, så er det meste her i livet veldig individuelt. JA hun velger selv å dele livet sitt, men det betyr ikke at mennesker trenger å oppføre seg så bedrittent som mange her inne gjør. 

Blir veldig tydelig hvem som følger henne KUN for å kritisere og dømme hver minste ting hun gjør og sier.. Rene flisespikkeriet. 

Helt ok med debatt og diskusjon, men her inne er rene heksejakten fra enkelte. Håper de skammer seg, ser seg selv i speilet og går i seg selv. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...